Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60 R-Design (sportieve optie) of Renault Scenic Bose (praktrische oplossing)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo V60 R-Design (sportieve optie) of Renault Scenic Bose (praktrische oplossing)

Zit met een nogal raar dilemma.
    Ik mag een nieuwe firmawagen bestellen ... na enkele offertes heen en weer te sturen heb ik er nog twee die overschieten.

Even schetsen : wij hebben drie kids, nu rijden die zelden allemaal tegelijk mee, en op vakantie gaan doen we niet met de wagen.

Ik kan momenteel kiezen tussen een Volvo V60 D2 R-Design met leder, xenon, pro pack en nog wat kleine opties ... of een Renault Scenic Bose edition full option met uitzondering van leder.

Ik denk aan de Volvo, twee van de kids ook ... maar het vrouwtje vind dat de Scenic practischer zou zijn ... dus de twijfel is toegeslagen

Wat denken jullie ?
    2015 Volvo V60 R-Design
    Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Oorspronkelijk geplaatst door CPT Bekijk Berichten
    Zit met een nogal raar dilemma.
    Ik mag een nieuwe firmawagen bestellen ... na enkele offertes heen en weer te sturen heb ik er nog twee die overschieten.

Even schetsen : wij hebben drie kids, nu rijden die zelden allemaal tegelijk mee, en op vakantie gaan doen we niet met de wagen.

Ik kan momenteel kiezen tussen een Volvo V60 D2 R-Design met leder, xenon, pro pack en nog wat kleine opties ... of een Renault Scenic Bose edition full option met uitzondering van leder.

Ik denk aan de Volvo, twee van de kids ook ... maar het vrouwtje vind dat de Scenic practischer zou zijn ... dus de twijfel is toegeslagen

Wat denken jullie ?
    Als het autohart spreekt: de Volvo, natuurlijk
    Maar misschien ook interessant voor ons om te weten waarmee het vrouwtje rijdt...?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jef Bekijk Berichten
      Als het autohart spreekt: de Volvo, natuurlijk
      Maar misschien ook interessant voor ons om te weten waarmee het vrouwtje rijdt...?
      Vrouwtje rijdt met een Dacia Duster, ik heb momenteel een Grand Scenic ... dus wil best veranderen eerlijk gezegd, twee keer dezelfde wagen ... pfft. (PS de nieuwe Bose zou ook een Grand Scenic 5pl zijn)
      2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Volvo. Als je meer dan gemiddeld tijd in de wagen doorbrengt, zijn de zetels een zegen. Let wel: weet vooraf dat de motor geen spurtbom is, maar wel meer dan voldoende is om kilometers te malen. Draaicirkel is ook groot, maar de van een Scenic is ook niet klein. R-design zou ik weglaten, ten voordele van wat andere opties (of misschien zelfs een D3 ?), de 18" en het R-design onderstel nemen toch wat comfort weg (zeker als je Franse auto's gewend bent). R-design is voornamelijk visueel opsmukwerk, rapper bolt ze er niet mee.

Je vrouw houdt waarschijnlijk van een hoge zit-positie?
        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
          Volvo. Als je meer dan gemiddeld tijd in de wagen doorbrengt, zijn de zetels een zegen. Let wel: weet vooraf dat de motor geen spurtbom is, maar wel meer dan voldoende is om kilometers te malen. Draaicirkel is ook groot, maar de van een Scenic is ook niet klein. R-design zou ik weglaten, ten voordele van wat andere opties (of misschien zelfs een D3 ?), de 18" en het R-design onderstel nemen toch wat comfort weg (zeker als je Franse auto's gewend bent). R-design is voornamelijk visueel opsmukwerk, rapper bolt ze er niet mee.

Je vrouw houdt waarschijnlijk van een hoge zit-positie?
          De R-Design optie met 18" velgen kost inderdaad redelijk wat, zeker in leasing ... heb de vraag gesteld naar 19" optie ... was niet de moeite om te laten berekenen.

