Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe wagen of sparen voor de toekomst?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Uiteindelijk is een auto een hele slechte investering. Rij die clio gewoon op.

Hieveel is je auto van 30 000 binnen 5 jaar nog waard? Dat gaat heel snel naar beneden.

Als je daarentegen 30000 extra in je huis kan steken en dus 30000 minder moet lenen, scheelt je dat heel wat per maand. Elke maand.

Die auto komt wel, blijven dromen, des te leuker zal het zijn op de dag dat je hem kan kopen.

Sowieso, zoals gezegd, met 3000 per jaar hou je je mooie wagen niet eens aan het rijden.

Probleem van deze tijd, iedereen wil alles NU.. en o ja, ik heb daar oon regelmatig last van, maar dit lijkt me echt niet verstandig.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Ik spaar als vader van 2 kinderen op een spaarboekje die op hun naam staat. Geld waarover ze kunnen beschikken vanaf 18 jaar. Te vroeg, ma ja, de wet is zo..
      Nu, het ergste dat ze kunnen doen is met dit geld een auto gaan kopen. Ik hoop dat ze slechts een klein gedeelte van dit geld investeren in een auto en de rest bijhouden tot ze een huis gaan kopen. Ik zou echt enorm ontgoocheld zijn mochten ze dit verspillen aan een auto...

Comment

Je kan een leuke youngtimer kopen die niet in waarde daalt...zit je enkel met runningcosts.
        Oude M/ e500/ Porsche....
        En een huis nja moet je zelf ook weten naargelang je situatie...voor hetzelfde geld hebben je ouders er meerdere..
        Polo 6n 1.4

Comment

Mijn raad zou zijn de Clio te houden tot je "vast" (lange termijn) werk hebt en dan kijken wat je situatie is. Het zou zo maar kunnen dat je een firmawagen krijgt dan sta je daar met je nieuwe/dure diesel die geen kilometers meer doet, of het omgekeerde je koopt nu een dikke benzine en mag dan dagelijks voor het werk 250km rijden omdat je geen firmawagen krijgt.

Dus nu nog even doorbijten, eerst afstuderen en dan beginnen werken en dan kijken in welke situatie je dan terecht komt... maar ik begrijp ook dat je nu een wagen wenst die meer aan je dromen zou voldoen dan wat die Clio jou momenteel kan bieden.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ik spaar als vader van 2 kinderen op een spaarboekje die op hun naam staat. Geld waarover ze kunnen beschikken vanaf 18 jaar. Te vroeg, ma ja, de wet is zo..
            Nu, het ergste dat ze kunnen doen is met dit geld een auto gaan kopen. Ik hoop dat ze slechts een klein gedeelte van dit geld investeren in een auto en de rest bijhouden tot ze een huis gaan kopen. Ik zou echt enorm ontgoocheld zijn mochten ze dit verspillen aan een auto...
            Dan moet je gewoon zorgen dat het niet op hun naam staat he, en enkel geven tot je zeker weet dat ze kunnen omgaan met geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
              Ik ben blij dat ik maar op autoforum ben beginnen lezen toen ik me een mooie auto kon permitteren.
              Na mijn 30ste dus
              Idem

Oorspronkelijk geplaatst door KBBL Bekijk Berichten
              Nee geen drugs ofzo. Gewoon telkens gewerkt (ook in weekenden vanaf mijn 15de). Ook een deeltje gekregen van ouders.

Maar jullie zijn het blijkbaar unaniem over eens. Nu beter geen groot bedrag in auto steken.
              Ivm die drugs was een grapje hoor

Waarom geen BMW E90?
              Voor 10-15k ga je mooie deftige exemplaren tegenkomen waar je nog jaren veel plezier mee gaat beleven. Zolang je geen eigen vast werk hebt met een maandelijks loon zou ik die duurdere auto's langs de kant laten staan.

Comment

Zo vroeg mogelijk beginnen met vastgoed te kopen! Je gaat er later veel gemakkelijker het voordeel van hebben dan dat je dit op latere leeftijd zou doen.
                En als je je toch echt niet kan bedwingen om "iets" van auto te kopen, zeker geen nieuwe, maar kijk eens op de Duitse tweedehands markt. Ga je van je € 40dzd nog een pak overhouden om daar nuttigere zaken mee te doen.
                Succes, en laat je kop vooral niet zot maken door leeftijdsgenoten die wel voor het verloren kapitaal van een nieuwe auto zijn gegaan.
                NB(sommige kunnen wel iets meer dan een ander).
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Als vader van 2 dochters (18 en 21) adviseer ik hen toch ook om als laatste in een auto te investeren.
                  Er zijn ook 2de hands zoveel goeie deals te doen tegenwoordig, dat je echt niet veel geld hoeft uit te geven om al deftig rond te rijden, imo.
                  Heb vorig jaar voor mijn dochter een Seat Ibiza 14tdi gekocht van 5 jaar oud in een leuke sportlivrei. 85.000 km op de teller en in zeer goeie staat.
                  Heeft me net geen 5K gekost.

