Paar bedenkingen nog bij je berekening. Onderhoud van een diesel is duurder op jaarbasis. Ik zou daar toch zeker een 200 euro op jaarbasis bij doen voor die diesel. Die roetfilter is een dubieus iets om mee te tellen want uiteindelijk is dat een "uitzonderlijke" kost, langs de andere kant met uw profiel, bijna garantie op vodden ...
Bijkomend is de evolutie van de taxen op dieselwagens niet positief, mijn idee is dat benzines in de komende jaren alleen maar meer en meer in het voordeel gaan komen qua taxen en accijnzen. Diesel gaat volgens mij echt de brandstof van de veelrijders gaan worden en dat ben je niet, ook al ga je aan het einde van de rit op een respectabel aantal kilometers komen.
Bijkomend is de evolutie van de taxen op dieselwagens niet positief, mijn idee is dat benzines in de komende jaren alleen maar meer en meer in het voordeel gaan komen qua taxen en accijnzen. Diesel gaat volgens mij echt de brandstof van de veelrijders gaan worden en dat ben je niet, ook al ga je aan het einde van de rit op een respectabel aantal kilometers komen.
Comment