Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Seat Leon ST tsi of tdi

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Paar bedenkingen nog bij je berekening. Onderhoud van een diesel is duurder op jaarbasis. Ik zou daar toch zeker een 200 euro op jaarbasis bij doen voor die diesel. Die roetfilter is een dubieus iets om mee te tellen want uiteindelijk is dat een "uitzonderlijke" kost, langs de andere kant met uw profiel, bijna garantie op vodden ...

Bijkomend is de evolutie van de taxen op dieselwagens niet positief, mijn idee is dat benzines in de komende jaren alleen maar meer en meer in het voordeel gaan komen qua taxen en accijnzen. Diesel gaat volgens mij echt de brandstof van de veelrijders gaan worden en dat ben je niet, ook al ga je aan het einde van de rit op een respectabel aantal kilometers komen.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door smason Bekijk Berichten
      damn! Dat had ik nog niet gezien. Lang kan het er toch nog niet op staan denk ik...
      Ik ga mijn huiswerk moeten hermaken...

Comment

Waarom zo liggen neuken over een paar euro's? Het zal niet veel schelen en de exacte kost kan je toch niet voorspellen.
        M.a.w. kies de motor waar je 't liefste mee rijdt. In mijn geval zou dat geen diesel zijn. Ik betaal liever wat meer voor een leuke benzine.
        Als je op je geld zit, koop dan een (jonge) tweedehands dan ben je ook goedkoper uit.

Ik zou zelf niet twijfelen en de TSI nemen. Just my 0,02€..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Waarom zo liggen neuken over een paar euro's? Het zal niet veel schelen en de exacte kost kan je toch niet voorspellen.
          M.a.w. kies de motor waar je 't liefste mee rijdt. In mijn geval zou dat geen diesel zijn. Ik betaal liever wat meer voor een leuke benzine.
          Als je op je geld zit, koop dan een (jonge) tweedehands dan ben je ook goedkoper uit.

Ik zou zelf niet twijfelen en de TSI nemen. Just my 0,02€..
          Ik apprecier je mening en eigenlijk heb je gelijk. Enkel posts geleden was ik ook al tot de conclusie gekomen dat het allemaal erg dicht bij mekaar ligt qua budget. Dus is er geen foute of goede keuze...

Ik heb altijd al diesel gereden maar deze keer gaat mijn voorkeur uit naar de TSI.

dank voor alle hulp.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
            deze keer gaat mijn voorkeur uit naar de TSI.
            Ga je gegarandeerd veel plezier aan beleven !

Comment

Zelfs al is de Tdi op (lange) termijn wat goedkoper, de tsi lijkt me nét dat stukje betrouwbaarder... Alleen het "oprijden" lijkt me, ondanks de mogelijke kosten, het meeste mogelijk met de Tdi...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                Die tsi verbruikt idd geen 9l, rond 7,5 a 8l tenzij je continue als een bezettene plankt.

Door die korte ritjes zou ik eerder naar de tsi neigen dan de tdi. Als je zo veel korte stukjes doet gaat je verbruik met de tdi ook hoger zijn dan 6l.
                hoi !
                BMW X5 45e

Comment

Denk dat je de juiste keuze maakt.
                  Ik heb na 3 diesels (laatste was Seat Altea 2.0TDI) ook de overstap gemaakt naar benzine, ik doe 18000km per jaar.
                  Heb nu +/- 2000 km met mijn leon st FR 1.4 tsi en kan enkel positieve balans maken:
                  - zeker even goede acceleratie, minder tractieproblemen
                  - Veel stiller
                  - Had gemiddeld verbruik van 7 l/100km met de Altea (veel korte afstanden, praktisch geen snelweg), momenteel zit ik aan 7,2 gemiddeld met de leon over de eerste 2000 km en rij regelmatig in "sport".
                  Dat verbruik zal dus zeker nog dalen.

Succes met je aankoop!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                    Zelfs al is de Tdi op (lange) termijn wat goedkoper, de tsi lijkt me nét dat stukje betrouwbaarder... Alleen het "oprijden" lijkt me, ondanks de mogelijke kosten, het meeste mogelijk met de Tdi...
                    Dus een tsi is probleemvrij ? Turbobenzinemotoren met kleine cilinderinhoud zijn relatief nieuw.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Dus een tsi is probleemvrij ? Turbobenzinemotoren met kleine cilinderinhoud zijn relatief nieuw.
                      ze hebben hun problemen gehad, met die kettingen.

maar ondertussen zijn die problemen opgelost.
                      BMW X5 45e

Comment

Werd de distributieketting intussen niet vervangen door een distributieRIEM?

