Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5, BMW 4, Infinity Q50, Mazda 6, ...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Audi A5, BMW 4, Infinity Q50, Mazda 6, ...

    Voor mij is het sowieso nog wat vroeg om uit te kijken naar een nieuwe (lease) wagen, maar wat me wel opvalt is dat veel mensen steevast bij de klassieke Duitsers belanden, ondanks het steeds aantrekkelijker wordend aanbod onder de Japanners, Zweden e.d.

    Vandaar deze vraag uit interesse: uitgaand van de lijst hieronder of je eigen toevoegingen, wat zou jouw keuze zijn en waarom (liefst vanuit ervaring met de auto in kwestie), wat zijn voor jou de waardige alternatieven, ...? Wat zijn echte tegenvallers en waarom?

    Deze initiële lijst heb ik zelf eens samengesteld op basis van vrij vergelijkbare lease budgetten, het is daarom niet gezegd dat dat een complete of 100% correcte lijst is. Een hoop andere modellen heb ik er omwille van persoonlijke smaak uit gegooid, maar niets houdt je tegen om daar een andere mening over te hebben
    1. Audi A5 Sportback 2.0 TDIe 163 pk
    2. Audi A6 Sedan 2.0 TDI 163 pk
    3. BMW 3 Berline 320d 184 pk
    4. BMW 4 GranCoupé 420d 163 pk
    5. BMW 5 Berline 520d 184 pk
    6. Infinity Q50 2.2D Executive 170 pk
    7. Jaguar XF 2.2D - 163 pk
    8. Mazda 6 Sedan Executive 175 pk
    9. Lexus IS 300h Executive Line 223 pk
    10. Mercedes C 220 Avantgarde 163 pk
    11. Mercedes CLA 220 CDI, AMG line 163 pk
    12. Opel Insignia Biturbo Cosmo 195 pk
    13. Volkswagen CC BMT 2.0 BMT 136 pk
    14. Volvo S80 D4 Summum 163 pk
    15. Volvo S60 D4 Summum 181 pk


    Een paar extra randvoorwaarden omdat het over leasing gaat: 4 of 5 deuren, diesel of hybride
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

  • #2
    BMW 5 Berline 520d 184 pk en als dat net boven budget is de Mercedes C 220 Avantgarde 163 pk
    liefst van al zou ik de Jaguar XF 2.2D - 163 pk zeggen maar ik heb jammer genoeg te weinig kennis in verband met betrouwbaarheid van de jag
    lets have some more member berries

    Comment


    • #3
      Q50 als die in het budget kan. Hate or love it maar wel lekker onderscheidend.
      Anders de Jag, gewoon mooie kar. A5 SB en 4GC vind ik raar ogen, idem voor de CLA.
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #4
        Om ook mijn eigen 2 cent toe te voegen: ik moet zeggen dat ik voor de laatste generatie BMW 5 veel minder gewonnen ben, zowel qua buitenkant als qua interieur ben ik er geen fan van. Vooral dat interieur vind ik niet op peil voor een auto van die prijs. Dan vind in het nieuwe interieur van de 3 en 4 nog beter, ook al is dat naar mijn persoonlijke smaak te druk.

        De nieuwe Mercedes C vind ik dan weer te plasticky / modern ogend, zowel de achterkant als het interieur.

        Die Q50 blijft me net als de Mazda 6 ergens wel fascineren, beide hebben een wat sportievere lijn die toch opvalt. Het grootste obstakel in beide gevallen is voor mij de interieurafwerking en navigatie/entertainment (vooral qua bediening), al heb ik dat bij de Q50 alleen maar in reviews gelezen... en bij de Mazda 6 ook maar deels zelf kunnen ervaren omdat de navigatie niet werkte bij een testrit. En in leasing vallen die 2 relatief duur uit (restwaarde en hogere BIV), al hebben ze dan weer het voordeel dat hun aankoopprijs inclusief opties een beter startpunt is dan de meeste Duitse concurrenten.

        Lexus is ook zo'n geval, een "hate it or love it" agressieve look, maar de middenconsole vind ik nog veel meer een kwestie van "hate it" in mijn geval, ik vind het echt zo'n bizar samenraapsel. Naast het feit dat je vast zit aan een CVT, de restwaarde die laag ingeschat wordt. Maar wel een opvallende, verfrissende lijn van buiten!

