Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60 D4 of Bmw 320d Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Volvo V60 D4 of Bmw 320d Touring

    Ben stilaan aan het rond zien om mijn Audi A4 avant van 2009 te vervangen.
    Zoal wa rond gezien en al 2 mogelijke vervangers op het oog namelijk;

    -Volvo V60 D4
    -Bmw 320d Touring

    Maar de keuze is moeilijk prijs ongeveer gelijk, allebei hebben hun voor en nadelen.
    Belangrijk vind ik, sportief maar toch comfortabel rijden wat bij mijn A4 op de rechte stukken toch wat minder is zeer wind gevoelig. Ook niet onbelangrijk vind ik de onderhoudskosten nadien, als ook het werkelijk verbruik.

    Alle ervaringen zijn welkom om te helpen bij mijn keuze.

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door fonzie_007 Bekijk Berichten
    prijs ongeveer gelijk,
    De BMW zal bij gelijkaardige uitrusting toch duurder zijn lijkt me, tenzij in leasing misschien?
    2.0 JTDm

    Comment


    • #3
      De BMW is volgens mij veruit de zuinigste van de 2. Rijgedrag beter, als je van de runflat banden afblijft. Achterwielaandrijving blijft nog altijd de leukste manier van autorijden.

      Volvo heeft dan weer zijn looks in de juiste uitvoering en zeker de betere zetels. Leuke 5 pitter diesel ook. De BMW 4 cylinder diesel klinkt nog altijd een beetje rauw.

      Ik ben zeker geen BMW addept, maar ik zou toch voor de touring kiezen in dit geval.

      Comment


      • #4
        Looks is subjectief, hé. De BMW in Sportline met xenon's is wel een dikke kar. Verder zou ik het van de opties laten afhangen.

        Comment


        • #5
          Ik vermoed dat dit de nieuwe VOLVO 4 cilinder 181 pk motor.

          Dan stem ik VOLVO. een 320d zie je op iedere hoek van de straat.

          Comment


          • #6
            De nieuwe D4 is interessant qua uitstoot/verbruik, zeker op papier.

            De BMW zal in de bochten uitblinken maar ik vermoed dat de rechtuitstabiliteit van de volvo beter zal zijn (nooit mee gereden..)

            Dus: testrijden!

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
              De BMW is volgens mij veruit de zuinigste van de 2.
              Klopt niet .

              De cijfers :

              BMW 320D Touring :
              - 4,3 liter/100km
              - 112 gram CO2
              - 163 pk
              - vanaf € 36650

              Volvo V60 D4 :
              - 3,9 liter/100km
              - 103 gram CO2
              - 181 pk
              - vanaf € 35210

              Volvo toch duidelijk in het voordeel op alle vlakken.
              Last edited by joodoo; 05/06/2014, 17:55.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                Ik vermoed dat dit de nieuwe VOLVO 4 cilinder 181 pk motor.

                Dan stem ik VOLVO. een 320d zie je op iedere hoek van de straat.
                Waar ik woon de V60 ook.
                Ik zou de Volvo kiezen met R-pakket op.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                  Klopt niet .

                  De cijfers :

                  BMW 320D Touring :
                  - 4,3 liter/100km
                  - 112 gram CO2
                  - 163 pk
                  - vanaf € 36650

                  Volvo V60 D4 :
                  - 3,9 liter/100km
                  - 103 gram CO2
                  - 181 pk
                  - vanaf € 35210

                  Volvo toch duidelijk in het voordeel op alle vlakken.
                  Eerst zien dan geloven. Zo'n F30 320d EDE haalt effectief die lage verbruikscijfers. Die Volvo dat moet ik eerst nog zien. Verder is zo'n 320d eigenlijk wel bizar snel voor "maar" een 20d. Volgens mij ook gewoon 184pk maar enkel 163PK op papier.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                    Eerst zien dan geloven. Zo'n F30 320d EDE haalt effectief die lage verbruikscijfers. Die Volvo dat moet ik eerst nog zien. Verder is zo'n 320d eigenlijk wel bizar snel voor "maar" een 20d. Volgens mij ook gewoon 184pk maar enkel 163PK op papier.
                    De ede heeft een lichter vliegwiel.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      Ik vermoed dat dit de nieuwe VOLVO 4 cilinder 181 pk motor.
                      zou bij beide voor de 180pk versie gaan en met als opties sport uitvoering, sportzetels, xenon lichten,...

                      Is geen leasing.

