Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant S-Line of BMW F31 M-Sportpakket

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DJ Oli Bekijk Berichten
    Er staat op het forum een mooie A4 1.8 te koop
    Jammer van de kleur en het feit dat het geen S-line is.
    Nog steeds twijfel ik over de kleur. Als ik een witte zie wil ik een witte. Als ik een zwarte zie een zwarte.
    2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
    2016 Audi A3 G-tron

Comment

Beide voertuigen zijn degelijke gezinswagens maar voor dat ietsje meer ruimte zou ik toch voor de ruimere Skoda Octavia combi gaan die , raar maar waar , zelfs nog iets goedkoper is bij gelijke kwaliteit.

Comment

*gaap*

Comment

Mooie keuze. Doe mij maar die gletsjerwitte s-line. Zag gisteren nog zo ene staan bij Audi Jennes, vette break (zwart of wit)

Comment

Mijn huidige BMW is verkocht. Moet dus zo snel mogelijk bestellen want ik zit zonder auto.
            Maar de eeuwige twijfelaar in mij twijfelt nu terug tussen BMW of Audi. Beide zouden wit zijn.

BMW zou er zo uitzien: http://www.autoscout24.de/Details.as...808551&asrc=st

Voordeel: nieuw model/Nadeel: interieur

De Audi zo: http://www.autoscout24.de/Details.as...371065&asrc=st

Voordeel: interieur/Nadeel: oud model

Prijzen zijn gelijk: BMW 316i (136 pk) en Audi A4 1.8 TFSI (170 pk)

Kiezen is altijd verliezen...
            Last edited by Stinno; 07/05/2014, 14:05.
            2016 Audi A3 G-tron

Comment

Audi is een onderstuurde FWD (quattro buiten beschouwing gelaten)
              BMW is een uitstekend sturende RWD

lijkt mij meer bepalend voor het karakter van de auto dan het interieur of het modeljaar.

Ben het er trouwens mee eens dat de F30 niet het beste interieur heeft, maar zo slecht is het nu ook weer niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                Mijn huidige BMW is verkocht. Moet dus zo snel mogelijk bestellen want ik zit zonder auto.
                Maar de eeuwige twijfelaar in mij twijfelt nu terug tussen BMW of Audi. Beide zouden wit zijn.

BMW zou er zo uitzien: http://www.autoscout24.de/Details.as...808551&asrc=st

Voordeel: nieuw model/Nadeel: interieur

De Audi zo: http://www.autoscout24.de/Details.as...371065&asrc=st

Voordeel: interieur/Nadeel: oud model

Prijzen zijn gelijk: BMW 316i (136 pk) en Audi A4 1.8 TFSI (170 pk)

Kiezen is altijd verliezen...
                Simpel: Neem de Audi.
                Een faceliftje is bij Audi altijd beperkt in uitzicht.

Heb deze week een A4 als vervangauto gekregen (2.0 TDI 150pk), en was echt verbaasd hoe goed dat in elkaar zit, en toch comfortable is. Het was zelfs een S-line.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                  Simpel: Neem de Audi.
                  Een faceliftje is bij Audi altijd beperkt in uitzicht.

Heb deze week een A4 als vervangauto gekregen (2.0 TDI 150pk), en was echt verbaasd hoe goed dat in elkaar zit, en toch comfortable is. Het was zelfs een S-line.
                  Heb testgereden met de S-line en moet zeggen dat dit inderdaad wel goed reed. Ik zeg niet dat de Audi even goed rijdt als de BMW op de limiet, maar hoeveel keer rijdt je nog op de limiet. Trouwens de BMW zou maar een 316i zijn dus zot kan je daar niet mee doen.
                  Design zal de doorslag geven en ik vind beide verdomd knap qua exterieur... BMW is agressiever, de Audi saaier maar misschien tijdlozer (model is wel al 7 jaar op de markt).
                  De restwaarde van BMW zal misschien iets hoger liggen door het recentere model, maar ik vrees dat ik daar in beide gevallen niet veel van moet verwachten. Benzine en België gaan niet samen. Zeker niet in dergelijke auto's.
                  Last edited by Stinno; 07/05/2014, 16:49.
                  2016 Audi A3 G-tron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stinno Bekijk Berichten
                    Heb testgereden met de S-line en moet zeggen dat dit inderdaad wel goed reed. Ik zeg niet dat de Audi even goed rijdt als de BMW op de limiet, maar hoeveel keer rijdt je nog op de limiet. Trouwens de BMW zou maar een 316i zijn dus zot kan je daar niet mee doen.
                    Design zal de doorslag geven en ik vind beide verdomd knap qua exterieur... BMW is agressiever, de Audi saaier maar misschien tijdlozer (model is wel al 7 jaar op de markt).
                    De restwaarde van BMW zal misschien iets hoger liggen door het recentere model, maar ik vrees dat ik daar in beide gevallen niet veel van moet verwachten. Benzine en België gaan niet samen. Zeker niet in dergelijke auto's.
                    Blijft persoonlijke smaak maar in dit geval zou ik toch voor de Audi gaan. Ik verwacht niet al te veel veranderingen bij de Audi met het nieuwere model, hij heeft reeds de nieuwe snoet van de audi familie. De BMW zal uiteraard iets dynamischer rijden maar sportief zou ik hier zelfs niet durven zeggen in deze motorisatie. De TFSI lijkt me hier ook de betere keuze, ik vermoed dat de kinderziektes er nu wel uit zijn ook, en dat was meer bij de 1.4 tjes... De audi is tijdlozer, ik denk zelfs dat de restwaarde hoger gaat liggen,... Ik kan maar niet wennen aan het interieur van de 1 tem 4 reeks van BMW (wat toch altijd mijn geliefkoosd merk was), het is gewoon premium onwaardig. Ik zou dus de audi kiezen in deze trim