Maar dat is precies het verschil tussen nu en de periode dat ik zelf een 18 jarige was.
                  Destijds was het meer een sport om een zo goedkoop mogelijk modelletje te vinden, en het dan nog wat zelf op te kalafateren om er een paar jaar zo goedkoop mogelijk mee te kunnen rond bollen.
                  Nu tel je blijkbaar niet meer mee, als je op je twintigste niet met een jonge 1 reeks of a klasse rijdt. Bedenkelijke evolutie ....
                  (oei, ik begin volgens mij stilaan oud te worden ;-) )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                    Dan moet je gewoon zorgen dat het niet op hun naam staat he, en enkel geven tot je zeker weet dat ze kunnen omgaan met geld
                    Inderdaad, zo doe ik het ook. Ik heb zelf op m'n 18de al mijn spaargeld gekregen, dus ik spreek uit ervaring :-p

Comment

't Is natuurlijk jouw keuze op basis van jouw prioriteiten, maar je studeert nog, hebt geen inkomen, en hebt toch al een auto (met bijhorende kosten), dus ik zou het voorlopig daarbij houden.
                      De meesten vinden het bijzonder onaangenaam om hun vriendin te moeten vertellen dat ze geen huis gefinancierd kunnen krijgen omdat de auto te duur is.

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Niets zo kak als een huis aan je voorbij moeten laten gaan omdat de prijs + schrijven te duur is uitgevallen.
                      Inderdaad, of iets dat mogelijk nog erger is :
                      Je nieuwe leuke auto daarna weer moeten verkopen om dat huis te kunnen betalen, omdat je anders je vriendin kwijt bent...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                        Als vader van 2 dochters (18 en 21) adviseer ik hen toch ook om als laatste in een auto te investeren.
                        Er zijn ook 2de hands zoveel goeie deals te doen tegenwoordig, dat je echt niet veel geld hoeft uit te geven om al deftig rond te rijden, imo.
                        Heb vorig jaar voor mijn dochter een Seat Ibiza 14tdi gekocht van 5 jaar oud in een leuke sportlivrei. 85.000 km op de teller en in zeer goeie staat.
                        Heeft me net geen 5K gekost.

Maar dat is precies het verschil tussen nu en de periode dat ik zelf een 18 jarige was.
                        Destijds was het meer een sport om een zo goedkoop mogelijk modelletje te vinden, en het dan nog wat zelf op te kalafateren om er een paar jaar zo goedkoop mogelijk mee te kunnen rond bollen.
                        Nu tel je blijkbaar niet meer mee, als je op je twintigste niet met een jonge 1 reeks of a klasse rijdt. Bedenkelijke evolutie ....
                        (oei, ik begin volgens mij stilaan oud te worden ;-) )
                        Net even oud, en ik denk er net hetzelfde over .

Comment

Zo jong en 40k spenderen aan een auto zou ik niet doen... Heb destijds toen ik uw leeftijd was een jonge 2de hands gekocht van 13k euro, en zelfs hier heb ik nog steeds spijt van
                          Daarna met de auto van mijn vrouw gereden, een huis en kindje gekocht en de auto kwam op de laatste plaats hoor.
                          Heb ik vorig jaar een wagen gekocht die dik 9j oud was maar wel mijn goesting en wat ik 10j geleden nieuw wou...
                          Uiteindelijk zal er hier ook wel een mooie nieuwe wagen komen maar alles op z'n tijd.

In ieder geval wat ik bedoel is: in uw 20'er jaren veel geld aan auto's uitgeven is ni interessant als ge geen geld op overschot hebt en nog niet werkt...
                          BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

Ge hebt nu al 40k, dat betekent in mijn ogen dat je minstens 8000€ per jaar verdient.

Neem 3000€ voor verzekering, taksen en onderhoud.
                            Dan heb je nog 2000€ voor brandstof, en blijft er 3000€ over.

