Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V70 D3 of Mazda 6 of Skoda octavia rs TDI

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volvo V70 D3 of Mazda 6 of Skoda octavia rs TDI

Dag iedereen,
    ben op zoek naar een nieuwe ruime wagen voor een 35000€.

1ste optie is een V70. Deze is zeer ruim maar ik moet mij wel serieus inhouden op de opties, dus een bijna kale eigenlijk.
    2de optie is de Mazda 6 diesel. Hier heb je al bijna een full option en meer pk's.
    De 3de optie zou een octavia rs TDI zijn. Deze is niet zo groot als de andere maar is ook niet klein, ziet er lekker uit ( persoonlijke smaak ) en heeft het meeste pk's en is ook zeer goed uitgerust.

Nu ben ik toch een redelijk sportieve rijder en weet niet of de V70 dan wel geschikt is. D4 is helaas buiten budget.

Ik ga in augustus testritjes maken met alle 3.

Wat zouden jullie kiezen en waarom?

Komen er nog andere wagens in aanmerking die ik over het hoofd heb gezien?
    50
    Volvo V70 D3
    26,00%
    13
    Mazda 6 D Wagon
    48,00%
    24
    Skoda Octavia Combi RS TDI
    26,00%
    13

Ik kan u alleen maar info geven over de Mazda 6. De wagen rijdt zeer goed, zeker de diesel icm automaat maar is wel stug qua vering (ligt mss ook aan de 19' velgen) en op slecht wegdek komt er redelijk wat bandengeruis door.

Verbruik is ook dik in orde. Mijn laatste tankbeurt was 5,9L/100km en het hoogste verbruik was 7L maar wel met hoge snelheid in DE. Hij heeft een zeer licht en direct stuur, de wegligging is goed en lat but not least is het een zeer mooie wagen. En ge rijdt tenminste exclusief want ge ziet ze niet veel op de weg.

Comment

Voor mij zou de Volvo al afvallen. Dan blijven de Mazda en Skoda over. Mijn ouders rijden al jaren Mazda en over het algemeen is het een zeer goed merk. Nooit problemen mee gehad, ziet maar 1 keer per jaar de garage en dat is dan voor onderhoud, voor de rest mankeert daar nooit iets aan. Dus met een Mazda doe je al zeker geen miskoop. De Skoda ziet er van de twee wel het beste uit imho en zal denk ik ook het meeste rijplezier geven. Dus IK zou van de Mazda of de Skoda degene nemen die er het best uitkomt tijdens de testrit.

Misschien kun je ook eens kijken naar een Hyundai i40? Heb ik ook nog niet veel slechts over gehoord.
      2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

De VOLVO is een oud model, alleen als je die full option kan krijgen valt die te overwegen.

De Mazda kan ik niet goed genoeg, maar al veel goeds over gehoord en gelezen. De Octavia is zeker ook een leuke kar, maar probeer wel de DSG versie vast te krijgen.

Comment

Als je niet persé inzit met een wagen te rijden die rond de 18k op de teller heeft staan is het best de moeite waard eens naar Volvo Selekt's te kijken. Dat gezegd zijnde zou ik eerder geneigd zijn naar de Mazda of Skoda te gaan owv de looks. Voor de meest betrouwbare zou ik dan voor de Mazda gaan. (Niet dat volvo of VW onbetrouwbaar zijn maar Azië > Europa)

Comment

De Mazda in het juist kleur

Bijgevoegde Bestanden
            - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
            - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

2013-Skoda-Octavia-RS-photo-2.jpg
              De Mazda ziet er wel goed uit ... maar ik zou uit deze drie toch mooi voor dit RS blauw gaan hoor ...
              2015 Volvo V60 R-Design
              Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                De Skoda ziet er van de twee wel het beste uit imho en zal denk ik ook het meeste rijplezier geven.
                Ligt eraan naar wat je op zoek bent denk ik.
                Zoek je het eerder richting het sportievere (richting BMW) dan denk ik dat je meer plezier zal halen uit de Mazda.
                Zoek je het toch eerder op comfort (richting Audi) dan denk ik dat je je beter gaat voelen in de Skoda.

