Voor mij is het sowieso nog wat vroeg om uit te kijken naar een nieuwe (lease) wagen, maar wat me wel opvalt is dat veel mensen steevast bij de klassieke Duitsers belanden, ondanks het steeds aantrekkelijker wordend aanbod onder de Japanners, Zweden e.d.
Vandaar deze vraag uit interesse: uitgaand van de lijst hieronder of je eigen toevoegingen, wat zou jouw keuze zijn en waarom (liefst vanuit ervaring met de auto in kwestie), wat zijn voor jou de waardige alternatieven, ...? Wat zijn echte tegenvallers en waarom?
Deze initiële lijst heb ik zelf eens samengesteld op basis van vrij vergelijkbare lease budgetten, het is daarom niet gezegd dat dat een complete of 100% correcte lijst is. Een hoop andere modellen heb ik er omwille van persoonlijke smaak uit gegooid, maar niets houdt je tegen om daar een andere mening over te hebben
Een paar extra randvoorwaarden omdat het over leasing gaat: 4 of 5 deuren, diesel of hybride
Vandaar deze vraag uit interesse: uitgaand van de lijst hieronder of je eigen toevoegingen, wat zou jouw keuze zijn en waarom (liefst vanuit ervaring met de auto in kwestie), wat zijn voor jou de waardige alternatieven, ...? Wat zijn echte tegenvallers en waarom?
Deze initiële lijst heb ik zelf eens samengesteld op basis van vrij vergelijkbare lease budgetten, het is daarom niet gezegd dat dat een complete of 100% correcte lijst is. Een hoop andere modellen heb ik er omwille van persoonlijke smaak uit gegooid, maar niets houdt je tegen om daar een andere mening over te hebben
- Audi A5 Sportback 2.0 TDIe 163 pk
- Audi A6 Sedan 2.0 TDI 163 pk
- BMW 3 Berline 320d 184 pk
- BMW 4 GranCoupé 420d 163 pk
- BMW 5 Berline 520d 184 pk
- Infinity Q50 2.2D Executive 170 pk
- Jaguar XF 2.2D - 163 pk
- Mazda 6 Sedan Executive 175 pk
- Lexus IS 300h Executive Line 223 pk
- Mercedes C 220 Avantgarde 163 pk
- Mercedes CLA 220 CDI, AMG line 163 pk
- Opel Insignia Biturbo Cosmo 195 pk
- Volkswagen CC BMT 2.0 BMT 136 pk
- Volvo S80 D4 Summum 163 pk
- Volvo S60 D4 Summum 181 pk
Een paar extra randvoorwaarden omdat het over leasing gaat: 4 of 5 deuren, diesel of hybride
Comment