Binnenkort zijn we aan een nieuwe leasewagen toe en gaat de C3 1,6 Hdi 112 Exclusive eruit na 4 jaartjes en bijna 100000 km trouwe dienst. Even nog gedacht eens een ander merk te kiezen maar aangezien de nabijheid en behoorlijke service van een Citroën dealer in de buurt toch maar terug eens in hun gamma gaan shoppen. Hij moest net wat groter zijn als de huidige en de madame haar ouders (die intussen voor haar zowat het heiligenstatus bereikt hebben ) moeten er op hun gezegende leeftijd vlot in en uit kunnen. Persoonlijk had ik graag genoeg richting Ds4 gegaan maar dit stuite door bovenvermelde redenen op madame haar veto ). Dus kwam enkel een C4 (beetje flets geval vind ik) of de nieuwe C4 Picasso in aanmerking en dan valt de laatste toch meer in onze smaak. Nu mag het gelukig wel wat zijn en dus de kleine versie in Exlusive uitvoering met 2-liter Blue-Hdi in 150 pk versie en met de nodige opties zoals 2-kleurig Nappaleder, Xenons enz...
Sedert een paar weken terug is deze ook leverbaar met een automaat van Aisin, de echte 6 automaat en dus niet de zo al dan niet terecht bekritiseerde gerobotiseerde bak. Ja, de leaseprijs is beetje duurder en je CO²-uitstoot ligt dan ietsje hoger (117 ipv 110) en ook het verbruik gaat beetje meer zijn maar moet je het daar voor laten. Aangezien de wagen meest gebruikt wordt voor woon/werk verkeer via de Brusselse ring met bijhorende files lijkt een automaat mij meer aangewezen. Het zou onze eerste zijn en voor mij een zegen omdat ik me dan niet meer moet ergeren aan het verkeerde koppelingsgebruik van mijn wederhelft (ik krijg het er maar niet uit en zal er maar niet verder over zeggen denk dat jullie het wel begrijpen ).
Dus kiezen maar Automaat of Manueel?
Ook over de kleur graag jullie mening zij wil Blauw Kyanos en dat vind ik zelf ook wel mooi maar mij lijkt Rood Rubi nog net wat fraaier, dus hier ook graag jullie voorkeur.
Sedert een paar weken terug is deze ook leverbaar met een automaat van Aisin, de echte 6 automaat en dus niet de zo al dan niet terecht bekritiseerde gerobotiseerde bak. Ja, de leaseprijs is beetje duurder en je CO²-uitstoot ligt dan ietsje hoger (117 ipv 110) en ook het verbruik gaat beetje meer zijn maar moet je het daar voor laten. Aangezien de wagen meest gebruikt wordt voor woon/werk verkeer via de Brusselse ring met bijhorende files lijkt een automaat mij meer aangewezen. Het zou onze eerste zijn en voor mij een zegen omdat ik me dan niet meer moet ergeren aan het verkeerde koppelingsgebruik van mijn wederhelft (ik krijg het er maar niet uit en zal er maar niet verder over zeggen denk dat jullie het wel begrijpen ).
Dus kiezen maar Automaat of Manueel?
Ook over de kleur graag jullie mening zij wil Blauw Kyanos en dat vind ik zelf ook wel mooi maar mij lijkt Rood Rubi nog net wat fraaier, dus hier ook graag jullie voorkeur.
Comment