                      Gemiddeld verbruik bij de BMW 320d Touring (f31) is 6,34L volgens www.spritmonitor.de en de Volvo V60 D4 (181pk) 6,02L maar bij de Volvo te weinig referentie omdat de motor te nieuw is.

                      Hoe zit het met de onderhoudskosten?

                      Comment


                      • #12
                        Die nieuwe D4 van Volvo blijft een sterk staaltje, al vraag ik me af hoe ver ze gegaan zijn in banden met lage rolweerstand, langere versnellingen, etc. om zo'n spectaculaire uitstootcijfers te bekomen met toch zo'n vermogen.

                        De V60 ziet er wel steeds beter uit, terwijl ik niet kan wennen aan die platte neus van de BMW 3. Anderzijds vind ik dat interieur bij Volvo gewoon te kaal ogen, te simpel, een beetje oud ondanks die digitale tellers.

                        Met beide gaan testrijden, dat blijft het meest doorslaggevende argument
                        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                          De V60 ziet er wel steeds beter uit, terwijl ik niet kan wennen aan die platte neus van de BMW 3. Anderzijds vind ik dat interieur bij Volvo gewoon te kaal ogen, te simpel, een beetje oud ondanks die digitale tellers.

                          Met beide gaan testrijden, dat blijft het meest doorslaggevende argument
                          Test rijden zal zeker gebeuren maar eerst via deze weg info verzamelen zodat ik deze tijdens de test in het oog kan houden.

                          De digitale tellers van Volvo vind ik ook wel iets hebben maar de rest oogt nogal plastiek achtig.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door fonzie_007 Bekijk Berichten
                            Test rijden zal zeker gebeuren maar eerst via deze weg info verzamelen zodat ik deze tijdens de test in het oog kan houden.

                            De digitale tellers van Volvo vind ik ook wel iets hebben maar de rest oogt nogal plastiek achtig.
                            mee eens, ik vind de iDrive interface bij bmw ook een pluspunt, heeft volvo iets dat even goed is? Die telefoontoetsen op de middenconsole zien er vrij lullig uit..

                            Comment


                            • #15
                              Telefoontoetsen zijn heel handig om bv een adres in te toetsen, moest je dat niet via voice command doen. Gaat veel sneller dan te draaien aan het wieltje

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                Telefoontoetsen zijn heel handig om bv een adres in te toetsen, moest je dat niet via voice command doen. Gaat veel sneller dan te draaien aan het wieltje
                                Ondertussen schrijf je ook op dat wieltje...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                  ik vind de iDrive interface bij bmw ook een pluspunt
                                  Dat is wel het ALLERlaatste waar ik naar kijk als ik een auto kies

                                  Comment


                                  • #18
                                    Alleen al om iets anders te hebben dan de bedrijfsvloot aan 3x-en, zou de V60 mijn voorkeur hebben.
                                    Maar ga eens met beide rijden zou ik zeggen... Puur met rekenwerk kom je er toch niet uit.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik heb getwijfeld tussen dezelfde 2 wagens in januari met dezelfde motorisatie .
                                      Indien je echt een comfortabele en vlotte wagen wil: V60 D4.(4 cilinder vanaf heden !!)
                                      De 320d moet op het vlak van comfort nauwelijks onder doen(wel de sportzetels nemen) maar rijdt wel een heel stuk sportiever/dynamischer (achterwielaandrijving?).
                                      Beide wagens heb ik testgereden met een zeer goede automaat(beide van ZF vermoed ik). Zeker een aanrader!

                                      Bij een gelijkaardige uitrusting was de BMW zeker duurder(2500EUR) .



                                      Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Pinker009 Bekijk Berichten
                                        Ik heb getwijfeld tussen dezelfde 2 wagens in januari met dezelfde motorisatie .
                                        Indien je echt een comfortabele en vlotte wagen wil: V60 D4.(4 cilinder vanaf heden !!)
                                        De 320d moet op het vlak van comfort nauwelijks onder doen(wel de sportzetels nemen) maar rijdt wel een heel stuk sportiever/dynamischer (achterwielaandrijving?).
                                        Beide wagens heb ik testgereden met een zeer goede automaat(beide van ZF vermoed ik). Zeker een aanrader!

                                        Bij een gelijkaardige uitrusting was de BMW zeker duurder(2500EUR) .



                                        Verstuurd vanaf mijn Nexus 7 met Tapatalk
                                        en wat heb je gekocht ?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X