Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Z4 35i - Cayman 2.9

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Z4 35i - Cayman 2.9

Kiezen maar! Ook graag uitleg waarom

BMW Z4 sDrive 35i
    Cylinders/valves 6/4
    Capacity in ccm 2,979
    Max. output in kW (hp) at 1/min 225 (306) / 5,800-6,250
    Top speed (km/h) 250 [250]
    Acceleration 0 - 100 km/h (in s) 5,2 [5,1]

Cayman 2.9
    Cylinders/valves 6/4
    Capacity in ccm 2893
    Max. output in kW (hp) at 1/min 195 (265)
    Top speed (km/h) 265 [265]
    Acceleration 0 - 100 km/h (in s) 5,8 [5,8]

Last edited by nickotje; 19/07/2014, 19:17.

sta je op het punt één van de 2 te kopen? of is het een hypothetische vraag?

als je open rijden belangrijk vindt is de Z4 natuurlijk aangewezen

heb de Cayman altijd een leuk model gevonden, is overal heel goed getest, Cayman is heel stabiel, heeft licht onderstuur bij ingaan van de bocht dat je dan kan omzetten in licht overstuur, terwijl de Z4 misschien net iets levendiger rijdt...

kan je ze eerst s testrijden? vind ik nog altijd beste manier om knoop door te hakken...

Comment

Cayman heb ik al mee gereden, was wel de S en dat reed zalig. Enkel in lage toeren wel wat plat door de atmo maar eens op toeren een raket. Lag ook super op de baan.
      Bij de Z4 zal dat meer een cruiser zijn volgens mij.. En misschien door de turbo luier te rijden?

En misschien binnen enkele jaren

Comment

porsche vs bmw... altijd de porsche!
        Cayman ziet er ook stukken beter uit dan de Z4 en rijd veel beter imo.
        kvind de Z3 persoonlijk stukken beter dan de Z4
        lets have some more member berries

Comment

Als het puur voor het plezier is dan zou ik altijd een cabrio nemen, dus ik zou zeker voor de Z4 kiezen.
          '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

Z8
            Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
            Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
            Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Diene Bmw interesseert u toch niet. Cayman
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Als je graag open rijd cabrio voor coupe. Daarom heb k paar jaar geleden gekozen voor Boxster 987 (2.7) ipv Cayman. Z4 35I gaan testrijden en even erna Cayman S 3.4 295pk (manuele en Tiptronic). Ook al moet de BMW voor de prestaties niet onder te doen , de Porsche rijd stukken leuker. Enkel zou k nooit een tiptronic in deze kiezen. PDK daartegen rijd stukken beter. Al zit je met beiden met een leuke en knappe wagen :p
                Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
                www.musclecarrent.be

Comment

Porsche voor mij. De énige z4 die mij kan bekoren is de vorige generatie z4M.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                    Diene Bmw interesseert u toch niet. Cayman
                    't is maar omdat er daarstraks een Z4 35i passeerde en dat geluid was ook niet mis

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fille001 Bekijk Berichten
                      Als je graag open rijd cabrio voor coupe. Daarom heb k paar jaar geleden gekozen voor Boxster 987 (2.7) ipv Cayman. Z4 35I gaan testrijden en even erna Cayman S 3.4 295pk (manuele en Tiptronic). Ook al moet de BMW voor de prestaties niet onder te doen , de Porsche rijd stukken leuker. Enkel zou k nooit een tiptronic in deze kiezen. PDK daartegen rijd stukken beter. Al zit je met beiden met een leuke en knappe wagen :p
                      Hoe beviel die 2.7 je? Veel stukken? En qua onderhoud? - prijzen?

Comment

Dat is kiezen tussen open rijden of niet ....
                        Dan maar de Z4 omdat het open rijden is maar als de Boxster een alternatief is , dan deze ...
                        - Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
                        - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

Porsche... there is no substitute
                          2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                          2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Tuurlijk de Porsche. Ik heb al met een Z4 35is gereden en dat deed me weinig.

Comment

Porsche is goed.

(Als die werkt )
                              BMW X5 45e

Comment

De Porsche zonder twijfel!
                                Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                  Hoe beviel die 2.7 je? Veel stukken? En qua onderhoud? - prijzen?
                                  Sorry voor late reactie. Wagen reed heel fijn (vergelijkbaar met mijn 350Z Roadster die ik daarvoor had qua rijplezier) , veel beter dan vorige generatie Z4 (2.0i / 2.5i / 3.0i). Onderhoud heb ik laten doen bij een niet Porsche garage (via Porscheverhuur Hoogstraten waar ik ze redelijk goed ken) , en viel heel goed mee. Geen stukken aan gehad.
                                  www.musclecarrent.be

Comment

thx! Mistte hij geen power?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                      thx! Mistte hij geen power?
                                      Op langere rechte stukken mis je idd wel de extra power tov Z4 35i - Cayman S. Maar voor mij was dit voldoende (zeker met BIV regeling toen dat de 2.7i veel goedkoper maakte om in te schrijven). En er was toen ook meer keuze uit 2.7i dan S modellen , zeker bij de Boxster. Natuurlijk als het financieel kan zou k voor de S versie gaan , maar deze was buiten (mijn) budget toen.
                                      www.musclecarrent.be

Comment

Nog wat nachtjes over slapen dus 2k biv en 1.2k taks is niet niks voor de S de 2.7 is 1000 biv en 700 taks dacht ik.

Comment

Working...
                                        X