Koop dus een auto van 50k, waarvan je zo'n 10k leent, die je in ca 4 jaar af betaalt. Een 328i met wat opties, en je bent er.

Dan ben je zeker dat je de komende 4 jaar niks over hebt, en dat je centen op zijn. Dat was toch de bedoeling dacht ik....

Effe serieus, doe gewoon wat hierboven staat. Koop U een krel van 5000€ om de komende jaren door te komen, en vervang pas nadat je een dik jaar aan het werk bent.

Met wat geluk heb je dan een vriendin en een appartement of huisje, en dan weet je zeker waarvoor je werkt. Met nog iets meer geluk heb je een firmawagen, en vermijd je dat je een enorm waardeverlies moet slikken op die mooie 4jaar oude BMW.

Heb je echt nog geld te veel, dan kan je nog altijd een speeltje bijkopen om eens te gaan tracken.

Comment

ge krijgt geen hypothecaire lening meer tegenwoordig als ge niet voldoende spaarcenten hebt. Naar wat ik hoor uit mijn omgeving is 50K tegenwoordig bijna het minimum dat ge moet hebben om een huis te kunnen kopen... Dus spaar nog maar goed verder en rijdt die clio af tot die zijn laatste adem heeft uitgeblazen. Een dikke auto is leuk, een dikke lening voor een huis al veel minder.
                              Dus ofwel nu dikke kar en nog ettelijke jaren hotel mama, ofwel nu effe afgunst ervaren maar daarna volledig op uw eigen benen staan.
                              www.peugeotforum.be

Comment

je eerste auto moet iets zijn met een eigen karakter, maar zeker niet iets nieuws.
                                iets waarmee je langs de kant van de weg in panne staat enz.
                                iets waarvan iedereen inclusief jezelf hebt afgevraagd hoe at het mogelijk is dat die auto zo lang heeft geleefd na al hetgeen je er mee hebt meegemaakt.
                                na 10 jaar moet je van die verhalen kunnen ophalen,...hey herinnert ge u nog ..X.. daar in....(locatie )
                                jah, we zijn er toen nog heengereden met ( auto ) da we daar de weg kwijt waren en door da velt zijn gescheurd.....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                  je eerste auto moet iets zijn met een eigen karakter, maar zeker niet iets nieuws.
                                  iets waarmee je langs de kant van de weg in panne staat enz.
                                  iets waarvan iedereen inclusief jezelf hebt afgevraagd hoe at het mogelijk is dat die auto zo lang heeft geleefd na al hetgeen je er mee hebt meegemaakt.
                                  na 10 jaar moet je van die verhalen kunnen ophalen,...hey herinnert ge u nog ..X.. daar in....(locatie )
                                  jah, we zijn er toen nog heengereden met ( auto ) da we daar de weg kwijt waren en door da velt zijn gescheurd.....
                                  goed gezegd Eigenlijk is de beste auto gewoon een oud hok dat kapot mag

Comment

Niet vergeten, uw 40k spaargeld zorgt voor wat, 350€ minder per maand, 20j lang?

Mijn keuze zou rap gemaakt zijn: clio weg, voor 3/4000 een 'oude' japanner kopen en rijden tot hij uiteen valt.

Nu lachen de badboys met u, binnen 10j zijn ze allemaal jaloers op uw kot!

Comment

Ja dat is idd wel een serieus verschil op uw afbetaling elke maand. Verder sparen dan maar, hoe hard het soms ook kriebelt.

En een bmw van 10-15k is dan ook al weer een grote brok, voor je het weet ben ik dan al de helft kwijt van wat ik heb.

Comment

Ik vind een Clio leuk rijmateriaal. Levendig, draait en schuift makkelijk, ge kunt leren schakelen en experimenteren met de versnellingen. PKs zijn voor mensen die niet kunnen schakelen maar toch niet met een automatische bak willen gezien worden En brede banden zijn voor mensen die geen bochten kunnen pakken... (als ik nog iemand kan pleizieren laat het mij weten).
                                        30 jaar Mr Yuge!

Comment

Als je toch graag een leuke auto hebt zou k een bmw E90 van +-10k zoeken (indien BMW liefhebber) of iets anders van maximum dat bedrag , anders zou k met Clio blijven rijden. En vanaf je vast werk hebt het overige bedrag investeren in appartement/studio dat je kan verhuren. Zodat huurder je leningen betaald en je iets hebt dat op je eigen naam staat. Wat je later kan gebruiken als je van plan bent een eigen huis te kopen.
                                          Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                                          www.musclecarrent.be

Comment

Working...
                                          X