Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke E46 M3 ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
    Om het kort en goed te zeggen,het zijn str*ntbakken,je mag mij nog ene gratis geven,kzou hem niet meer moeten..
    Jij hebt er dan ook veel miserie mee gehad, dan versta ik dit wel. Ik ben zeer tevreden van de mijne. Is eigenlijk zoveel zo, van het merk is iemand zeer content en iemand anders niks dan miserie enz...
    BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

Kreidler RS 50 golfgrun

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Tsss 's meneer de dikke nek heeft een M5 nu zeker? Lol
      Begin maar met uw schokdemper te vernieuwen gij :-))
      Niks te dikke nekken,het is wat het is,subframe's die scheuren,vroeg of laat krijgen ze het allemaal,ook de fl's,lagerschalen,oliepompen,smg storingen,het zou allemaal niet mogen,het enige wat mij aan dit model kan bekoren is dat het tijdloos is,voor mij 1 v/d mooiste ooit gemaakt,samen met de E39 ,kameraad van ons heeft er al meer €'s ingepompt of dat ie hem betaald heeft,zegt genoeg dacht ik ....

Comment

klopt als als een bus wat je zegt rond SMG. Het is een leuk systeem, al vergt het even wennen. Eens je het gewoon bent is het zalig in gebruik, grote inzetbaarheid in verschillende situaties. Cruisen, hard knallen, circuit of staat, voor alles wat wils. Serieus onderschat systeem imo.
        ik zie steeds die roadster smart als avatar, en ik ben kurjeus over de smg, ik veronderstel dat dat toch wat beter moet schakelen als de smart-boite
        maar hoe rijdt zo'n smg bij rustige rijstijl in de stad ? zoals elke robotbak enkele koppeling ??

Comment

Je kan hem in automaat zetten,en dat rijdt fijn,alhoewel ik destijds nooit zo gereden heb,altijd in de snelste manuele schakelstand en dan krijgt je rug het wel te verduren,eerste keer dat ik schakelde tegen de redline,dacht ik dat mijn achteras er vanonder lag,zo een klop

Comment

maar smg schakelt sneller dan een mens zelf manueel zou doen of niet ?

Comment

Ik begrijp de combinatie cabrio en een hoop vermogen nog steeds niet. Voor mij de manuele in coupé.

Comment

bij een m3 ben ik ook ni volledig mee omdat de koets van de cabrio toch minder rigide is en het extra gewicht

maar bij cayman/boxster is het wat anders, al is de lijn van de cayman subliem

en open rijden is wel fijn op zich

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

en open rijden is wel fijn op zich
                  akkoord op de Franse départementales of à la limite nog in de polders of dardennen maar mannen die in t stad open rijden in de stank of op de autostrade met een rooie kop, ik snap ze niet
                  2.0 JTDm

Comment

Ik voor de manuele coupé gaan, stijver en lichter.
                    2006 Audi A4 Avant S-Line 2.0 TDI (2006-2016)
                    2016 Skoda Octavia RS 230 combi (2016-2023)
                    2023 Skoda Enyaq SUV Coupé

Comment

Niks te dikke nekken,het is wat het is,subframe's die scheuren,vroeg of laat krijgen ze het allemaal,ook de fl's,lagerschalen,oliepompen,smg storingen,het zou allemaal niet mogen,het enige wat mij aan dit model kan bekoren is dat het tijdloos is,voor mij 1 v/d mooiste ooit gemaakt,samen met de E39 ,kameraad van ons heeft er al meer €'s ingepompt of dat ie hem betaald heeft,zegt genoeg dacht ik ....
                      Luc ik ben die kameraad, slimmerik had je dat nog niet door hahaha!
                      btw je hebt ook een kameraad met een E39 M5 die vastgelopen is... Zou ook niet mogen. Zo blijven we bezig hé ;-)

maar smg schakelt sneller dan een mens zelf manueel zou doen of niet ?
                      Zeker wel! Schakelt in S6 razendsnel, en zoals Luc zegt, dat bonkt gelijk zot :-) Het hoort absoluut bij het brute karakter van een E46 M3 imo, hoort er gewoon bij.

ik zie steeds die roadster smart als avatar, en ik ben kurjeus over de smg, ik veronderstel dat dat toch wat beter moet schakelen als de smart-boite
                      maar hoe rijdt zo'n smg bij rustige rijstijl in de stad ? zoals elke robotbak enkele koppeling ??
                      ik heb jaren met een Smart roadster Brabus gereden, en daar was de boite echt nukkig met de paddles, zowel in auto stand als manueel schakelen. En het schakelen duurde uuuuren. Daar is de SMG veel sneller.
                      Je moet leren rijden met een SMG. Het blijft een sequential MANUAL gearbox. In ieder geval is het zalig bij bvb aanschuiven in de file, stressloos. En aangezien het koppelen door een pomp wordt gedaan, gaat de koppeling veel langer mee dan een manuele. Die heeft een zware koppeling toen ik eentje probeerde. Maar dat is allemaal persoonlijke keuze.
                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

thx order

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        akkoord op de Franse départementales of à la limite nog in de polders of dardennen maar mannen die in t stad open rijden in de stank of op de autostrade met een rooie kop, ik snap ze niet
                        oei, ocharme al de mensen op een terras of de voetgangers op de voetpaden (ben dan ook pro start/stop)...op de autostrade de wind voelen, zonder een helm op je toren is zalig, beetje skinny dipping
                        maar akkoord, niet iedereen houdt er dezelfde mening op na

