Oorspronkelijk geplaatst door Gastje
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?
Collapse
X
-
Ooit een A1 TDI 105pk meegekregen als vervangwagen en ik vond dit stock al een heel vinnig karreke. Gewoon een remap van een paar 100 euro en je hebt een hele toffe wagen. Al die stage 2-3-4 t/m 37 da's goed voor zware motoren maar op een 4-cyl. diesel is dat belachelijkMY 2011 Lexus IS250 Aut.
Comment
-
Ik heb ook lang getwijfeld om de subaru te mappen.
Ga t toch niet doen.
Maar met een stage 1 op een diesel kan je idd niet veel misdoen.
Gewoon in eerste en tweede niet planken en niet te laag in toeren blijven rijden en dan planken (bimassavliegwiel vindt dat niet leuk)Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk BerichtenRij er mee alsof het een benzine is, dat moet werken
Comment
-
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Waar ze tegenwoordig de gazetten al mee moeten vullen...; Voor de gemiddelde Polo rijder is 250 - 300 km/u toch dagelijkse kost zeker?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenIk heb ook lang getwijfeld om de subaru te mappen.
Ga t toch niet doen.
Gewoon in eerste en tweede niet planken en niet te laag in toeren blijven rijden en dan planken (bimassavliegwiel vindt dat niet leuk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk BerichtenGe spreekt uzelf tegen.
2000€ is niet haalbaar zeg je zelf...
En als er dan toch zo veel,overschot is, waarom koop je dan niet ineens een auto met andere motor.
Het interesseert me geen zak wat er op je rekening staat. Ik zeg alleen dat je wel eens een dikke reparatie mag verwachten, en dat je daar tegen moet kunnen.
Als er advies wordt gevraagd over chiptuning mag je ook de keerzijde van de medaille weten. Verhoogde slijtage, risico op garantieproblemen, verval van verzekering, etc...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenTerechte opmerkingen allemaal.
Als er advies wordt gevraagd over chiptuning mag je ook de keerzijde van de medaille weten. Verhoogde slijtage, risico op garantieproblemen, verval van verzekering, etc...
Er is al gezegd dat ik geen garantie heb en dat er een kans is op verhoogde slijtage is vrij logisch. Verval van verzekering lijkt mij straf als u uitstoot waarden niet veranderen
Het is allemaal aanvaardbaar tot als ze het is met u doen zeker
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk BerichtenIk heb ook lang getwijfeld om de subaru te mappen.
Ga t toch niet doen.
Gewoon in eerste en tweede niet planken en niet te laag in toeren blijven rijden en dan planken (bimassavliegwiel vindt dat niet leuk)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk BerichtenDa zijn dingen da ik al weet hoor en als gij het terecht vind da iemand speculeert over wat er op u rekening staat e.d. zijde precies ook geen al te slimme kerel
Er is al gezegd dat ik geen garantie heb en dat er een kans is op verhoogde slijtage is vrij logisch. Verval van verzekering lijkt mij straf als u uitstoot waarden niet veranderen
Het is allemaal aanvaardbaar tot als ze het is met u doen zeker
wel met het vermogen vd wagen, en dt wil jij verhogen door een chip, bij gelijk welk accident, in fout of niet, verlies je je rechten en zal je kunnen dokken.
Maar we zijn maar een bende dommeriken zeker he ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichtenverzekering heeft niks, maar dan ook niks, met uitstoot te maken ...
wel met het vermogen vd wagen, en dt wil jij verhogen door een chip, bij gelijk welk accident, in fout of niet, verlies je je rechten en zal je kunnen dokken.
Ah nee want als u uitstoot waarden volledig verschillend zijn zal de verzekering hier niet op reageren zeker? Je verliest trouwens enkel u rechten als ze kunnen aantonen dat het accident een direct verband heeft met de tuning. Een boete ja da kunt ge krijgen... En wanneer heb ik da gezegd? Als iemand zit te gissen over u persoonlijke financiële toestand en dat dan nog is terecht vind ook is die persoon dom ja. Ge moet geen woorden in mijn mond leggen da ik nie heb gezegd hoor
Comment
-
Verzekering ligt inderdaad niet wakker van de uitstoot, wel van het pk, want volgens hun statistiekjes hoe meer pk hoe meer kans op accident
Heb zelf nog nooit gehoord van chips en vervallen van de verzekering (iemand hier wel misschien?), maar kan wel, als het een ongeval is met zware kosten, dat de verzekeringsmaatschappij zoekt naar loopholes waardoor ze niet hoeven te betalen, zoals bv. tuning motor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichtenverzekering heeft niks, maar dan ook niks, met uitstoot te maken ...