        Jaguar ziet er van buiten minder elegant uit maar wel exclusief, de binnenkant is dan weer minder mijn ding. En die automaat drukt wel op de leasekost.
        VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

        Comment


        • #5
          Effe mierenneuken, het is Infiniti met een i ipv y. Infinity zijn speakers.
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

          1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

          2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

          2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

          Comment


          • #6
            S80 D4. Misschien wat verouderd en uitgepuurd model, maar een Volvo vijfcilinder diesel heeft zo een heerlijk motorkarakter en aangename loopcultuur.

            Edit: ik zie nu dat de 'oude' D4 uit de rekken is gehaald. Ik moet nog eens heroverwegen dan
            Last edited by ; 10/07/2014, 13:35.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
              liefst van al zou ik de Jaguar XF 2.2D - 163 pk zeggen maar ik heb jammer genoeg te weinig kennis in verband met betrouwbaarheid van de jag
              Die 2.2 dieselmotor zit in massa's wagens van de Land Rover/Jaguar groep en ook in heel veel PSA modellen en heeft zijn duurzaamheid al lang bewezen
              MY 2011 Lexus IS250 Aut.

              Comment


              • #8
                Uit die lijst zou ik persoonlijk de BMW 4 GC kiezen.
                Moeilijke keuzen tussen de 5, maar aangezien dit al het "oud" model is (ondanks facelift), neem ik liever de sportieve 4 GC.
                Een andere mogelijke optie zou de nieuwe Mercedes C zijn. Prachtige "mini S" imho.

                Comment


                • #9
                  Toch effe reageren op een paar opinies.
                  Smaak is uiteraard persoonlijk, maar toen ik van mijn 5 (toegegeven, wel met nappa mokka exclusivleder) in een 3-reeks stapte, dacht ik wel "amai, groot verschil tussen 3 en 5 reeks, met veel minder kwalitatieve materialen in de 3".
                  De meeste anderen op het forum hebben dezelfde mening. Bij de voorstelling van de 4 werd gezegd "jammer dat hij het interieur van de 3 heeft, en niet van de 5".
                  Dus jij vindt het interieur van de 3 mooier dan de 5, maar dat is niet de gangbare opinie, en qua positionering van de modellen is het logisch dat de duurdere modellen een kwalitatiever interieur hebben.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                  Comment


                  • #10
                    Hier ook vorig jaar een F31 gewisseld voor een F11 en die laatste is toch duidelijk een klasse hoger qua interieur. Het verschil is groot imo.
                    Why so sporty if it isn't a racing car? Because ... it's a BMW!
                    • 4 cilinderboxer 1.4 100 pk @ 5800RPM, topspeed: 300 km/u
                    • 2 x turbofan 26.500lb @ 8500 RPM, topspeed: 900 km/u
                    • 4 cilinder 2.0d 122 pk @ 4000RPM, topspeed: 210 km/u

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                      Die 2.2 dieselmotor zit in massa's wagens van de Land Rover/Jaguar groep en ook in heel veel PSA modellen en heeft zijn duurzaamheid al lang bewezen
                      dan zou ik wel de jag durven verkiezen
                      lets have some more member berries

                      Comment


                      • #12
                        Wij zijn ook op zoek naar een opvolger voor onze huidige wagen en we zijn nu bezig met testritten van enkele goeie kandidaten.

                        De Infiniti mag je in ieder geval van het lijstje schrappen want die willen ze niet verkopen. Testrit is onmogelijk in België en zelfs van de dealer in Lille (Rijsel FR) hebben we nog geen antwoord gekregen. We hebben een tijdje terug met de FX en de M gereden en daarvan waren we aangenaam verrast. Helaas door de verhoogde VAA geen optie meer.

                        De Jaguar XF kon niet aan de (hoge) verwachtingen voldoen. De motor van de testwagen (2.2 163pk) klonk als een camion en de versnellingsbak kon ook niet echt overtuigen. Dat was wel nog een testrit met wagen van het vorige modeljaar, ik meen ergens gelezen te hebben dat het voor 2015 verbeterd zou zijn? Qua exterieur is het wel een mooie keuze natuurlijk, maar anderzijds kan hij zijn leeftijd niet verbergen (vooral binnenin).

