Mededeling

Collapse
No announcement yet.

V60 D3 A of 318da of s-max

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• V60 D3 A of 318da of s-max

ik ben op zoek naar een nieuwe leasewagen. Ik dacht aan de volgende opties, die (net) in mijn budget passen. We hebben 2 (kleine) kindjes, dus kofferruiumte is toch wel een belangrijk aspect.

2 breaks - mooi, maar niet echt veel kofferruimte
    -Volvo V60 D3 Kinetic geartronic met professional pack en lederen zetels
    -BMW 318 d automaat met business pack (verder geen opties)

de praktische oplossing maar wat minder sportief:
    -s-max titanium manueel (met veel opties, massa kofferruimte)

en nog eentje die ik zonder enige optie kan kiezen:
    -XC60 D3
    Welke zouden jullie aanbevelen? of nog andere alternatieven? Passat en A4 vallen duur uit, dus die zitten niet in de shortlist.

Waarom bij de volvo en bmw een automaat en bij de ford niet?
    Indien je de automaat bij volvo en bmw weg laat zullen er meer opties mogelijk zijn..
    2010 BMW 116d hatch M-pakket

Comment

Op een bmw is een automaat een must. Dat is zowat de beste automaat die er is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Matti_DG Bekijk Berichten
        Waarom bij de volvo en bmw een automaat en bij de ford niet?
        Indien je de automaat bij volvo en bmw weg laat zullen er meer opties mogelijk zijn..
        Mee eens.

En welke motor zou je nemen in de S-max ?

Persoonlijk vind ik het hoe dan ook een bijzonder moeilijke keuze hoor.
        Niet omdat er een bmw tussen zit, want die neem ik hoe dan ook niet. Iedereen schijnt met een Duitser te willen rijden, en dan heb ik graag iets anders. Moeilijke mens met meer dan één afwijking, ik weet het .

Maar met twee kinderen, en dus af en toe redelijk wat bagage (- is mijn ervaring toch -) is een S-Max wel héél aantrekkelijk. Daarnaast rijdt die supergoed, zowel qua comfort als wegligging. Verder heb ik ook ongelooflijk goede ervaring met Ford qua betrouwbaarheid.
        Anderzijds, Volvo is zowat mijn lievelingsmerk, zowel qua design als rij-ervaring. Die V60 is natuurlijk op zich ook helemaal niet klein. De stoelen hebben een reputatie die niet overtroffen is tot nu toe, dus als je veel kms. doet...

Tja, in dit geval heeft geen van die twee mijn uitgesproken voorkeur.
        Last edited by K2; 23/05/2014, 19:18.

Comment

als je 2 kleine kinderen (peuters of kleuters) hebt dan is de smax zonder twijfel de beste keuze. Massa's plaats. Het rijdt idd anders maar je zal prioriteiten moeten stellen.

Comment

318d voor mij.

Comment

ford s-max, zeker weten, heb er zelf een gehad gedurende bijna 4 jaar en bijna 150.000 km, daar is geen sleutel aan te pas gekomen en mijn kinderen waren me zééér dankbaar (super op reis, alle comfort, alle plaats, en rijdt zelfs bijna sportief !!!)

Drive it, en je bent overtuigd, zeker als je hem wat kan aankleden

Comment

Zelf heb ik een S-Max 2.Otdci Titanium, handgeschakeld. 2jaar en 3 maanden en 150.000km, geen één probleem gehad. Fijn stuur en goed comfort, erg veel ruimte.
                Let wel op de VAA, deze is erg hoog (had de mijne besteld voordat de regels werden veranderd...). Met een baby en een peuter is de ruimte inderdaad erg handig, toch zat die nog propovol op skivakantie en de dakkoffer ook. Hoe groter de auto,hoe meer spullen je (of je vrouw) meeneemt. Volgende wordt weer een kleinere auto, zit toch bijna 95% alleen in de auto.