Als je bij iedereen, je verzekeringsmakelaar incluis, gaat opscheppen dat je wagen gechipped is en je veroorzaakt dan een ongeval met zeer zware gevolgen, kan je prijs hebben, anders is die kans onbestaande, maar je hebt absoluut een punt. De kans op meer slijtage/problemen, zijn idd de overweging om te chippen of niet. De verzekering daar zou ik niet van wakker liggen. En voor we weer een eindeloos welles nietes spelletje beginnen, (ik heb het al een paar keer vermeld), mijn vrouw doet niet anders dan fraude gevallen ed onderzoeken en indien nodig bestraffen inzake ongevallen met voertuigen. En niet uitbetalen of vervolgen (verzekeringmatig) door chiptuning is nog nooit gebeurt bij haar weten. ( ze werkt verzekeringoverschrijdend dus niet alleen voor 1 verzekeringnemer). Wat wel meer voorkomt dan gedacht, zijn de mannen die dingen liggen te veranderen telkens ze naar de keuring moeten, als die iets voorhebben, die hangen idd2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km
2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk BerichtenAh nee want als u uitstoot waarden volledig verschillend zijn zal de verzekering hier niet op reageren zeker? Je verliest trouwens enkel u rechten als ze kunnen aantonen dat het accident een direct verband heeft met de tuning. Een boete ja da kunt ge krijgen... En wanneer heb ik da gezegd? Als iemand zit te gissen over u persoonlijke financiële toestand en dat dan nog is terecht vind ook is die persoon dom ja. Ge moet geen woorden in mijn mond leggen da ik nie heb gezegd hoor
Uw uitstoot van uw wagen maakt voor u verzekering idd geen bal uit, ook niet als deze moest wijzigen.
In welk verband zou dat volgens jouw uitmaken indien u wagen meer of minder zou uitstoten dan aanvankelijk verklaard aan de verzekering? En hoe zou een verzekering dat kunnen of moeten controleren?2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk BerichtenVerzekering ligt inderdaad niet wakker van de uitstoot, wel van het pk, want volgens hun statistiekjes hoe meer pk hoe meer kans op accident
Heb zelf nog nooit gehoord van chips en vervallen van de verzekering (iemand hier wel misschien?), maar kan wel, als het een ongeval is met zware kosten, dat de verzekeringsmaatschappij zoekt naar loopholes waardoor ze niet hoeven te betalen, zoals bv. tuning motor
Wanneer je , bij zware kosten schrijft, lees dan indien er doden of mensen zijn met een blijvende handicap na een ongeval. Materiële schade wordt zonder zever vergoed (als je geen gekend verleden hebt natuurlijk . )2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenEn niet uitbetalen of vervolgen (verzekeringmatig) door chiptuning is nog nooit gebeurt bij haar weten. ( ze werkt verzekeringoverschrijdend dus niet alleen voor 1 verzekeringnemer). Wat wel meer voorkomt dan gedacht, zijn de mannen die dingen liggen te veranderen telkens ze naar de keuring moeten, als die iets voorhebben, die hangen idd
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenUw uitstoot van uw wagen maakt voor u verzekering idd geen bal uit, ook niet als deze moest wijzigen.
In welk verband zou dat volgens jouw uitmaken indien u wagen meer of minder zou uitstoten dan aanvankelijk verklaard aan de verzekering? En hoe zou een verzekering dat kunnen of moeten controleren?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk BerichtenWanneer je , bij zware kosten schrijft, lees dan indien er doden of mensen zijn met een blijvende handicap na een ongeval. Materiële schade wordt zonder zever vergoed (als je geen gekend verleden hebt natuurlijk . )
in datzelfde scenario van "zware kosten", wellicht kom je in de problemen als je 18 bent en het voertuig waar je dagelijks mee rijdt is verzekerd door één van je ouders (hoofdbestuurder)?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk BerichtenU inverkeersstelling word toch berekend op basis van uitstoot, grote v motor, verbruik,...? Ik zeg nie dat ik er alles van weet he anders zou ik het hier niet vragen ma als ge advies geeft kan da ook op een normale manier vind ik
verzekering betaal je aan een verzekeringsmaatschappij he
(dus niet helemaal hetzelfde! )
Comment
Comment