In mijn vergelijking is het diesel-diesel.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Volvo V60 R-Design (sportieve optie) of Renault Scenic Bose (praktrische oplossing)
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenWas bij de vijfcilinder ook al zo hoor.
dus nu zit je met bijna 3000 euro verschil tussen D3 en D4
vind ik toch een hoop
Hoe komt het eigenlijk dat de nieuwe D4 0-100 doet in 7,6s en de oude D4 doet daar 9,4s over.
koppel blijft gelijk, ook het gewicht is maar 20 kg verschil.
bijna 2sec door 18pk lijkt me toch niet mogelijk?2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
T6 6cyl kan je nog altijd hebben,de 2.0t6 is uitgesteld tot eind van het jaar
waarom geen powerblue? mooie kleur, metaal en prachtig op een V60 R-designmijn autootjes:
Volvo V60 D3 R-Design 2021
Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513
Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichtenwaarom geen powerblue? mooie kleur, metaal en prachtig op een V60 R-design
Collega op het werk heeft ook een V60 R-Design besteld ... en heeft hem in PhotoShop een beetje bijgewerkt ... zwart is toch echt wel knap zenne:
Beetje extra verlaagd, donkere ruitjes, 20" BBS'jes, dubbele uitlaten ... ziet er echt wel knap uit zo ... maar denk dat de leasing dit niet echt op prijs kan stellen2015 Volvo V60 R-Design
Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...
Comment
-
Persoonlijk zou ik dit niet willen als er niet minstens zowat 300 pk onder de motorkap zit...
Liever de wolf in schapenvacht dan iets wat snel uit ziet maar in feite niet vooruit gaat .
Trouwens, zo laag en 20" zie ik al helemaal niet zitten. Alle comfort is daarmee compleet naar de vaantjes.
Comment
-
Overschot aan vermogen is voor mij ook een belangrijk comfort- én veiligheidsitem.
De snelste inhaalmanoeuvres zijn de veiligste.
Je hebt er altijd die zeggen 'ik heb dat niet nodig, ik rij nooit sneller dan de limiet, blablabla', maar dit zijn dan de mannen die op secundaire wegen geen vrachtwagen, bus of landbouwvoertuig kunnen of durven inhalen en het verkeer achter hen nodeloos ophouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rueff Bekijk BerichtenOverschot aan vermogen is voor mij ook een belangrijk comfort- én veiligheidsitem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenLiever de wolf in schapenvacht dan iets wat snel uit ziet maar in feite niet vooruit gaat .
Comment
-
Verschil in optrektijd tussen de oude D4 (5cyl) en de nieuwe D4 (4cyl) :
kijk eens naar de vermogenskurve en niet naar de kopelcurve. Vermogen heb je maar om 2 dingen nodig : optrektijd en topsnelheid. Al de tussenliggende optrekwaarden, daar speelt het koppel.
Oude D4 piekte qua maximum vermogen reeds op 3.000 toeren(was eigenlijk een luirik) terwijl de nieuwe boven de 3.000 toeren nog eens 20pk bijpompt. Wellicht kon de oude D4 dit ook fabriekshalve, maar wat was dan nog de meerwaarde voor de D5?
In combinatie met de nieuwe 8-traps automaat maakt dit een groot verschil.
PS : een BMW 3-serie (320d)met nagenoeg hetzelfde vermogen haalt dit ook. Waarom zou een Volvo dan trager moeten zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dewae Bekijk Berichten
PS : een BMW 3-serie (320d)met nagenoeg hetzelfde vermogen haalt dit ook. Waarom zou een Volvo dan trager moeten zijn?
Maar de rest van jouw betoog klopt wel2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
-
Deze morgen een mailtje ontvangen van onze 'wagenpark beheerder' ... om een afspraak te maken in de garage voor het afhalen van de nieuwe wagen
Volgende week mag ik dus de Volvo V60 R-Design ophalen ... zal dus dit weekeinde de huidige wagen weer netjes maken om hem volgende week in te leveren.
Ben de afspraak snel in de garage zelf gaan maken in plaats van te bellen ... en effe de parking op mogen gaan om de nieuwe Zweedse dame al te bewonderen, ze stond er nog een beetje vuil bij van de regen, de donkere folie op de ruiten was gisteren geplaatst ... en het ziet er schitterend uit, ze krijgt morgen een bad en dan wordt ze klaargemaakt voor levering ... worden nog een paar lange dagen wachten vrees ik2015 Volvo V60 R-Design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CPT Bekijk BerichtenDeze morgen een mailtje ontvangen van onze 'wagenpark beheerder' ... om een afspraak te maken in de garage voor het afhalen van de nieuwe wagen
Volgende week mag ik dus de Volvo V60 R-Design ophalen ... zal dus dit weekeinde de huidige wagen weer netjes maken om hem volgende week in te leveren.
Ben de afspraak snel in de garage zelf gaan maken in plaats van te bellen ... en effe de parking op mogen gaan om de nieuwe Zweedse dame al te bewonderen, ze stond er nog een beetje vuil bij van de regen, de donkere folie op de ruiten was gisteren geplaatst ... en het ziet er schitterend uit, ze krijgt morgen een bad en dan wordt ze klaargemaakt voor levering ... worden nog een paar lange dagen wachten vrees ik
proficiat met je nieuwe auto! Super keuze Daar zal je geen spijt van krijgen.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtenniet af fabriek laten tinten?
proficiat met je nieuwe auto! Super keuze Daar zal je geen spijt van krijgen.2015 Volvo V60 R-Design
Comment
-
Deze morgen in de stromende regen mijn nieuwe V60 R-Design mogen afhalen ... 100km op de teller en ze is al vuil
Eerst maar eens met de hand wassen voor ik er foto's van maak ... lol.2015 Volvo V60 R-Design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ALexanderGTI Bekijk Berichtentopicje aanmaken in "mijn scandinavische auto"
ben benieuwd2015 Volvo V60 R-Design
Comment
Comment