Mededeling

Collapse
No announcement yet.

New Seat Leon FR - Mercedes CLA

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Dit soort mensen doen de automarkt draaien... Sta me even toe om hiermee te lachen.

Zet die Leon maar eens te koop aan €20.000, hij kan te koop staan tot hij volledig weggeroest is.

Comment

De CLA zonder AMG pakket is imo gewoonweg niet mooi.

Met AMG pakket mooi van vooraanzicht en schuinvoor. Die kont blijft voor mij gewoonweg een mislukking. Sorry voor de fans.

Als je 15-6k krijgt voor je Leon ga je heel blij mogen zijn.

Comment

de kont is een gevolg van de record-cx waarde, waarmee benz wel mee wou uitpakken, maar jammer genoeg nooit heeft kunnen doen omdat vw met de xl1 roet in het eten gooien

moest de eventuele reclamecampagne hebben kunnen doorgaan, was de vormgeveing ook door mensen die de cla lelijk vinden, beter verteerd

....denk ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snapshot Bekijk Berichten
          Omdat alleen de 180 CDI de motor van Renault gebruikt is het allemaal Renault?

Dan is...
          - BMW een omgebouwde Peugeot ( http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine )
          - Volvo een omgebouwde Peugeot (1.6 en 2.0 diesels)
          - ...
          Das niet helemaal hetzelfde hè. PSA is een samenwerking tussen bmw, citroen en Peugeot waar ze samen en motor hebben ontwikkelt (mini)
          Verder behouden tot op heden zelfs de 114i hun rwd karakter.
          Merc, pakt gewoon een diesel van Peugeot zijn schap en dropt die in een fwd platform. wat mij doet vermoeden dat zelfs het onderstel van de (cl) a ook wel is uit die hoek kan komen..

Nu gebeurd het bij elke constructeur hoor, zeker ivm kostenbesparing.
          Mijn opmerking was dan ook eerder bedoeld als een "vrolijke kwinkslag"

Verstuurd vanaf mijn SM-T520 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            de kont is een gevolg van de record-cx waarde, waarmee benz wel mee wou uitpakken, maar jammer genoeg nooit heeft kunnen doen omdat vw met de xl1 roet in het eten gooien

moest de eventuele reclamecampagne hebben kunnen doorgaan, was de vormgeveing ook door mensen die de cla lelijk vinden, beter verteerd

....denk ik
            die cla zijn cx waarde valt me altijd op als ik de rankings bekijk, voor een vrij normale auto te zijn idd ongelofelijk laag.
            vraag me nu wel af wat verbruiks verschil is tussen een zelfde vergelijkbaar mercedes model zoals de A met krek zelfde motor is. dat verschil zou dan toch min of meer door aërodynamica moeten veroorzaakt zijn.
            ben benieuwd straks eens zoeken

Comment

Tiens, was zo eens aan het kijken voor die chip..
              APEC chipt hem tot 145 pk, terwijl Heinz naar 170 pk chipt..

Hoe kan dat?
              Is een chip niet een chip?
              Ale, dat moet toch hetzelfde zijn als uitkomst?

Comment

waarom zou dat hetzelfde moeten zijn? heinz gaat waarschijnlijk verder weg uit de safe zone en/of het verbruik die omhoog gaat.
                lets have some more member berries

Comment

Inderdaad, ge kunt een motor dubbel zoveel vermogen geven dan standaard, maar lang zal die motor het meestal niet uithouden.

@ odan: lang zal die rwd niet meer duren bij BMW, vooral de kleine modellen. Heiligmakend is dat zeker niet

Comment

Beter dan de Fr gewoon chippen en dat zal ook fun geven... Anders mega verlies. Maar zoals al aangehaald: dat laat de automarkt draaien...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                      ben benieuwd straks eens zoeken
                      verbruikswinst cla vs a op doppen zou ongeveer 0.4 moeten zijn

Comment

Een nieuwe wagen komen en hem gelijk chippen, ik begrijp het echt niet. Spaar dan toch een jaar langer zodat je een andere motor kan kopen/betalen indien de pk's zo van belang zijn. Ook zou ik de seat niet wegdoen voor de CLA (niet mijn smaak maar goed dat is individueel), trouwens ook niet voor iets anders denk ik. 10k verlies op 1 jaar is enorm, ik denk zelfs dat je blij mag zijn met 15k.

Comment

Waarom een sublieme Seat inruilen voor een krappe , kleine , onoverzichtelijke pseudo premium Mercedes ? Ik begrijp het niet zo goed...

Comment

Ik vind die Seat knapper... Zal aan mij liggen
                            sigpic

Comment

Working...
                            X