Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo v60 vs Vw golf VII variant

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik heb vorig jaar eens met een V60 mogen rijden (ophalen in Garage Zottegem) en moet zeggen, reed zeker niet slecht. Fraai design, goed comfort, degelijke zetels.

VW fan maar doe toch maar zeker de V60.

Comment

De meesten zijn het er over eens dat de V60 de betere wagen is. Logisch ergens want die is een klasse hoger (en duurder).

Nu in dit geval snap ik dat de Golf toch een serieuze concurrent is, als je het nuchter bekijkt. De Golf is ruimer en heeft een lager gewicht, wat maakt dat hij met gelijkaardige motor (1.6 diesel) sneller van z'n plek zal komen dan de Volvo en zal ook wat zuiniger zijn. Qua comfort staat hij ook echt op een hoog niveau.

Ik snap niet hoe de TS aan een prijs van 31k voor de golf komt, in de basis komt de 1.6 TDI highline op 25.740 €, en de V60 d2 kinetic op 30.840 €.
      Toch dik 5k verschil.

Nu de beste koop is ongetwijfeld de mazda 6, veel betere motor en scherp geprijsd, en ook een erg knappe wagen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
        De meesten zijn het er over eens dat de V60 de betere wagen is. Logisch ergens want die is een klasse hoger (en duurder).

Nu de beste koop is ongetwijfeld de mazda 6, veel betere motor en scherp geprijsd, en ook een erg knappe wagen.
        de mazda diesel is al een 2.2 met 150 pk. Of dit dan de beste motor is weet ik niet.(welke je dan ook moet vergelijken met de D3/D4)+ dat je bij mazda enkel een versie kan kiezen met die vooropgestelde opties en niks specifiek.
        Wil je vb lederen interieur moet je direct naar de duurste versie gaan en zit je al snel aan + 35K euro. Een pak geld voor een auto die je niet persoonlijk kan samenstellen naar je eigen zin.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
          de mazda diesel is al een 2.2 met 150 pk. Of dit dan de beste motor is weet ik niet.(welke je dan ook moet vergelijken met de D3/D4)+ dat je bij mazda enkel een versie kan kiezen met die vooropgestelde opties en niks specifiek.
          Wil je vb lederen interieur moet je direct naar de duurste versie gaan en zit je al snel aan + 35K euro. Een pak geld voor een auto die je niet persoonlijk kan samenstellen naar je eigen zin.
          de TS had een D2 in gedachte, en die is al duurder dan de mazda 2.2d.
          Als je de volvo een beetje aankleedt ga je vlot over de 40k, doe mij dan maar de 6 executive voor 35k.

Comment

Bij mij ging de keuze ook tussen octavia/insignia (of iets gelijkaardig) nieuw of mooi uitgeruste V60 2 de hands met degelijke motor. Zowel octavia als insignia nieuw konden mij na een testrit absoluut niet overtuigen tegen over een V60.
            Voor de prijs van een golf variant vind je makkelijk een mooi uitgeruste v60 in D3/4 met max 40.000 km.

bv: http://nl.autoscout24.be/Details.asp...5309&asrc=st|s

Ben ik ook nog gaan testrijden, was binnen wel al meer in "geleefd" dan de mijne.
            Last edited by ; 02/05/2014, 16:17.

Comment

die is veeeeel te duur
              pre-facelift S/V60 vind ik ook helemaal niet mooi (voorkant)
              2.0 JTDm

Comment

Eeuhm, één van de goedkoopste, zeker met die uitrusting die op autoscout staat. Dat valt dus best mee denk ik.
                Advertentie is fout trouwens, dit is een Summum met R design diffusor.

Comment

lijkt me ook echt niet te duur, nieuw was die makkelijk het dubbel...
                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Voor de vervanging van mijn vrouw haar V50 (lease) ook een tijdje getwijfeld tussen een basis v60 en een full option Golf Variant. Omwille van comfortitems (navi, leder, pano dak, adaptieve cc, zetelverwarming, en nog veel meer...) voor de Golf gekozen. Objectief gezien een goede keuze: veel meer value én ruimte for the money en een zeer degelijk afgewerkte auto! MAAR hoe goed de Golf Objectief ook mag zijn, blijft de Volvo een ander type wagen. De kwaliteit van de zetels, het gevoel van onverwoestbaarheid en de fantastische ergonomie blijven wat ons betreft ongeëvenaard (maar we zijn dan ook allebei Volvo-adepten!).

Comment

Dan maar toch bij mijn eerste gedacht blijven... Alleen nog de twijfel tussen de 1.6 en de 2.0 voor de rest staat min of meer alles vast.
                      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Al is met een Volvo gaan tesrijden ? Zou ik toch is doen, dan kan je je achteraf niks beklagen.

Comment

Als de 2.0 een optie is: doen.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                          2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Zeker de Volvo. Ruimer en comfortabeler. Raar dat sommigen omdat het een 2e hands is onmiddellijk om die reden vr de golf kiezen. Verstandiger is 2e hands. Golf is zo al overprijsd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
                              Zeker de Volvo. Ruimer en comfortabeler. Raar dat sommigen omdat het een 2e hands is onmiddellijk om die reden vr de golf kiezen. Verstandiger is 2e hands. Golf is zo al overprijsd...
                              V60 is niet ruimer dan een Golf hoor.
                              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Volvo zit wat breder dan de Golf, maar de koffer van een Golf is groter, en, vooral, makkelijker toegankelijk
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Zat vm testrit met de v60 met garage uit zarren opt programma...

Comment

Super. Ben zelf immens tevreden van deze garage, is mijn dealer. Mocht je twijfelen om hier al dan niet te gaan, niet twijfelen, gewoon doen
                                    (showroom is niet de meest blitse, maar de service wel, op voorwaarde dat je ze niet uitmelkt tot op de laatste eurocent)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Verslag geschreven bij de testritten, maar zoals hier de meningen zijn heb ik het ook ervaren... Mr Samyn, vriendelijke mens. Totaal geen pusher zoals ik al gemerkt heb bij andere garages na een testrit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                        Mr Samyn, vriendelijke mens. Totaal geen pusher zoals ik al gemerkt heb bij andere garages na een testrit.
                                        Ik denk dat dit een beetje Volvo-stijl is, bij Volvo heb ik ook meestal een aangenaam gevoel.
                                        Ik ben enorm gevoelig aan verkopers die proberen te pushen, die hebben bij mij gegarandeerd het tegenovergestelde effect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                          Verslag geschreven bij de testritten, maar zoals hier de meningen zijn heb ik het ook ervaren... Mr Samyn, vriendelijke mens. Totaal geen pusher zoals ik al gemerkt heb bij andere garages na een testrit.
                                          Klopt; echt wel goede band met hem. Ik gun hem een cent, hij gunt mij wel eens een toffe kar met gepaste dienst na verkoop
                                          In vele kleine en zelfs grote dingen al verstomd gestaan. Van het installeren van een gratis wegneembare trekhaak tot soepelheid ivm aankoop dakdragers, tot praktische regelingen ivm de periode van aankoop van een auto ... Ik kan daar steeds met gerust hart naartoe gaan, en m'n probleem op tafel leggen, zij zoeken altijd een oplossing.
                                          The key: ik gun ze ook een cent. En zij mij ook.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

Working...
                                          X