Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mercedes S212 , Volvo V70 of Audi A6 break?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mercedes S212 , Volvo V70 of Audi A6 break?

Aangezien de Volvo zijn 200.000km bereikt heeft en er ondertussen ook een zoontje is bijgekomen ben ik beginnen rondkijken om tegen eind dit jaar een andere ( 2dehands! ) wagen aan te schaffen. Zal niet op de zaak worden ingeschreven, VAA zal dus niet van toepassing zijn.
    Ik wil meer plaats om zaken te vervoeren, de huidige koffer van de S60 is niet bepaald groot te noemen

Waarom deze 3 wagens?

* Mercedes: Mijn vorige wagen was een Mercedes E250 (W124). Tot op vandaag nog steeds heimwee naar deze De S212 is steeds een grote favoriet geweest en zelfs de enige van de 3 dewelke ik in het zilver zou durven kopen.

* Volvo: Afwerking van de cockpit De V70 heb ik ook altijd een mooie wagen gevonden ( mits voldoende juiste opties ). Zetels zitten hemels, afwerking interieur top. Wel geen 5 cilinders dacht ik?

* Audi: Geen idee, ik heb nog in geen Audi gezeten, laat staan dat ik in één zou gereden hebben

Opties die voor mij belangrijk zijn: Vol-leder, Xenon, ...

Mensen met ervaring op gebied van motorisatie, uitrusting of zaken waar ik dien op te letten: laat gerust iets weten!

Alex.
    Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
    Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
    Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
    Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

S212 natuurlijk,zeker in het lijstje dat je opnoemt.
    De andere 2 zijn een klasse lager.
    Kijk ook is naar een F11.
    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Ruimte : Mercedes zeker, ik zou nog durven twijfelen tussen de merc en de audi.
      VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

Als je heimwee hebt naar je W124, doe zeker die MB dan zou ik zeggen.
        Je leeft maar één keer.

De V70 heeft wel degelijk nog 5-cilinders (tweedehands): de 1.6d 4cil en 2.0d 4cil van PSA, de 2.0d 5cil D3 en de 2.4d in al zijn varianten. Allemaal een beetje afhankelijk van ouderdom of aanbod. PSA zou ik niet nemen, al rijdt de 2.0d wel goed. De D3 is echter zo veel leuker. En levendiger. Een D4 en D5 is er ook nog.
        De Audi: rijd er lang genoeg mee als test, zodat je het verschil in zetels ervaart. Meer zeg ik niet en moet je zelf ontdekken

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

F11 525d (het 6 cilinder model wel te verstaan) met sport- of comfortzetels
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

Comment

Nog een klein, niet onbelangrijk, detail: ik ben geen BMW man... Ik moet wel bekennen dat de F11 een zeer mooie wagen is. Maar ik voel er geen 'klik' mee.

@Bompa: Ik heb reeds rij-ervaring met de D5(XC90), de 2.4D(S60) en de D3(XC60) van Volvo. PSA komt er sowieso niet in ;-)

Comment

Ik zou voor de E klasse gaan, echter heb ik ook wel een zwak voor de V70 wegens het eigenwijze zweedse interieur/afwerking/degelijkheid. Op zich zal deze ook wel goedkoper zijn dan de E veronderstel ik. Wel zou ik een D5 zoeken in de V70. Ik weet niet hoe belangrijk dit voor je is.

Liefst een F11 maar als je geen BMW fan bent moet je dat niet doen uiteraard, alhoewel die ook wel zeer comfortabele zetels hebben (optie).
              De Audi, tja... heb ik niet zo een klik mee, mooie wagens maar ik heb altijd gedacht als ik een Audi koop ben ik die na een half jaar beu

Comment

Ik had ook geen 'klik' met BMW. Tot je er eenmaal mee gereden hebt. 't Is toch 'iets' speciaals. Wil je zetels die kunnen tippen aan die van Volvo, moet je wel gaan voor de sportzetels.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

elke keer ik bmw rijd denk ik in de kleindere auto te zitten

op zich kan dat mensen aantrekken

Comment

de prefacelift 212
                    lets have some more member berries

Comment

Update...

