Mededeling

Collapse
No announcement yet.

S3 (8V) of RS3 (8P)?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• S3 (8V) of RS3 (8P)?

Stel je hebt ongeveer 40k te spenderen aan een snelle hatch, welke zou je dan kiezen?

1) de RS3 van het vorige model (type 8P) met de 5-cilinder en 340pk

Voorbeeld deze

of

2) de nieuwere S3 4-clinder met 300pk

Voorbeeld deze

Moeilijke keuze, ze zijn alle 2 zo saai.

dan zou ik voor de RS3 gaan.
    BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
      Moeilijke keuze, ze zijn alle 2 zo saai.
      We zitten hier met een grappenmaker

Comment

ik deel nogtans zijn mening. waarom zou je een RS3 of S3 willen?
        lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten

Hij meent dit serieus.

Comment

S3 (8V) of RS3 (8P)?

Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
            Niet echt.. Is mijn eigen mening

Is imo gelijk elke andere audi, snel maar saai.

Voor 40k koop ik wat anders
            BMW X5 45e

Comment

Tja, wat de ene saai noemt is voor de ander efficiënt. Afwerking is in dit segment ook ongeëvenaard. Hangt er vanaf wat je zoekt in een auto.

We willen niet allemaal een RWD, liefst manueel en met atmo motor en zelfsper om x keer per week op circuit mee te gaan rijden...

Mij is het topic er vooral om te doen: in hoeverre overweegt iemand een 'ouder' model nu het er naar uitziet dat de nieuwe RS3 ook een 4-cil. zal worden

Comment

Das waar ieder zijn prioriteiten . Wat je zegt over het interieur is wel waar, das iets wat audi goed kan!
                BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Niet echt.. Is mijn eigen mening

Is imo gelijk elke andere audi, snel maar saai.

Voor 40k koop ik wat anders

Voor 40K koop ik me waarschijnlijk ook wel wat anders. Maar iit de S3 is de RS3 wel duidelijk een trapje hoger, op zowat elk vlak (ook qua waardebehoud omdat er maar een bepaald aantal zijn gemaakt), je gaat dus wel een beetje zeer kort door de bocht. Die 7-traps S-tronic en brullende 5-pitter zijn echt geniaal en BRUTAAL, het neemt dat typische "steriele" Audi gevoel voor een groot deel weg. Dat het niet zo uitdagend is als een ///M en meer onderstuur zal hebben weet je op voorhand. Maar het feit blijft dat 90% van de mensen niet 90% van zijn/haar kilometers op het circuit doorbrengt al driftend en dat in dat opzicht een RS3 gewoon een beestige daily is.

Ik heb ervaring met zowel de S3 8P (S-tronic 265PK) en de RS3 8P, en met de S3 had ik idd iets van *geeuw*, snel, maar gewoon vrij boring.. Gewoon turbogeblaas en hard rechtdoorgaan, maar voor de rest stuurde hij saai en zag hij er ook redelijk mainstream uit, niet echt stoerder dan een gewone A3 met S-line. De RS3 daarentegen heeft me serieus omvergeblazen, ja, ZO groot is het contrast met de S3.

Als ik vergelijk met bijvoorbeeld een E9X 335i met pepers krijg je minstens evenveel "kick" terug van de RS3. Het effectieve sturen bij een BMW is uiteraard meer "involving", uitdagender en bij sportieve ritten speelser dan een Audi Quattro.

Ook is voor een kenner de RS3 toch iets speciaal, de relatieve zeldzaamheid er van, en de zalige 5-cylinder, een knipoog naar het Audi Sport Quattro heritage in de jaren 80/90.

On-topic: de S3 8V nog niet gereden, en toch kies ik zonder twijfel tussen deze twee voor de RS3.
                  Last edited by Wouter; 25/04/2014, 18:45. Reden: typfouten aangepast :/

Comment

Chris Harris, toch iemand die net echt veel goede woorden over heeft voor de s/rs generatie van nu was anders lovend over de nieuwe s3.
                    Dat zou trouwens ook mijn keuze zijn, nieuwer en een schitterend interieur.
                    -

Comment

RS3 voor mij.
                      Net dezelfde reden waarom ik een M3 boven een 335i zou verkiezen... ook al gaat het om een eerder model.

Comment

RS3 , veel bruter en zalige sound !

Verstuurd van mijn HTC Desire met Tapatalk

Comment

RS3 zonder twijfelen. Is specialer, maakt een mooiere sound en is gewoon een een uniek ding zo'n Audi RS.
                          2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                          2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                          2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

RS3.
                            Eens 3uur mee gereden in een rondrit toch wel een tof bakske!
                            Polo 6n 1.4

Comment

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Die omgeving
                                Zonder de moraalridder uit te willen hangen brengt hij imo wel een aantal keer de levens van een paar wielrenners in gevaar..

Comment

Zeg maar dat ie gewoon als een complete gek reed.
                                  Niettemin, ook voor mij de RS3, ik wist niet dat je die al kon kopen voor 35-40k
                                  2.0 JTDm

Comment

Rijden met de RS3 was de grootste desillusies als Audi-fanaat. Behalve de vette sound echt niks aan, onderstuur overal... Reviews van de Golf R (en eerste reacties op de S3, basically dezelfde wagen) spreken nu van een revolutie met de nieuwe Haldex, waardoor de wagen echt 'fun' zou zijn om mee te rijden. Bij EVO plaatsen ze de Golf R zelfs boven de M135i. Dus voor mij nieuweS3>>>RS3

Comment

Spijtig van die 4 uitlaten bij de nieuwe modellen, vind ik echt erover en past helemaal niet in het relatief discrete S3/Golf R concept
                                      2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Zeg maar dat ie gewoon als een complete gek reed.
                                        Door zulke idioten worden car enthusiasts die wel een verantwoorde veiligheidsmarge aannemen ook over dezelfde kam gescheerd.
                                        Last edited by Wouter; 26/04/2014, 19:23.

Comment

Working...
                                        X