Mededeling

Collapse
No announcement yet.

S3 (8V) of RS3 (8P)?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Kerel zijn rijstijl gaat er inderdaad zwaar over.
    on topic: voor mij toch duidelijk,de nieuwe s3. Krijgt zeer goede reviews en de oude rs3 mja... zal wel apart zijn en is bruuter en heeft de leuke 5cilinder maar de nieuwe s3 is idd een revolutie en heeft toch wel een veel leuker interieur wat voor mij belangrijk is.
    los daarvan zou ik ook wel iets anders kopen voor dat geld.

    Comment


    • #22
      Leuke weg om over te knallen, maar gelet op al die wieler toeristen inderdaad volledig onverantwoord.. 160 op een klein baantje waar zowel aan de linkse als de rechtse kant van de baan fietsers aanwezig zijn?? INSANE..

      Voor dat geld zou ik mij een M235i kopen... Al redelijk wat lovende reviews van gelezen..
      previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
      current : BMW 330D F30

      Comment


      • #23
        A45 amg geen optie?

        Comment


        • #24
          Zou ook mijn keuze zijn al ga je er dan niet vanaf komen met dat budget. Of een nissan 370z... Blijft een machtige auto. Maar zijn natuurlijk geen hatches....

          Comment


          • #25
            lees zeker ook eens Harris: http://www.pistonheads.com/news/defa...?storyId=29784

            Comment


            • #26
              RS3
              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
              2009 - Yamaha R1 Model 2008

              Comment


              • #27
                Hangt er mss ook wat vanaf hoe lang je met de wagen zelf wil rijden.
                Als je er minstens een jaar of 8 mee wil rijden ga je na die periode met een exclusievere auto zitten als je voor de RS3 kiest, dus dan zou die eventueel nog een optie zijn.
                Wil je er maar een paar jaar mee rijden, dan zou ik voor de S3 gaan. 300pk lijkt me nipt voldoende ;-)
                En je rijdt met het nieuwere, en in mijn ogen mooiere model rond. Het vorig model heeft een design van eind jaren 90.
                Zeker voor het interieur, dat wat je het meest ziet van je auto, zou ik niet twijfelen en voor de S3 gaan.
                Lijkt mij rationeel gezien de gezondste keuze en het hart moet amper inboeten.
                KLIK |&| KLAK

                Comment


                • #28
                  Voor mij de nieuwe s3. RS3 koop je enkel voor het geluid en de exclusiviteit ! De wegligging is naar het schijnt niet geweldig ?

                  Comment


                  • #29
                    S3 of wachten op nieuwe model 2015? Denk dat nieuwe 4 cyl s3 niet veel moet onderdoen voor oude rs3. Persoonlijk zou ik vandaag voor a45 gaan moest ik mijn huidige a250 verliezen

                    Comment


                    • #30
                      A45/M235i lijken me wat moeilijk te gaan worden voor 40k...
                      MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                        A45/M235i lijken me wat moeilijk te gaan worden voor 40k...
                        Volgend jaar moet dat wel lukken.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                          A45/M235i lijken me wat moeilijk te gaan worden voor 40k...
                          s3 ook hoor :-)
                          basisprijs S3 sportback stronic 43.000 incl btw

                          Comment


                          • #33
                            40k basisprijs voor de manuele, als je niet te gek doet qua opties en de korting meerekenend zou het net kunnen, en al helemaal als je in het VK gaat shoppen.

                            Comment


                            • #34
                              40k€ zal nieuw niet lukken... Maar 2ehands valt er al wel een koopke te doen:

                              http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=241020380&asrc=st

                              Comment


                              • #35
                                Liefst de RS3, is toch net dat beetje bruter en ook waardevaster denk ik.
                                Classic cars on demand

                                www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                www.californiadream.be

