Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
    Ik rij nu met een golf 7 1.6tdi vervangwage rond. Dat is gewoon ronduit gevaarlijk en traag imo, zeker alles boven de 110. Ik zou het gewoon al doen voor de kracht op hogere snelheden.
    Dat valt toch nog mee op hoge snelheden? Ik schakel wel vaak terug op autostrade maar toch...
    Maarja ik kom dan ook van een 1.25 atmosferische 60 PK motor dus voor mij is alles een verbetering

Comment

• Perfect voor op u 18
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Ik rij nu met een golf 7 1.6tdi vervangwage rond. Dat is gewoon ronduit gevaarlijk en traag imo, zeker alles boven de 110. Ik zou het gewoon al doen voor de kracht op hogere snelheden.
        Gevaarlijk? Wat moet een trucker dan niet zeggen? En de meeste worden toch redelijk oud

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
          Die 256 km/u lijken me toch realistisch aangezien mijn neef onlangs in een 7% afdaling op de Duitse snelweg 287.5 km/u haalde met zijn Polo 1.4 tdi Blue Motion (vorig model, gechipt stage 14 tot 285 pk) . Hij versnelde tot het einde van het beschikbare toerental en zette de versnellingsbak daarna in neutraal waarna hij nog kon versnellen tot bovengenoemde snelheid. Hij overwoog wel om keramische Porsche remmen te laten installeren wegens het ietwat onzekere gevoel met de standaardremmen. Hierbij een foto van de smaakvol gemodificeerde wagen van mijn neef Helmut zaliger.

http://www.mykarre.com/user/gallery/...Tuning-Bilder/
          Feliciteer je neef maar met zijn goede smaak. Net zoals die 256 km/u A1 is dit een toonvoorbeeld van een geslaagde optische aanpassing. Discreet maar toch mooi. Een goedkoper alternatief voor die keramische remmen is een remparachute. Een aanrader voor elke A1 en Polo die de 300 benaderen. Iemand die een 105 pk Golf een gevaar vindt kan best zijn rijbewijs inleveren en lijkt me eerlijk gezegd zelf een gevaar op de baan.

Comment

• Ik leef nog , wat moeten die met een traktor zeggen als die een koersvelloke wil voorbijsteken

Comment

• Ik kan met mijn 1.6 hdi 110pk goed mee met het verkeer.

Toch denk ik er soms ook wel aan om hem te laten chippen, tot op heden echter nog steeds de stap niet gezet.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                Perfect voor op u 18
                Die fiesta van 60 pk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk Berichten
                  Ik denk nie da gij ook maar enig idee hebt van wat er op mijn rekening staat... en aan wa ge hier allemaal zit te zeggen is dat dus overduidelijk.
                  Heb ik gezegd da ik mijn auto ga chiptunen? Neen.
                  Ik overweeg van hem te chippen en daarom vraag ik hier advies en wat de eventuele risico's kunnen zijn. Ik heb dus nooit om financieel advies ofzo gevraagd en uw reactie is dan ook totaal nie nodig.
                  En ik ga helemaal bij niemand 'bleiten' aangezien ik verantwoordelijk ben voor mijn eigen beslissingen
                  Nogmaals, gij weet niet wat er op mijn rekening staat en hebt dan ook niets te zeggen over wat er zou moeten op staan toch bedankt
                  Ge spreekt uzelf tegen.
                  2000€ is niet haalbaar zeg je zelf...

En als er dan toch zo veel,overschot is, waarom koop je dan niet ineens een auto met andere motor.

Het interessert me geen zak wat er op je rekening staat. Ik zeg alleen dat je wel eens een dikke reparatie mag verwachten, en dat je daar tegen moet kunnen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                    Ge spreekt uzelf tegen.
                    2000€ is niet haalbaar zeg je zelf...

En als er dan toch zo veel,overschot is, waarom koop je dan niet ineens een auto met andere motor.

Het interessert me geen zak wat er op je rekening staat. Ik zeg alleen dat je wel eens een dikke reparatie mag verwachten, en dat je daar tegen moet kunnen.
                    Ik spreek mijzelf juist nie tegen. Het is niet omdat er 'overschot' is op mijn rekening da het allemaal op moet he . Er komen nog wa ander kosten kijken bij een auto, ma da zou ik u nie moeten vertellen.
                    En als het u geen zak interesseert moet ge er maar nie over beginnen en misschien is nadenken voor ge begint te typen. Of beter gewoon nie typen.

Comment

• Als je al met 110pk niet mee kan met het verkeer lol... Vroeger was je al het mannetje met je 1.9tdi met rode "i".