Dat probleem zou alleszins van de baan moeten zijn.

Persoonlijk (maar wie ben ik) zou eerder opteren voor de 122 pk versie. Technisch toch iets minder gecompliceerd lijkt me, en wat er niet opstaat kan ook niet kapot.

Vraag blijft : wanneer gaat de nieuwe regering de diesel opnieuw extra penaliseren en hoe en in welke mate?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Dus een tsi is probleemvrij ?
                          Zeg ik dat??? Minder Milieu- onderdelen die het kunnen begeven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten

Vraag blijft : wanneer gaat de nieuwe regering de diesel opnieuw extra penaliseren en hoe en in welke mate?
                            Zeggen ze nu wel al 20 jaar hé... Zo lang de groenen het niet voor het zeggen hebben, zal het nog wel meevallen, denk ik...

Comment

De ketting van de TSI was vroeger inderdaad een probleem. Deze rekte op met ratelen / motorschade tot gevolg. Dit werd opgelost en vervangen door een riem naar mijn weten / internetinfo.

Ik ben er me van bewust dat er geen enkele motor probleemloos is. Ik ben al jaren lid van de tdiclub.nl en dat forum staat vol met problemen van de o zo betrouwbare 1.9 TDI. Begrijp me niet verkeerd, de 1.9 tdi is erg betrouwbaar maar niet onfeilbaar, net zoals andere motoren. Surf naar om het even welk forum van een automerk. Overal zijn er problems. De een al meer dan de andere natuurlijk, maar geen enkel merk blijft gespaard.

122 pk is me te weinig. Ik heb nu 115 pk en ik wil mééééééééér ...

Regering zal naar mijn inschatting onder druk van EU moeten de diesel onaantrekkelijker maken... Wanneer en in welke mate blijft 1 groot vraagteken in dit apenland.

Smason heeft enkele posts hierboven me erop gewezen dat voor de leon st FR ook een 1.4 tsi ACT met 150 pk bestaat. Ik krijg de Belgische Seat-configurator niet meer open en op geen enkele andere configurator (Spanje, Duitsland, Nederland heb ik gecheckd) vind ik deze uitvoering terug... ?? Ik snap het niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door den borre Bekijk Berichten
                                Zeg ik dat??? Minder Milieu- onderdelen die het kunnen begeven...
                                Ik bedoel, als je voor de diesel 1500 euro voorziet voor een filter. Dan kan je dit bedrag ook voor de benzine voorzien...
                                Lijkt betrouwbaarder, is zo subjectief...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bartelskie Bekijk Berichten
                                  Smason heeft enkele posts hierboven me erop gewezen dat voor de leon st FR ook een 1.4 tsi ACT met 150 pk bestaat. Ik krijg de Belgische Seat-configurator niet meer open en op geen enkele andere configurator (Spanje, Duitsland, Nederland heb ik gecheckd) vind ik deze uitvoering terug... ?? Ik snap het niet.
                                  Op seat.de zijn de technische gegevens terug te vinden:

1.4 ACT zou vanaf week 26 in productie gaan:

Comment

Smason, u bent geweldig ! ! Hartelijk dank

Comment

Comment

Een collega wees me op een 3e mogelijkheid.
                                        De TDI kopen en als de roetfilter volzit niet vervangen maar verwijderen. Kost slechts enkele honderden euros zei hij me...
                                        Ik heb hier toch ernstige twijfels bij, zoals bijvoorbeeld roettest bij de autokeuring.
                                        Lijkt me geen optie...

Comment

Ik vind dit zo'n ongelooflijk simpele keuze: met slechts zo weinig km per jaar en zo'n leuk aanbod aan benzinemotoren moet je gek zijn om een roetdiesel te kiezen, die trouwens nooit boven de 4000 tpm geraakt wat het rijplezier gewoon nekt, of je moet een automaat hebben.

Verstuurd vanaf mijn D5503 met Tapatalk

Comment

Working...
                                          X