Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen of sparen voor de toekomst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe wagen of sparen voor de toekomst?

Ik heb advies nodig.

Ik heb nog niet lang een oudere tweedehands wagen die ik kan gebruiken en eventueel overnemen.

Zoals zovelen hier ben ik autoliefhebber en streef ik naar iets deftig. Het kribbelt echt hard telkens als ik auto's zie passeren die perfect binnen mijn budget passen. Genre Mercedes a of c, BMW 1 of 3,...
    Maar dan zit ik met het dilemma van het geld dat ik nog goed ga kunnen gebruiken bij het kopen van een huis/appartement,...
    MAAR: Ik zou gewoon niet graag wachten tot aan mijn 40/50ste tegen dat ik een toffe auto kan kopen

Veel vrienden raden het af om een nieuwe 1/a/.. te kopen of een jonge 2dehands c/3/... Het budget is er en ik ben nog jong. Maar ik studeer nog, dus zogoed als geen inkomen.

Het rationele is natuurlijk blijf rijden met wat je hebt en wacht tot je een huis/whatever hebt. Maar ik zit echt er al 3 jaar met me in gedachten. Het kriebelt meer en meer...

Vroeger heb ik veel gewerkt telkens met de gedachte om een mooie wagen te kopen, dus het meeste heb ik zelf verdiend. Toen ik het geld min of meer had durfde ik niet echt de stap te zetten. Omwille van de reacties van andere maar ook uit rationele overweging (huizen zijn duur).

Graag wat advies. Zaten/zitten er mensen in dezelfde situatie als ik?
    Last edited by ; 28/04/2014, 00:57.

Hier zullen weer veel meningen en wijsheden volgen maar uiteindelijk ben jij baas over je eigen. Als je er over twijfelt zou ik 't al niet doen. En voor een budget van 10k vind je ook al leuke wagens. PFL 120d M-Pack, E46 FL 320/330d M-Pack als het per sé een BMW moet zijn. Een leuke en vrij sleeper Mercedes vind ik een C30 CDI AMG.

Je volle budget er in steken lijkt me sowieso niet slim.

Als je 22 jaar bent waarom staat er dan 34 jaar bij je leeftijd ?

Comment

Ik zou (vanuit het 'autoliefhebber standpunt') die Clio proberen verpatsen, en een deftige 2dehands kopen (max. 15k eur? Afhankelijk van welk model je juist zoekt natuurlijk). Als je een nieuwe koopt, verlies je er zowieso een pak op (tenzij je er echt mee blijft rijden tot hij op is of uiteen valt, maar dat zie ik jou als 22-jarige nog niet meteen doen). Zo heb je ook nog wat spaarcenten over.

Maar indien je geen autoliefhebber zou zijn, zou ik aangeraden hebben om gewoon met de Clio te blijven rijden.

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
      Viel me ook op.

E30SHOP.be
      - Alles voor uw BMW E30.
      Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
      En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
        Hier zullen weer veel meningen en wijsheden volgen maar uiteindelijk ben jij baas over je eigen. Als je er over twijfelt zou ik 't al niet doen. En voor een budget van 10k vind je ook al leuke wagens. PFL 120d M-Pack, E46 FL 320/330d M-Pack als het per sé een BMW moet zijn. Een leuke en vrij sleeper Mercedes vind ik een C30 CDI AMG.

Je volle budget er in steken lijkt me sowieso niet slim.

Omdat ik gewoon bij het registeren 1980 genomen heb, nu kan ik het niet meer veranderen

Mijn volledige budget zou ik er niet insteken (wel eventueel een grootdeel) maar ik zou toch graag iets nieuws (a/1) of een jonge 2dehands (3/c).
        Dus liever geen E46 bv.

Comment

Benzine/diesel?

En is wachten tot je afgestudeerd bent ook geen optie?

E30SHOP.be
          - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Volgend jaar studeer ik af dus het maak in principe niet echt zoveel uit.
            Liever een benzine . Maar een diesel zal wel beter zijn. Gezien ik toch wat wel wat km ga doen.

Comment

Als ik studeerde ging ik met de velo...
              Als ge geen inkomen hebt.. moet ge content zijn met hetgeen ge hebt...
              Als student 40K spenderen aan nen auto... en hoe gaat ge die dan omnium verzekeren met 3000 euro per jaar inkomen ? En dan der rest van het jaar er water inkappen om te rijden ?

Ik ben 32 jaar en rijd nu ook met een toffe auto.. tis ni dat ik al versleten ben zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                Als ik studeerde ging ik met de velo...
                Als ge geen inkomen hebt.. moet ge content zijn met hetgeen ge hebt...
                Als student 40K spenderen aan nen auto... en hoe gaat ge die dan omnium verzekeren met 3000 euro per jaar inkomen ? En dan der rest van het jaar er water inkappen om te rijden ?

