Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tesla Model S / Audi A6 / BMW M4 / Jaguar F-TYPE coupé

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
    Hoeveel km per jaar?
    Ik schat dat het er 30.000km zullen worden... (zat de laatste jaren nogal wat variatie in)
    Last edited by ; 25/07/2014, 21:35.

    Comment


    • #22
      Alpina D3?
      OO 00 OO

      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

      Comment


      • #23
        Er worden hier altijd maar alpina's voorgesteld maar niemand koopt dat uiteindelijk.

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Er worden hier altijd maar alpina's voorgesteld maar niemand koopt dat uiteindelijk.
          Echt jammer, mocht ik het geld hebben, stond er hier één

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
            Er worden hier altijd maar alpina's voorgesteld maar niemand koopt dat uiteindelijk.

            True, de meeste kiezen resoluut voor M of een 35i

            Eigenlijk beklaag ik mij een beetje dat ik destijds niet voor de B3 gegaan ben...
            Zal voor de volgende keer zijn ;-)

            Comment


            • #26
              Tesla Model S / Audi A6 / BMW M4 / Jaguar F-TYPE coupé

              Ergens wel begrijpelijk. Een BMW is zoveel gemakkelijker te kopen en te onderhouden door een veel uitgebreider dealernetwerk. De dag dat er per provincie een Alpina verdeler is, dan zal de verkoop heel zeker stijgen.

              Ik ga volgende week eens de grens over en een Alpina verdeler opzoeken. Waarom? Daarom...

              [youtube]http://youtu.be/NoRAeL8qgSM

              Zo goed als even snel, even leuk om te rijden, en in BE als bedrijfswagen fiscaal veel interessanter.
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Die zag ik niet aankomen..., een snellere tijd op het handling parcours en kortere remafstand.
                Alle respect voor de Alpina natuurlijk, heb dat altijd aanzien als het iets comfortabele broertje, maar dit?
                Heeft die Sutcliff nog commentaar op het geluid van de M3 ook, maar heb toch eens goed gelachen met die drive-by's... puur op het gehoor is de keuze rap gemaakt.

                Comment


                • #28
                  Elio zegt dat je een Tesla moet nemen

                  Even serieus, in die prijsklasse zou je ook een Panamera diesel kunnen overwegen.
                  2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
                  2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
                  2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

                  Comment


                  • #29
                    Panamera diesel is een geval apart. Is toch wel nog groter en qua uitstraling te opvallend.

                    Aangezien Logic houdt van die nep V8 sound voor een diesel, zou ik hem ook de Ghibli aanraden.
                    OO 00 OO

                    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                    Comment


                    • #30
                      Als je in deze categorie shopt vind ik de A6 hier wel het minst goede... 86k voor een A6 avant is gewoon veel te veel geld. Ik zou dan liever de Tesla nemen, rijd echt prachtig ! Kijk wel of dit goedkomt met je Kms die je doet per dag, zo niet, kies de F type, toch zo een leuke auto! Is die te schreeuwerig, dan is de M4 de gulden middenweg. Zoals hierboven gezegd is een Ghibli ook wel een topper, maar qua kwaliteit haalt die het niet van de anderen natuurlijk
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #31
                        Wat mij opvalt is de diversiteit van de modellen. En ik die dacht voor een moeilijke keuze te staan...

                        Mijn voorkeur doet weinig terzake want die zal je wel weten denk ik. Maar als het toch iets anders mag zijn, graag de Joaaaaag (op zijn Jeremy's) graag.
                        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                          Ik ga volgende week eens de grens over en een Alpina verdeler opzoeken. Waarom? Daarom...
                          [youtube]http://youtu.be/NoRAeL8qgSM
                          Zalige test! Hoewel ik de benzineversie altijd liever zie winnen en toch wel verrassend die tragere rondetijd, als je ziet hoeveel de M-afdeling die toch over grotere middelen beschikt dan Alpine, verandert aan standaard 3...

                          Zouden D3 vs B3 vs M3 test s moeten over doen op de Nuerburgring!

                          Geluid v M3 vind ik ook wat tegenvallen en komt terug in elke test... klinkt binnenin bijna als een diesel...

                          Na deze test lijkt een B3/D3 me inderdaad een super-daily, iets meer comfort en blijkbaar gemakkelijker in toom te houden op de limiet

                          Maar als track car zal de M3 wel iets meer bieden...?

                          Comment


                          • #33
                            Ik krijg meer en meer spijt....

                            Damn...
                            Sent from my RM-821_eu_croatia_511 using Tapatalk

                            Comment


                            • #34
                              Alpina heeft standaard akrapovic.

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                Aangezien Logic houdt van die nep V8 sound voor een diesel, zou ik hem ook de Ghibli aanraden.
                                Houden van nep sound...
                                Van de artificiële gadgets vind ik die van Audi beter geslaagd dan wat BMW in mekaar knutselt, dat is al wat ik zeg.
                                En de Ghibli... sja, het had misschien een betere PR-stunt geweest om Ferrari de dieselmotor te laten ontwikkelen.
                                Maar ik denk dat we het erover eens zijn dat je de benzine versie MOET hebben.
                                Het is een scheve vergelijking, maar dan kom ik weer bij de F-TYPE terecht, ook benzine, heeft ook de mooie klanken, maar is verpakt in een compact & fraaier koetswerk... én goedkoper.

                                Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Wat mij opvalt is de diversiteit van de modellen. En ik die dacht voor een moeilijke keuze te staan...
                                Ik doe de moeite om een shortlist te maken maar de lijst wordt langer ipv korter.

                                Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Alpina heeft standaard akrapovic.
                                De B3/4 neem ik aan?

