Mededeling

Collapse
No announcement yet.

New Seat Leon FR - Mercedes CLA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• New Seat Leon FR - Mercedes CLA

Hallo!

Topicje waar ik jullie mening graag zou over weten..
    Heb vorig jaar, toen hij net uit was, een Seat Leon FR gekocht.
    De lichtste vorm in de FR weliswaar, 122 pk.

Op zich echt wel nen toffen bak.
    Full LED enzo.

Nu, enkele maanden later kwam Mercedes met zijne CLA uit..
    Als ze iets vroeger waren ging ik mss liever de CLA gekocht hebben.
    Maar ja..

Ben nu nog altijd aan het twijfelen..
    Als ik de wissel zou doen, zou ik ongeveer nog 20.000 euro willen voor de Seat - 12.000km. (nieuw rond de 25.000 euro)

Zou dan gaan bij de CLA voor de 1.8 - 122 pk - 90kw - 250 koppel
    Uiteraard is dit wat te weinig, zou hem dan laten chippen bij Auto Heinz te Aalst.
    Komt dan uiteindelijk op 170 pk met 380 koppel.
    Best wel genoeg.
    Met wat opties (AMG-line en dergelijke) komt de CLA uit rond de 35.000 euro.

En dan zou ik hem bij Heinz nog volgende AMG-uitlaat geven;

(Het AMG-plaatje op de koffer zou ik wel niet willen, is een beetje willen maar niet kunnen)

Graag jullie deskundige mening !

de CLA! al zou ik er geen epic fail van maken door een 2 x 2 uitlaat op een 180 te steken
    lets have some more member berries

Comment

fan van de cla, maar ik wil u niet ontmoedigen...probeer eerst maar eens 20000 van de leon te krijgen

Comment

Het zal bij dromen blijven vrees ik. Die 20k ga je nooit halen voor je Seat jammer genoeg.

Comment

Uiteraard de CLA (vorig jaar hier ook voor gekozen en nog geen seconde spijt gehad).

Alleen...
          Ga NIET bij Heinz, is geen kwalitatieve tuner.
          Op een 180 steekt ge toch geen 4 uitlaten

Comment

Staat een nagelnieuwe Leon FR te koop voor 20.000 euro op Autoscout24 ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
              Uiteraard de CLA (vorig jaar hier ook voor gekozen en nog geen seconde spijt gehad).

Alleen...
              Ga NIET bij Heinz, is geen kwalitatieve tuner.
              Op een 180 steekt ge toch geen 4 uitlaten

Welke stel je dan voor?
              (liefst nog ergens in de buurt..)

& Wel ja.. is maar een detail de chip is belangrijker haha

Comment

20k voor mijn Leon is toch redelijk..
                12.000 km en nieuwprijs rond de 25.000..

Voor 1 jaar (en paar maanden) mee te rijden, 5.000 euro af, is toch redelijk, niet?

Comment

Nog een vraagje..
                  Ben zelf 2 meter groot..

Nog ok voor de CLA?
                  Want lees wel vaak dat hij door zijn lijn nogal krap is.. (vooral vanachter dan, maar dat is niet mijn probleem )
                  Hoe zit het vooraan?

Bij de Leon heb ik wel geen enkel probleem..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door InstantStreett Bekijk Berichten
                    20k voor mijn Leon is toch redelijk..
                    12.000 km en nieuwprijs rond de 25.000..

Voor 1 jaar (en paar maanden) mee te rijden, 5.000 euro af, is toch redelijk, niet?
                    Reken maar op 17-18000 voor de Leon.

Comment

Nog een vraagje..
                      Ben zelf 2 meter groot..

Nog ok voor de CLA?
                      Want lees wel vaak dat hij door zijn lijn nogal krap is.. (vooral vanachter dan, maar dat is niet mijn probleem )
                      Hoe zit het vooraan?

