Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk moet hier niks bewijzen want het is pure logica: uw standaard bandjes van uw A1 zijn niet gehomologeerd om zo'n geschifte snelheden boven 200km/h te halen. Dat kan je zien aan de snelheidsindex die op de banden staat.
Je valt hier keer op keer zwaar door de mand kerel.
Is hetzelfde als dbr mijn nummerplaat weet..
Comment
-
Met al die veranderingen wijzigen de specificaties van dat autootje grondig (biv/wegenbelasting zijn gebaseerd op de in de papieren vermelde co2 uitstoot , euro 5 norm , werkende dpf waaraan ie nu waarschijnlijk niet meer voldoet) . Ik zou dan ook nooit zo liggen opscheppen over al die illegale tuningtoestanden goed wetende dat iedereen dit hier kan lezen. Die eco premie indertijd incasseren en je wagen nadien zo verbouwen dat ie absoluut niet meer aan de voorwaarden voldoet lijkt me ook niet helemaal wettelijk om het zacht uit te drukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenMet al die veranderingen wijzigen de specificaties van dat autootje grondig (biv/wegenbelasting zijn gebaseerd op de in de papieren vermelde co2 uitstoot , euro 5 norm , werkende dpf waaraan ie nu waarschijnlijk niet meer voldoet) . Ik zou dan ook nooit zo liggen opscheppen over al die illegale tuningtoestanden goed wetende dat iedereen dit hier kan lezen. Die eco premie indertijd incasseren en je wagen nadien zo verbouwen dat ie absoluut niet meer aan de voorwaarden voldoet lijkt me ook niet helemaal wettelijk om het zacht uit te drukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenMet al die veranderingen wijzigen de specificaties van dat autootje grondig (biv/wegenbelasting zijn gebaseerd op de in de papieren vermelde co2 uitstoot , euro 5 norm , werkende dpf waaraan ie nu waarschijnlijk niet meer voldoet) . Ik zou dan ook nooit zo liggen opscheppen over al die illegale tuningtoestanden goed wetende dat iedereen dit hier kan lezen. Die eco premie indertijd incasseren en je wagen nadien zo verbouwen dat ie absoluut niet meer aan de voorwaarden voldoet lijkt me ook niet helemaal wettelijk om het zacht uit te drukken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk moet hier niks bewijzen want het is pure logica: uw standaard bandjes van uw A1 zijn niet gehomologeerd om zo'n geschifte snelheden boven 200km/h te halen. Dat kan je zien aan de snelheidsindex die op de banden staat.
Je valt hier keer op keer zwaar door de mand kerel.
Ik weet ook dat sinds u problemen met uwe gechipte wagen je naar het anti groepje bent verhuisd, geen probleem mee overigens, maar laat anderen hun ding gewoon doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk BerichtenPrecies van plan om de kliklijn te bellen?!Gasten die hun 40 km/u brommerke opdrijven tot 100 km/u gaan dat ook niet zo maar op een forum zetten met nummerplaat en al.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenDe kliklijn ? Is dat een nieuw initiatief van BDW om dat gat van 17 miljard te dichten ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk BerichtenDe kliklijn ? Is dat een nieuw initiatief van BDW om dat gat van 17 miljard te dichten ?Gasten die hun 40 km/u brommerke opdrijven tot 100 km/u gaan dat ook niet zo maar op een forum zetten met nummerplaat en al.
Comment
-
Inderdaad , ik dacht dat je een grapje maakte
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenIk nodig bij deze iedereen die dit niet geloofd aanwezig te zijn bij de volgende rondrit die word georganiseerd.. Ik zal dan speciaal tijd vrijmaken voor met iedereen afzonderlijk een testrit te maken.. Ibifaho zal mij bevestigen als ik zeg dat de originele werkelijke snelheid (193km/u) in 4de versnelling ook gaat (4400tpm) dan heb je de 5de nog over eh2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Je valt hier keer op keer zwaar door de mand kerel.2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
Comment
-
Aan de topic starter, chip hem stage 1 met een inlegfilter. En die 145 pk en 320-340nm is voldoende om er een leuke wagen van te maken en toch geen fortuin uit te geven.