Comment

Het zijn allemaal bodemloze putten. Goed zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                            Het zijn allemaal bodemloze putten. Goed zo.
                            Hahaha zo is dat, LOL! Ik merk dat het bij alle sportwagens (Porsche enz...) zo is met een behoorlijk aantal pk's, tss de 8000-9000tpm met wat kilometers. Lijkt mij een evidentie dat het wat gaat kosten met al die brute kracht losgelaten op auto-onderdelen ;-)
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik had het op Volonte,die spant denk ik de kroon wat betreft geld inpompen,juist eens mijn facturen bijeen geteld qua onderhoudskosten bij mijn E39 M,kom ik grof geteld aan 2000€/3jaar,en dat m'n beste order 66,valt bijzonder goed mee hé,itt die miseriebak..

Comment

Ik had het op Volonte,die spant denk ik de kroon wat betreft geld inpompen,juist eens mijn facturen bijeen geteld qua onderhoudskosten bij mijn E39 M,kom ik grof geteld aan 2000€/3jaar,en dat m'n beste order 66,valt bijzonder goed mee hé,itt die miseriebak..
                                Nou zo kan je het ook zien m'n allerbeste Luc///M3. Ik hoop voor u dat het blijft duren zonder preventief onderhoud. Die E39 M5 die vastgelopen is was vast ook goed onderhouden! Ik weet in ieder geval zeker dat ik met een E39 M5 ook veel preventieve kosten had gemaakt, dat is nu eenmaal de aard van het beestje. Als ik niets meer kan vernieuwen, doe ik hem wss weg voor een ander project ;-) want op die basis heb ik mijn M3 gekocht. Choices, my friend...

Comment

Nou zo kan je het ook zien m'n allerbeste Luc///M3. Ik hoop voor u dat het blijft duren zonder preventief onderhoud. Die E39 M5 die vastgelopen is was vast ook goed onderhouden! Ik weet in ieder geval zeker dat ik met een E39 M5 ook veel preventieve kosten had gemaakt, dat is nu eenmaal de aard van het beestje. Als ik niets meer kan vernieuwen, doe ik hem wss weg voor een ander project ;-) want op die basis heb ik mijn M3 gekocht. Choices, my friend...
                                  Inderdaad ,keuzes maken,de achilleshiel bij de S62 zijn de vanossen,maar dat hoor je,omdat nu preventief te vervangen,nee hoor,alst zover is dan zal ik er ook geen probleem mee hebben om te vervangen..lagerschalen,heb niet direkt weet dat ze er gevoelig aan zijn,goede kwaliteitsolie op tijd en stond en hoe er mee gereden wordt doet ook veel aan de levensduur denk ik ,als je de fout maakte zoals ik met de M3 met 7!voorafgaande eigenaars ,mja goedkoop wordt plots duurkoop..bij de huidige 1 vorige eigenaar,dealeronderhouden,autostrade km's ...laat ons zeggen dat ie nu meer gebruikt wordt waarvoor ie gemaakt is,nl knalleuh (als ie warm is ).

Comment

Daar zeg je het hé sloeber. Een auto kopen waar al minstens 6 pipo's aan gemorreld hebben is idd niet de beste keus. Blij dat en een beetje logisch dat je met de M5 veel meer geluk hebt.
                                    U hoeft dit niet te lezen.

Comment

Manuele coupe is mijn keuze ook !
                                      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Coupé zoiezo

Manueel of smg.... Das een moeilijke. Hier zou ik zelf ook lang over twijfelen.

Het echte probleem is wat alfa-beemer al aanhaald heeft.
                                        Deze wagens worden zwaar mishandeld door mensen die zich de wagen tweedehands wel kunnen veroorloven, maar onderhouden?... Ho maar...
                                        Die verwachten zich niet aan jaarlijks enkele €€€ voor onderhoud en eventuele herstellingskosten met nonchalante zorg tot gevolg.

Jammer, want de e46 M3 blijft voor mij één van de mooiste ooit.
                                        Om nog ni te spreken over de sound.... Just Love the "rasp"
                                        Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

Comment

wel straight pips en een CSL, maar zoals hierboven wordt gezegd, die sound
                                          Thanks for whatching! If you can, please support our startup which is an small garage company, Tech Detailing by giving your like:facebook.com/techdetailing....
                                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
                                          X