Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk Berichten
    U inverkeersstelling word toch berekend op basis van uitstoot, grote v motor, verbruik,...? Ik zeg nie dat ik er alles van weet he anders zou ik het hier niet vragen ma als ge advies geeft kan da ook op een normale manier vind ik. En als een verzekering kan controleren of er tuning is gebeurd aan de wagen kunnen ze toch even gemakkelijk de uitstoot waardes nakijken?

Mijn opmerkingen en vragen zijn op een absoluut vriendelijke manier geformuleerd en de uitleg die ik erbij steek ivm de verzekering is om te helpen, dus ik weet niet goed wat je hiermee wil zeggen, of is dat niet naar mij gericht?

Mijn enige vraag bij uw vergelijk verzekering/uitstoot is waarom je denkt dat dit zou uitmaken voor een verzekering wat uw wagen uitstoot? Een verzekering heeft toch enkel te maken met uw vermogen/ cilinder inhoud en eventueel waarde, in geval je een omnium zou hebben.

We zijn hier natuurlijk allemaal om te leren en mekaar te helpen waar mogelijks
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
      ja dat bedoel ik met zware kosten... maar voor chiptuning is er dus geen risico?

in datzelfde scenario van "zware kosten", wellicht kom je in de problemen als je 18 bent en het voertuig waar je dagelijks mee rijdt is verzekerd door één van je ouders (hoofdbestuurder)?

Wederom als jij iemand dood rijdt of een zwaar ongeval veroorzaakt en je hebt tegen je verzekeringsagent staan opscheppen dat je geen 110pk hebt maar 250, dan zou het kunnen dat de verzekering gaat proberen om het illegaal vermogen te koppelen als oorzaak van dat ongeval, maar zoals gezegd dat zal enkel gebeuren indien de gevolgen van het ongeval ZEER ernstig zijn. Bij blikschade of zelf kleine verwondingen, no chance in hell!
      Daar hebben de verzekeringen om te beginnen de tijd en de mensen al niet voor. De functie die mijn vrouw doet, dus diegene die dat eventueel zouden kunnen doen, die zijn met 3 voor heel vlaanderen. Geloof me nu als ik zeg dat er ergere fraudes gebeuren dat wa chiptuning.

Of je het dan moet doen of niet is een geheel andere discussie, maar de verzekerings kwestie moet niet altijd gebruikt worden om de mensen bang te maken, want das BS. Op het grote chiptuning draadje is het ook altijd vant zelfde

Comment

Da zijn dingen da ik al weet hoor en als gij het terecht vind da iemand speculeert over wat er op u rekening staat e.d. zijde precies ook geen al te slimme kerel
        Er is al gezegd dat ik geen garantie heb en dat er een kans is op verhoogde slijtage is vrij logisch. Verval van verzekering lijkt mij straf als u uitstoot waarden niet veranderen
        Het is allemaal aanvaardbaar tot als ze het is met u doen zeker
        De 'terechte opmerkingen' sloeg uiteraard op mogelijk bijkomende kosten, verval van garantie etc. Waarom zou ik jouw rekening willen maken? Je vraagt advies, dan moet je ook nadelige aspecten van een advies kunnen verdragen. Je geeft zelf aan dat je nu €2.000 absoluut niet kan/wil betalen, wat ik ook goed begrijp. Iedereen houdt wel wat spaargeld over voor onvoorziene omstandigheden. Mijn ouders hebben een auto gekocht die zonder hun weten was gechipt. Na nog geen 80k km mocht er een nieuw koppeling en bimassavliegwiel op, factuur van > €2.000. Normaal rijden ze al hun auto's tot 200.000 km op hun eerste koppeling.

Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
        Wederom als jij iemand dood rijdt of een zwaar ongeval veroorzaakt en je hebt tegen je verzekeringsagent staan opscheppen dat je geen 110pk hebt maar 250, dan zou het kunnen dat de verzekering gaat proberen om het illegaal vermogen te koppelen als oorzaak van dat ongeval, maar zoals gezegd dat zal enkel gebeuren indien de gevolgen van het ongeval ZEER ernstig zijn. Bij blikschade of zelf kleine verwondingen, no chance in hell!
        Daar hebben de verzekeringen om te beginnen de tijd en de mensen al niet voor. De functie die mijn vrouw doet, dus diegene die dat eventueel zouden kunnen doen, die zijn met 3 voor heel vlaanderen. Geloof me nu als ik zeg dat er ergere fraudes gebeuren dat wa chiptuning.

Of je het dan moet doen of niet is een geheel andere discussie, maar de verzekerings kwestie moet niet altijd gebruikt worden om de mensen bang te maken, want das BS. Op het grote chiptuning draadje is het ook altijd vant zelfde
        Vlammenbaareg, een verzekeraar kan wel degelijk aan de dekking verzaken als hij bewijst dat er bij het sluiten van de verzekeringsovereenkomst bepaalde dingen omtrent de hoegrootheid van het risico zijn verzwegen. Laat het aantal pk's nu één van de factoren zijn waarop het risico wordt berekend.

Bon, ik wil elke kandidaat-chipper nu ook niet bang maken, verre van en iedereen doet met zijn wagen wat hij wil.
        Last edited by ; 05/08/2014, 16:41. Reden: inkomst => overeenkomst

Comment

• Bij mijn verzekeraar zit je boven de 180kW in de categorie "sportwagen". Dus stel dat je chipt van 190 naar 210 kW (bv 330d PPK) dan betaal je geen euro meer BA.

Ook omdat je niet echt sneller gaat natuurlijk :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
            De 'terechte opmerkingen' sloeg uiteraard op mogelijk bijkomende kosten, verval van garantie etc. Waarom zou ik jouw rekening willen maken? Je vraagt advies, dan moet je ook nadelige aspecten van een advies kunnen verdragen. Je geeft zelf aan dat je nu €2.000 absoluut niet kan/wil betalen, wat ik ook goed begrijp. Iedereen houdt wel wat spaargeld over voor onvoorziene omstandigheden. Mijn ouders hebben een auto gekocht die zonder hun weten was gechipt. Na nog geen 80k km mocht er een nieuw koppeling en bimassavliegwiel op, factuur van > €2.000. Normaal rijden ze al hun auto's tot 200.000 km op hun eerste koppeling.

Vlammenbaareg, een verzekeraar kan wel degelijk aan de dekking verzaken als hij bewijst dat er bij het sluiten van de verzekeringsinkomsten bepaalde dingen omtrent de hoegrootheid van het risico zijn verzwegen. Laat het aantal pk's nu één van de factoren zijn waarop het risico wordt berekend.

Bon, ik wil elke kandidaat-chipper nu ook niet bang maken, verre van en iedereen doet met zijn wagen wat hij wil.

Ik heb ook nooit gezegd dat het NIET KAN!

Om een voorbeeld van fraude te geven. (Heb ik al eens aangehaald op dit forum). De dienst fraude krijgt DAGELIJKS, schadeclaims binnen van wagens die total loss gereden zijn, een paar dagen voor de wagens 24 maand (of sommige verzekeringen zelfs 30 maand) worden. Er zijn garages (en ze weten ook dewelke) die voor een bepaald bedrag UW wagen total loss (laten) rijden, om zo uw omnium (nieuwwaarde) te trekken.

Hoewel men dit goed genoeg weet waarom dit gedaan wordt en wie dit doet, worden er maar weinig dossiers vervolgd..... En wij maar meer verzekering betalen als brave burger...
            Last edited by Vlammembaareg; 05/08/2014, 16:43.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
              Hoewel men dit goed genoeg weet waarom dit gedaan wordt en wie dit doet, worden er maar weinig dossiers vervolgd..... En wij maar meer verzekering betalen als brave burger...
              Op kosten van de hardwerkende Vlaming! Dit is een tikkende tijdbom!

