Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ford Kuga of Toyota Rav 4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ford Kuga of Toyota Rav 4

    beide zitten rond de 30.000 euro netto, beide lichtste diesels 2 wheel drive, beide hebben min of meer dezelfde opties, ik ga een keuze moeten maken op betrouwbaarheid/restwaarde/verbruik en dat soort zaken...
    Iemand ervaring met één van beide auto's ?

  • #2
    restwaarde geen idee
    verbruik: spritmonitor checken voor uw motorisatie en jaargang: vind 6,07 voor nieuwe rav4 met lichtste diesel, maar er zijn er maar 3 van dus niet echt referentie, lijkt me erg zuinig.
    bij kuga vind ik 7 liter en zijn er wel een 40-tal van geregistreerd.

    betrouwbaarheid: sowieso toyota rav 4, niet voor niks dat je die ook in landen met rotwegen overal tegenkomt en een kuga echt een auto is voor de westerse markt, toyota staat ook altijd bovenaan in de betrouwbaarheidstesten

    Comment


    • #3
      restwaarde zal wel niet veel schelen?

      hier een lijst met Kuga's van 2012


      en lijst van RAV4s van 2012


      hier kan je voor paar euro's de gedet. wegtests kopen v Autogids (met ook verbruikscijfers tijdens test)
      Toyota RAV4 - Grondige autotests uitgevoerd door de journalisten van Autogids, dé referentie in tests, prijzen en evaluaties.


      en als je nieuw gaat kopen, kan je gemakkelijk rijtest aanvragen... nog met geen enkel gereden maar meestal maakt Ford wel goed rijdende auto's, Toyota zal wel iets betrouwbaarder zijn, hoewel dat ook al verminderd is de laatste jaren

      good luck ermee

      Comment


      • #4
        Ik zou de skoda yeti ook overwegen

        Comment


        • #5
          Skoda Yeti komt niet in aanmerking, heb nu een Tiguan dus om nog es 3 jaar in "hetzelfde" te rijden, geen goesting... Bovendien is de facelift Yeti nu niet direct mooi te noemen, de oude zag er mi beter uit.

          Ford lijkt me ook leuker te rijden dan Toyota, volgens testen toch, zal het één dezer zelf uittesten met testrit. Toyota 5 jaar of 150.000 km garantie, de Ford 2 jaar 100.000 maar uitbreidbaar. Speelt minder een rol want bij 100.000 gaan ze bij mij toch de deur uit...

          Had ook al in de mot dat de Toyota theoretisch iets zuiniger zou zijn, 1 liter op 3 jaar en 100.000 km maakt 1500 euro verschil tvv de RAV qua totale verbruikskosten, misschien ook iets wat ik moet meenemen als ik puuur rationeel zou beslissen, maar dat doet een mens nu eenmaal niet.... Denk dat met beide gaan testrijden de keuzen makkelijker zal maken (hoop ik toch)

          Comment


          • #6
            Honda CRV? Zelfs met de 1.6diesel...

            Comment


            • #7
              slechte zetels in de CRV, dus die valt sowieso af...

              Comment


              • #8
                Mazda CX-5?

                Comment


                • #9
                  Ik zou voor de Toyota gaan, collega heeft een Kuga en heeft er nogal wat miserie mee. Startte plots niet meer, Touring gebeld, startte weer maar de volgende keer was het weer gedaan. Batterij vervangen maar probleem bleef.
                  In de garage hebben ze er een paar dagen achter aan het zoeken geweest maar ze vonden niet echt een oorzaak, ganse nest stukken vervangen.
                  Ondertussen heeft hij hem terug maar er blijven kleine probleemjes aanwezig, bv de gps antenne die defect is. Wagen is 2-3 maand oud.

                  Heb zelf 4.5 jaar met een Auris gereden en buiten een defecte lager in de versnellingsbak nooit echt problemen gehad.