Ik ben 32 jaar en rijd nu ook met een toffe auto.. tis ni dat ik al versleten ben zeker ?
                Met 3000 - 4000 euro houd je een "leuke" auto idd bijlange niet rijdend qua running costs. Taksen, benzine/diesel, verzekering, onderhoud, onverwachte kosten..

Comment

Eerst werken, dan een huis kopen en dan een auto kopen welke je budget voor hebt.

Zonder vast werk zou ik dit zeker niet doen, huis kopen sta je vrij van maar zolang het nog 'betaalbaar' is zou ik dit toch echt wel prioriteit geven.

Een auto zal je binnen 10 a 20 jaar nog kunnen kopen, een huis al heel wat moeilijker...

dat is mijn mening natuurlijk en zelf het ook in die volgorde gedaan, en absoluut geen spijt van.
                  Maar ik werk dan ook al voltijds van mijn 18 jaar...

Hou er ook rekening mee dat eens dat huis er is, het sparen heel wat minder zal worden. Dan besef je pas welk budget je aan een auto mag spenderen.
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Een eigen huis bezitten >>> een mooie auto bezitten, jij weet dat zelf heel goed :p.

Comment

een goede raad : investeer maximaal 10% van je spaargeld in een voertuig. Er zijn belangrijker dingen in het leven dan een vervoersmiddel.

Comment

Bro tip: wat denk je dat een huis kost? Nieuwbouw of renoveren? Stel dat je vriendin wil trouwen, wat denk je dat zoiets kost? Of een kind wil?

Niets zo kak als een huis aan je voorbij moeten laten gaan omdat de prijs + schrijven te duur is uitgevallen.

Ik begrijp je drang naar auto's, veel mannen kennen dat. Ik kocht op m'n 26 m'n toenmalige 120d. Dan op m'n 31 m'n huis en op m'n 33 m'n 330d.

Alles op z'n tijd en ben blij dat m'n vader me toen goed geadviseerd heeft.

Comment

student zijn en zich af vragen wat te doen met 40.000 euro... een luxe-probleem me dunkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
                            student zijn en zich af vragen wat te doen met 40.000 euro... een luxe-probleem me dunkt.
                            Echt he Kan niet van vakantiejobs alleen zijn.

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.

Comment

Drugs

Comment

Ik ben blij dat ik maar op autoforum ben beginnen lezen toen ik me een mooie auto kon permitteren.
                                Na mijn 30ste dus
                                2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                                2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                                2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Ben zelf ook eerst met een tweedehands Golf IV begonnen, hoewel ik me toen ook een BMW kon permitteren. Ben nu blij dat ik het niet gedaan heb. Vijf jaar geleden heb ik gebouwd en 3 jaar geleden mijn eerste BMW gekocht zonder me hiervoor financieel pijn te moeten doen. Nu ben ik aan het kijken deze BMW te verkopen om een nieuwe Audi te kopen.
                                  Trouwens mocht je op zoek zijn naar een tweedehands BMW 3, de mijne komt eventueel te koop (zaterdag eerst nog testrit met Audi A4 S-Line). Momenteel 64 000 km en in nieuwstaat.
                                  2014 Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Line
                                  2016 Audi A3 G-tron

Comment

Nee geen drugs ofzo. Gewoon telkens gewerkt (ook in weekenden vanaf mijn 15de). Ook een deeltje gekregen van ouders.

Maar jullie zijn het blijkbaar unaniem over eens. Nu beter geen groot bedrag in auto steken.

Comment

Ik zou niet met de clio blijven rijden, maar ook maar een 10k spenderen aan een wagen. Ik weet dat je een vrij nieuwe wagen wil maar toch raad ik u ofwel een goedkoper automerk aan ofwel een e90 of e87.
                                      Een bmw kost ook redelijk wat in onderhoud in vergelijk met een suzuki swift (voorbeeld)... Hier moet goed rekening mee gehouden worden.
                                      ik heb persoonlijk ook al te veel centen aan wagens gegeven voor mijn leeftijd. Op u 22 zal je ook snel iets beu zijn denk ik.
                                      hou zeker 30k opzij voor u huis. Ik ben ook blij dat ik vorig jaar een woning heb kunnen aankopen en ik nu opt gemakske kan doorsparen om binnen x aantal tijd een nieuwe wagen te kunnen kopen die ik echt wil.

Comment

alles hangt van je situatie af. ik kocht aan mijn 23 jaar een nieuwe C van 45k omdat ik een mooi maandloon had en een enkele rit woon - werk zo'n 120km is
                                        lets have some more member berries

Comment

Working...
                                        X