Hoi, heb na wat onderzoek een chiptuning bedrijf gevonden, nl. dvx performance.
Deze zouden dus met een stage 1 tuning mijn wagen tot 145 PK en 320nm kunnen brengen, komt op een 450,-. Met stage 2 tot 150 PK en 340nm, komt op 850,-. Met stage 3 kunnen ze tot 175 PK en 365nm gaan voor een 2000,-.
Bij stage 2 verwijderen ze DPF en veranderen ze de luchtfilter.
Bij stage 3 ook en doen ze een turbo upgrade, ik dacht andere uitlaat ook maar ben niet zeker.
Stage 3 is dus geen beginnen aan, voor mij dan toch. Maar ik ben stage 1 en/of 2 toch zeker aan het overwegen. Volgens hun is geen enkele van de stages (zelfs niet de 3de) schadelijk voor de motor, ook zou er dus geen extra slijtage zijn op lange(re) termijn.
Wat denken jullie?
Enkele huidige gegevens:
-motor: 1598 cc L4 turbodiesel
-gewicht: rond 1300 kg
-77kw/105pk bij 3000opm
-250 nm bij 1500-2750opm
-voorwielaandrijving
-topsnelheid: 195 km/u
-0-100: 10,9 sec (zelf 10 gemeten )
-verbruik: rond 6,8
Deze zouden dus met een stage 1 tuning mijn wagen tot 145 PK en 320nm kunnen brengen, komt op een 450,-. Met stage 2 tot 150 PK en 340nm, komt op 850,-. Met stage 3 kunnen ze tot 175 PK en 365nm gaan voor een 2000,-.
Bij stage 2 verwijderen ze DPF en veranderen ze de luchtfilter.
Bij stage 3 ook en doen ze een turbo upgrade, ik dacht andere uitlaat ook maar ben niet zeker.
Stage 3 is dus geen beginnen aan, voor mij dan toch. Maar ik ben stage 1 en/of 2 toch zeker aan het overwegen. Volgens hun is geen enkele van de stages (zelfs niet de 3de) schadelijk voor de motor, ook zou er dus geen extra slijtage zijn op lange(re) termijn.
Wat denken jullie?
Enkele huidige gegevens:
-motor: 1598 cc L4 turbodiesel
-gewicht: rond 1300 kg
-77kw/105pk bij 3000opm
-250 nm bij 1500-2750opm
-voorwielaandrijving
-topsnelheid: 195 km/u
-0-100: 10,9 sec (zelf 10 gemeten )
-verbruik: rond 6,8
Comment