Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?

    Hoi, heb na wat onderzoek een chiptuning bedrijf gevonden, nl. dvx performance.

    Deze zouden dus met een stage 1 tuning mijn wagen tot 145 PK en 320nm kunnen brengen, komt op een 450,-. Met stage 2 tot 150 PK en 340nm, komt op 850,-. Met stage 3 kunnen ze tot 175 PK en 365nm gaan voor een 2000,-.

    Bij stage 2 verwijderen ze DPF en veranderen ze de luchtfilter.
    Bij stage 3 ook en doen ze een turbo upgrade, ik dacht andere uitlaat ook maar ben niet zeker.

    Stage 3 is dus geen beginnen aan, voor mij dan toch. Maar ik ben stage 1 en/of 2 toch zeker aan het overwegen. Volgens hun is geen enkele van de stages (zelfs niet de 3de) schadelijk voor de motor, ook zou er dus geen extra slijtage zijn op lange(re) termijn.

    Wat denken jullie?

    Enkele huidige gegevens:

    -motor: 1598 cc L4 turbodiesel
    -gewicht: rond 1300 kg
    -77kw/105pk bij 3000opm
    -250 nm bij 1500-2750opm
    -voorwielaandrijving
    -topsnelheid: 195 km/u
    -0-100: 10,9 sec (zelf 10 gemeten )
    -verbruik: rond 6,8

  • #2
    Bij stage 2 heb je een dik risico dat je niet meer door de controle geraakt.

    En geloof je nu zelf dat er geen extra risico is voor de motor?
    Welke garantie krijg je?
    En hou er ook rekening mee dat bij het minste probleem Audi zich zal terugtrekken. Zelfs op een herstelling zullen ze geen garantie geven.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
      Bij stage 2 heb je een dik risico dat je niet meer door de controle geraakt.

      En geloof je nu zelf dat er geen extra risico is voor de motor?
      Welke garantie krijg je?
      En hou er ook rekening mee dat bij het minste probleem Audi zich zal terugtrekken. Zelfs op een herstelling zullen ze geen garantie geven.
      Tuurlijk geloof ik dat niet, daarom dat ik de vraag hier stel
      Garantie is 5 jaar op software en motor en aandrijflijn. Maar ook hier vrees ik dat zelfs als er iets gebeurd het redelijk moeilijk is om aan te tonen dat dit komt door de tuning zelf, tenzij dat de turbo ontploft natuurlijk
      Zelf heb ik geen garantie meer, en ik ga meestal ook naar een niet-Audi garage. Aangezien mij da geen enkele meerwaarde geeft buiten het feit dat ik een onderhoudsboekje kan voorleggen bij verkoop en altijd veel duurder is.
      Verder verzekeren ze mij wel dat de 1.6 blokken 'beresterk' zijn e.d. er zou blijkbaar ook een koppeling van een 2L inzitten, moest dat iets uitmaken. Het enigste dat soms kuren vertoont bij tuning van 1.6 tdi blokken is volgens hun de EGR en EGR koeling

      Comment


      • #4
        Zeker een aanrader!! Ik heb zelf een audi a1 stage 3 en rij nu al bijna 85000 km zonder problemen.. Heb 179pk en 379 nm koppel.. Nog altijd originele remmen +origineel vliegwiel en koppeling.. Mijn rijstijl is zo extreem dat ik bij mezelf denk "da wilt precies ni kapot.. Heb in Duitsland (waar het mag) , een topsnelheid van 256km/u.. Audi kan dit in principe niet zien bij de 1.6tdi motoren.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
          Zeker een aanrader!! Ik heb zelf een audi a1 stage 3 en rij nu al bijna 85000 km zonder problemen.. Heb 179pk en 379 nm koppel.. Nog altijd originele remmen +origineel vliegwiel en koppeling.. Mijn rijstijl is zo extreem dat ik bij mezelf denk "da wilt precies ni kapot.. Heb in Duitsland (waar het mag) , een topsnelheid van 256km/u.. Audi kan dit in principe niet zien bij de 1.6tdi motoren.
          Hoeveel km heb je er in totaal al mee gereden? En nooit problemen mee gehad, rare geluidjes, kuren,...?
          Persoonlijk vind ik 2000 veel te veel, ik kan dat op dit moment totaaal niet permitteren... maar stage 2 zie ik misschien wel zitten... 340 nm is nie niks eh

          Comment


          • #6
            Ik denk vanaf 18000.. Nooit problemen of geluiden.. als je het budget niet hebt dan hoef je dat niet te doen..

            Comment


            • #7
              Als ge meer vermogen wilt voor een redelijke prijs lijkt me de stage 1 de beste keus.

              Comment


              • #8
                Ik moet wel zeggen het verschil tussen mijn zomerwielen en men winterwortel een serieus verschil (18>16")

                Comment


                • #9
                  Doen! Op mijn 1.6tdi stage 1(143pk 310nm) en immens verschil buiten standaard, veel plezanter rijden.

                  Egr is idd wel gekend probleem bij de 1600tjes. Is bij mij software matig toegezet en bij regeneratie gaat die terug open.
                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                    Doen! Op mijn 1.6tdi stage 1(143pk 310nm) en immens verschil buiten standaard, veel plezanter rijden.

