Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60 R-Design (sportieve optie) of Renault Scenic Bose (praktrische oplossing)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Heel mooi ! Goed dat je de D3 kon nemen. Hiermee is het grootste nadeel van mijn auto onmiddellijk verholpen: punch.

    Black Sapphire heeft heel veel metaaldeeltjes in de lak zitten, dit zorgt (op een proper gepoetste wagen) voor een mooie schittering in de zon. Rebelblue is inderdaad echt wel tof, maar ook wel heel hard in your face. Als je daar vier jaar moet mee doen,... ('k mocht ook niet van de lease-firma, en ook geen rood)

    De inklapbare buitenspiegels ga je je niet beklagen: het is immers echt wel een brede auto. Ook van de 'verplichte' regensensor ga je veel comfort terug krijgen: eens je deze optie gehad hebt, wil je dit op al je volgende wagens (ondanks dat ik altijd een coating op mijn ramen zet).

    De zilveren rails op het dak zou ik persoonlijk niet doen: ze vallen echt op, op die manier, en halen daardoor precies het visuele evenwicht uit de wagen.
    Schuifdak is ook mijn ding niet, maar daar heb je blijkbaar hardcore voorstanders en tegenstanders van. Ik heb testgereden met een V60 mét schuifdak, en ik vond dat ik teveel hoofdruimte moest inboeten hierdoor.

    Lederen bekleding: beechwood, toch ? En niet het doordeweekse offblack ?
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #42
      Proficiat. Gevoelskeuze, dat zal je je niet beklagen.

      Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door CPT Bekijk Berichten
        Deze morgen een nieuwe offerte ontvangen ... en heb gelijk getekend voor akkoord ... het is een Volvo V60 geworden ... door jullie schuld moet ik nu wel iets bijleggen , maar dat neem ik er graag bij:

        Volvo V60 D3 136pk (yep, toch voor de D3 gekozen ondanks dat ik hierdoor wat moet uit eigen zak zal moeten betalen)
        Kinetic R-Design
        Business Motion Pack (met optie parkeersensor vooraan)
        Light pack
        Inklapbare buitenspiegels met verlichting (verplicht bij het Light pack te nemen op Kinetic)
        Volledig leder bekleding met donkere dakhemel
        Winter pack
        Regensensor (ook weer verplicht bij Winter pack op Kinetic)
        Metaalkleur (Black Sapphire ... vind het nog altijd jammer dat ik geen Rebel Blue mocht nemen, maar moet metaalkleur zijn voor de leasing)
        Zilveren rails op het dak
        Schuifdak
        en geen emblemen achteraan ... lekker incognito ...

        en toen waren de centjes op ... lol.
        You only live once! En indien dat niet zou kloppen, dan kan je de centen nog altijd niet meenemen naar whatever hierachter komt

        Comment


        • #44
          proficiat! de juiste keuze gemaakt

          Het zwart lederen sport interieur is van prima kwaliteit, wel een vrij glad leder. Maar daar ben je voor of tegen, ik ben allesinds voorstander
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Verkoopt VOLVO nog 5 cilinders? Dacht dat ze sinds kort volledig op 4 cilinders waren overgeschakeld?

            Als de kinderen toch niet meerijden zou ik de VOLVO kiezen, maar aub laat dat R design eraf.

            Je zegt zelf wel dat het beter klinkt, maar we spreken hier over een diesel he! En volgens mij wordt er met het R design pakket GEEN andere uitlaat gestoken. het rechtse pijpje is waarschijnlijk nog niet "aangesloten". Als je een leuk geluid wil, koop een benzine

            Tot slot begrijp ik ook niet waarom mensen überhaupt een R design pakket nemen.

            Past m.i. niet bij het eerder ingetogen karakter/imago van Volvo
            Beide uitlaten zijn aangesloten. Uit beide komt damp 's morgens
            Is dus wel deels een andere uitlaatlijn.

            Je hebt daar een prachtige configuratie besteld! Alles erop en eraan wat je jou maar kan wensen als kilometervreter. Jouw rugje zal tevreden zijn bovendien
            __________________________

            2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

            Comment


            • #46
              Proficiat met je keuze! gezonde jaloezie. Maar de D3 is dus momenteel echt nog de vijfcilinder? Ik vind de info op de site van volvo minder geworden dan voordien. Ik weet nog dat er vorig jaar bij de configurator een uitleg bij de motoren stond die echt goed weergaf wat voor een motor het is, nu is die verdwenen. Ik zou allesinds veel liever de 5 cillinder hebben zoals de meesten. Al zou ik zoizo voor de naft gaan. Maar dat zijn vanaf T2 tot T6 allemaal vierpitters dacht ik? Of is de T5 ook nog een 5pitter?

              Comment


              • #47
                Allemaal 4 cilinders. De T3 en T4 zijn een 1.6 en de T5 en T6 een 2.0.