In het verleden met Audi A4 (1x berline en 2x Avant) en Passat Variant (toen Highline) gereden ... altijd met grotere velgen en verlaagd ... dus dat ben ik wel gewoon, het mag wat harder ... de huidige Scenic is er vooral gekomen omdat we toen moesten verhuizen en met drie kids is het inderdaad wel praktisch ... heb toen zelfs de 7pl versie genomen ... die twee extra zitjes zijn over de laatste 3 jaar toch zeker 10 keer gebruikt ... en dan nog altijd voor vriendjes of vriendinnetjes van de kids ... dus als het nu terug een Grand Scenic zou worden is het in elk geval maar een 5pl meer.

Meestal rij ik alleen rond natuurlijk, gemiddeld zo'n 50,000 km per jaar, als er daar 2,500 met één of meer kinderen en het vrouwtje bij zijn zal het al veel zijn ... daarom zou ik naar de Volvo gaan ... maar als dan iedereen meerijdt wil ik natuurlijk niet in de problemen geraken ... dus twijfel ... een luxeprobleem natuurlijk, maar toch.
          2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Meestal rij ik alleen rond natuurlijk, gemiddeld zo'n 50,000 km per jaar, als er daar 2,500 met één of meer kinderen en het vrouwtje bij zijn zal het al veel zijn ... daarom zou ik naar de Volvo gaan ...
            Dat lijkt me dan ook de meest logische keuze.

maar als dan iedereen meerijdt wil ik natuurlijk niet in de problemen geraken ... dus twijfel ...
            Is voor die uitzonderlijke gevallen de auto van je vrouw geen oplossing ?

Comment

Voilà zie, ik volg in deze K2

Comment

Ik zou ook voor de volvo gaan, jij rijdt er het meeste mee en uw vrouw heeft zelf nog een auto... En dat argument van kinderen wordt nogal snel aangehaald om voor een monovolume te gaan tegenwoordig, een volvo laat ook 3 kinderen op een achterbank toe hoor (enfin als ze ni allemaal een autostoel nodig hebben toch...)

Ne mens mag ook iets hebben in z'n leven he, en niet altijd de meest praktische of rationele keuze maken, ik zie ook ni veel voordeel in uw situatie om toch voor een grand scenic te gaan...
                BMW E91 318d Touring

Turbo... The replacement for displacement....

Comment

Eerlijk? Kiest u snel de Scenic. Uw vrouw gaat content zijn en niet zagen en je gaat je niet constant lopen ergeren aan de lamlendige D2-motor die eigenlijk niet voldoet voor een wagen van dat gewicht.

Comment

wij hebben een scenic bose edition, niet te vergelijken met de Volvo, qua kindvriendelijkheid en praktisch en zo wel, maar qua kwaliteit, rijgedrag, uitstraling, zou 'ik zeker voor de volvo gaan

bij ons is het de tweede franse, met de eerste niets dan miserie na 6 maand mijn peugeot van pure miserie verkocht, heb altijd gezegd, iedereen verdient een tweede kans, Scenic gekocht en na 30.000 km den turbo er door;

Franse rommel, amai mijn voeten, komt hier nooooooooooooooit meer binnen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                      Franse rommel, amai mijn voeten, komt hier nooooooooooooooit meer binnen...
                      De D2 in de V60 is ook Frans.

Comment

Motor van onze Scenic is op zich niet slecht qua prestaties en verbruik, gaat redelijk goed vooruit dat wel, behalve het turbo verhaal natuurlijk...
                        We hebben er 17 duim velgen op, nogal springerig, goed merkbaar na montage winterbanden 16 duims velgen

Kwaliteit van de binnenmaterialen vind ik ook maar matig, maar kan niet vergelijken met Volvo maar veronderstel dat deze bij Volvo beter is ?

dacht dat een v60 een stuk duurder was dan een scenic ?
                        Last edited by dikkejos; 19/05/2014, 19:40.

Comment

Hoe kan de turbo beter zijn bij Volvo? De motor is een Franse motor en heeft een Franse turbo en zo voort. Natuurlijk zal je beter zitten in de Volvo, is de afwerking beter, oogt het lekkerder, maar dat neemt niet weg dat de motorisatie een ferme letdown is. Die D2 is overigens even (on)betrouwbaar als diezelfde motor in een Renault, Peugeot of Mini.

