Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke E46 M3 ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door Canonball Bekijk Berichten
    hoe kom je dan te weten dat de lagerschalen al wat ingelopen zijn? Is daar een specifiek geluid aan gekoppeld dat je dan kan herkennen?
    Als je het begint te horen ben je te laat, beter preventief laten vervangen. En regelmatig je oliedruk controleren is de boodschap.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

    BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

    Kreidler RS 50 golfgrun

    Comment


    • #22
      Ik ken nog niemand met een E46 M3 die een subframe liet vervangen, je moet goed zot zijn. Dat is perfect te herstellen. Mijn sf is ook verstevigd door een ///M specialist. Lagerschalen : gewoon op tijd vervangen, idd zeker niet wachten tot je het hoort, hahaha!
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


      Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

      Comment


      • #23
        Ik ken er toch enkele, en regelmatig beginnen ze ook in te scheuren naast de lassen waar ze verstevigd zijn...
        Ik heb ook al gehoord dat ze het subframe vullen met een of ander epoxyhars om het te verstevigen.
        Allesinds je kan dit (laten) controleren op een brug met een uv lamp. Ik geloof dat de bestuurderszijde het meest gevoelig hieraan is, omdat de diff die kant opdraait..
        Best afspreken met de verkoper dat je hem hier op laat controleren ( bv bij psg ofzo als je in België koopt) alvorens de koop door te laten gaan....

        Comment


        • #24
          Mijn SMG gaat ondertussen al 160k km mee. Daar steekt nog steeds dezelfde koppeling in. Een SMG bak moet gewoon goed onderhouden worden. Olie en filters om de 2 jaar vervangen en die bak blijft zijn werk perfect doen. Ook moet je een E46 ten alle tijde goed warm rijden vooraleer je er de zweep op legt. Moest ik morgen op zoek zijn naar een E46 M3 dan koop ik sowieso terug een SMG.

          Oliepomp. Die durven idd wel eens falen maar dat is meestal ruim op voorhand te zien. Ieder onderhoud een druktest laten doen kan veel voorkomen. Ze gewoon blind vervangen = zotte kosten doen.
          U hoeft dit niet te lezen.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
            Mijn SMG gaat ondertussen al 160k km mee. Daar steekt nog steeds dezelfde koppeling in. Een SMG bak moet gewoon goed onderhouden worden. Olie en filters om de 2 jaar vervangen en die bak blijft zijn werk perfect doen. Ook moet je een E46 ten alle tijde goed warm rijden vooraleer je er de zweep op legt. Moest ik morgen op zoek zijn naar een E46 M3 dan koop ik sowieso terug een SMG.

            Oliepomp. Die durven idd wel eens falen maar dat is meestal ruim op voorhand te zien. Ieder onderhoud een druktest laten doen kan veel voorkomen. Ze gewoon blind vervangen = zotte kosten doen.
            klopt als als een bus wat je zegt rond SMG. Het is een leuk systeem, al vergt het even wennen. Eens je het gewoon bent is het zalig in gebruik, grote inzetbaarheid in verschillende situaties. Cruisen, hard knallen, circuit of staat, voor alles wat wils. Serieus onderschat systeem imo.
            Wat oliepomp en lagerschalen betreft, zooo een grote kost is dat niet als je ze toch wil controleren. De motor moet toch open onderaan, dis de werkuren heb je toch aan je been. Dan toch beter vervangen? Maar ik ben dan ook iemand die liever zotte kosten doet preventief dan achteraf :-)
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #26
              De Guy ziet u graag

              Neen maar effe serieus. De mijne heeft nu bijna 160k km op de klok en volgende zaken staan op het lijstje.

              - Oliepomp
              - Lagerschalen
              - Ophanging volledig nakijken en fixen waar nodig
              - Checkup van Subframe - voorlopig nog steeds dik in orde
              - AP remmen
              U hoeft dit niet te lezen.