                Comment


                • #48
                  Klopt inderdaad. Nu ben ik eens gaan kijken en klopt het dat de T5 enkel een vijfcilinder was in de V40 tot vorig jaar. Op autoweek staat dat het voordien ook al viercilinders waren bij de s60 en v60 in T5 uitvoering. 240/245 pk ipv 256pk t5 in de V40 tot vorig jaar.

                  Comment


                  • #49
                    Volvo V60 R-Design (sportieve optie) of Renault Scenic Bose (praktrische oplo...

                    Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                    Allemaal 4 cilinders. De T3 en T4 zijn een 1.6 en de T5 en T6 een 2.0.
                    In de VS is de T6 nog leverbaar al een 3.0 , 6 cilinder.

                    Jammer dat ze dat niet in Europa leveren.

                    Op motorisch vlak (6 cilinders diesel) is er m.i. en jammer genoeg Weinig concurrentie voor de Duitse 3

                    On elk geval proficiat met Uw keuze! Mooie wagen
                    previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                    current : BMW 330D F30

                    Comment


                    • #50
                      Bedankt voor de positieve reacties ... het is inderdaad een keuze als autoliefhebber geworden ... heb al lang genoeg de 'praktische' optie genomen.

                      In de R-Design kan je alleen maar off-black leder nemen, anders had ik zeker zo'n warme bruine tint genomen ... het is ook wel echt glad leder in de V60, maar wel zacht ... in mijn huidige Renault Grand Scenic zit ook leder, maar dit is veel ruwer en voelt harder aan.


                      A160 : in de garage hebben ze me gezegd dat het schuifdak niets aan de hoofdruimte doet ?!

                      Natuurlijk gaan we enkele foto's maken als ie er eindelijk is ...
                      2015 Volvo V60 R-Design
                      Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

                      Comment


                      • #51
                        Proficiat, heel goede keuze. R-Design maakt hem af :-)!

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door CPT Bekijk Berichten
                          in de garage hebben ze me gezegd dat het schuifdak niets aan de hoofdruimte doet ?!
                          In een V70 is dat inderdaad zo. Het dakdeel waar het glas in schuift, zit tussen bestuurder en passagiers onderaan.

                          Comment


                          • #53
                            Wel ... de twijfel over het schuifdak dat eventueel hoofdruimte zou wegnemen is opgelost ... heb de optie laten vallen.

                            Er is blijkbaar een limiet op onze 'persoonlijke bijdrage' ... en met de D3 motor én het schuifdak zat ik hierboven, door het schuifdak te laten vallen moet ik nu nog altijd een stukje zelf betalen, maar veel minder en val ik binnen de limiet.

                            Beetje jammer, maar blijft verder een mooi uitgeruste wagen.
                            2015 Volvo V60 R-Design
                            Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

                            Comment


                            • #54
                              Net op de media site van Volvo de specs gevonden voor hoofdruimte met schuifdak : max 955mm voorin, zonder schuifdak : 999mm voorin ... toch een serieus verschil !
                              2015 Volvo V60 R-Design
                              Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

                              Comment


                              • #55
                                Niet voor een D2 gaan in dergelijke wagen, minstens de D3 en liefst nog de D4. Geloof het of niet, de D4 gebruikt mogelijks minder dan de D2 omdat die minder moet sleuren aan de wagen om hem op snelheid te krijgen.

                                Comment


                                • #56
                                  Oorspronkelijk geplaatst door CPT Bekijk Berichten
                                  Net op de media site van Volvo de specs gevonden voor hoofdruimte met schuifdak : max 955mm voorin, zonder schuifdak : 999mm voorin ... toch een serieus verschil !
                                  Mijn gevoel zat dan toch juist.

                                  En van die D3/D4 die minder verbruikt dan een D2: kijk maar eens op Spritmonitor: je zult zien dat het waar is.
                                  Ik zit ook een verbruik van 6,4 l, over een jaar genomen. Rij ik met kousenvoeten, dan krijg ik die naar 6,1 l. Twee tanken weer gewoon rijden, en die staat terug op 6,4.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                  Comment


                                  • #57
                                    de nieuwe D4 is nu wel een 4cilinder, logisch dat die minder gaat verbruiken dan de oude D3/D4
                                    Maar prijsverschil is dan ook gigantisch...

                                    Ik denk dat je al bij al de juiste keuze genomen hebt prijs/kwaliteit gezien met de D3.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                    Comment


                                    • #58
                                      Was bij de vijfcilinder ook al zo hoor.
                                      __________________________

                                      2015 Volvo V60 D2 aut.
                                      2003 Volvo S60 2.4 benzine

                                      Comment


                                      • #59
                                        Het klopt in elk geval wel dat zwaardere motoren in de praktijk minder verbruiken omdat ze veel minder en korter belast worden.

                                        Zelfs in die mate dat een 1.2 liter niet veel minder verbruikt dan een 3.0 liter.

                                        Ik rijd zowel met een 1.2 Astra als met een 3.0 3-serie en verbruik is 5.8 voor de Astra en 6.5 voor de 3-serie
                                        previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                                        current : BMW 330D F30

                                        Comment


                                        • #60
                                          naft-diesel = appelen-peren
                                          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X