Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S / Audi A6 / BMW M4 / Jaguar F-TYPE coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Tesla Model S / Audi A6 / BMW M4 / Jaguar F-TYPE coupé

    Wat een dilemma... Ik moet vaststellen dat er een aantal wagens zijn die beurtelings mijn interesse opwekken en er zit wat variatie in.

    Audi A6 Avant 3.0 TDI quattro 230(313) kW(pk) tiptronic - geconfigureerd 86.542 euro incl. BTW.

    Tesla Model S 85kw - geconfigureerd 97.240 euro incl. BTW.

    BMW M4 - geconfigureerd 90.095 euro incl. BTW.

    Jaguar F-TYPE coupé 340pk - geconfigureerd 84.640 euro incl. BTW.

    Het betreft een firmawagen, dus autofiscaliteit speelt ook een belangrijke rol, maar zelfs als ik m'n hart laat spreken heb ik moeite met de keuze. Wat zouden jullie kiezen en waarom?


    EDIT: Het fiscale plaatje!

    Audi 166gr CO2
    Aftrekbaarheid: 70%
    Voordeel alle aard: 9.494,89 € / jaar
    Belasting op inverkeerstelling: 875,93 €
    Verkeersbelasting: 772,2 € / jaar

    TESLA 0gr CO2
    Aftrekbaarheid: 120%
    Voordeel alle aard: 3333,94 € / jaar
    Belasting op inverkeerstelling: 0 €
    Verkeersbelasting: 76,96 € / jaar


    BMW M4 194gr CO2
    Aftrekbaarheid: 60%
    Voordeel alle aard: 10.579,73 € / jaar
    Belasting op inverkeerstelling: 1.305,9 €
    Verkeersbelasting: 772,2 € / jaar

    JAG F-TYPE 205gr CO2
    Aftrekbaarheid: 60%
    Voordeel alle aard: 10.737,19 € / jaar
    Belasting op inverkeerstelling: 1.786,37 €
    Verkeersbelasting: 772,2 € / jaar
    42
    Tesla Model S
    21,43%
    9
    Audi A6 Avant
    14,29%
    6
    BMW M4
    35,71%
    15
    Jaguar F-TYPE
    28,57%
    12
    Last edited by ; 25/07/2014, 11:12.

  • #2
    Kort samengevat:

    - De Audi is een allrounder, scoort bij mij op veel vlakken maar vooral op z'n dagdagelijkse inzetbaarheid, de vierwielaandrijving (bij winter/regenweer) & diens interieur. De dieselmotor is eveneens geen straf.

    - De BMW M4 is zonder twijfelen de scherpste en snelste van de bende, maar is zeker niet de goedkoopste. Komt daarbij dat deze auto eigenlijk enkel door z'n intrinsieke kwaliteiten in deze shortlist terechtgekomen is, want ik ben als de dood voor Johnny bakken. Ik zou deze op z'n standaard 18" sloffen laten om dat Johnny effect in te dijken.

    - De JAG vind ik de knapste & dat motorgeluid gaat me iedere dag een smile bezorgen. Weinig op aan te merken, behalve dat het de minst praktische auto is en het een GPS systeem van kus m'n kloten heeft.

    - De Tesla spreekt mij iets minder aan, alleen al door zijn forse buitenafmetingen (nog groter & breder dan de A6). Daardoor is het ook wel een heel ruime auto met veel opbergruimte, wat geen must is, maar wel mooi meegenomen. De range is voor mij voldoende, voor die zeldzamere lange ritten kan ik een andere auto gebruiken. Het is toch een aparte sensatie om mee te rijden, maar in principe ligt m'n hart eerder bij de andere auto's dan deze.

    Puur fiscaal bekeken zou het dom zijn om de Tesla te negeren, dat is veruit de goedkoopste auto en een quasi onklopbare propositie als je met de nadelen kan leven. Maarja... YOLO en heb zo het vermoeden dat er nog wel meer elektrische wagens zullen volgen.

    Comment


    • #3
      moeilijke keuze tussen de jag en de M4. heb je weinig plaats en slechts 2 zetels nodig de jag
      lets have some more member berries

      Comment


      • #4
        Als het een minder handige auto mag zijn sowieso de jag! Als het meer praktisch moet de M4, maar aangezien de F coupe in uw lijstje staat: sowieso de F coupe!

        Comment


        • #5
          Leuk lijstje! En ja heel divers!

          86k vind k wel al veel geld voor een A6 TDI, en als je iets sportiefs wil kan de Audi wel s tegenvallen inzake sensaties... als je twijfelt tussen A6 en M4, moet je misschien ook een 5 reeks overwegen?

          Al M4 kunnen testen? Als je m iets te sportief vindt voor als daily, zou ik voor een 435i gaan, of als je de M4 te steriel vindt moet je voor de oude E92 M3 gaan!

          Of Maserati Ghibli...