Comment

dat zeg ik toch nergens dat de turbo van de volvo sowieso beter of slechter is dan die van de Renault ? éen ding weet ik zeker, als ik mag kiezen tussen de volvo en de renault wordt het zeker de volvo (slechter dan mijn Renault kan niet )

MAAR als je een Renault hebt ZONDER problemen kan het wel meevallen, moet zeggen dat de Scenic een koopje was met al die opties (maar daar denk ik dan weer van : een kleine monovolume "full option" voor de prijs van een Golfke zo goed als in zijnen bloten, tja da's miserie vragen, dan wéét je of mag je veronderstellen dat er bespaard is op bepaalde dingen...

Jij vindt de motor een letdown, ik vind hem persoonlijk kwiek en snel en zuinig, kan misschien te maken hebben met het feit dat de scenic minder weegt dan de v60 maar da's maar een veronderstelling ?

Comment

Scenic =1.5 dCi - Volvo = 1.6 van PSA

Comment

ok misterie opgehelderd...

Comment

Let op: 'k heb niet gezegd dat het dezelfde motor is hé. Enkel dat het ook een Franse motor is en dat Renault ze ook nog heeft gebruikt. Soit, de Volvo zal wel beter zijn, maar het ding rijdt niet echt vlot en dat kan A160 gerust beamen. Als er wat ruimte is dan zou ik opteren voor een D3, de goede oude vijfcilinder. 'k Zeg niet dat de D2 een slechte motor is (al hoef ik hem niet), maar wel dat ze over onvoldoende kracht beschikt om hem comfortabel te vinden.

Misschien is dat voor de topicstarter geen probleem en is hij een rustige chauffeur die content is. 'k Zou in elk geval aanraden om eerst eens een proefritje te doen met de Volvo V60 D2, eventueel op dezelfde dag als met de Scenic 1.5dCi en als het even kan ook opvolgen met een V60 D3.

Comment

Ik beaam . Maar, als je geen spurtbom verwacht, dan voldoet een D2. Meerendeel van mijn collega's klaagt niet. Oncomfortabel zou ik het niet noemen, eerder kortademig

Comment

Bedankt voor de reacties ... helpt in elk geval.

Ik heb een redelijk mooie testrit met een nagenoeg identieke V60 D2 R-Design van een collega kunnen doen ... en vermits ik zelf ondertussen meer dan drie jaar met een Grand Scenic 1.5dCi rij kon ik perfect vergelijken ... de Volvo is absoluut vinniger (het kan natuurlijk zijn dat in mijne Scenic er al wat paardjes in slaap gevallen zijn ...) en met de R-Design uitlaat maakt die een mooi geluid vind ik.

Een D3 of zelfs een D4 zou eventueel kunnen, maar dan met veel minder opties natuurlijk, de BIV op een D4 is 10x die van een D2, dat is gelijk meer dan 1000 Euro opties minder ... en inderdaad de prijs van de V60 is bijna 10k Euro meer dan de Grand Scenic, maar Volvo geeft enorme kortingen aan onze firma ... dus komt het in het maandelijkse lease bedrag zo goed als overeen.

Als ik de D3 wil nemen zal ik redelijk wat opties moeten laten vallen, maar die maakt inderdaad een nog veel mooier geluid en trekt serieus beter weg (mijn manager heeft een S60 D3) ... alleen jammer dat het Rebel Blue niet gekozen kan worden ... dat is geen metaalkleur, en dan mag het niet.
                                      2015 Volvo V60 R-Design

Comment

D2 in mijn V60 rijdt in elk geval aangenamer dan de dCi in de voormalige Megane CC van mijn collega. Dàt was pas een luie kar, en aan haar voet zal het niet gelegen hebben.

Als de D2 goed genoeg is voor jou: doen, en met het budget-overschot je lekker in de opties laten wikkelen.

Comment

Working...
                                        X