Comment

En zo zijn op den duur alle mogelijkheden aan bod gekomen als dé keuze want ik rijd XC60 D3 met automaat en ben er zeer tevreden van. Vooral comfortabel. Idem voor de V60.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

denk dat topicstarter gewoon voor zichzelf moet uitmaken of hij eerder rationeel (S-max), in between (V60) of met het hart wil kopen (31

een badge, de looks, vergeet je snel als je iedere dag kinderen (en zeker kleine kinderen) moet in-en uitladen, fietskes d'erin, op reis, efkes naar 't containerpark, grasmachine op onderhoud brengen etc etc S-max is onovertroffen qua ruimtebeleving.

Als hij gevoelig is aan "oud model" let op want eind volgend jaar zou er ongeveer een nieuwe S-max komen, dan rij je gedateerd rond...

Comment

Ikzelf zou gaan voor de S-max. Heb het zelf voor volumewagens. Dit om de hogere zit, de ruimte, het betere zicht, de instap en het algemene comfort.

Comment

Ok, bedankt voor al de reacties! Ik zal sowieso nog wat testritten doen en dan de knoop doorhakken..

Comment

de volvo, een 318 zal je elke dag doen wensen dat je beter voor een 320 of meer gekozen had
                          lets have some more member berries

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dikkejos Bekijk Berichten
                            let op want eind volgend jaar zou er ongeveer een nieuwe S-max komen
                            Dus krijg je nu héél veel auto voor je geld ;-)

Comment

Heb met de Volvo en die bmw proef gereden, dan verkies ik die Volvo any day...
                              VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Voor de Grand Scenic waar ik nu mee rijdt heb ik de S-Max gehad ... ruimer en vooral een veel sportiever rijgedrag (daarvoor had ik een Renault Espace, da's pas echt een busje ... lol)

De S-Max is zeker geen sportwagen, maar met de juiste opties is het een uiterst comfortabele wagen die héél ruim is en bijna als een break rijdt (ik had de versie met sportzetels en 18" velgen ... lol) ... maar de co2 (of zoiets) bijdrage was vier jaar terug bijna 100 Euro/maand meer dan voor de Grand Scenic (S-Max was de 1.8 diesel, Scenic de 1.5 dus dat scheelt ook natuurlijk), dat viel wel wat tegen, weet niet hoe het nu zit met deze bijdrages ... zelf ben ik nu voor een Volvo V60 D3 R-Design gegaan ... terug naar een break.
                                Last edited by CPT; 24/05/2014, 15:30.
                                2015 Volvo V60 R-Design
                                Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Sowieso automaat, onze Volvo is de eerste met automaat en dat is een must have voor ons nu zalig relax rijden

Comment

Ik zou voor een xc60 gaan zonder opties wel enkel een automaat als optie als dat mogelijk is want automaat is een must volgens mij. Als tweede keuze de v60

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
                                      Heb met de Volvo en die bmw proef gereden, dan verkies ik die Volvo any day...
                                      kan je zeggen waarom? qua stoelen en comfort zal de volvo uitblinken, maar kan hij qua rijgedrag op tegen de bmw?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                        Ikzelf zou gaan voor de S-max. Heb het zelf voor volumewagens. Dit om de hogere zit, de ruimte, het betere zicht, de instap en het algemene comfort.
                                        Het comfort van de S-Max vind je minstens even veel terug in de V60. De zetels van de V60 zijn zelfs beter.
                                        Het betere zicht is niets waard, want 10% zijn camionetten, 5% vrachtwagens, 2% bussen, 50% monovolumes, 20% gewone auto's die ondertussen even hoog zijn. En los daarvan ben je niks met dat hogere zicht.

Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                                        Ik zou voor een xc60 gaan zonder opties wel enkel een automaat als optie als dat mogelijk is want automaat is een must volgens mij. Als tweede keuze de v60
                                        Een XC60 rijdt niet zo heel veel beter dan een V60 maar is wel een stuk duurder. Rationele meerwaarde van een XC60 is dan ook miniem.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Working...
                                        X