Comment

Ben vandaag op kapaza een mooie occassiewagen tegengekomen. A4 AVANT s-line benzine.. Misschien heb je interesse? In uw geval ga ik zowiezo voor A4.

Groetjes,

D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
                        Ben vandaag op kapaza een mooie occassiewagen tegengekomen. A4 AVANT s-line benzine.. Misschien heb je interesse? In uw geval ga ik zowiezo voor A4.

Groetjes,

D.
                        Merci voor de tip maar ik heb me dit weekend een nieuwe A4 gekocht
                        2016 Audi A3 G-tron

Comment

Ik heb een 320D (163)touring 2011 en een witte A4 1.8 170 gletsjerwitte Sline . De audi wint elke keer. Comfortabeler. Betere versnellingsbak. Betere zetels. Overzichtelijker dashboard. Alles reageert beter tot en met de automatische ruitenwisser. De BMW verbruikt wel minder (6.1l tov 9.9)Auto's kosten ongeveer t zelfde , ongeveer zelfde opties. Als de BMW w vervangen word het een audi. RWD brengt voor mij niks extra. Ben normale chauffeur. De service bij BMW is heeeeeel goed. De service bij audi is BETER.
                          Last edited by Dak; 16/05/2014, 10:23. Reden: typfout BTW ipv BMW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                            Ik heb een 320D (163)touring 2011 en een witte A4 1.8 170 gletsjerwitte Sline . De audi wint elke keer. Comfortabeler. Betere versnellingsbak. Betere zetels. Overzichtelijker dashboard. Alles reageert beter tot en met de automatische ruitenwisser. De BMW verbruikt wel minder (6.1l tov 9.9)Auto's kosten ongeveer t zelfde , ongeveer zelfde opties. Als de btw w vervangen word het een audi. RWD brengt voor mij niks extra. Ben normale chauffeur. De service bij BMW is heeeeeel goed. De service bij audi is BETER.
                            Hopelijk ervaar ik het ook zo, maar de testrit heeft al veel duidelijk gemaakt.
                            2016 Audi A3 G-tron

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dak Bekijk Berichten
                              Ik heb een 320D (163)touring 2011 en een witte A4 1.8 170 gletsjerwitte Sline . De audi wint elke keer. Comfortabeler. Betere versnellingsbak. Betere zetels. Overzichtelijker dashboard. Alles reageert beter tot en met de automatische ruitenwisser. De BMW verbruikt wel minder (6.1l tov 9.9)Auto's kosten ongeveer t zelfde , ongeveer zelfde opties. Als de btw w vervangen word het een audi. RWD brengt voor mij niks extra. Ben normale chauffeur. De service bij BMW is heeeeeel goed. De service bij audi is BETER.
                              Tja dat is een E91 vermoed ik? Comfort is alleszins beter in een F3x. 9.9 liter verbruik is wel fors, bij mijn 316i ligt dat in praktijk rond de 7 liter. F30 is ook nieuwer model, en wat ruimer dan een A4 B8.

Enfin beide wagens hebben hun eigen accenten maar denk niet dat ze, globaal gesproken, voor elkaar moeten onderdoen.

Comment

Mijn verbruik vind ik ook hoog maar ik doe elke dag maar 9 km heen en 9 terug. Ik merk ook dat het een heel verschil is of de auto warm is (en dat slaagt ook op de temp buiten). Als ik wat langere ritten doe kan ik wel 8.5 halen (doe zo goed als nooit autostrade)

Comment

Ik snap al die kritiek op het interieur van de F3x eigenlijk niet?!

Zelf rij ik nu F30 en m'n pa F11 en eerlijkgezegd? Ik vind het interieur in de F30 zeker niet ondermaats.
                                  Er zal wel een verschil zijn maar slecht van kwaliteit kan je dat imo écht niet noemen... Sommige details zijn zelf beter afgewerkt dan in de F11

Ik ga het dan weer niet hebben over de geluidsdemping, ik stoor me regelmatig aan de behoorlijk luide wind- en rolgeluiden in m'n F30, dat wel.

Comment

Working...
                                  X