Oorspronkelijk geplaatst door A160
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo V60 R-Design (sportieve optie) of Renault Scenic Bose (praktrische oplossing)
Collapse
X
-
2015 Volvo V60 R-Design
Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...
-
Zulk een Scenic is om problemen vragen.
De V60 is veel kwaliteitsvoller, ook een auto om ergens mee gezien te worden en plaats genoeg voor zulk gezin.
Hier een 100000 km duurtest van Autobild van deze week over de V60.
Ein neuer Besitzer, die Marke im Wandel, dazu ein ungewöhnlicher Kurzkombi mit mehr Chic als Laderaum – was kann der Schwede im AUTO BILD-Stresstest?
Zo een resultaat zal de Scenic nooit kunnen voorleggen.
Maak eens een proefrit met beide, ik denk dat je daarna zeker niet meer zal twijfelen.
Comment
-
Ik zou ook zeker voro de Volvo gaan, ik denk zelfs deze ook privé aan te schaffen in de toekomst. Wel niet met een D2 maar als prestaties niet belangrijk zijn voor u zie ik geen nadelen aan deze wagen. Ik vind wel dat er over het algemeen te negatief wordt gedaan over de Scénic. Mijn vorige wagen was ook een Renault, megane coupé van 2009, ik heb hier tot 2013 naar alle tevredenheid mee gereden. Auto met de laagste gebruikskost waar ik allesinds al heb mee gereden. Mijn mening is dan ook dat je bij Renault veel waar voor je betaalde centen krijgt! Het is niet meer zoals vroeger, maken kwalitatie auto's, los daarvan heb je altijd de maandagauto's. Eeeeeen los daarvan kan je het niet echt vergelijken met de Volvo. Conclusie: beide zijn voor mij prima keuzes
Comment
-
D4 heeft toch een enorm lage BIV in Vlaanderen? of 't moet zijn dat de leasefirma in Brussel of Wallonië zit, dan isset nog 't oude systeem
ik persoonlijk zou voor een D3 gaan met de juiste opties(sportzetels, xenon en busines pack), je kan dan nog bij eventueel overschot op je budget de velgen een maatje groter nemen
zeker in de feestliftversie van de V60 vind ik de R-design minder nodigmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CPT Bekijk BerichtenBedankt voor de reacties ... helpt in elk geval.
Ik heb een redelijk mooie testrit met een nagenoeg identieke V60 D2 R-Design van een collega kunnen doen ... en vermits ik zelf ondertussen meer dan drie jaar met een Grand Scenic 1.5dCi rij kon ik perfect vergelijken ... de Volvo is absoluut vinniger (het kan natuurlijk zijn dat in mijne Scenic er al wat paardjes in slaap gevallen zijn ...) en met de R-Design uitlaat maakt die een mooi geluid vind ik.
Een D3 of zelfs een D4 zou eventueel kunnen, maar dan met veel minder opties natuurlijk, de BIV op een D4 is 10x die van een D2, dat is gelijk meer dan 1000 Euro opties minder ... en inderdaad de prijs van de V60 is bijna 10k Euro meer dan de Grand Scenic, maar Volvo geeft enorme kortingen aan onze firma ... dus komt het in het maandelijkse lease bedrag zo goed als overeen.
Als ik de D3 wil nemen zal ik redelijk wat opties moeten laten vallen, maar die maakt inderdaad een nog veel mooier geluid en trekt serieus beter weg (mijn manager heeft een S60 D3) ... alleen jammer dat het Rebel Blue niet gekozen kan worden ... dat is geen metaalkleur, en dan mag het niet.
is enkel visueel dat de eindtips met chrome zijn.
Ik heb nog geen seconde spijt gehad van mijn v60 r-design. Maar dat is dan ook geen D2... Ik betwijfel of ik mij daarin zou kunnen thuisvoelen en amuseren. Maar als je veel file doet en snelweg dan zou ik niet twijfelen en indien het echt niet zwaarder kan me de D2 nemen.
Ik zou zeker geen renault nemen maar dat is dan persoonlijke smaak.
qua uiterlijk vind ik de volvo ook pakken knapper dan de Renault.
samenvatting: probeer die D3 te nemen en geniet met volle teugen!2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk BerichtenD4 heeft toch een enorm lage BIV in Vlaanderen? of 't moet zijn dat de leasefirma in Brussel of Wallonië zit2015 Volvo V60 R-Design
Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenAls er wat ruimte is dan zou ik opteren voor een D3, de goede oude vijfcilinder
Als de kinderen toch niet meerijden zou ik de VOLVO kiezen, maar aub laat dat R design eraf.
Je zegt zelf wel dat het beter klinkt, maar we spreken hier over een diesel he! En volgens mij wordt er met het R design pakket GEEN andere uitlaat gestoken. het rechtse pijpje is waarschijnlijk nog niet "aangesloten". Als je een leuk geluid wil, koop een benzine
Tot slot begrijp ik ook niet waarom mensen überhaupt een R design pakket nemen.
Past m.i. niet bij het eerder ingetogen karakter/imago van Volvoprevious : BMW 320D E90, Peugeot 207
current : BMW 330D F30
Comment
-
R-Design ziet er wel een pak sportiever uit, toch ? Een V60 verdraagt dat wel, het is al lang geen oer-Volvo meer. Als je de S/V/XC60's en V40's dezer dagen over ons wegennet ziet sjeezen, is de tijd van de vierkante, veilige huisvader-Volvo al een tijd achter de rug.
De tweede pijp is volgens mij wel degelijk aangesloten.