          Allez, bonne chance ermee

          Comment


          • #6
            of verhoog je budget nog een beetje en ga voor een C63 AMG
            lets have some more member berries

            Comment


            • #7
              Het betreft een firmawagen, dus autofiscaliteit speelt ook een belangrijke rol, maar zelfs als ik m'n hart laat spreken heb ik moeite met de keuze. Wat zouden jullie kiezen en waarom?
              Hoeveel scheelt dat op al die modellen? Tesla zal veel beter scoren natuurlijk maar de andere 3?
              Polo 6n 1.4

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                Hoeveel scheelt dat op al die modellen? Tesla zal veel beter scoren natuurlijk maar de andere 3?
                ja VAA voordeel v alle aard loopt wel op bij die krachtige wagentjes, nieuwe regering die nog meer moet besparen zal daar niet direct verbetering in brengen?!

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                  ja VAA voordeel v alle aard loopt wel op bij die krachtige wagentjes, nieuwe regering die nog meer moet besparen zal daar niet direct verbetering in brengen?!


                  Idem, daarom de audi.

                  koop u een oudere krachtige M3 als weekend toy en de audi als werkwagen.

                  Comment


                  • #10
                    Is de Audi S4 Avant geen optie?
                    S6 is natuurlijk groter maar dan zit je ook met de 4 liter ipv een 3 liter bij de S4

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb het fiscale plaatje in de openingspost toegevoegd, dan zie je hoe de drie wagens nog relatief dicht bij mekaar liggen. De ene is wat voordeliger dan de andere, maar het verschil is (met uitzondering van de Tesla) nu niet dadelijk doorslaggevend, het maakt de balans hooguit wat evenwichtiger en de keuze er alleen maar moeilijker op.

                      De JAG kan qua BIV iets goedkoper uitvallen als die met EURO6 norm geleverd wordt, maar dat verschil is echt verwaarloosbaar.
                      En de Audi krijgt weldra een facelift, CO2 uitstoot zakt en het vermogen stijgt, maar dat gaat er wederom niet veel aan veranderen, zal de 75% aftrekbaarheid grens niet halen.


                      Als je op één van de parameters, zij het de catalogusprijs, motorinhoud of CO2 uitstoot, nog hoger gaat dan bij deze wagens, gaan de kosten op vlak van BIV en VAA wel exponentieel stijgen. VAA is een formule op basis van catalogusprijs en CO2... een CO2 uitstoot >220gr begint duur te worden, tenzij je de catalogusprijs kan drukken.
                      Aftrekbaarheid is vervolgens beperkt tot 50% & BIV stijgt eveneens exponentieel.

                      Het zijn richtlijnen van de dag, want met een overheid die nog steeds massa's geld tekort komt, kan je je verwachten aan erger.

                      Comment


                      • #12
                        Logic, zou je geen break laten ombouwen tot lichte vracht? heb je autofiscaliteit nog beter dan de Tesla denk ik (want geen VAA?)

                        Comment


                        • #13
                          geef mij dan maar de M4
                          lets have some more member berries

                          Comment


                          • #14
                            86 000 voor een a6, goeiemorgen...

                            Voor mij de jag, zonder twijfel, als hij ruim genoeg is maar dat lijkt me wel anders stond hij niet in een door jou samengestelde lijst.. De jag dus.

                            Verstuurd vanaf mijn GT-I9105P met Tapatalk

                            Comment


                            • #15
                              Als firmawagen zou ik zelf de Tesla kiezen. Verschil in VAA met de anderen is te verleidelijk.

                              Comment


                              • #16
                                Voor mij de M4.

                                Al aan de alpina B3 gedacht? Co2 uitstoot van 160gr en makkelijk 15K goedkoper dan de M4 voor vergelijkbare prestaties en exclusiviteit.


                                Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                                Comment


                                • #17
                                  et de toekomst in het achterhoofd zeker niks dat boven de 200g co2 zit.
                                  Audi of m4.
                                  Polo 6n 1.4

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vreemde switch eigenlijk , jij reed toch al met een A6 2liter omwille van VVA regeling dacht ik ?
                                    Als ik mocht kiezen tussen deze dan zou het simpelweg de A6 biturbo worden, de goedkoopste (of toch bijna) in aankoop , goedkoopste om te rijden en goedkoopst in VVA , meest praktische van allen, 4 wiel aandrijving en een dijk van een motor, anoniem ook, voor sommigen een nadeel, ik zie dat eerder als een voordeel.
                                    Vorige week heb ik m'n A6 binnen gedaan voor onderhoud en mocht ik even de A6 biturbo van de baas meehebben ( wel een allroad ) , m'n eigen wagen is in het huidige verkeer nu ook niet direct traag te noemen maar die biturbo is toch serieus andere koek... toch ook misschien wel eens overwegen voor m'n volgende...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hoeveel km per jaar?
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                        86k vind k wel al veel geld voor een A6 TDI, en als je iets sportiefs wil kan de Audi wel s tegenvallen inzake sensaties... als je twijfelt tussen A6 en M4, moet je misschien ook een 5 reeks overwegen?
                                        Objectief bekeken is de 5 reeks een dijk van een auto, maar qua concept/sensaties/prijs/fiscaliteit is het wel dezelfde propositie als de A6 vind ik. Waarmee ik bedoel dat het m’n dilemma niet vereenvoudigt. Het zijn uiteindelijk maar details die me bij de Audi brengen, zoals het artificieel geluid van de Audi in mijn oren wat fraaier klinkt. Ook het interieur oogt wat moderner vind ik, en je kan het zo mooi aankleden (afwerking / S zetels / inlegplaatjes / …) echt top.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door AocAoc Bekijk Berichten
                                        Is de Audi S4 Avant geen optie?
                                        S6 is natuurlijk groter maar dan zit je ook met de 4 liter ipv een 3 liter bij de S4
                                        Goeie machine, maar ik kijk al 7jaar lang op dat dashboard. ;-)

