Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60 D4 of Bmw 320d Touring

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Persoonlijk vind ik de volvo het mooiste , de huidige 3 reeks vind ik een van de lelijkste autos in dit segement , zeker in de basisuitvoeringen. Mij een raadsel waarom er zoveel van rondrijden.

    Comment


    • #22
      Tja dat blijft persoonlijke smaak, ik vind hem zeker niet lelijk, en het rijdt echt wel heel goed. Ik heb nu een 316i en dat is geen raket maar toch geniet ik van het dynamisch weggedrag. Voor ik hem kocht ook een testrit gedaan met een 320d (niet de ED) en dat was fantastisch, de kracht van de motor gekoppeld aan het stuurgedrag... ik kan niet direct een andere personenwagen bedenken binnen die prijsklasse die dat kan evenaren.

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
        Persoonlijk vind ik de volvo het mooiste , de huidige 3 reeks vind ik een van de lelijkste autos in dit segement , zeker in de basisuitvoeringen. Mij een raadsel waarom er zoveel van rondrijden.

        Badge kopers, om te tonen aan de buren dat ze ook een Bmw hebben maar als het regent zijn ze niet voorruit te branden omdat ze ooit eens verhalen hebben gehoord van regen en rwd.
        En hiermee bedoel ik niet de liefhebbers van het merk die fan zijn van rwd en er voor sparen maar wel die andere 75% huisvrouwen en leas bakken.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          Badge kopers, om te tonen aan de buren dat ze ook een Bmw hebben maar als het regent zijn ze niet voorruit te branden omdat ze ooit eens verhalen hebben gehoord van regen en rwd.
          En hiermee bedoel ik niet de liefhebbers van het merk die fan zijn van rwd en er voor sparen maar wel die andere 75% huisvrouwen en leas bakken.
          Alleen jammer dat ze altijd over dezelfde kam worden geschoren.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
            Alleen jammer dat ze altijd over dezelfde kam worden geschoren.
            Dat is waar.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • #26
              Voorkant van de 3 is voor mij echt een afknapper, bij de V60 was dat ook zo maar de face-lift heeft dit gelukkig rechtgezet
              2.0 JTDm

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                en wat heb je gekocht ?
                BMW 320d touring voor de komende 5 jaar(leasewagen , geen privé aankoop) . tot op heden nog geen moment spijt van gehad..

                Comment


                • #28
                  RWD > FWD. BMW dus. Tuurlijk is RWD soms tricky, maar bon, DTC en DSC zijn standaard, dus gevaarlijk wordt het nooit. En het is gewoon dikke fun, al zal een 3' met standaard ophanging en zijn langere wielbasis wel iets minder levendig zijn dan mijn 1-tje.
                  Toegegeven, ik heb nooit iets gehad met Volvo. OK, het zijn geen lelijke auto's, maar ik moet de Zweedse stijl niet echt.
                  120d Hatch Edition Sport

                  Comment


                  • #29
                    Is de Four-C-chassis van Volvo een interessante optie?

                    Comment


                    • #30
                      Heb zelf de 320D Touring (niet-EDE versie, wel 163 ipv 183 pk). Ik heb 2 jaar geleden blindelings voor de BMW gekozen, maar moest ik opnieuw kiezen zou ik zeker proefrijden met de V60.

                      Voor mij de plus- en minpunten van de 320D Touring:
                      + Voelt veilig aan, ligt als een blok op de weg
                      + Heel comfortabel door zachte ophanging
                      + Vrij ruime auto
                      + Zuinig! Bij een ritje op regionale wegen is 4,4 L perfect haalbaar, voor stadsverkeer moet je rekenen op 5,8 L.
                      - Interieur oogt kil en is kwalitatief ondermaats (bv. hendels zetels, knopjes middenconsole, af en toe kraakjes in interieur)
                      - "Leder" rondom stuur voelt aan als schuurpapier
                      - Ophanging te slap bij stevig bochtenwerk
                      - Motorgeluid (gekletter) bij acceleratie
                      - Te vaag stuurgevoel en stuur geeft te veel vibraties door wat volgens de dealer normaal is

                      De 320D Touring heeft dus zeker zijn gebreken en heeft wat testosteron verloren tov het vorig model, maar het blijft een leuke wagen om mee te rijden.
                      Naar wat ik vernomen heb kan het weggedrag en stuurgevoel wel verbeterd worden door te kiezen voor het adaptief onderstel en de variabele sport steering.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        RWD > FWD. BMW dus.
                        Er is zonder twijfel een goeie reden waarom vrijwel elk ander merk tegenwoordig niet voor RWD kiest .

