Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A3 8L 1.8T - FWD vs Quattro vs S3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A3 8L 1.8T - FWD vs Quattro vs S3

    Ik ben nu al een geruime tijd aan het kijken voor een audi A3 8L maar kom er niet wijs uit.

    - Audi A3 8L 1.8T 180pk FWD

    - Audi A3 8L 1.8T 180pk Quattro

    - Audi S3 8L 1.8T 210pk/225pk Quattro

    Daarom dat ik graag de ervaring van het forum hier eens raadpleeg.

    - Wat zijn zo de gekende problemen bij een Audi van toch wel 13-14 jaar oud?

    - Kan het de Quattro het extra gewicht (toch een 150-200kg) rechtvaardigen tov de FWD?

    - Gaat een S3 duurder zijn in onderhoud?

    - Ik weet da sommige personen dit niet graag horen maar als men kijkt naar een upgrade van de motor zie ik dat er bij de A3 in extremis meer dan 400 pk kan worden uitgehaald (niet van plan hoor ) en wordt er bij de S3 enkel een stage 2 aangeboden.

    Dit in overweging genomen hoor ik graag jullie bevindingen.
    3
    Audi A3 8L 1.8T 180pk FWD
    0,00%
    0
    Audi A3 8L 1.8T 180pk Quattro
    0,00%
    0
    Audi S3 8L 1.8T 210pk/225pk Quattro
    100,00%
    3

  • #2
    Wat ben je er mee van plan?
    Een FWD TT/Golf/A3 1.8t van deze generatie onderstuurt geweldig kan ik je alvast meegeven
    Quattro is eigenlijk een valse Quattro want Haldex en dus niet permanent, neemt niet weg dat de trekkracht daarmee wel ok is.
    Of het te rechtvaardigen is zal afhangen van het prijsverschil en je budget denk ik.
    Quattro zal duurder zijn ja, Haldex systeem vraagt extra onderhoud en je krijgt maar beter geen stukken ermee

    Ik zou persoonlijk all the way gaan en voor een facelift S3 225pk kiezen, als het financieel mogelijk is.
    2021 Taycan 4S
    2021 Lexus UX250h

    Comment


    • #3
      AutoScout24, hier vind je het meest uitgebreide aanbod van nieuwe en tweedehandswagens, Europa's grootste online automarkt


      zoiets bijvoorbeeld
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #4
        Dat de 8L nog een Haldex heeft wist ik inderdaad al.

        Ik zou hem gebruiken als weekend/tracktoy maar nog steeds "een beetje" comfortabel houden voor de vriendin occasioneel eens mee te nemen
        ophanging upgrade, lichte velgen, wie weet exhaust en motor upgrade, ...

        met een A3 motortuning zit je al rap rond en over het vermogen van een S3, is deze het dan nog wel waard?

        Comment


        • #5
          Testritje? Geen permanente 4x4 en dat meergewicht zou mij toch overtuigen om FWD te gaan.

          Comment


          • #6
            Een S3 zit met een simpele stage 1 van JD ook op 260pk hoor.
            Heeft stock al grotere turbo, injectoren met hoger debiet etc.
            Een gechipte FWD daar valt al helemaal niet meer mee te rijden

            Best eens gaan testrijden idd. ik kan hier nu nog 100 keer komen vertellen dat dit overstuur niet fijn rijdt, je moet dit zelf ondervinden.
            2021 Taycan 4S
            2021 Lexus UX250h

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
              Een S3 zit met een simpele stage 1 van JD ook op 260pk hoor.
              Heeft stock al grotere turbo, injectoren met hoger debiet etc.
              Een gechipte FWD daar valt al helemaal niet meer mee te rijden

              Best eens gaan testrijden idd. ik kan hier nu nog 100 keer komen vertellen dat dit overstuur niet fijn rijdt, je moet dit zelf ondervinden.
              Ik vermoed dat je onderstuur bedoelt...?

              Moet het persé een A3 zijn?
              Want er zijn nog leuke alternatieven te koop lijkt me...

              Comment


              • #8
                ja uiteraard, zoals ik al schreef in post nr.2 dus
                2021 Taycan 4S
                2021 Lexus UX250h

                Comment


                • #9
                  Als je snelle daily een S3 kan ik begrijpen, als je deze ook wilt gebruiken voor op het circuit, hmm. als je niet té veeleisend bent oke. Anders zou ik eens zien naar een iets levendigere auto. Voor hetzelfde geld heb je een Nissan 200SX s14a voor de deur.. 2L turbo met 200pk, RWD en oerbetrouwbaar.
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #10
                    Er staan wel slechts welgeteld 4 Nissan 200SX' te koop in de hele Benelux via autoscout24. Ook zit je dan met een wagen van 20 jaar oud.
                    Waarom geen e87 125/130i?

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                      Er staan wel slechts welgeteld 4 Nissan 200SX' te koop in de hele Benelux via autoscout24. Ook zit je dan met een wagen van 20 jaar oud.
                      Waarom geen e87 125/130i?
                      e87 kan je niet bijna vinden voor onder de 10.000 en de audi is eerder een keuze van het hart.

                      Dit is wat ik in gedachten heb:



                      lichtere velgen, gewicht zo minimaal mogelijk houden, stijvere ophanging, ...
                      Last edited by AocAoc; 18/06/2014, 14:40.

                      Comment


                      • #12
                        Ik ben niet echt onder de indruk van deze wagens, of ze al dan niet betrouwbaar zijn met deze leeftijd kan ik niet zeggen maar probeer maar eens een in originele staat te vinden waar niet mee gefoefeld is.
                        Ik zou zeker voor quattro gaan, ook al is het haldex en altijd zo geweest... Liefst S3 natuurlijk.
                        Los daarvan zou ik voor dat geld kijken naar een clio RS of megane RS van vorige generatie, daar kan je soms leuke dingen op de kop tikken. Comfort is dan wel totaal weg uiteraard

                        Comment

                        Working...
                        X