De nieuwe 6 is een heel mooie en zeer goede wagen met als enige negatieve opmerking het infotainmentsystem.
                Binnenkort verschijnt er wsl een facelift waarbij het zeer knappe systeem uit de nieuwe mazda 3 in de 6 terecht zal komen.
                Als je voor de 6 kiest zou ik toch eens opzoeken/navragen wanneer die facelift te bestellen is en eventueel even wachten...
                KLIK |&| KLAK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dane Bekijk Berichten
                  De Mazda in het juist kleur

Oorspronkelijk geplaatst door CPT Bekijk Berichten
                  [ATTACH=CONFIG]104475[/ATTACH]
                  De Mazda ziet er wel goed uit ... maar ik zou uit deze drie toch mooi voor dit RS blauw gaan hoor ...
                  Ge hebt dus de keuze tussen een rode Mazda 6 of een blauwe Skoda Octavia.

Comment

hou rekening met enorm lange levertijden voor de Skoda RS. Nu bestellen is levering rond maart volgend jaar.

Comment

Leuk, moet zelfs de kleur niet meer kiezen ;-). Alleen jammer dat de skoda geen combi is ;-).
                      Heb al gehoord van de lange wachttijden bij skoda. Is dit ook bij de TDI versies?

Verzonden vanaf mijn iPod touch met behulp van Tapatalk

Comment

Ik zou ook voor de Mazda kiezen ! Mooi, redelijk ruim, goede motor en stuurt goed !
                        Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

mazda all the way. goeie en mooie wagen in tegenstelling tot de skoda die er in mijn ogen uitziet als een goedkope plastieken auto
                          lets have some more member berries

Comment

Mazda, gewoon de mooiste van dit trio en zal meer dan waarschijnlijk helemaal niet verkeerd rijden .

Comment

Ergens ben ik het wel redelijk met je eens.
                              (op de zetels na, maar als je daar niet gevoelig voor bent geen punt)

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

De volvo is de enige die nu al oud lijkt, maar binnen 5 jaar lijken de anderen veel ouder... Omdat deze merken sterke wijzigingen doorvoeren... De volvo is een icoon....

Comment

Ik heb gekozen! T'is de Mazda geworden! Ben dus gaan rijden met de Skoda en dit beviel me wel. Wegligging was goed, comfort was goed ( zelfs met 18'' ). Het enigste wat tegen viel was bij opmaak offerte dat er opties tijdelijk niet beschikbaar waren en dat deze waarschijnlijk wel in september/oktober terug kwamen maar hier was men niet zeker van. Volgens de verkoper is dit bij alle merken zo als de leveranciers niet kunnen volgen. Persoonlijk nog nooit meegemaakt. Dan Met de Volvo V70 D2 gaan rijden. Als ik van mijn golfje naar de V70 ging viel het vermogen nog mee vond ik. Als je de verhalen leest op de fora is deze wagen niet vooruit te krijgen.... Nadien een ritje gaan doen met de D4 die ze ook hadden staan. Wereld van verschil. Zeer soepel, vermogen in elke versnelling. Echt prachtig. Als je van de D4 naar de D2 overstapt hebben de fora wel gelijk. Ook offerte laten maken voor de D4 maar deze kwam dus zoals gedacht een pak duurder uit. Verkoper gaf ook niet veel korting ( eigen aan Volvo? ). Dan met de Mazda gaan rijden. Wagen zag er uiterlijk het beste uit. Comfort was goed ( ondanks de 19''!), kracht bij optrekken, hernemingen waren zeer goed. Dan van de garage die mij voordien nog nooit hadden gezien een prachtige korting gekregen. Dan was de keuze rap gemaakt. Hij had toevallig net zo eentje in bestelling en die mag ik overnemen. Levering staat gepland voor ergens in oktober.
                                  Ik hoop dat de modellen die nu worden geleverd geen problemen meer hebben met USB, GPS, ..... Kijk er toch al naar uit

Comment

Proficiat!
                                    Topicje aanmaken en voorstellen die handel!

Comment

Heb er gisteren ook staan naar kijken, mooie wagen.
                                      Welke kleur word het?
                                      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Het wordt een snowflake white pearl sedan met 175 pk.

Comment

Working...
                                        X