Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo v60 vs Vw golf VII variant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo v60 vs Vw golf VII variant

Simpele vraag, mijn voorkeur gaat uit naar de golf... maar die Volvo blijft nog altijd door mijn hoofd spoken ( akkoord met die golf al gereden en ben een golf rijder en die Volvo is onbekend ).

Keuze is simpel jonge 2de handse V60 ( max 40.000 km of nieuwe golf VII en waarom?
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Sowieso V60, doch indien 2dehands mss liever een nieuwe Golf. Maar indien R-design zéker een V60

Comment

Ga de volvo ééns testrijden. Misschien bevalt hij u niet . Op zich vreemde vergelijking .

Comment

Doe mij maar de Golf Variant. Rijdt (volgens de tests in de autoboekskes) zeer goed, zuinig en is praktisch.

Comment

Waarom tweedehandse V60 of nieuwe Golf? Kdenk dat ge met ne nieuwe V60 nog goedkoper gaat zitten dan ne nieuwe Golf (gelijkaardig uitgerust).
          Voor mij resoluut de Volvo, voor het motoraanbod alleen al.
          BMW 118D E87 M-pack

Comment

Ga ze beiden eens testrijden. De Golf VII is echt een goeie auto, ziet er alleen wat saaier uit dan de volvo. Maar qua rij-eigenschappen niet te onderschatten, vermoed dat die dynamischer zal rijden dan de V60 (die vrij zwaar is).

Comment

simpel, de V60 zowel kwa motor als looks.
              lets have some more member berries

Comment

Ik stond voor dezelfde keuze, 2 de hands V60 of iets anders nieuws...
                Verschillende andere nieuwe test gereden maar had nergens hetzelfde gevoel als bij de volvo.

Een V60 nieuw komt toch wel duur uit vind ik, heb geen idee wat een golf nieuw kost.

Comment

Volvo v60 d2 momentum: 33 k, Golf VII 1.6 highline: 31k nieuw. Testrit met golf al gedaan, wou voor ik de Volvo ga doen toch eens bepaalde meningen horen.

Comment

No brainer voor mij. De volvo!

Comment

Alhoewel ik serieus vw fan ben, doe mij ook maar de volvo.

Heb ook met allebei gereden en de volvo reed echt wel beter dan de golf. Natuurlijk de golf was basis modelleke en de volvo was heel dik uitgerust.
                      Last edited by IbifaHo; 01/05/2014, 11:49.
                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                        Volvo v60 d2 momentum: 33 k, Golf VII 1.6 highline: 31k nieuw. Testrit met golf al gedaan, wou voor ik de Volvo ga doen toch eens bepaalde meningen horen.
                        De Volvo, maar als het even kan kies er dan eentje uit met een deftige, niet-Franse motor. De D2 is zowat de meest teleurstellende motorisatie in de V60 en voldoet absoluut niet qua kracht om zo'n zware wagen te trekken. Als je nieuw of tweedehands een mooie D3 kunt vinden, dan ga je dat niet beklagen!

Comment

Had ik ook al aan gedacht maar lijkt mij dan weer een klasse groter, a la passat/superb toestanden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                            De Volvo, maar als het even kan kies er dan eentje uit met een deftige, niet-Franse motor. De D2 is zowat de meest teleurstellende motorisatie in de V60 en voldoet absoluut niet qua kracht om zo'n zware wagen te trekken. Als je nieuw of tweedehands een mooie D3 kunt vinden, dan ga je dat niet beklagen!
                            als ervaringsdeskundige: second that, wat betreft die D2. Het volstaat, maar that's it. Ne keer zot doen, verbiedt zichzelf al gauw.

Volvo vind ik echt wel comfortabeler (breder) dan de Golf, en ook mooier. Golf heeft een grotere laadcapaciteit.
                            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

v60 nieuw zit je toch al snel boven de 40K als je iets of wat van opties bijneemt, daar heb je al een heel dikke golf voor lijkt me als je beiden nieuw zou pakken.
                              Tweedehands V60's zit je nog met het 'oud' model als je onder de 30k blijft.

Zelf zou ik niet twijfelen en voor een V60 gaan, als kan in R-design. Ik ben super tevreden met de mijne en zou die voor geen geld van de wereld wisselen voor een Golf.
                              Blijf wel weg van de D2 zoals al gezegd was. D3 volstaat voor dagelijks gebruik zeker en vast
                              2013- Volvo V60 D3 R-Design
                              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Wat een vreemde vergelijking, wat mij betreft spelen ze niet in dezelfde klasse, maar uiteraard de Volvo. Ziet er beter uit vanbuiten én vanbinnen, rijdt beter, is veel exclusiever en chiquer en het is een Volvo uiteraard :-)

Comment

Voor mij ook de volvo en ik denk ook dat je zeker niet mag vergeten dat de volvo de betere zetels aan boord heeft, zoals in veel volvo's het geval is.

gr pee

Comment

Golf is wel een stuk groter dan de Volvo V60 , indien je die ruimte niet nodig heb voor mij dan de V60.
                                    - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                                    - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door s40pé Bekijk Berichten
                                      Voor mij ook de volvo en ik denk ook dat je zeker niet mag vergeten dat de volvo de betere zetels aan boord heeft, zoals in veel volvo's het geval is.

gr pee

Dat is.
                                      Maar het is maar de vraag wat je wil. Testrijden he.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                      X