Ik heb al enkele keren met Ibifaho zijn Polo gereden en das heel plezant nu met chip erin, eigenlijk krijg je dan gewoon de waardes van 2.0. En laat die moraalridders maar zeiken.2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk BerichtenAan de topic starter, chip hem stage 1 met een inlegfilter. En die 145 pk en 320-340nm is voldoende om er een leuke wagen van te maken en toch geen fortuin uit te geven.
Ik heb al enkele keren met Ibifaho zijn Polo gereden en das heel plezant nu met chip erin, eigenlijk krijg je dan gewoon de waardes van 2.0. En laat die moraalridders maar zeiken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenIk nodig bij deze iedereen die dit niet geloofd aanwezig te zijn bij de volgende rondrit die word georganiseerd.. Ik zal dan speciaal tijd vrijmaken voor met iedereen afzonderlijk een testrit te maken.. Ibifaho zal mij bevestigen als ik zeg dat de originele werkelijke snelheid (193km/u) in 4de versnelling ook gaat (4400tpm) dan heb je de 5de nog over eh
Met mijn ma hare polo (1.2i 3cillinder platte naft met de volle 70pk), raakt ge net aan 180 op platte baan.Last edited by IbifaHo; 03/08/2014, 11:04.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenKerel, er ligt wel kwaliteit onder die kar, gene rommel af fabriek waar je maar max 160 mee moogt.
Ik weet ook dat sinds u problemen met uwe gechipte wagen je naar het anti groepje bent verhuisd, geen probleem mee overigens, maar laat anderen hun ding gewoon doen.
Comment
-
Iedereen doet wat hij wil met chiptuning. Ik ben nog steeds van mening, indien je meer pit in je wagen wil koop er dan 1 met een zwaardere motor. In een A1 vind ik het al helemaal ridicuul. Ik zou het risico niet nemen, ken verschillende mensen die het gedaan hebben met last nadien. Langs de andere kant ken ik ook genoeg mensen die zeer tevreden zijn. Moest je het laten doen, laat het bij een deftige tuner doen, PP bijvoorbeeld.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk ben helemaal niet anti chiptuning, ik zal het zeker nog laten doen maar het moet verantwoord zijn. Dat is geen kwestie van anderen hun ding niet laten doen, dat is simpelweg een kwestie van gezond verstand en verantwoord omgaan met auto's. Wanneer iemand op dit forum komt verklaren dat hij met zijn auto die standaard 105pk heeft na chiptuning 256km/h gaat rijden op de snelweg dan is het niet meer dan normaal dat daar bakken kritiek op komt. Dat is simpelweg waanzin, juiste banden of niet.
En wat is daar waanzin aan? Die wagen is stage 3 en daar steken al enorm veel uren en aangepaste onderdelen in. Hij rijdt er al een dik 60.000km mee zonder problemen. Dit wijst erop dat er niet over één nacht ijs is gegaan. Ik heb nu al +- 5 rondritten met hem gedaan als co en nog een paar gewone ritjes (zoals het beruchte ritje naar de ring). Ik heb mij NOOIT zorgen gemaakt over de wagen.
Hier komt kritiek naar iemand die dus al een 2 jaar zo rondrijdt zonder problemen, die een andere gebruiker raad wil geven maar daar wordt op afgerekend. Sterk bezig Autoforum, sterk bezig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk BerichtenIn principe zou ik graag zo veel mogelijk pk's uit mijn auto halen op een manier waarop ik geen bakken met geld moet uitgeven, de motor niet naar de KL**** rijd en toch liefst nog door de keuring geraakDe meerprijs voor stage 2 is het geld (voor mij persoonlijk) niet waard als ik naar de pk & koppelwinst kijk.
Comment
Comment