                                - It's time to make your dream come true -

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                  Ik heb ervaring met zowel de S3 8P (S-tronic 265PK) en de RS3 8P, en met de S3 had ik idd iets van *geeuw*, snel, maar gewoon vrij boring.. Gewoon turbogeblaas en hard rechtdoorgaan, maar voor de rest stuurde hij saai en zag hij er ook redelijk mainstream uit, niet echt stoerder dan een gewone A3 met S-line. De RS3 daarentegen heeft me serieus omvergeblazen, ja, ZO groot is het contrast met de S3.
                                  Ik vind dat mainstream uiterlijk net een groot voordeel van de A3 (en de Golf R). Bij de sportieve versies van BMW (en nu gaat ook Mercedes die kant op) heb je al snel het 'kijk naar mij' gevoel. In een tijd waar liefhebbers van snelle wagens als gevaarlijke gekken worden beschouwd is dit niet in alle omstandigheden een voordeel.

                                  Comment


                                  • #37
                                    S3, maar je kan mij nauwelijks objectief noemen ;-)

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                                      Ik vind dat mainstream uiterlijk net een groot voordeel van de A3 (en de Golf R). Bij de sportieve versies van BMW (en nu gaat ook Mercedes die kant op) heb je al snel het 'kijk naar mij' gevoel. In een tijd waar liefhebbers van snelle wagens als gevaarlijke gekken worden beschouwd is dit niet in alle omstandigheden een voordeel.
                                      Een discreet uiterlijk kan inderdaad ook een voordeel zijn als het om je dagelijkse wagen gaat of je gebruikt de auto beroepsmatig. Ik vind nu wel niet dat bij BMW en Audi, los misschien van de ///M en RS modellen, de wagens minder discreet zijn. Een M135i bijvoorbeeld is gewoon helemaal hetzelfde als een 116d met M-pack qua uiterlijk, los van de enkele uitlaat links en rechts achteraan.

                                      De topicstarter zou beter gewoon een M135i kopen eigenlijk, je raakt er met de 40k budget om een nieuwe te kopen en als AWD een vereiste is kan je voor de x-Drive gaan.. De lelijke neus van die eend vergeef je hem dan maar omdat 'ie zo leuk rijdt

                                      Comment


                                      • #39
                                        Golf R = S3 zonder een badge met 4 ringen

                                        Comment


                                        • #40
                                          Voor mij zonder twijfel de RS3. (ik rij thans met deze machine in afwachting van de bestelde RS3 8v)
                                          Waarom : vnl de 5-cilinder die voor mij top is, de s-tronic die quasi perfect schakelt in D- en S-modus (manueel schakelen met S-tronic geeft soms kloppen), ik 'geen' circuitrijder ben maar een vrij snelle baanmachine wou die ook ietwat praktisch is en over wat luxe beschikt, quattro (haldex die steeds beter wordt en waar ik eigenlijk geen klagen over heb), ...

                                          Na aankoop was ik ook enorm teleurgesteld over de wegligging (zeer sterk onderstuur, waarbij ik weinig vertrouwen had in bochtenwerk).
                                          Dit na een vorige A3 TFSI-Quattro 200pk die het merkelijk beter deed.
                                          Na het vervangen van de teleurstellende Continentals door Michelin Pilot Sport werd het weerom een veel beter verhaal en werden de grenzen van onderstuur heel wat verder gelegd.
                                          (Ik vind de testen daarom soms belachelijk als ze auto's testen/vergelijken met verschillende merken/types van banden)

                                          Wat onderstuur betreft, zal de S3 theoretisch beter scoren dan de RS3 door z'n lichtere motor... (de vraag is in welke mate de carbon stukken vooraan en de achteraan geplaatste batterij van de RS3 8p dit zullen compenseren). Ook had je de optioneel bredere banden vooraan bij de RS3 8P die m.i. voor op de baan geen must zijn.

                                          Hou ook rekening mee dat een RS een aangepaste machine is met spoorverbreding vooraan, speciaal afgestelde s-tronic, speciaal afgestelde Haldex-Quattro en zomeer ... (fabricatie Quattro Gmbh)
                                          De S3 blijft eigenlijk een gewone A3 die een stuk sneller is dan een andere A3 (met enkele verschillen op vlak van enkele extra uitlaatjes na en wat andere accentjes)(fabricatie Audi).
                                          Last edited by ; 20/09/2015, 12:10.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X