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Alpina heeft standaard akrapovic.
                                  Chris Harris over de B3 (en ook even over akrapovic!)
                                  www.youtube.com/watch?v=740gShZJF1M

                                  zo'n fijn machien zeg...

                                  Logic, kiezen is inderdaad moeilijk!
                                  B3 Saloon of B3 Touring?
                                  met of zonder LSD?
                                  RWD of 4WD?
                                  Last edited by ; 26/07/2014, 03:01.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten


                                    De A6 is niet de goedkoopste auto hé, snap niet goed hoe je naast de Tesla gekeken hebt.

                                    Nu laat je me in bochten wringen om de switch deftig uitgelegd te krijgen. Mijn ongenoegen met de nieuwe VAA-regeling was groot genoeg om een VAA vriendelijke(re) auto te bestellen, terwijl ik de Biturbo wou. Voor mij ligt er tussen de 2.0TDI en de 3.0BiTDI een leegte, dure uitvoeringen die de leegte niet opvullen (persoonlijke mening he!) & ze hebben sowieso een impact op het VAA. Je merkt nu ook dat die Biturbo een beest van een auto is, dat was de enigste uitvoering die een stap vooruit was op hetgeen ik al gewend was. De 2.0 was op vlak van comfort echter ook al een vooruitgang voor mij, daar kon ik mij bij neerleggen. Ik geef grif toe dat ik in mijn eigen voet geschoten heb, maar zo zwaar wil ik me niet uitdrukken, het is op veel vlakken de beste auto die ik al gehad heb hoor, gewoon om van A naar B te rijden is hij perfect maar met momenten laat hij steken vallen op die aspecten wat het autorijden tot een plezier maakt. Ik ben misschien iets te jong voor deze 2.0, of te bedreven in het autorijden, of… het is een midlife crisis.
                                    Nee, ik ben er wel uit dat ik iets anders wil, maar of ik effectief meteen iets onderneem valt nog te bezien, de "klik" moet er zijn.



                                    Het zou helpen als de regering de fiscale voordelen nog minstens 4 jaar kon garanderen.
                                    Die Tesla valt voor mij persoonlijk zoiezo al uit de boot omwille van verschillende redenen, hij is zeker al niet de mooiste van het rijtje, zeker interieurgewijs, de autonomie is voor mij simpelweg onbruikbaar , hoe zullen die batterijen het na enkele jaartjes nog doen, ik stel me trouwens ook de vraag wat er op het einde van de levensduur van die batterijen moet mee gebeuren ? Vraag is ook wat het zal geven als je zo'n Tesla na een jaar of 4 van de hand wil gaan doen ? ook nog een groot vraagteken denk ik, is er daar een tweedehands markt voor ? In de eerste 10 jaar acht ik de kans klein dat er bij mij iets elektrisch op de oprit zal staan eigenlijk… nu smijt ik m’n bak gewoon vol en rij ik op m’n makkie tussen de 1000 en 1100 km…
                                    Dat er een “gat” zit tussen de 2l en de 3l biturbo , tja ik weet het niet, een 3l met 200pk en al dan niet quattro is nu niet direct een straf om mee te rijden me dunkt... ik rij nu met m’n 5e Audi op rij, m’n eerste 3 waren nog de 1.9 en 2l 4 cilinder tdi’s , m’n laatste waren de 2.7 en de 3l in de fiscaal gunstige 204pk versie, je kan toch moeilijk ontkennen dat zo’n 6 cilinder totaal anders en aangenamer is dan die 2 liter, natuurlijk is zo’n biturbo leuk maar als het fiscale klimaat blijft zoals het is en de CO2 blijft voor die “zwaardere” motorisaties vrij hoog dan is de kans klein dat die er bij mij daadwerkelijk ook komt.
                                    Ik koop iedere 4 jaar een andere wagen en ik stel me daar steeds een budget voor op, dat budget bekijk ik wel altijd nadat alle andere investeringen die nodig zijn om het bedrijf beter en efficienter te kunnen laten werken, de wagen komt op de laatste plaats in dat budget, uiteindelijk gaat het bedrijfsresultaat niet beter zijn of ik nu met een A6 rij of met een Skoda Fabia… in de eerste plaats moeten er euro’s binnen komen, als dat er voldoende zijn geweest dan kan er al eens iets af.
                                    Ik heb het een jaar of 2 terug dan ook nooit gesnapt dat je van een zwaardere motorisatie ineens naar een lichte ging omwille van die VVA , misschien had je met een motor als de mijne bvb nu nog steeds niet de behoefte gehad om terug een switch te doen, want hoe je het ook zal bekijken, je zal zoiezo veel euro’s verliezen in de firma…
                                    Last edited by Audidriver; 26/07/2014, 09:25.

                                    Comment


                                    • #38
                                      De Alpina D3 heeft ook een Akrapovic uitlaat.
                                      Volgende week ga ik bij de verdeler in Mönchengladbach een afspraak maken voor een testrit, en om eens te zien hoe je deze kan samenstellen, en dan bedoel ik vooral het interieur.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                        De Alpina D3 heeft ook een Akrapovic uitlaat.
                                        Volgende week ga ik bij de verdeler in Mönchengladbach een afspraak maken voor een testrit, en om eens te zien hoe je deze kan samenstellen, en dan bedoel ik vooral het interieur.
                                        Nice... Weet je al wat je zou kiezen: RWD of 4WD, break of sedan, LSD of niet...?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                                          Nice... Weet je al wat je zou kiezen: RWD of 4WD, break of sedan, LSD of niet...?
                                          Ik denk dat BMWMB voor een AWD zou gaan na zijn ervaring met de xDrive. Ik dacht dat hij al een speelgoedje had met RWD of er toch regelmatig in vertoefde.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X