              Comment


              • #27
                De guy ziet mij liever want ik rijd met een n54 blok :p

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                  De guy ziet mij liever want ik rijd met een n54 blok :p
                  Haha super! Ik denk dat hij ons even graag ziet, ik ben nl een S54 preventieve vervangingsmaniak LOL

                  Hier een samenvatting van wat er (meestal preventief) aan de M3 gebeurd is sinds 2012 :


                  • Spuitwerken carosserie motorkap zijflanken, bumper voor en achter, flanken achter, spiegels
                  • Poly V riem
                  • Spanrol
                  • Poly V riem airco
                  • Set rubbers en gewrichten achteras
                  • ATE Blue Racing (x2)
                  • 6x bougies
                  • Flektor
                  • 2 silentbloc motor
                  • Bevestiging veerpootbrug rechts
                  • Afscherming motorruimte voor
                  • Verstevigen subframe
                  • 4x Michelin PSS
                  • Olie sperdiff
                  • Olie SMG
                  • KW V3 ophanging
                  • Spacer x4
                  • CTEK batterijlader
                  • 6x bobijn
                  • Verbindingsleiding SMG reservoir
                  • Armleuning bovenstuk leder imola rechts
                  • Naafdop nieuw model x4
                  • Spoorstang RV
                  • Rooster motorkap
                  • Vlakslijpen cylinderkop
                  • Set dichtingen cylinderkop
                  • Kettingspanner
                  • Koelwaterleiding vervangen
                  • Glijstuk distributieketting
                  • VANOS versnellingsbak uitlaat compleet
                  • Lambdasonde
                  • Remblokkenset achter
                  • Alternator
                  • Vloernet bagageruimte
                  • Hulpkoppeling cylinder SMG
                  • Inleren cylinder
                  • Revisie remklauwen voor
                  • Vernieuwen achteruitkijkspiegel binnen
                  • Stuurtoestel xenon rechtsSMG relais (reserve)
                  • Spiegelglas buitespiegel rechts verwarmd Lagerschalen drijfstang
                  • Lagerschalen krukas
                  • Lagerschalen drijfstang
                  • Geleiding lagerschalen krukas
                  • Uitrekslang servo
                  • Ontkoppelingsvork
                  • Silent bloc versnellingbak
                  • Koppeling vernieuwen
                  • Inleren koppeling SMG
                  • CSL remschijven voor
                  • Remblokken vooraan + achteraan
                  • Alcantara lijsten, handgrepen enz...
                  • Herbekleden stuur in leder/geperforeerd leder

                  Er staan 150000km op de klok, gekocht aan 133000km.
                  Last edited by order66; 22/07/2014, 13:29.
                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Odan.be Bekijk Berichten
                    ingelopen lager schalen...
                    is dat nu nog altijd een probleem?
                    Dacht dat daar een terugroepactie voor geweest is enkel voor de 2001 en 2002 modellen en dat de latere modeljaren sowieso de modificatie hadden?
                    2.0 JTDm

                    Comment


                    • #30
                      Odan en Order66: bedoelen jullie Guy van garage De Clercq in Erondegem?

                      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Hier een samenvatting van wat er (meestal preventief) aan de M3 gebeurd is sinds 2012
                      Blijkbaar wordt hij goed gesoigneerd! Heb je beeld van totaal kosten daarvan?

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                        Mijn SMG gaat ondertussen al 160k km mee. Daar steekt nog steeds dezelfde koppeling in. Een SMG bak moet gewoon goed onderhouden worden. Olie en filters om de 2 jaar vervangen en die bak blijft zijn werk perfect doen. Ook moet je een E46 ten alle tijde goed warm rijden vooraleer je er de zweep op legt.
                        Probleem is, als je een occasie met wat km koopt dan weet je niet hoe die behandeld werd.
                        Geen enkele eigenaar zal ooit tegen een potentiële koper toegeven dat ie er koud mee gaat raggen.
                        2.0 JTDm

                        Comment


                        • #32
                          Klopt maar een manuele bak rij je door zo een gedrag ook in de soep. Kosten zijn wat minder in verhouding tot een gerobotiseerde bak maar kan ook in de ettelijke duizenden euro's oplopen. Ik heb mijn M3 gekocht van een kennis via BMW dus volledige garantie, historiek alles er op en eraan. Anders had ik het niet gedaan. Er stond net geen 80k op toen ik hem kocht en er ondertussen op bijna 5 jaar 80k bij gezet.
                          U hoeft dit niet te lezen.

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                            Odan en Order66: bedoelen jullie Guy van garage De Clercq in Erondegem?



                            Blijkbaar wordt hij goed gesoigneerd! Heb je beeld van totaal kosten daarvan?
                            Ja, super garage en super vriendelijke kerel!

