Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke bedrijfswagen voor leasebudget 640 € / maand? Grote, veilige gezinswagen met gr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Welke bedrijfswagen voor leasebudget 640 € / maand? Grote, veilige gezinswagen met gr

    Goeiemorgen iedereen! Ik ben totaal onbekend met auto's, weet weinig van motoren / merken / modellen, maar moet nu een nieuwe bedrijfswagen gaan bestellen (besteld voor eind juli, leveren vanaf november)...

    Bedrijf zelf betaalt 640 € / maand, maar dit is natuurlijk "alles inbegrepen" (BTW, CO2). Werknemer zelf mag tot 110 euro bijleggen, maar dat gaat van je brutoloon (en dus ook je vakantiegeld, pensioen, ...) - liever niet te veel dus.

    Wat me wel opviel: omdat het maximum bepaald is op leaseprijs, kan de catalogusprijs enorm verschillen, voorbeeld:

    - Voor 593 euro / maand heb je een skoda OCTAVIA COMBI DIESEL - 2013 1.6 CR TDi GreenLine Ambition 81kw/110pk 5D/P M; cataloguswaarde 20653

    - Voor 633 euro / maand heb je een citroen GRAND C4 PICASSO DIESEL - 2013 1.6 e-HDi Seduction ETG 85kw/115pk 5D/P T6; cataloguswaarde 21818

    Aan de andere kant,

    - voor 625 euro / maand heb je een seat IBIZA ST - 2012 1.2 TSI I Tech 77kw/105pk 5D/P M5; catalogusprijs amper 14905

    Of mijn favoriet (niet!)

    - voor 700 euro / maand heb je een DACIA DOKKER 1.6i Laureate 61kw/83pk 6D/P M5; catalogusprijs amper 8926

    -> lijkt erg veel geld per maand voor zo'n goedkope wagen. Zou de herverkoopwaarde zo laag zijn? Of verbruik/kosten/onderhoud erg hoog? Nog andere zaken waaraan dat kan liggen?

    Soit, catalogusprijs is niet mijn belangrijkste criteria. Wel:

    Grote koffer
    ! Moeten twee kinderwagens in, drie klapbakken als je naar de supermarkt gaat, 6 valiezen als je op reis gaat... dakkoffer kan natuurlijk eventueel ook
    Grote wagen: ikzelf ben 1m87 en we zitten altijd met 4 in de wagen.
    Veilige wagen: gezinswagen!

    Als het nog even kan:
    Cruise control / snelheidsbegrenzer
    Deftige GPS
    Goede samenwerking met iPhone
    Trekhaak
    parkeerhulp VR/AR
    elektrische ruiten VR/AR

    (vergeet ik nog iets belangrijks?)

    Brandstof wordt betaald door't bedrijf, maar vanuit milieu-perspectief mag de wagen gerust zuinig zijn. Geen idee of er voor dat budget hybrides mogelijk zijn...

    Heb ik zelf al gevonden:
    • Skoda OCTAVIA COMBI DIESEL - 2013 1.6 CR TDi GreenLine Ambition 81kw/110pk 5D/P M
    • Citroen GRAND C4 PICASSO DIESEL - 2013 1.6 e-HDi Seduction ETG 85kw/115pk 5D/P T6
    • Ford FOCUS CLIPPER DIESEL - 2011 1.6 TDCi ECOnetic Titanium 88g 77kw/105pk 5D/P
    • Opel ASTRA SPORTS TOURER DIESEL - 2013 1.6 CDTi ecoFLEX Cosmo Start/Stop 81kw/11
    • Seat LEON DIESEL - 2013 1.6 CR TDi Ecomotive Style 81kw/110pk 5D/P M6
    • Volvo V40 DIESEL - 2012 1.6 D2 Kinetic 84kw/115pk 5D/P M6
    • Peugeot 308 SW DIESEL - 2014 1.6 BlueHDi Active STT 85kw/116pk 5D/P M6


    maar ik heb geen idee hoe ik ze zou vergelijken, welke wagens welke voor- en nadelen hebben, waar ik op moet letten, of welke andere wagens nog interessant kunnen zijn. Alle tips zijn welkom! Alvast merci

  • #2
    De ruimste zal wel de Citroen zijn... persoonlijk zou ik voor de octavia gaan maar dat is omdat ik geen fan ben van franse auto's.
    VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

    Comment


    • #3
      Skoda, meeste auto voor je budget en ruim genoeg voor je eisen. Wel een beetje 'saai', maar je kunt niet alles hebben (en zeker niet voor die prijs)

      Comment


      • #4
        Vergeet die Volvo V40 maar. Voldoet niet aan uw eisen qua ruimte.

        Comment


        • #5
          De duurdere merken doen het vaak goed in leasing. Kijk eens wat een A klasse of A3 kost.

          Comment


          • #6
            Aan jouw ruimtevereisten te lezen, heb je eerder een monovolume nodig dan break genre Octavia.
            Twee kinderwagens, 6 koffers?

            Comment


            • #7
              Merci voor de snelle antwoorden! Alle hulp is welkom, ik weet echt nog van niets.


              Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
              De ruimste zal wel de Citroen zijn... persoonlijk zou ik voor de octavia gaan maar dat is omdat ik geen fan ben van franse auto's.
              Citroen C4 Picasso ziet er knap uit. Heb vrijdag een afspraak in de garage om het hele citroen-gamma eens te bekijken. Waarom hou je niet van Franse auto's? Wat is er minder aan?


              Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
              Skoda, meeste auto voor je budget en ruim genoeg voor je eisen. Wel een beetje 'saai', maar je kunt niet alles hebben (en zeker niet voor die prijs)
              Skoda is in elk geval de "meest waar voor uw geld" (catalogusprijs/budget) verhouding, maar geen idee van basisuitrusting. Ga vanavond langs de dealer voor uitleg+proefrit.


              Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Vergeet die Volvo V40 maar. Voldoet niet aan uw eisen qua ruimte.
              Ik heb er vanochtend eentje zien rijden, en inderdaad. Je zou naar V60 moeten gaan, maar die komt meteen 100 euro duurder uit per maand...


              Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
              De duurdere merken doen het vaak goed in leasing. Kijk eens wat een A klasse of A3 kost.
              Dan vermoed ik dat je over Mercedes aan het praten bent? Mercedes A-klasse is me veel te klein, of zijn er modellen die ik over het hoofd zie?


              Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
              Aan jouw ruimtevereisten te lezen, heb je eerder een monovolume nodig dan break genre Octavia.
              Twee kinderwagens, 6 koffers?
              Twee kinderwagens is wekelijkse kost, die 6 valiezen is 2x/jaar wanneer we op reis gaan. Een babysitbeurtje daarentegen geeft in mijn huidige Ford Mondeo Clipper toch al een volle koffer, maar daar zitten dan meteen ook kinderfietsjes bij...


              Geen idee of Skoda ook goeie monovolumes heeft. Iemand ervaring?

              Comment


              • #8
                Als je een beetje van rijden houdt zou ik voor een stationwagen gaan, indien het je niet interesseert en gewoon van a nr b wil kan je ook een monovolume nemen.
                De scenic en C-max zijn populaire modellen onder de monovolumes.

                Comment


                • #9
                  Hoe is die 640 € juist berekend?
                  Voor een juist leasing bedrag hoort daar ook nog een looptijd en het aantal km's bij.
                  Een goeie site om dit op te zoeken is www.directlease.be

                  In jouw geval zou ik ook zeker voor de monovolume gaan. Rond jouw leeftijd, toen mijn kids nog klein waren, reed ik zelf met een Espace en ik vond dat superhandig.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                    Als je een beetje van rijden houdt zou ik voor een stationwagen gaan, indien het je niet interesseert en gewoon van a nr b wil kan je ook een monovolume nemen.
                    De scenic en C-max zijn populaire modellen onder de monovolumes.

                    Wat is het verschil (qua "houden van rijden") tussen een stationwagen en een monovolume? Want grote afstanden doe ik maar 2x/jaar, al de rest zijn ritjes van <30 min.


                    Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                    Hoe is die 640 € juist berekend?
                    Voor een juist leasing bedrag hoort daar ook nog een looptijd en het aantal km's bij.
                    Een goeie site om dit op te zoeken is www.directlease.be


                    In jouw geval zou ik ook zeker voor de monovolume gaan. Rond jouw leeftijd, toen mijn kids nog klein waren, reed ik zelf met een Espace en ik vond dat superhandig.

                    Bud: geen idee hoe het juist berekend is. Ik vermoed dat factoren zoals restwaarde, geschatte kosten van onderhoud, geschat verbruik... meespeelt.
                    Ik weet dat het budget de afgeronde leaseprijs per maand is, inclusief BTW en inclusief CO2taks, op basis van 25.000 km per jaar en een leaseperiode van 5 jaar, bonus malus graad 7, incl. brandstof telkens voor de referentiewagen (diesel) minimaal uitgerust met airco, Bluetooth, metaalkleur en radio CD.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Autonoob Bekijk Berichten
                      Wat is het verschil (qua "houden van rijden") tussen een stationwagen en een monovolume? Want grote afstanden doe ik maar 2x/jaar, al de rest zijn ritjes van <30 min.
                      Gaat erover of je het rijden op zich fijn vindt om te doen, niet of je vaak lang rijdt.
                      Als je graag met de auto rijdt, en het niet enkel ziet als iets dat gewoon nodig is zoals de afwas doen, ga je meer plezier halen uit een normale auto of stationwagen dan uit een busje. Uit veel busjes haal je helemaal geen rijplezier, dit is enkel een apparaat om praktisch van A naar B te gaan. Je merkt dit vooral aan hoe het stuurt en hoe het door de bocht gaat.
                      Ik heb een tijd geleden voor het eerst met een busje gereden en ik was verbaasd van hoe steriel en afstandelijk dat rijdt, lijkt meer op de trein nemen dan met de auto rijden. Maar veel mensen vinden dat helemaal niet erg. Sommige busjes rijden wel beter dan andere, die van ford zijn over het algemeen nog wel aangenaam, vooral de S max, maar ook de C-max die gebaseerd is op de focus.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Autonoob Bekijk Berichten
                        Bud: geen idee hoe het juist berekend is. Ik vermoed dat factoren zoals restwaarde, geschatte kosten van onderhoud, geschat verbruik... meespeelt.
                        Ik weet dat het budget de afgeronde leaseprijs per maand is, inclusief BTW en inclusief CO2taks, op basis van 25.000 km per jaar en een leaseperiode van 5 jaar, bonus malus graad 7, incl. brandstof telkens voor de referentiewagen (diesel) minimaal uitgerust met airco, Bluetooth, metaalkleur en radio CD.
                        Reken op...
                        BTW 110 EUR
                        Co2 afhankelijk van auto, reken op 30-40 EUR
                        Brandstof op 25000 km per jaar, maandelijks een 120 EUR