                  Comment


                  • #10
                    Dat van die Honda CRV 1.6diesel he, dat die slechte zetels heeft vind mijn schoonvader ook hij mist het feit dat zijn zetel niet kan kantelen en hij mist dat kuipgevoel. Maar verder vind ik die zetels super als passagier enkel spijtig in de hoogste versie van de 1.6diesel dat die zetels half leder zijn en dus wel wat onderhoud vragen. Over de motor kan ik je ook zeggen dat hij zuinig is en voor zo een grote auto echt vinnig.
                    Als de Honda geen optie zou zijn zou ik toch opteren voor de Kuga. Waarom? Oogt veel sportiever en je ziet ze toch al veel rijden hoor en Ford wil zich meten met de Duitsers op de markt. Collega op het werk heeft eerste generatie Kuga gehad (diesel) en heeft nu de nieuwe Kuga(benzine). Ook is de Kuga wat groter geworden en zijn wielbasis is in de lengte en breedte toegenomen wat dan weer wat extra rijcomfort met zich meebrengt ten opzichte van de vorige. Wat mij betreft ik ben fan van de nieuwe Kuga. De Toyota RAV4 vind ik dan weer een minder geslaagd model ...
                    Maar mss vergeten we hier wel de nieuwe Nissan Qashqai te vermelden. Enorm veel opties in de Tekna uitrusting en te verkrijgen in een 1.5 diesel en een 1.6diesel met 130pk en 320nm. Schoonvader en ik hebben testgereden met die 1.5 en was ook gretig maar die 1.6 twijfelt niet zo zei de verkoper ons. Wat wel spijtig is bij de Qashqai is dat hij in de Tekna een panoramisch dak heeft maar dit gaat niet open maar er is wel een verduisteringsgordijn.
                    Of de Suzuki sx4 S-cross de topversie in de 1.6diesel met 120pk en 300nm heeft standaard 4x4 maar deze kan via een knop uitgeschakeld worden of op permanent gezet worden of dat hij dat zelf kiest en een panoramisch dak dat volledig open kan in 2delen. Schoonbroer heeft deze in de 1.6 naft en is een mooie uitgeruste wagen voor zijn prijs en rijd zeer comfortabel en is ruim plaats in.


                    Verder over die problemen wil ik even aanhalen dat we kunnen met 5mensen dezelfde wagen kopen en 4kunnen geen enkel probleem hebben en eentje kan om de haverklap in de garage staan. Er is altijd een factor ''geluk'' mee gemoeid. Mijn Opel Astra ST is 2maanden oud en er steekt al een nieuw stuurhuis onder .

                    Comment


                    • #11
                      ben inderdaad ook al voor die X-trail in tecna uitvoering gaan zien, maar als ik me niet vergis kan je de bestuurderszetel niet kantelen (het zitvlak dan) dus dan is het een no-go voor mij, ik wil een lange zitting en benen die goed ondersteund zijn en dat is niet het geval met de tecna X trail

                      Comment


                      • #12
                        Ik zou in deze klasse voor de Mazda gaan maar goed deze stond niet tussen u keuze. Overall toch maar de Rav4 aangezien de betrouwbaarheid van de japanner toch hoger is en deze wagen zich reeds meermaals heeft bewezen. Langs de andere kant vind ik de Kuga wel iets geslaagder van design... Toch een moeilijke keuze

                        Comment


                        • #13
                          Wat vindt je van de sportage 3?
                          Toch ook een mooie wagen.

                          Comment


                          • #14
                            ook slechte zetels en vind die Koreanen ook niet mooi, bovendien hou ik helemaal niet van het optiebeleid dat al die Jappen en Koreanen hanteren : je moet verplicht een bepaald uitrustingsniveau kopen als je één bepaalde optie wilt, bvb als je de topzetels wil, moet je ook de topversie nemen (als je sowieso al goede zetels kan krijgen bij Jappen en Koreanen), en dan betaal je plots de prijs van een Volkswagen of andere "Europese" auto.
                            Ben geen fan tout court van Aziatisch (behalve het eten en de vrouwtjes :-) dus ik denk dat zelfs de RAV 4 gaat afvallen, wat trouwens de enige SUV is die ik kan vinden die zetels heeft die 8- voudig verstelbaar zijn (naast blijkbaar de CX5 ook, moet ik ook eventjes naar gaan kijken), deze ziet er ook niet zo beroerd uit op 19 duim.
                            Ik doe mijn best, maar kom toch altijd bij de niet-Aziatische merken uit : Audi, BMW, VW, Mini, Ford, één maal een Fransoos gehad, moet ik ook niet meer...

