Mededeling
Collapse
No announcement yet.
S3 (8V) of RS3 (8P)?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenMoeilijke keuze, ze zijn alle 2 zo saai.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenWe zitten hier met een grappenmaker
Hij meent dit serieus.
Comment
-
S3 (8V) of RS3 (8P)?
Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk BerichtenWe zitten hier met een grappenmaker
Is imo gelijk elke andere audi, snel maar saai.
Voor 40k koop ik wat andersBMW X5 45e
Comment
-
Tja, wat de ene saai noemt is voor de ander efficiënt. Afwerking is in dit segment ook ongeëvenaard. Hangt er vanaf wat je zoekt in een auto.
We willen niet allemaal een RWD, liefst manueel en met atmo motor en zelfsper om x keer per week op circuit mee te gaan rijden...
Mij is het topic er vooral om te doen: in hoeverre overweegt iemand een 'ouder' model nu het er naar uitziet dat de nieuwe RS3 ook een 4-cil. zal worden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenNiet echt.. Is mijn eigen mening
Is imo gelijk elke andere audi, snel maar saai.
Voor 40k koop ik wat anders
Voor 40K koop ik me waarschijnlijk ook wel wat anders. Maar iit de S3 is de RS3 wel duidelijk een trapje hoger, op zowat elk vlak (ook qua waardebehoud omdat er maar een bepaald aantal zijn gemaakt), je gaat dus wel een beetje zeer kort door de bocht. Die 7-traps S-tronic en brullende 5-pitter zijn echt geniaal en BRUTAAL, het neemt dat typische "steriele" Audi gevoel voor een groot deel weg. Dat het niet zo uitdagend is als een ///M en meer onderstuur zal hebben weet je op voorhand. Maar het feit blijft dat 90% van de mensen niet 90% van zijn/haar kilometers op het circuit doorbrengt al driftend en dat in dat opzicht een RS3 gewoon een beestige daily is.
Ik heb ervaring met zowel de S3 8P (S-tronic 265PK) en de RS3 8P, en met de S3 had ik idd iets van *geeuw*, snel, maar gewoon vrij boring.. Gewoon turbogeblaas en hard rechtdoorgaan, maar voor de rest stuurde hij saai en zag hij er ook redelijk mainstream uit, niet echt stoerder dan een gewone A3 met S-line. De RS3 daarentegen heeft me serieus omvergeblazen, ja, ZO groot is het contrast met de S3.
Als ik vergelijk met bijvoorbeeld een E9X 335i met pepers krijg je minstens evenveel "kick" terug van de RS3. Het effectieve sturen bij een BMW is uiteraard meer "involving", uitdagender en bij sportieve ritten speelser dan een Audi Quattro.
Ook is voor een kenner de RS3 toch iets speciaal, de relatieve zeldzaamheid er van, en de zalige 5-cylinder, een knipoog naar het Audi Sport Quattro heritage in de jaren 80/90.
On-topic: de S3 8V nog niet gereden, en toch kies ik zonder twijfel tussen deze twee voor de RS3.
Comment
-
-
Rijden met de RS3 was de grootste desillusies als Audi-fanaat. Behalve de vette sound echt niks aan, onderstuur overal... Reviews van de Golf R (en eerste reacties op de S3, basically dezelfde wagen) spreken nu van een revolutie met de nieuwe Haldex, waardoor de wagen echt 'fun' zou zijn om mee te rijden. Bij EVO plaatsen ze de Golf R zelfs boven de M135i. Dus voor mij nieuweS3>>>RS3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenZeg maar dat ie gewoon als een complete gek reed.Last edited by Wouter; 26/04/2014, 19:23.
Comment
Comment