Op de mijne zit de skid-plate, met een vierkantachtige stoofbuis-sierstuk: op de D2 is dit met een sierstuk, op de hogere motorisaties plakken ze er twee aan. Dit wordt door de dealer gedaan, waardoor het enkel een sierstuk is. De laatste 10 cm van je uitlaat gaan de sound inderdaad niet veranderen of verbeteren.
R-Design's komen zo uit Göteborg of Gent, met een gesplitste uitlaat. Misschien is de klank hierdoor wat anders. Maar hey, het blijft een 1.6 Peugeotdieseltorretje, geen hoogtoerige v8 of een zes-in-lijn.
Naast de estetische opsmuk (donkere koplampen, dikkere wielen, specifiek leder in het interieur, aangepaste wijzerplaten, stuur met logo'tje, en natuurlijk de 'bodykit') wordt ook wat aan het onderstel gefriemeld: staat iets lager, en heeft dikkere anti-rolstangen. Of dit op een D2 zin heeft ? For the looks only, comfort-gewijs is het zelfs een stapje achteruit (hoewel het nog heel goed doenbaar blijft).2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk BerichtenR-Design ziet er wel een pak sportiever uit, toch ? Een V60 verdraagt dat welLast edited by K2; 21/05/2014, 11:09.
Comment
-
Volvo, no doubt. Maar: enkel een D2 als het echt niet anders kan. D3, OK. Al blijft het natuurlijk een diesel met bijhorend toerenbereik en gebrom, maar ja, met die federale regels die diesel voortrekken...
Enneuh... een D2 met een R-design? Seriously? Alles is relatief, maar aan alles zit ook een grens. Dat is voor mij toch wel echt over de grens Niks tegen sportiviteit, maar sportiviteit moet hem in de eerste plaats in de feiten zitten. Anders wordt het nogal snel "poseur". Ja, ik zal met die mening hier niet rap vrienden maken, I know ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk BerichtenHoe kan de turbo beter zijn bij Volvo? De motor is een Franse motor en heeft een Franse turbo en zo voort. Natuurlijk zal je beter zitten in de Volvo, is de afwerking beter, oogt het lekkerder, maar dat neemt niet weg dat de motorisatie een ferme letdown is. Die D2 is overigens even (on)betrouwbaar als diezelfde motor in een Renault, Peugeot of Mini.
De 1.5-motor van Renault heeft intern al jaren zijn dienst bewezen en is blijkblaar toch nog betrouwbaar genoeg om tegenwoordig in de basisversies van de Mercedes A, B en zelfs C-klasse te worden gelepeld...
De D2 is een evolutie van het 1.6 HDI blok dat indertijd door PSA/Ford werd ontwikkeld. Dat blok wordt vandaag nog gebruikt in quasi alle auto's uit de PSA-groep, alle Volvo's gaande van V40 tot S80, Mini-gamma, alle Fords t/m S-max! Heb zelf al in drie verschillende auto's (Peugeot 407, Volvo V50 en Volvo V70) meer dan 300.000 km met dergelijke motor afgelegd, zonder één enkel probleem en zonder dat ik ooit écht het gevoel heb gehad van met een tractor onderweg te zijn. Te noteren valt dat het telkens lease-wagens waren waar 120.000 km mee gereden moest worden. Privé zou ik in een Volvo V70 zeker een D3 of zelfs D4 nemen, maar voor een leasewagen is dit rationeel een prima keuze voor een chauffeur die eerder comfort dan rijplezier zoekt op zijn dagelijkse tocht naar kantoor of klant. Desalniettemin is mijn volgende V70 er een met een D3-motor, omdat het nu eenmaal in mijn budget paste zonder dat ik comfortopties (leder, navigatie,...) voor moest opofferen, maar indien ik één van beiden had moeten kiezen was het opnieuw een D2 geworden.
Samengevat: enjoy your Volvo!
Comment
-
Deze morgen een nieuwe offerte ontvangen ... en heb gelijk getekend voor akkoord ... het is een Volvo V60 geworden ... door jullie schuld moet ik nu wel iets bijleggen , maar dat neem ik er graag bij:
Volvo V60 D3 136pk (yep, toch voor de D3 gekozen ondanks dat ik hierdoor wat moet uit eigen zak zal moeten betalen)
Kinetic R-Design
Business Motion Pack (met optie parkeersensor vooraan)
Light pack
Inklapbare buitenspiegels met verlichting (verplicht bij het Light pack te nemen op Kinetic)
Volledig leder bekleding met donkere dakhemel
Winter pack
Regensensor (ook weer verplicht bij Winter pack op Kinetic)
Metaalkleur (Black Sapphire ... vind het nog altijd jammer dat ik geen Rebel Blue mocht nemen, maar moet metaalkleur zijn voor de leasing)
Zilveren rails op het dak
Schuifdak
en geen emblemen achteraan ... lekker incognito ...
en toen waren de centjes op ... lol.2015 Volvo V60 R-Design
Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...
Comment
-
Zie wat een mooie configuratie. Een D3 en toch nog R-design. Die andere opties die jij erbij neemt brengen hem al op een mooi niveau ook. Geloof me vrij dat je meer genot zult hebben van de D3.
@germinal: de D2 is de PSA 1.6HDI, viercilinder. De nieuwe D4 is ook een viercilinder. De D3 is nog de gewone onverwoestbare vijfcilinder. Die nieuwe viercilinder diesel is trouwens nog niet in alle modellen (bijvoorbeeld V40) beschikbaar. Ze betreden eerst de markten ermee waar dit interessant is wegens beperkte productiecapaciteit. Aangezien in België de BIV voor Brussel/Wallonië zo oninteressant is, komen we wat later aan bod. Vandaar, oudere vijfcilinder met lagere pk's blijven nog even beschikbaar.Last edited by Phacoid; 21/05/2014, 19:09.
Comment
Comment