Bij de Leon heb ik wel geen enkel probleem..
                      Ben 1m95 en de CLA was best ok qua voor mij, maar no way dat er nog iemand achter u zal kunnen zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                        Reken maar op 17-18000 voor de Leon.
                        Volgens het boekje of puur qua marktprijs?

Comment

Volgens het boekje of puur qua marktprijs?
                          Volgens het aanbod dat ik zie, Seat dealers zitten zelf rond de 18.000 Euro voor 2de hands FR's met Led lichten.

Comment

ik vind het redelijk zot, een ferm verlies pakken om dan een dure, te krappe (gezien uw lengte), voorwielaangedreven mercedes te nemen.. maar afijn, als ge geld over hebt, kan k u mijn rekeningnummer wel geven

Hoeveel je juist kan krijgen van de leon hangt er vanaf, wat de gek er voor biedt.. met wat geluk een particulier die richting 20000 gaat, maar een handelaar zal er niet meer dan 15k voor geven.
                            Je kan hem altijd te koop zetten, vind je geen koper die er een eerlijke prijs voor geeft, dan is het verlies slikken of bijhouden (en pas binnen een paar jaar een andere wagen kopen)..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                              ik vind het redelijk zot, een ferm verlies pakken om dan een dure, te krappe (gezien uw lengte), voorwielaangedreven mercedes te nemen.. maar afijn, als ge geld over hebt, kan k u mijn rekeningnummer wel geven

Hoeveel je juist kan krijgen van de leon hangt er vanaf, wat de gek er voor biedt.. met wat geluk een particulier die richting 20000 gaat, maar een handelaar zal er niet meer dan 15k voor geven.
                              Je kan hem altijd te koop zetten, vind je geen koper die er een eerlijke prijs voor geeft, dan is het verlies slikken of bijhouden (en pas binnen een paar jaar een andere wagen kopen)..
                              Mee eens.
                              20k€ wordt moeilijk. Bij wijze van spreken zijt ge de BTW al kwijt zonder ne km gereden te hebben dus 25k€ -21%... 18-19k€ lijkt redelijker, en dan nog... Iemand die dat geld op zak heeft neigt toch snel naar een volledig nieuwe wagen omdat ze toch ergens de schrik hebben dat er iets aan zal schelen. Vanachter zal jij zeker niet in de CLA passen. Ik kreeg het al benauwd met mijn 1m85.

Comment

Goeie tuner in de buurt is apec.

Vooraan is er genoeg plaats voor iemand groot. Achteraan is er genoeg beenruimte, maar door de coupelijn wordt het qua hoofdruimte krap. Mensen met een lang bovenlijf hebben problemen.

Comment

Ne cla is ne Renault met een ster... Nuff said...

Sent from my HTC One using Tapatalk

Comment

Omdat alleen de 180 CDI de motor van Renault gebruikt is het allemaal Renault?

Dan is...
                                    - BMW een omgebouwde Peugeot ( http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine )
                                    - Volvo een omgebouwde Peugeot (1.6 en 2.0 diesels)
                                    - ...

Comment

Ik kan verstaan dat je liever met een CLA rond rijdt dan met een Seat. Maar wees eerlijk tegenover jezelf, een nieuwe wagen na 1 jaar verkopen, daar doe je bakken verlies op. Maakt niet uit of hij "maar" 12.000Km heeft en goed onderhouden is. Zodra je er de garage mee uitrijdt, pak je al +-10% verlies. Das de keuze die je maakt als je een splinternieuwe auto koopt... Om het voor uw portefeuille niet te erg te maken, hou je die dan toch best een paar jaar bij denk ik.

Comment

Oh, en ga zelf eens in die CLA gaan zitten he ! En vraag voor een testrit, misschien vind je er wel niets aan eens je er in zit (kans is klein, maar toch ).
                                        Dat zijn toch geen dingen die iemand anders u kan vertellen of aanraden! Zoiets moet je zelf ondervinden!

Comment

Working...
                                        X