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                        Logic, zou je geen break laten ombouwen tot lichte vracht? heb je autofiscaliteit nog beter dan de Tesla denk ik (want geen VAA?)
                                        Spijtig genoeg is een lichte vracht geen oplossing, ook dit telt -bij privé gebruik- als een voordeel alle aard.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
                                        86 000 voor een a6, goeiemorgen...
                                        Vind ik een leuk! De perceptie, voor zover die al een beetje mee kan zitten, bezie ik in dit geval toch als een voordeel.
                                        Ik kan bij wijze van spreken mijn A6 stiekem upgraden, geen kat die het zal opmerken.




                                        Oorspronkelijk geplaatst door gandalf Bekijk Berichten
                                        Voor mij de M4.
                                        Al aan de alpina B3 gedacht? Co2 uitstoot van 160gr en makkelijk 15K goedkoper dan de M4 voor vergelijkbare prestaties en exclusiviteit.
                                        Niet aan gedacht nee… bedankt voor de tip!
                                        Weet niet waar de 160gr precies vandaan komt (?) maar de cijfers die ik gevonden heb zijn desalniettemin ook indrukwekkend.
                                        -D3 (350hp), 5.3l/100 km (139g/km CO2), EU6, 700Nm.
                                        -B4 Bi-Turbo (410 hp), 7.6l/100 km (177 g/km CO2), 600Nm.
                                        Dat het dealernetwerk beperkt is, is een understatement he.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
                                        Vreemde switch eigenlijk , jij reed toch al met een A6 2liter omwille van VVA regeling dacht ik ? Als ik mocht kiezen tussen deze dan zou het simpelweg de A6 biturbo worden, de goedkoopste (of toch bijna) in aankoop , goedkoopste om te rijden en goedkoopst in VVA , meest praktische van allen, 4 wiel aandrijving en een dijk van een motor, anoniem ook, voor sommigen een nadeel, ik zie dat eerder als een voordeel. Vorige week heb ik m'n A6 binnen gedaan voor onderhoud en mocht ik even de A6 biturbo van de baas meehebben ( wel een allroad ) , m'n eigen wagen is in het huidige verkeer nu ook niet direct traag te noemen maar die biturbo is toch serieus andere koek... toch ook misschien wel eens overwegen voor m'n volgende...
                                        De A6 is niet de goedkoopste auto hé, snap niet goed hoe je naast de Tesla gekeken hebt.

                                        Nu laat je me in bochten wringen om de switch deftig uitgelegd te krijgen. Mijn ongenoegen met de nieuwe VAA-regeling was groot genoeg om een VAA vriendelijke(re) auto te bestellen, terwijl ik de Biturbo wou. Voor mij ligt er tussen de 2.0TDI en de 3.0BiTDI een leegte, dure uitvoeringen die de leegte niet opvullen (persoonlijke mening he!) & ze hebben sowieso een impact op het VAA. Je merkt nu ook dat die Biturbo een beest van een auto is, dat was de enigste uitvoering die een stap vooruit was op hetgeen ik al gewend was. De 2.0 was op vlak van comfort echter ook al een vooruitgang voor mij, daar kon ik mij bij neerleggen. Ik geef grif toe dat ik in mijn eigen voet geschoten heb, maar zo zwaar wil ik me niet uitdrukken, het is op veel vlakken de beste auto die ik al gehad heb hoor, gewoon om van A naar B te rijden is hij perfect maar met momenten laat hij steken vallen op die aspecten wat het autorijden tot een plezier maakt. Ik ben misschien iets te jong voor deze 2.0, of te bedreven in het autorijden, of… het is een midlife crisis.
                                        Nee, ik ben er wel uit dat ik iets anders wil, maar of ik effectief meteen iets onderneem valt nog te bezien, de "klik" moet er zijn.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                        Als firmawagen zou ik zelf de Tesla kiezen. Verschil in VAA met de anderen is te verleidelijk.
                                        Het zou helpen als de regering de fiscale voordelen nog minstens 4 jaar kon garanderen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X