                        Hou je nog 380 EUR over voor de wagen.
                        Zal niet vet worden...

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                          Gaat erover of je het rijden op zich fijn vindt om te doen, niet of je vaak lang rijdt.
                          Als je graag met de auto rijdt, en het niet enkel ziet als iets dat gewoon nodig is zoals de afwas doen, ga je meer plezier halen uit een normale auto of stationwagen dan uit een busje. Uit veel busjes haal je helemaal geen rijplezier, dit is enkel een apparaat om praktisch van A naar B te gaan. Je merkt dit vooral aan hoe het stuurt en hoe het door de bocht gaat.
                          Ik heb een tijd geleden voor het eerst met een busje gereden en ik was verbaasd van hoe steriel en afstandelijk dat rijdt, lijkt meer op de trein nemen dan met de auto rijden. Maar veel mensen vinden dat helemaal niet erg. Sommige busjes rijden wel beter dan andere, die van ford zijn over het algemeen nog wel aangenaam, vooral de S max, maar ook de C-max die gebaseerd is op de focus.
                          Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik heb met mijn Espace destijds 180K gedaan met een 2.2 dci motor, en dat ding stuurde echt wel goed.
                          Uiteraard zijn het geen sportwagens om bochtjes mee aan elkaar te rijgen, maar waar kan je dat tegenwoordig nog in normaal verkeer?
                          En aangezien de topic opener toch niet zo'n autonerd is blijkbaar, denk ik dat hij veel meer heeft aan het extra comfort wat zo'n wagen biedt, dan aan een snediger onderstel.

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Autonoob Bekijk Berichten
                            Een babysitbeurtje daarentegen geeft in mijn huidige Ford Mondeo Clipper toch al een volle koffer
                            2014 BMW 525da Touring http://www.autoforum.be/showthread.p...-525dA-Touring
                            2007 BMW 520da Touring http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47253
                            2005 Volvo S60 2.4i http://www.autoforum.be/showthread.p...i-Move-Edition

                            2010 MINI Cooper D Countryman http://www.autoforum.be/showthread.php?t=49104 (sold)
                            1999 Volvo V70 classic 2.5d
                            1967 Volvo 123 GT

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk Berichten
                              Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik heb met mijn Espace destijds 180K gedaan met een 2.2 dci motor, en dat ding stuurde echt wel goed.
                              Uiteraard zijn het geen sportwagens om bochtjes mee aan elkaar te rijgen, maar waar kan je dat tegenwoordig nog in normaal verkeer?
                              En aangezien de topic opener toch niet zo'n autonerd is blijkbaar, denk ik dat hij veel meer heeft aan het extra comfort wat zo'n wagen biedt, dan aan een snediger onderstel.
                              Je voelt dat altijd vind ik, hoef je niet hard voor te rijden.

                              Comment


                              • #16
                                Citroen C4 Picasso ziet er knap uit. Heb vrijdag een afspraak in de garage om het hele citroen-gamma eens te bekijken. Waarom hou je niet van Franse auto's? Wat is er minder aan?

                                Puur persoonlijk ben ik niet zo voor franse auto's. Kwaliteit is toch iets minder dan duits of zelfs skoda/seat bijvoorbeeld. Nu het is een lease bak dus maakt de kwaliteit dan niet zoveel uit als je per jaar een nieuwe krijgt, moet wel volstaan dan. ( voor het werk ook met een nieuwe peugeot boxer gereden en dan nog met ene die 150k km's had, immens verschil qua rijden en gebreken ).

                                Maar zoals men zegt: vind je het rijden belangrijk dan de break ( grootste is octavia, als je die kan krijgen in elegance versie heb je een goed uitgeruste bak... ), als je de ruimte verkiest dan de Citroen.
                                VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

                                Comment


                                • #17
                                  Octavia zonder de minste twijfel.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Je kan ook eens naar de Golf Sportsvan of de Touran kijken.
                                    Die zouden in leasing ook moeten meevallen door beperkt verbruik en hoge inruilwaarde.

                                    Altijd eens rijden voor je kiest!

                                    Comment


                                    • #19
                                      B-klasse van Mercedes?
                                      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                        B-klasse van Mercedes?
                                        Hij is nog niet bejaard hè

                                        Comment

                                        Working...
                                        X