                        Gisteren hadden we een testrit met de Audi A6 ultra en daar waren we wél van onder de indruk. Heel knap interieur en rijgedrag en versnellingsbak waren ook in orde. Wat ook een 'voordeel' is, is dat je de A6 relatief weinig ziet in vergelijking met BMW 5. Van Audi hebben we een mooie offerte gekregen (om en bij de 20k korting) dus voorlopig staat deze in pole position als vervanger.

                        Vanmiddag hebben we nog een testrit met de BMW 520d. Een paar jaar geleden hebben we ook eens gereden met een 525d (toen nog met 6-cilinder) en dat was echt 100% in orde. Ik verwacht dus niet minder van de 520. Nadelen hier zijn zoals gezegd dat je 'm werkelijk overal ziet en dat er binnenkort een nieuw model komt.

                        Met een Lexus GS hebben we ook gereden. Staat niet in dit lijstje, maar zeker ook een goeie optie. Voor ons helaas niet haalbaar omdat een hybride bijna geen gewicht mag trekken. Van de IS ben ik persoonlijk geen fan.

                        Naar de Mazda 6 gaan we volgende week eens kijken. Ik vrees dat het geen vergelijk zal zijn voor een 5 of A6, maar wie weet is het wel een positieve verrassing.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk Berichten
                          Vanmiddag hebben we nog een testrit met de BMW 520d. Een paar jaar geleden hebben we ook eens gereden met een 525d (toen nog met 6-cilinder) en dat was echt 100% in orde. Ik verwacht dus niet minder van de 520. Nadelen hier zijn zoals gezegd dat je 'm werkelijk overal ziet en dat er binnenkort een nieuw model komt.
                          Er zal eerder een face-lift van de A6 komen (vandaar de hoge kortingen nu) dan dat er van de 5 een nieuw model komt (is nog maar pas gefacelift).
                          Een 520d vergelijken met de eerste 525d (6cyl. 204pk) zou wel eens kunnen tegenvallen. Als automaat valt het allemaal nog mee, maar die 6 cyl. is misschien niet zoveel sneller maar wel oneindig veel soepeler en een motorkarakter dat veel beter past bij een grote limousine, dit allemaal imho natuurlijk
                          2021 Taycan 4S
                          2021 Lexus UX250h

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door WDS001 Bekijk Berichten

                            De Jaguar XF kon niet aan de (hoge) verwachtingen voldoen. De motor van de testwagen (2.2 163pk) klonk als een camion en de versnellingsbak kon ook niet echt overtuigen.
                            Raar ik heb toch een andere ervaring, zij het met de niet toegeknepen 200pk versie (die geknepen 163pk is voor niets meer nodig, tenzij in Brussel en Wallonië) en die 8-traps automaat is dezelfde die BMW in de 5-serie gebruikt...
                            2.0 JTDm

                            Comment


                            • #15
                              Voor mij de Lexus graag.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                Raar ik heb toch een andere ervaring, zij het met de niet toegeknepen 200pk versie (die geknepen 163pk is voor niets meer nodig, tenzij in Brussel en Wallonië) en die 8-traps automaat is dezelfde die BMW in de 5-serie gebruikt...
                                Ik moet toch ook WDS001 bijtreden. De motor klinkt echt als een camionette, dat viel ons ook enorm hard op. Een 4cyl diesel van de (Duitse) concurrentie klinkt toch iets geraffineerder/ zachter.
                                Met de automaat had ik wel geen problemen, niet zo scherp als in de 5 reeks maar wel gewoon goed.
                                -

                                Comment


                                • #17
                                  De mazda 6 past hier toch niet echt in dit rijtje vind ik. Qua kwaliteitsbeleving valt hij tegenover premium toppers echt volledig uit de boot: deuren toeslaan die flauw klinken, rolgeluiden die in de wagen onaanvaardbaar luid klinken, de werking van de navi die werkelijk op niks trekt,... Het hele kwaliteitsgevoel is er gewoonweg niet ook al is het verder een heel fijne wagen die er ook nog eens goed uitziet.

                                  Een A5 voelt wel veel kwalitatiever aan maar bij die auto heb ik ook altijd het gevoel van is het dit maar? Na een tijdje begin je de Audi kwaliteit echter wel te appreciëren.

                                  Bij een BMW 5 heb ik wel onmiddellijk een goed gevoel op alle vlakken.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een groot deel van de premiums die rondrijden zijn lease wagens .Een aziaat leasen gaat niet omdat de restwaarde lager is .
                                    Persoonlijk vind ik dat de restwaarde van de aziaten echt niet laag zijn.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X