                    Egr is idd wel gekend probleem bij de 1600tjes. Is bij mij software matig toegezet en bij regeneratie gaat die terug open.
                    Dus jij bent wel tevreden van de manier waarop ze hem hebben afgesteld? Mag ik vragen waar je hiervoor gegaan bent?

                    PS kan je EGR problemen niet vermijden door deze dan volledig af te sluiten? Ik denk trouwens niet dat dit een probleem veroorzaakt bij de keuring, ze controleren bij het tunen normaal wel degelijk de uitstoot waarden
                    Dat hij meer tijd nodig heeft om warm te lopen is misschien wel een nadeel, vooral in de winter dan.
                    Last edited by ; 02/08/2014, 03:29.

                    Comment


                    • #11
                      Zeer zeker af te raden. Nooit laten knoeien aan je motor door lieden die denken er meer van te kennen dan de fabrieksingenieurs. Die waarden die ze hier opgeven (256 km/u topsnelheid :-) en 179 pk) zijn eerder lachwekkend en met een dikke korrel zout (eerder een zoutvat) te nemen.

                      Comment


                      • #12
                        175pk uit een 1.6je??? Je moet goed zot zijn om dat te laten doen en te geloven dat je dan nog garantie krijgt als er iets fout loopt. Stage 1 lijkt me echt geen probleem te zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                          Zeer zeker af te raden. Nooit laten knoeien aan je motor door lieden die denken er meer van te kennen dan de fabrieksingenieurs. Die waarden die ze hier opgeven (256 km/u topsnelheid :-) en 179 pk) zijn eerder lachwekkend en met een dikke korrel zout (eerder een zoutvat) te nemen.
                          Ik nodig u graag uit voor een testrit.. Ik verheug er mij op

                          Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          175pk uit een 1.6je??? Je moet goed zot zijn om dat te laten doen en te geloven dat je dan nog garantie krijgt als er iets fout loopt. Stage 1 lijkt me echt geen probleem te zijn.
                          Inderdaad, met welke reden goed zot?! Over wat soort garantie heb jij het?

                          Comment


                          • #14
                            Nee bedankt , ik ben mijn leven nog niet beu. 256 km/u in zo'n sigarenkist lijkt me niet echt veantwoord trouwens. Raar dat Audi snelheidsmeters met zulke extreme afwijkingen inbouwt of hoort dat ook bij die zogenaamde tuning ?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten



                              Inderdaad, met welke reden goed zot?! Over wat soort garantie heb jij het?
                              De zogenaamde garantie van de chiptuner op een wagen die zo ver getuned is. Dat is meestal een lege doos, een marketingtruc om klanten te lokken.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                                Nee bedankt , ik ben mijn leven nog niet beu. 256 km/u in zo'n sigarenkist lijkt me niet echt veantwoord trouwens. Raar dat Audi snelheidsmeters met zulke extreme afwijkingen inbouwt of hoort dat ook bij die zogenaamde tuning ?
                                Dan zal de tuner connecties hebben bij audi ag want ik heb namelijk alle parameters correct geinitialiseerd na de tuning en ik controleer deze maandelijks.. Dit heeft niets te maken met TS zijn vraag, dwz u commentaren zijn volledig nutteloos..

                                Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                                De zogenaamde garantie van de chiptuner op een wagen die zo ver getuned is. Dat is meestal een lege doos, een marketingtruc om klanten te lokken.
                                Je moet de algemene voorwaarden doornemen.. Moet je met alles doen. Iets van meestal is is niet altijd het geval dus waarom deze aanhaling?

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk Berichten
                                  Dus jij bent wel tevreden van de manier waarop ze hem hebben afgesteld? Mag ik vragen waar je hiervoor gegaan bent?

                                  PS kan je EGR problemen niet vermijden door deze dan volledig af te sluiten? Ik denk trouwens niet dat dit een probleem veroorzaakt bij de keuring, ze controleren bij het tunen normaal wel degelijk de uitstoot waarden
                                  Dat hij meer tijd nodig heeft om warm te lopen is misschien wel een nadeel, vooral in de winter dan.
                                  Dvx. Ben tevreden ervan. Egr heb je nog zltijd nodig voor u roetfilter te regenereren.

                                  Als ge wilt, ik woon halftijds en u geburen, kunde is meerijden.
                                  2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                                  1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                                  2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                                  2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                                  Comment


                                  • #18
                                    Een Poloke met 175 pk haalt 256 km/u terwijl een Golf Gti 200 pk nodig heeft om 230 km/u te halen. Niet zwanzen he :-)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Polo? Topic goed gelezen!! Ik zwans ni.. Als ik me niet vergis zat forumlid Namaz naast mij.. En derbij ik heb hier aan niemand verantwoording af te leggen en waarom zou ik liegen..

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                                        Je moet de algemene voorwaarden doornemen.. Moet je met alles doen. Iets van meestal is is niet altijd het geval dus waarom deze aanhaling?
                                        Je moet de wijsneus niet afgeven. Uit ervaringen van mezelf en die van anderen weet ik dat. Je moet me die algemene voorwaarden van de zogenaamde garantie op chiptuning maar eens tonen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X