Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Renault grand scenic vs Nissan Qashqai+2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Renault grand scenic vs Nissan Qashqai+2

Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe ruime auto, liefst met een iets hogere instap. Daarom dachten wij aan een renault grand scenic of een nissan qashqai+2. Een grote kofferruimte en beenruimte is belangrijk. Heeft iemand van jullie ervaring met één van beide wagens?

Groeten

Ik !
    groot ( genoeg )

+
    veel ruimte :

+
    persoonlijk vind ik mijn auto zelfs mooi ......

+
    zuinig :

Motoren zijn idem , de GSIII is wel meer een "busje" tegenover de Nissan . De Qq zal sportiever ogen .........ga eens testrijden !

Comment

Super, dank je wel. Je hebt me er zeker van overtuigd dat hij ruim genoeg is! Zal één van de dagen eens proberen te gaan testrijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Liana Bekijk Berichten
        Hallo allemaal,

Wij zijn op zoek naar een nieuwe ruime auto, liefst met een iets hogere instap. Daarom dachten wij aan een renault grand scenic of een nissan qashqai+2. Een grote kofferruimte en beenruimte is belangrijk. Heeft iemand van jullie ervaring met één van beide wagens?

Groeten
        Als je de Renault Grand Kangoo ook in het rijtje opneemt, is dat wss de goedkoopste en ruimste... met ook dezelfde motor.. Design moet je ook wel aanspreken.

Comment

Ik heb bijna 5 jaar met de Grand scenic gereden (1.5 DCI 110pk) en dit is een geweldige auto. Zowel naar ruimte, kwaliteit betrouwbaarheid, zuinigheid, enz. Tot op heden de beste auto die ik gehad heb.
          2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
          2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
          2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
          2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
          2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

De Renault grand kangoo lijkt me inderdaad ook vrij ruim, maar het model van de auto is niet zo mijn ding. Maar wie weet dat ik hier na een testrit wel anders over denk. Allemaal positieve reacties dus voor Renault. Maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met een nissan?

Comment

Wij zochten vorig jaar ook een auto in dat segment en hebben tot 100% tevredenheid de peugeot 5008 gekocht. Koffer zou nog iets ruimer zijn, verder gelijkaardig, een klassieker dashboard dat mij eerder aansprak dan het digitale van de gs.

In mijn familie rijdt echter een gs met 130pk handgeschakeld en een scenic xmod automaat 115pk, of 110, weet het niet juist, maar beide personen zijn uitermate tevreden over de wagens. Geen stukken so far, comfort en ruimte ten top, enkel pa met zijn automaat, vindt hem niet superzuinig.

De qq heeft onlangs een update ondergaan. Ik ben niet zeker, maar is het niet zo dat de +2 geen uodate heeft gehad en binnenkort wordt vervangen door de nieuwe xtrail? Als mijn info klopt koop je met de +2 dus een oud model en is het musschien interessant om op de xtrail te wachten, die er erg mooi uitziet?

Is de kofferruimte van de gs en de +2 gelijk? Ik vind ze allebei mooi, als de ruimte en de prijs ongeveer gelujk is is dit een kwestie van smaak. Slechte autos zijn het allebei niet.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

De Renault grand kangoo lijkt me inderdaad ook vrij ruim, maar het model van de auto is niet zo mijn ding. Maar wie weet dat ik hier na een testrit wel anders over denk. Allemaal positieve reacties dus voor Renault. Maar zijn er ook mensen die ervaring hebben met een nissan?
                Zal wss beetje hetzelfde zijn ,Renault/ Nissan zijn partners en gebruiken elkaars motoren.
                Diesels zijn van Renault en de meeste benzines zijn Nissan.
                2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Ik rij bijna 1,5j/ 63000kms met een GS 130. Goede ruime betrouwbare auto, maar niks meer dan dat vind ik persoonlijk. Deuren vallen dicht met een blikkerig geluid, de zithouding en besturing/ wegligging zijn typisch voor een busje.

