Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Leasing - S60 / Insignia / Focus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nieuwe Leasing - S60 / Insignia / Focus

Hey.

Ben momenteel aan het rondkijken voor een nieuwe leasingwagen. Vorige werkgever had maar een wagenpark met 2 type auto's en heb dus een paar jaar met een VW Passat Variant kunnen rondrijden.

Huidige werkgever is iets beperkter met budget waardoor de mogelijkheden anders liggen. Na de lijst hebben doorgewerkt, kom ik uit op 3 mogelijke kandidaten.

- Volvo S60 - D2 - Kinetic
    - Opel Insignia 5d - 2.0 CDTi Start-Stop - Edition
    - Ford Focus Clipper - 1.6 TDCi ECOnetic - Titanium

(Voor de Volvo en de Opel zitten de break versies niet in de mogelijkheden, die behoren tot een hoger segment)

Uitrustingsniveau/opties zou ongeveer gelijk zijn: metaalkleur, airco, navigatie, bluetooth (dit is alles verplicht van mijn werkgever), regensensor, lichtsensor, autom. dimmende spiegels, lendensteun, parkeersensoren.

Wat voor mij van tel is, de zetel moet goed zijn (ben groot en heb snel last van mijn rug), plus de auto moet comfortabel 3 à 4 volwassen personen kunnen vervoeren.

Zaterdag ga ik de Ford en de Volvo proefrijden (hopelijk de opel ook), maar had graag eens gepolst wat jullie ervaringen zijn met bovenstaande wagens.

Oorspronkelijk geplaatst door Tsaran Bekijk Berichten
    Wat voor mij van tel is, de zetel moet goed zijn (ben groot en heb snel last van mijn rug), plus de auto moet comfortabel 3 à 4 volwassen personen kunnen vervoeren.
    Volvo. Zou trouwens ook mijn keuze zijn als de kwaliteit van de zetels niet van tel was.
    Smilin' Jack - Speed Pilot

Comment

Geen ervaring met een van deze drie, maar uit deze lijst zou ik de Insignia kiezen.

Comment

dikskte motor, Insignia dus, sinds de face-lift zijn ook de kinderziektes er uit en het is ook gewoon een mooie wagen

Comment

Persoonlijk zou ik voor de S60 gaan...

Comment

Insignia, indien mogelijk met sportzetels(leder) die zitten extreem goed!!
            S60, zeer mooi en ook goede zetels maar toch iets minder ruim dan Insignia...

Comment

Probeer zeker eens met vier volwassenen in de S60 te gaan zitten (en eventueel test rijden), volgens mij is de ruimte achterin de S60 iets minder dan in de V60 die ik net besteld heb, en als ik met mijn 2m05 in de V60 zit moet er echt geen volwassene meer achter mij komen zitten ...

Als ik tussen die drie zou moeten kiezen zou ik toch echt wel de Insignia van kortbij bekijken (is een vijfdeurs niet?)
              Denk ook een beetje aan je bijdrage op de firmawagen ... kan veel verschillen ... heb het zelf voor, zal meer dan 50 Euro extra moeten betalen voor de V60 in vergelijking met mijn huidige wagen omdat de Volvo zo'n hoge prijs heeft (kortingen worden niet verrekend voor de bijdrage )
              2015 Volvo V60 R-Design
              Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Focus valt af, wegens te klein qua passagierscompartiment. Weet dat de V/S60 op het onderstel van de Mondeo staat => stukje ruimer dus.

Ik heb met mijn V60 geen problemen wat betreft de binnenruimte voor mij, of voor mijn passagiers (ik meet 1m90).
                De zetels zijn prima, en tot op heden heb ik eigenlijk geen klagen van mijn auto. Enige ambetante wat de zetels betreft, is de knop om de rugleuning te verstellen, die zit tussen de deurstijl en de zetel: wreed ongemakkelijk.

Misschien is de facelift beter, maar als je het Insignia-topic er hier op na leest, is het echt huilen met de pet op qua betrouwbaarheid.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Ik zou voor de S60 gaan maar niet met de D2, te weinig kracht onderin naar mijn mening waardoor er toch wat trillingen zijn. D3 of D4 is the way to go (maar dan moet je wss wat opties inleveren).

De insignia vind ik op zich geen lelijke wagen maar ik heb het niet voor Opel's, koppelingspedaal is net of je staat op een vibrator ofzo..