Aangezien het jaar bijna ten einde is en mijn boekhouder mij gevraagd heeft om zeker nog dit jaar een andere wagen te kopen (i.p.v. in maart :-) ) moet ik in de komende weken wel een beslissing nemen.
                      Ik ben reeds met enkele wagens gaan rijden / gaan bekijken:

* BMW F11 520 ( op aanraden van enkele ): zeer mooi interieur, was ik onder de indruk van! http://www.flandersbvba.com/?p=6860

* Audi A6 (BJ 2011) Zat niet echt zoals ik verwacht had. Ik zat ook nogal dicht tegen het plafond, voelde kleiner aan dan hij was. http://www.flandersbvba.com/?p=7237

* Mercedes S212 (BJ 2012): Ga ik deze week gaan bekijken, hij staat bijna zoals ik hem zelf zou samenstellen: http://www.nnc.be/nl-BE/Aanbod/Detail?vehicleId=524635

* Volvo XC70: Eind deze week zijn er 'opendeurdagen' bij Volvo Automobilia met een groot aanbod directie-wagens. Vrijdagmiddag ben ik aanwezig en misschien staat daar ook wel iets tussen wat mij kan bekoren.. http://nl.ww3.autoscout24.be/classif...2?asrc=st|s,as

Comment

de E220 zonder twijfelen. enkel jammer dat er geen COMAND in zit

Comment

1.Merc
                          2.Volvo
                          3.BMW
                          4.Audi
                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

@Doa: is die command zo een grote meerwaarde? Ga eens navragen of dat nog kan ingebouwd worden en tegen welke prijs... Morgen testrit met de E

Comment

tja ik vind toch van wel. de navigatie is beter, de display is beter, je zit met een harde schijf waar je muziek op kan zetten, USB en SD card slot, bluethooth, spraak herkenning, video,...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
                                tja ik vind toch van wel. de navigatie is beter, de display is beter, je zit met een harde schijf waar je muziek op kan zetten, USB en SD card slot, bluethooth, spraak herkenning, video,...
                                Bluetooth zit ook op de APS50 hoor

Comment

Vandaag langgewenst om de E-klasse van hierboven te bekijken. Ik had ook mijn vaste garagist mee, een extra paar ogen kon geen kwaad
                                  Wagen is 2,5jaar oud maar is echt wel in nieuwstaat, enorm knap zicht 'in real life'
                                  Zelfs geen krasje gevonden... Verkoper wist te vertellen dat deze wagens visueel worden gekeurd op 1,5m afstand en je daarbij geen onderscheid mag zien tussen een nnc en een nieuwe uit de toonaal. Of dit klopt laat ik in het midden, de wagen zag er alvast schitterend uit. Wel nog steeds iets boven budget maar verdorie, hij bijt in mijn been! Mercedes ging mij nog een overnamebod doen voor de volvo, ik ben benieuwd.

Morgenmiddag naar de volvo-days in Hooglede, eens zien wat daar staat.

Comment

Tja, ik zou voor een 5-cil V70 gaan... Blijft toch wat anders dan de massa Duitsers op de weg.
                                    Een Jag XF zou ik ook nog zien zitten als alternatief...

Comment

Alles behalve de lelijke volvo.

Comment

kan je s met die S212 testrijden?

geen enkele nieuwe auto gaat je dat gevoel geven van een W124 vrees k

als het geen bmw mag zijn, misschien rijdt zo'n Saab 9-5 ook nog met wat Gefühl?
                                        Le plus grand site auto de Belgique avec + de 115 000 véhicules neufs et d'occasion disponibles immédiatement. Vendre sa voiture sans frais et en 24h ? C'est possible avec AutoScout24 !

Comment

Working...
                                        X