Comment

Niet alle diesels zijn van Renault dacht ik. De 2.0 dci is van Nissan volgens mij. Maar speelt weinig rol, ze wisselen motoren en versnellingsbakken uit. Komt omdat ze een alliantie hebben. Ik zou kiezen na een testrit. Wij hebben ook een Scenic 3 als tweede wagen waar we zeer tevreden van zijn. Is zeer comfortabel en die 1500 diesel doet z'n werk erg goed. QQ ken ik niet, enkel van zien. Zal ook goed rijden, ik vermoed beetje harder op de baan. Testrit en uiterlijk zullen de doorslag maken tussen deze twee.

Comment

We zijn gisteren eens gaan testrijden met enkele wagens. De Renault reed wel goed en was vrij ruim. Enkel zag ik door het ontwerp van het dashboard niet goed hoe hard ik aan het rijden was. Had mijn stoel al dichter en hoger gezet, maar toch zag ik dit niet zo goed. Mijn partner had hier geen problemen mee. De QQ zijn we dan ook even gaan testen. Deze reed ook vrij goed en door de hoge zit heb je een goed overzicht. De koffer van de QQ+2 is vrij ruim, van de gewone QQ iets minder. Verder merkte ik dat de achterste zetels bij de QQ eerder voor 2,5 personen zijn dan voor 3. De middelste zit is vrij klein. Qua zithouding zaten we beiden in de QQ beter dan in de Renault. In beide auto's was er wel voldoende beenruimte. We neigen op dit moment iets meer naar de QQ, maar zijn er nog niet helemaal uit.

Comment

Stuur lager zetten......
                        Als je een basisversie neemt , zijn de zetels idd niet je-dat.........wordt wel beter als je een duurdere versie pakt
                        ( extra steunen oid in de stoelen.....)

De meeste mensen kopen met hun ogen ..........oogt de auto niet goed (genoeg) dan kopen ze deze ( meestal ) niet.

Comment

Wellicht is de QQ beetje duurder dan de Grand Scenic?

Comment

De QQ is inderdaad iets duurder. Misschien heb je wel gelijk dat als ik het stuur verzet en dergelijke het beter is. Binnenkort nog eens terug gaan testen.

Comment

Zelf vind ik het twee leuke wagens. Zou ook niet weten dewelke kiezen eigenlijk.
                              Ivm met het dashboard, ik denk eigenlijk dat dit wel moet in te stellen zijn door een goede zithouding. Hier heeft er niemand klachten over.

Comment

Die auto's zijn elkaar waard.
                                Verschillen liggen in de details die je al dan niet aanspreken.

Afhankelijk van je budget moet je dan ook maar eens kijken naar de Touran, Sharan (een stuk groter), S-Max en C4 Picasso.

Ik heb zelf ooit een Scenic, Sharan (oude en nieuwe), Galaxy en C8 gehad.
                                In volgorde van Zeer goed tot barslecht:
                                Laatste Sharan (echt zéér tevreden)
                                Oudere Sharan en Galaxy (2004-200
                                Scénic (+/- 2000)
                                Nieuwere Galaxy (Miserie na 100k)
                                C8 (totale ramp)

Comment

De QQ is inderdaad iets duurder. Misschien heb je wel gelijk dat als ik het stuur verzet en dergelijke het beter is. Binnenkort nog eens terug gaan testen.
                                  De zetel is ook in hoogte verstelbaar.
                                  30 jaar Mr Yuge!

Comment

tenzij je een laatste stockwagen op het oog hebt of tweedehands gaat zoeken, wordt de Qashqai+2 niet meer verkocht. Tegenwoordig (eigenlijk pas sinds kort) neemt de nieuwe X-Trail die rol over.
                                    autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door svenio_g Bekijk Berichten
                                      tenzij je een laatste stockwagen op het oog hebt of tweedehands gaat zoeken, wordt de Qashqai+2 niet meer verkocht. Tegenwoordig (eigenlijk pas sinds kort) neemt de nieuwe X-Trail die rol over.
                                      Is wat ik ook zei, en die nieuwe xtrail is érg mooi. Er is hier ergens een topic over. Zal, denk ik, wel wat duurder uitkomen dan de gs.

Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

Comment

Working...
                                      X