Hoewel ik tegen de idee ben dat een 18 jarige genoeg heeft aan een 1.1 benzine met 60pk. Voor inhaalacties en snelwegen is dat wel redelijk gevaarlijk. Dat was mijn eerste wagen. Inhalen was ruim anticiperen en vlot 120 halen op de snelweg was direct van na de oprit even slipstreamen achter een camion

Comment

Dat valt toch nog mee op hoge snelheden? Ik schakel wel vaak terug op autostrade maar toch...
                        Maarja ik kom dan ook van een 1.25 atmosferische 60 PK motor dus voor mij is alles een verbetering
                        ik vond het wat tegenslagen eerlijk gezegd. Het enige positieve aan die kar is het verbruik en het audiosysteem.

Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                        Gevaarlijk? Wat moet een trucker dan niet zeggen? En de meeste worden toch redelijk oud
                        een camion haalt bij mijn weten geen 120? .

Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                        Feliciteer je neef maar met zijn goede smaak. Net zoals die 256 km/u A1 is dit een toonvoorbeeld van een geslaagde optische aanpassing. Discreet maar toch mooi. Een goedkoper alternatief voor die keramische remmen is een remparachute. Een aanrader voor elke A1 en Polo die de 300 benaderen. Iemand die een 105 pk Golf een gevaar vindt kan best zijn rijbewijs inleveren en lijkt me eerlijk gezegd zelf een gevaar op de baan.
                        Mensen die mij niet kennen en toch al mening over mij klaar hebben
                        BMW X5 45e

Comment

ik vond het wat tegenslagen eerlijk gezegd. Het enige positieve aan die kar is het verbruik en het audiosysteem.

Mensen die mij niet kennen en toch al mening over mij klaar hebben
                          De onze haalt 130, maar durf t niet, te snel voor zo' n spel
                          Last edited by krikkie; 05/08/2014, 08:31.

Comment

• Je hoeft niet noodzakelijk brokken te rijden omdat je auto gechipt is ... ik ken er die met een standaard TDI 100 PK na 40.000km toe waren aan een nieuw tweemassavliegwiel + koppelingset, terwijl ik er ook ken die na > 200.000km met eenzelfde motor maar dan gechipt, nog geen enkel probleem hadden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                              Als je al met 110pk niet mee kan met het verkeer lol... Vroeger was je al het mannetje met je 1.9tdi met rode "i".

Hoewel ik tegen de idee ben dat een 18 jarige genoeg heeft aan een 1.1 benzine met 60pk. Voor inhaalacties en snelwegen is dat wel redelijk gevaarlijk. Dat was mijn eerste wagen. Inhalen was ruim anticiperen en vlot 120 halen op de snelweg was direct van na de oprit even slipstreamen achter een camion
                              Heb dat vroeger gehad als 18-jarige. Gifgroene ibiza gttdi. Is een pak sneller dan zo'n bluemotion krel. Die versnellingsbakverhoudingen zijn hopeloos lang.
                              BMW X5 45e

Comment

• Rijstijl= alles , toeval bestaat niet

Comment

• Heb net eens wat geprobeerd, 120 rijden in 3e. Dan zit ergens wel nog een beetje vermogen.
                                  BMW X5 45e

Comment

Ja ik begrijp wat je bedoelt, maar ik denk qua prijs die ik betaald heb zou ik bv wel een Golf 2.0 gehad hebben maar met minder comfort dan wat ik nu heb. Dat ligt natuurlijk ook weer aan de relatief lage prijs die ik heb betaald. Aangezien ik nu wel leer interieur, bose geluidssysteem en sportpakket (met sportophanging, versnellingsbak en 'kuip'-zetels) heb... Oh ja en mistlampen, cruise control, 17 inch velgen en nog wel wat dingen waar ik niet direct aan denk
                                    Dan heb je inderdaad weinig betaald

Comment

Dit is mijn 8ste wagen. Ik heb wagens gehad tussen de 80pk en 210pk. In alle voelde ik mij veilig hoor. Nu ben je echt wel aan het overdrijven zeker als je dan nog zegt een golf 7, voelt al solide aan... 90% van het verkeerd heeft zo een motor, ik denk niet dat er veel dit gevaarlijk vinden.
                                      Als je natuurlijk altijd meer vermogen gewoon bent moet je inderdaad twee keer nadenken bij inhaalmanoevres etc... maar gevaarlijk lol

Maar ik weet wel wat je bedoelt, tot 2 weken geleden reeds ik zowat altijd op de 2 linkse baanvakken en kon ik "anders" rijden dan nu. De 2 rechtse baanvakken dan maar voor mij de komende tijd.
                                      Last edited by SteakFriet; 05/08/2014, 09:24.

Comment

Heb net eens wat geprobeerd, 120 rijden in 3e. Dan zit ergens wel nog een beetje vermogen.

Rij er mee alsof het een benzine is, dat moet werken

Comment

Vroeger wel

Comment

Working...
                                          X