Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kopen of Leasen?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Iedereen moet naar zijn boekhouder luisteren natuurlijk.

Maar als je bedrijf krediet nodig heeft (om snel uit te breiden bv), dan is het financieren van autos zeker een goede keuze, omdat dit zo ongeveer het goedkoopste krediet is dat je kan vinden.

En als je de kosten volledig op voorhand wil kennen, dan moet je operationeel leasen.
    Het heeft ook met het beheer van de vloot te maken. Als je 20-30 autos zelf moet beheren, dan heb je hiervoor bijna een extra personeelslid voor nodig. Dat kan de leasingmaatschappij voor jou doen als je dat wil.
    Bij de meeste bedrijven is vlootbeheer geen kerntaak, en dan wordt dat uitbesteedt.
    Zo is dat.
    Toch is operationele lease, duur. Maar voor vele/sommige wel een oplossing denk ik.
    In ieder geval, hier geen leasing meer na slechte ervaring met de oranje leeuw...
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oeie, met de leeuw dan nog... I'll rest my case, dan

Operationele lease is idd pokkeduur, voor een klein bedrijf. Bedrijven met een vloot zijn er dan wel weer goed mee gediend. Auto's zijn immers hun kerntaak niet, en als de HR dit moet bijpakken... Meestal is dat iemand met een achtergrond in de sociale of psychologische wereld
      2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

TS is zelfstandige, voor een zelfstandige is kopen beter, hetzij onmiddellijk, hetzij met een lening (als ik me niet vergis zijn de interesten aftrekbaar als beroepskost).

Voor een groot bedrijf kan ik de voordelen van leasing inzien, maar dat was niet de vraag van TS.
        2004-2008 : VW Golf IV variant rabbit SDI 68 PK
        2008-2013 : Audi A6 avant 2.0 TDI 136 PK
        2013-201x : BMW 5 touring 530D 258 PK

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
          TS is zelfstandige, voor een zelfstandige is kopen beter, hetzij onmiddellijk, hetzij met een lening (als ik me niet vergis zijn de interesten aftrekbaar als beroepskost).

Voor een groot bedrijf kan ik de voordelen van leasing inzien, maar dat was niet de vraag van TS.
          Klopt idd... voor TS is kopen wss de beste beslissing.
          Maar zoals ik reeds in het begin zei is dit afhankelijk van de situatie waarin jijzelf of je bedrijf zit...
          Zelfstandige of venootschap, aantal wagens, jong en groeiend bedrijf of gevestigde waarde, etc.
          Er is geen correct antwoord van 'dit of dat is het beste'.

Ben zeker niet akkoord met uitspraken zoals "als je het geld niet hebt moet je het niet kopen". Privé volledig akkoord, maar zeker niet in een vennootschap.
          Tenzij de marges in jullie bedrijfjes lager liggen dan de interest op een lening... maar ik mag hopen voor jullie dat dat niet het geval is.
          En hierbij komt nog eens dat je de intrest kan aftrekken van de belastingen.
          Dubbel gewonnen dus... maar goed, dat lijken sommigen niet te willen snappen omwille van het psychologisch onbehagen aan een lening vast te zitten.

Leasing is zeker interessant voor een grotere vennootschap.
          En ik blijf erbij, ook een off-balance verhaal zoals renting is zeer interessant, vooral voor startende bedrijfjes.
          Waarom? Maandelijks vaste facturen. En omdat je een zeer groot voorschot kan betalen. Dit kan nog gemakkelijk zijn als blijkt dat je op het einde van het jaar nog wat extra kosten dient te maken.
          Een voorschot van €15.000 kan perfect op een modale wagen met een belastingsvoordeel van meer dan €3.000 tot gevolg.
          Verder kan je ook relatief eenvoudig van wagen wisselen... na een half jaar, een jaar of twee jaar bijvoorbeeld, en zit je niet voor 4 of 5 jaar vast.
          Dat is makkelijk om klein te beginnen en als het goed gaat over te schakelen op een iets grotere wagen.

Comment

Leasen kan echt behoorlijk goedkoop zijn. Voor wie er nog in geïnteresseerd is, ik heb mijn auto geleased via het bedrijf dat bij deze reactie staat en was super goedkoop!
            Last edited by Gixxer; 21/08/2018, 09:20.

Comment

Wat sluikreclame...

Is niet eens leasing. Is gewoon "kopen op afbetaling".
              Met een ballon-lening zelfs.
              Last edited by Phate; 20/08/2018, 18:19.

Comment

En enkel voor Nederland.

Comment

Working...
                X