Graag had ik even jullie mening gehad over het volgende. Ik begin in augustus te werken en gebruik hiervoor de Megane van mijn ouders. In april 2015 dient deze een lpg keuring te ondergaan en omdat hij ook oud wordt wil ik er eigenlijk geen kosten aan doen. Daarom plan ik tegen dan een eigen auto aan te kopen. Financieel gezien is het beter die Megane kapot te rijden want op lpg aan 7-8l/100 km kan het feitelijk niet goedkoper worden.
Maar als autoliefhebber had ik toch graag een andere auto gekocht.
Vereisten zijn
-benzine (en omdat ik me niet arm wil rijden graag lpg, of later ombouwen naar lpg)
-redelijk wat vermogen, 180 - 220 pk
-iets speciaals
-bouwjaar 2000-2005 ongeveer
-zeer goede staat en daar wil ik dan ook voor betalen. dus budget gaat tot 7000-8000€ ook voor oudere wagens als deze het waard zijn.
Ik dacht meteen aan een e46 of e39. Als bmw liefhebber is dat logisch. 25i of 28i modellen natuurlijk. Een e39 is waarschijnlijk wel minder sportief en snel dan een 3 serie.
Een Volvo schoot mij ook te binnen. S40 T5 bijvoorbeeld of een S60 of V70. Vaak turbo motoren op lpg dus eigenlijk ideaal. Volvo heeft ook een goede lpg reputatie en bij BMW of andere merken weet ik dat niet zo goed.
Als iemand ervaringen heeft of andere voorstellen dan hoor ik het graag.
Maar als autoliefhebber had ik toch graag een andere auto gekocht.
Vereisten zijn
-benzine (en omdat ik me niet arm wil rijden graag lpg, of later ombouwen naar lpg)
-redelijk wat vermogen, 180 - 220 pk
-iets speciaals
-bouwjaar 2000-2005 ongeveer
-zeer goede staat en daar wil ik dan ook voor betalen. dus budget gaat tot 7000-8000€ ook voor oudere wagens als deze het waard zijn.
Ik dacht meteen aan een e46 of e39. Als bmw liefhebber is dat logisch. 25i of 28i modellen natuurlijk. Een e39 is waarschijnlijk wel minder sportief en snel dan een 3 serie.
Een Volvo schoot mij ook te binnen. S40 T5 bijvoorbeeld of een S60 of V70. Vaak turbo motoren op lpg dus eigenlijk ideaal. Volvo heeft ook een goede lpg reputatie en bij BMW of andere merken weet ik dat niet zo goed.
Als iemand ervaringen heeft of andere voorstellen dan hoor ik het graag.
Comment