De Focus is een leuke wagen, maar zal te klein zijn voor jou (tenzij je voor de Clipper oftewel break-versie zou gaan), maar dan zou ik even wachten op de facelift volgend jaar. Met My Ford Touch daarin zal het dashboard er ineens heel wat minder druk uitzien (ondanks dat ik het zelf niet zo druk vind)
                  Last edited by Tomskii; 26/06/2014, 15:07.

Comment

best even testrijden met
                    ik zou voor de Volvo gaan, kwaliteit is toch wel een niveau hoger dan Opel/Ford..

Comment

Indien je graag rijdt trouwens ga je de Ford denk ik iets leuker vinden omdat de zetels iets strakker zijn (ze houden je beter op je plaats in de bochten dan de Volvo) en het stuurt natuurlijk lekker strak en direct, daar staat Ford natuurlijk voor bekend. Heb je liever meer comfort en wat ruimere zetels (waardoor je iets minder vast in de zetel zit) dan zou ik voor de Volvo gaan. Wij rijden met beiden dus daarmee dat ik het redelijk goed kan vergelijken.

Comment

Insignia met sportzetels (standaard zetels zitten nogal slecht - Opel ziekte). De Insignia ziet er van de drie ook het strakst uit imho.
                        2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Heb afgelopen zaterdag met de 3 gereden.

Volvo S60: Extreem aangename zetels. Moest bijna niets veranderen aan de zit om een goeie ervaring te hebben. Ruimte vanbinnen is voldoende, maar de koffer-opening valt wat tegen. Ik dacht dat ik kon leven met een 4-deurs, maar is dus een groter hoofdbreken geworden dan ik dacht.

Ford Focus Clipper: Rijd heel makkelijk en ligt goed op de baan. Zetels zijn wat minder dan de Volvo. Afwerking binnenin is een stukje minder (ziet er allemaal mooi uit, maar geeft een gevoel van minder te zijn). Ruimte binnenin viel dan weer een klein beetje tegen. Waarschijnlijk een beetje persoonlijk, maar ik had hem ruimer verwacht. De auto geeft een impressie van ruim te zijn, is 'ie ook, maar net dat tikkeltje niet.

Opel Insignia 5d: Reed rond met een versie met de lederen comfort-zetels. Heb de hele tijd zitten prutsen aan de instellingen om uiteindelijk een half goeie houding te vinden. Na een gesprek met de verkoper, heb ik even in de Business versie gezeten. Hier waren het geen kuipzetels, maar hadden een platter zitvlak. Was een verademing. Qua wegligging en ruimte was de Opel niet slecht te noemen. In vergelijk met de Volvo, vooral de 5de deur voor de koffer was een meevaller.

Conclusie: de Volvo zal (met pijn in het hart) afvallen uit de lijst. Opel en Ford hebben sterke argumenten, maar ik denk dat uiteindelijk de Opel het wel zal halen. Vanavond nog eens een kort ritje met de andere zetels.

Comment

de insignia vind ik een prachtige wagen maar na alle horror verhalen denk ik toch dat de keuze op de S60 zou vallen ondanks zijn alles behalve mooie achterkant
                            lets have some more member berries

Comment

3 saaie wagens . De Opel dan maar .

Comment

Wat zou een niet-saaie wagen zijn binnen deze categorie?

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Ik zou voor de Opel gaan. De facelift heeft hem goed gedaan, zowel vanbinnen als vanbuiten.

Comment

Focus is een segment lager dan de andere auto's denk ik. Bizar dat je geen mondeo kunt nemen. Nu is Ford wel een goed merk.
                                    Opel is een walgelijk kutmerk, in mijn niet al te bescheiden mening. Zelf nog met corsa's en een astra van het werk gereden. Lelijk design, nooit innoverend en steeds kopierend van andere merken, kutkwaliteit.
                                    Onmogelijk om niet voor de Volvo S60 te kiezen. Dat ze hem hier saai noemen kan me niet deren. Wanneer er enige twijfel is zou ik voor Volvo gaan. Prachtig zweeds design, zeer slim en praktisch uitgedachte wagens. Degelijke kwaliteit.
                                    1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Ik zou de S60 of de Insignia kiezen.

Aangezien ik net lees dat de Volvo al niet meer mee doet, dus de Insignia.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                      X