Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke E46 M3 ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Dat is E92 geld. Is een E46 betere waarde voor die prijs?
    Last edited by Bwlian; 07/08/2014, 17:50.
    1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
    2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
    2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Hier,een hele nette ,

Comment

Zelfs de prijs is netjes.
        Edit: normaal gezien de km-stand maar toch een pracht exemplaar.
        1999 Alfa Romeo 156 1.9 JTD
        2006 Ford Focus 1.8 TDCi Sport Clipper
        2010 Opel Astra 1.3 CDTI Sports Tourer

Comment

Teveel km's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Teveel km's.
            hangt ervan af wat er allemaal aan gebeurd is. Als lagerschalen, subframe, koppakking en nog enkele zaken zijn vervangen, en de auto voor de rest perfect onderhouden is, kan dat zeker een goede deal zijn.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Bedankt allemaal voor het advies.
              Nu nog 1 vinden met die aan mijn eisen voldoet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                In mijn ogen moet ge bij zoiets toch nog altijd zelf in de soep roeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                  In mijn ogen moet ge bij zoiets toch nog altijd zelf in de soep roeren.
                  Tgoh ja Bimmer... In de pot roeren. Het roept nostalgische gevoelens op, maar voor 95% van de bevolking is het minder efficiënt. Leuk misschien, maar efficiënt? Zelfs Porsche smijt tegenwoordig op de "hardcore" GT3 enkel een PDK. Geen manuele versie meer.

Heb zelf tot m'n 33 met manueel gereden. Het was leuk. Vroeger. Toen je niet duizenden keren moest schakelen voor drempels en files.

Heb nu m'n ZF automaat en wil nooit meer terug.

Comment

Hier kan ik Int3x0r wel in volgen, die ZF is een zaligheid.
                    Toch heb ik er gemengde gevoelens over, de E9x M3 en F8x M3 zou ik manueel niet eens overwegen. Zonder twijfel voor de DKG-bak gaan.

De E46 M3 daarentegen.... Zou ik liever manueel nemen. Al is de SMG-bak mits correct onderhoud zeker geen straf.
                    Zal met nostalgie te maken hebben ;-)

Comment

Welke E46 M3 ?

Dubbele post

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                        Tgoh ja Bimmer... In de pot roeren. Het roept nostalgische gevoelens op, maar voor 95% van de bevolking is het minder efficiënt. Leuk misschien, maar efficiënt? Zelfs Porsche smijt tegenwoordig op de "hardcore" GT3 enkel een PDK. Geen manuele versie meer.

Heb zelf tot m'n 33 met manueel gereden. Het was leuk. Vroeger. Toen je niet duizenden keren moest schakelen voor drempels en files.

Heb nu m'n ZF automaat en wil nooit meer terug.
                        Ja over de PDK of ZF spreek ik me niet uit. Moest ik een recente BMW (kunnen ) kopen zal het ook wel eentje zijn met sportautomaat, zeker met dat verkeer in BE. Maar ja, in zo'n E46 M3 toch manueel. Zo'n SMG zal ook niet slecht zijn, maar daar moet je mee 'kunnen' rijden denk ik en je rijstijl er naar aanpassen. En dat zie ik mezelf niet doen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
                          Ja over de PDK of ZF spreek ik me niet uit. Moest ik een recente BMW (kunnen ) kopen zal het ook wel eentje zijn met sportautomaat, zeker met dat verkeer in BE. Maar ja, in zo'n E46 M3 toch manueel. Zo'n SMG zal ook niet slecht zijn, maar daar moet je mee 'kunnen' rijden denk ik en je rijstijl er naar aanpassen. En dat zie ik mezelf niet doen
                          Vind het vree gemakkelijk om te switchen naar auto met automaat, moet wel vlot manueel knn veranderen v vitesse want voor die klassieke automaten ben k niet zo te vinden

Uiteindelijk verkies k wel nog altijd een gewone manuele bak, is gewoon leuker, en je kan ontkoppelen als hij slipt in de sneeuw ofzo

Maar versta dat er voor een supersnel schakelende sportautomaat gaan...