                        Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                        Tuurlijk is RWD soms tricky
                        Stel je voor dat ze allemaal RWD zouden hebben, dan zou het er mooi uit zien in een normale winter met wat sneeuw en ijzel als ik even uitvergroot wat ik tot nu toe zoals zag langs de kant van de weg... Volledige stilstand op de weg, auto's die niet meer van de parkeerstrook geraken als die wat af helt, andere die rondtollen en de gracht in gaan, pure lol. [grapje hoor]


                        Nee, even serieus: ik heb ook met plezier een tijdje 320 gereden, maar om nu te zeggen dat dat zo'n voordeel tov van andere auto's was... Voor mij in elk geval niet. Zoals bij elke keuze zitten er zowel voor- als nadelen aan vast. Dit is in elk geval voor mij geen keuzecriterium.
                        Het enige waar ik echt een voordeel aan zie, is AWD waarbij je de keuze hebt tussen de 2- of 4-wielaandrijving, naargelang de omstandigheden.

                        Comment


                        • #32
                          Omdat fwd veel goedkoper is in productie. Namelijk je moet geen cardan as en dif meer voorzien.. En al de andere kosten, en constructieproblematiek dat dat met zich meebrengt. Das dan ook de enigste reden

                          Sent from my HTC One using Tapatalk

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                            Omdat fwd veel goedkoper is in productie. Namelijk je moet geen cardan as en dif meer voorzien.. En al de andere kosten, en constructieproblematiek dat dat met zich meebrengt. Das dan ook de enigste reden

                            Sent from my HTC One using Tapatalk
                            Zo is dat en niet anders, dat geneuzel elke keer opnieuw. Fwd is gwn makkelijk en goedkoper voor productie.

                            Comment


                            • #34
                              FWD heeft ook bepaalde voordelen :

                              * dwarsgeplaatste motoren nemen minder ruimte in de lengte, waar door er meer ruimte overblijft voor het passagiersgedeelte.

                              * indien er geen versie AWD dient voorzien te worden, zit je ook niet (of alleszins minder) behekts met die vervelende motortunnel voor de achterpassagiers

                              * voor de doorsnee chauffeur is een FWD makkeler in de hand te houden

                              Over en/of onderstuur wordt voornamelijk bepaald door de constructie van de achteras,of het nu FWD of RWD is.

                              Nieuwe BMW creaties neigen ook eerder naar onderstuur dan overstuur, tot spijt van wie het benijdt.

                              Elk nadeel heeft zijn voordeel zeker?

                              Comment


                              • #35
                                Ik zou zeker de Volvo nemen, maar ben er van overtuigd dat de BMW irl minder zal verbruiken

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Swiftfox Bekijk Berichten
                                  Ik zou zeker de Volvo nemen, maar ben er van overtuigd dat de BMW irl minder zal verbruiken
                                  En waarom ben je daarvan overtuigd ?

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door joodoo Bekijk Berichten
                                    En waarom ben je daarvan overtuigd ?
                                    bij Volvo zijn ze serieus positief met hun verbruikscijfers. Ik zit met de D3(wel nog de 5cyl) op 6,5 liter en rij behoorlijk op het gemak, als ga doortrekken haal je vlot 7liter en meer.
                                    de 320 zou volgens velen toch een pak lager gaan.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                                    Comment


                                    • #38
                                      ik geloof nooit dat productiekost de hoofdzaak is om fwd te produceren

                                      er zijn tal van praktische voordelen om fwd te ontwerpen

                                      Comment


                                      • #39
                                        toen citroen met fwd begon, kostte het hen een hoop centen om het ontwerp te maken, de overbrenging op een sturende as zetten was een technisch huzarenstuk ipv al die traditionele rwd met langse motor-boite-pont

                                        ook een dwarse motor vereist dure, en technisch moeilijke aanpassingen van een constructeur

                                        waarom fwd, omdat in de jaren 60-70 enorm veel mensen zich in hun put reden met hun - toen - gevaarlijke rwd's
                                        ruimte was toen luxe, fwd veel grotere kofferbak interieur zonder belachelijk hoge middentunnel, motor kon dwars worden gezet waardoor er meer ruimte kwam voor passagiers, etc etc

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          ik geloof nooit dat productiekost de hoofdzaak is om fwd te produceren

                                          er zijn tal van praktische voordelen om fwd te ontwerpen
                                          Vergeet de grotere draaicirkel niet.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X