                            Comment


                            • #15
                              Kan je begrijpen. Ik heb een sp3. Mijn vorige wagen was een Mercedes C220 cdi, avantgarde. Was 4 jaar toen ik die verkocht omdat ik een 4x4 nodig had. Woon op een plaats waar ze strooizout niet kennen :-).
                              Heb voor Kia gekozen op aanraden van collega's. Tegen mijn zin gaan kijken en toch de stap gezet.
                              Na 3 jaar nog geen spijt van gehad. Hopelijk blijft het zo.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ysie Bekijk Berichten
                                Heb voor Kia gekozen op aanraden van collega's. Tegen mijn zin gaan kijken en toch de stap gezet.
                                Na 3 jaar nog geen spijt van gehad. Hopelijk blijft het zo.
                                Hier ook, zeer tevreden over de Sportage.
                                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                Comment


                                • #17
                                  Ik vind de Hyundai ix35 een zeer geslaagd model spijtig dat die wel wat aan de dure kant is.
                                  Wat die X-trail betreft van Nissan, die kan elk moment gaan veranderen van model en die lijkt dan op een grotere Qashqai.
                                  De Mitsubishi Outlander mss ? Ook een zeer knappe ''SUV'' enkel in 2.2 te verkrijgen.
                                  Audi Q5 zeer mooi enkel spijtig dat die zo prijzig is.
                                  Dan moet ik eerlijk zeggen dat de Ford Kuga toch prijs/kwaliteit toch weer dat beetje voordeel heeft...

                                  Comment


                                  • #18
                                    inderdaad, nieuwe X-trail was een potentiele winnaar veel auto voor weinig geld maar ook daar zetels niet OK, zitvlak kan niet kantelen electrisch, ook niet in de tecna versie, dus valt af... Q 5 zit in de zelfde categorie van X3, Evoque en GLK, maar is een héél saaie auto, dan in die prijscategorie nog liever X3 en Evoque maar voorlopig geef ik de "goedkopere" RAV 4 en Kuga het voordeel van de twijfel.... Als deze voor mij althans even goed rijden als een X3, waar ik nu niet stijl van achterover viel, waarom zou ik dan 10.000 euro méér geven voor een auto met minder opties ?
                                    Maar toch nog maar even de testritten afwachten... Outlander is megamottig van looks, bovendien ook niet goedkoop als je een béétje opties wil, dus inderdaad, denk dat Kuga prijs/kwaliteit de beste keuze is, net voor de RAV 4.
                                    Morgen testritje, zal verslag schrijven in de bijhorende rubriek...

                                    Comment


                                    • #19
                                      benieuwd naar de uiteindelijke keuze.
                                      hoe weten jullie eigenlijk als een stoel goed zit, daar moet je toch echt al een rit van 5-6 uur voordoen om ECHT te weten hoe hij meevalt. gewoon proefritje waarin je nog eens afgeleid bent door al het nieuwe lijkt me niet geschikt?

                                      Comment


                                      • #20
                                        hm, ik weet na het instappen al direct of een zetel lekker zit of niet.... Die van de Kuga (10-voudig electrisch verstelbaar) zit zéééér lekker, ik zou durven zeggen op bmw-sportzetel niveau, maar helaas duwt de middenconsole tegen mijn rechterknie, en hoezeer ik mezelf ook probeer te overtuigen, 't is echt irritant

                                        Comment

                                        Working...
                                        X