                            Comment


                            • #34
                              1 van de beste plaatsen in BE om een E46 M3 en andere te laten onderhouden!!! Al jaren zéér tevreden klant!
                              U hoeft dit niet te lezen.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                Haha super! Ik denk dat hij ons even graag ziet, ik ben nl een S54 preventieve vervangingsmaniak LOL

                                Hier een samenvatting van wat er (meestal preventief) aan de M3 gebeurd is sinds 2012 :


                                • Spuitwerken carosserie motorkap zijflanken, bumper voor en achter, flanken achter, spiegels
                                • Poly V riem
                                • Spanrol
                                • Poly V riem airco
                                • Set rubbers en gewrichten achteras
                                • ATE Blue Racing (x2)
                                • 6x bougies
                                • Flektor
                                • 2 silentbloc motor
                                • Bevestiging veerpootbrug rechts
                                • Afscherming motorruimte voor
                                • Verstevigen subframe
                                • 4x Michelin PSS
                                • Olie sperdiff
                                • Olie SMG
                                • KW V3 ophanging
                                • Spacer x4
                                • CTEK batterijlader
                                • 6x bobijn
                                • Verbindingsleiding SMG reservoir
                                • Armleuning bovenstuk leder imola rechts
                                • Naafdop nieuw model x4
                                • Spoorstang RV
                                • Rooster motorkap
                                • Vlakslijpen cylinderkop
                                • Set dichtingen cylinderkop
                                • Kettingspanner
                                • Koelwaterleiding vervangen
                                • Glijstuk distributieketting
                                • VANOS versnellingsbak uitlaat compleet
                                • Lambdasonde
                                • Remblokkenset achter
                                • Alternator
                                • Vloernet bagageruimte
                                • Hulpkoppeling cylinder SMG
                                • Inleren cylinder
                                • Revisie remklauwen voor
                                • Vernieuwen achteruitkijkspiegel binnen
                                • Stuurtoestel xenon rechtsSMG relais (reserve)
                                • Spiegelglas buitespiegel rechts verwarmd Lagerschalen drijfstang
                                • Lagerschalen krukas
                                • Lagerschalen drijfstang
                                • Geleiding lagerschalen krukas
                                • Uitrekslang servo
                                • Ontkoppelingsvork
                                • Silent bloc versnellingbak
                                • Koppeling vernieuwen
                                • Inleren koppeling SMG
                                • CSL remschijven voor
                                • Remblokken vooraan + achteraan
                                • Alcantara lijsten, handgrepen enz...
                                • Herbekleden stuur in leder/geperforeerd leder

                                Er staan 150000km op de klok, gekocht aan 133000km.
                                Wim de SMG pomp ben je vergeten
                                BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

                                BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

                                Kreidler RS 50 golfgrun

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door pirrebmw Bekijk Berichten
                                  Wim de SMG pomp ben je vergeten
                                  :-))

                                  Idd dat was mijn laatste preventieve kost 2235€.
                                  @steven : wat de kosten betreft : I'm on a not want to know basis with them LOL, maar ik denk ondertussen al ongeveer de aankoopprijs.

                                  Wat de lagerschalen betreft : is iets waar ook de E9x M last van heeft, maar begint nu pas zichtbaar te worden, aangezien er nu ook wel al zijn met wat km.
                                  Last edited by order66; 22/07/2014, 16:48.
                                  “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                  Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                  Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Om het kort en goed te zeggen,het zijn str*ntbakken,je mag mij nog ene gratis geven,kzou hem niet meer moeten..

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                      Om het kort en goed te zeggen,het zijn str*ntbakken,je mag mij nog ene gratis geven,kzou hem niet meer moeten..


                                      ssssssssssssssssssssssst.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                        Om het kort en goed te zeggen,het zijn str*ntbakken,je mag mij nog ene gratis geven,kzou hem niet meer moeten..
                                        Is een E36 M3 dan zoveel beter?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                          Om het kort en goed te zeggen,het zijn str*ntbakken,je mag mij nog ene gratis geven,kzou hem niet meer moeten..

                                          Tsss 's meneer de dikke nek heeft een M5 nu zeker? Lol
                                          Begin maar met uw schokdemper te vernieuwen gij :-))

                                          Oorspronkelijk geplaatst door patatke Bekijk Berichten
                                          Is een E36 M3 dan zoveel beter?
                                          Beter niet nee, maar minder kosten? Ja! Minder electronica, enz...Ook al zal je zaken zoals lagerschalen ook moeten vernieuwen. Voor mij zijn de looks van een E36 totaal niet op dezelfde hoogte van een E46 maar dat moet ieder voor zich uitmaken.
                                          Last edited by order66; 22/07/2014, 18:43.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                                          Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X