Comment

Persoonlijke smaak natuurlijk, maar ik vind het brute van de SMG (sequential MANUAL gearbox) wel passen bij het schreeuwerige en wilde karakter van de S54. Daarnaast heb je de "auto" modus voor als het eens gewoon cruisen mag zijn, of de file. De manuele schakellepelmodus is dan weer zalig om hard te knallen. Het systeem vergt wel enige gewenning. Ook daar moet je wat met het gas spelen bij het schakelen. Maar dat is allemaal part of the game.
                            Een manuele is natuurlijk lekker old school, maar let op van de zware koppeling in een E46 M3, is niet zo ontspannen rijden. Als je heel-toe meester bent en alle kneepjes van het snel schaken onder die knie hebt zal dit zeker ook snel zijn.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Een manuele is natuurlijk lekker old school, maar let op van de zware koppeling in een E46 M3, is niet zo ontspannen rijden. Als je heel-toe meester bent en alle kneepjes van het snel schaken onder die knie hebt zal dit zeker ook snel zijn.
                              Ja een zware ontkoppeling moet wel aanpassen worden, nog met geen enkele M3 gereden, moet wel s fijn zijn maar zou voor mezelf iets te hardcore zijn, iets te weinig comfort

Heel toe: nog niet! sinds paar maanden geef ik wel vaak tussengas bij downshiften maar voor combinatie met remmen+tussengas moet k nog wat testen

Comment

De koppeling is idd wat zwaarder in een E46M3, ik heb thuis naast de E46M3 ook een E46 320d.

Als ik een tijdje niet met de M3 gereden heb is dit wel eventjes wennen(max 5min) en daarna voel je dat niet meer. Daar zou ik een manuele niet op afkeuren.

Als ik moet kiezen tussen SMG of manueel(heb beide gehad) kies ik voor manueel. SMG is leuk en zalig systeem maar vroeg of laat krijg je er kosten aan. Er hangt veel mechaniek rond die versnellingsbak die wel eens durft kapot gaan.
                                BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

Kreidler RS 50 golfgrun

Comment

Koppeling valt goed mee, inderdaad iets zwaarder dan bij een gewoon model. Kan vervelend worden als je natuurlijk dagelijks moet gaan filerijden of in de stadscentra van onze grootsteden moet zijn. Maar dan koop je beter iets anders imo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pirrebmw Bekijk Berichten
                                    De koppeling is idd wat zwaarder in een E46M3, ik heb thuis naast de E46M3 ook een E46 320d.

Als ik een tijdje niet met de M3 gereden heb is dit wel eventjes wennen(max 5min) en daarna voel je dat niet meer. Daar zou ik een manuele niet op afkeuren.

Als ik moet kiezen tussen SMG of manueel(heb beide gehad) kies ik voor manueel. SMG is leuk en zalig systeem maar vroeg of laat krijg je er kosten aan. Er hangt veel mechaniek rond die versnellingsbak die wel eens durft kapot gaan.
                                    Een manuele keur ik zeker niet af, ik verkies wel de SMG ;-)
                                    Maar als je een SMG moet laten voor de schrik aan kosten, dan kan ik een potentiële koper aanraden om meteen GEEN E46 M3 te kopen. Want vroeg of laat krijg je er sowieso kosten aan, SMG of niet!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                      Ja een zware ontkoppeling moet wel aanpassen worden, nog met geen enkele M3 gereden, moet wel s fijn zijn maar zou voor mezelf iets te hardcore zijn, iets te weinig comfort

Heel toe: nog niet! sinds paar maanden geef ik wel vaak tussengas bij downshiften maar voor combinatie met remmen+tussengas moet k nog wat testen
                                      Nothing beats left foot braking!

Voel nog schaamte als ik aan m'n poging terug denk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Een manuele keur ik zeker niet af, ik verkies wel de SMG ;-)
                                        Maar als je een SMG moet laten voor de schrik aan kosten, dan kan ik een potentiële koper aanraden om meteen GEEN E46 M3 te kopen. Want vroeg of laat krijg je er sowieso kosten aan, SMG of niet!
                                        Is eigenlijk wel zo, ach ja, je zal altijd voor of tegenstanders hebben van SMG, en zoals je zegt: als je er eentje hebt die volledig je goesting is en is spijtig genoeg SMG, zou ik deze ook niet laten staan.
                                        BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

Kreidler RS 50 golfgrun

Comment

Working...
                                        X