Comment

Mijn opmerkingen en vragen zijn op een absoluut vriendelijke manier geformuleerd en de uitleg die ik erbij steek ivm de verzekering is om te helpen, dus ik weet niet goed wat je hiermee wil zeggen, of is dat niet naar mij gericht?

Mijn enige vraag bij uw vergelijk verzekering/uitstoot is waarom je denkt dat dit zou uitmaken voor een verzekering wat uw wagen uitstoot? Een verzekering heeft toch enkel te maken met uw vermogen/ cilinder inhoud en eventueel waarde, in geval je een omnium zou hebben.

Zou je niet beter copy paste doen want heb zo een vermoeden dat ge dat binnen enkele maanden voor de zoveelste keer nogmaals gaat mogen uitleggen.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                  Als je al met 110pk niet mee kan met het verkeer lol... Vroeger was je al het mannetje met je 1.9tdi met rode "i".

Hoewel ik tegen de idee ben dat een 18 jarige genoeg heeft aan een 1.1 benzine met 60pk. Voor inhaalacties en snelwegen is dat wel redelijk gevaarlijk. Dat was mijn eerste wagen. Inhalen was ruim anticiperen en vlot 120 halen op de snelweg was direct van na de oprit even slipstreamen achter een camion
                  Ik heb 7 jaar met een Citroën Saxo 1.1 met 60pk gereden.
                  Inhalen lukte daarbij vrij goed (mits op tijdig terug schakelen).
                  Dat bakske heeft zelfs enkele keren de 160km/h (op de teller) gehaald, dan voel je je wel niet meer veilig want alles schud en trilt alsof de wereld vergaat.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk Berichten
                    Die 256 km/u lijken me toch realistisch aangezien mijn neef onlangs in een 7% afdaling op de Duitse snelweg 287.5 km/u haalde met zijn Polo 1.4 tdi Blue Motion (vorig model, gechipt stage 14 tot 285 pk) . Hij versnelde tot het einde van het beschikbare toerental en zette de versnellingsbak daarna in neutraal waarna hij nog kon versnellen tot bovengenoemde snelheid. Hij overwoog wel om keramische Porsche remmen te laten installeren wegens het ietwat onzekere gevoel met de standaardremmen. Hierbij een foto van de smaakvol gemodificeerde wagen van mijn neef Helmut zaliger.

http://www.mykarre.com/user/gallery/...Tuning-Bilder/
                    Op de foto niet zichtbaar de discrete fluoriscerende sticker op de motorkap 'Powered by Raymond Ceulemans stage 13' (de '4' moest nog besteld worden)

Comment

Nee hoor da was nie op u bedoeld, ik bedoelde in het algemeen... Ik zat nogal rap op mijn paard
                      En ik dacht dat u verzekering daar ook iets mee te maken heeft maar blijkbaar niet, ik heb zelf een mini-omnium

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Steven231 Bekijk Berichten
                        BIV (belasting op inverkeersstelling), rijbelasting: betaal je aan de Vlaamse overheid
                        verzekering betaal je aan een verzekeringsmaatschappij he

(dus niet helemaal hetzelfde! )
                        Weer iets bijgeleerd bij mij komt dat op de zelfde factuur toe daarom dat ik dacht dat dat met elkaar in verband lag. Maar als ik het goed begrijp heeft da dus niks me elkaar te maken?

Comment

• Dat rijbelasting en biv samen op factuur staan klopt maar verzekering kan daar niet bij opstaan zenne.
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                            Dat rijbelasting en biv samen op factuur staan klopt maar verzekering kan daar niet bij opstaan zenne.
                            Awelja, dat heb ik toch ook nie gezegd?

Comment

Weer iets bijgeleerd bij mij komt dat op de zelfde factuur toe daarom dat ik dacht dat dat met elkaar in verband lag. Maar als ik het goed begrijp heeft da dus niks me elkaar te maken?
                              Wat zeg je dan wel in bovenstaande zin? Ik volg je nie hoor en ben niet de enige vrees ik ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bartdc Bekijk Berichten
                                Wat zeg je dan wel in bovenstaande zin? Ik volg je nie hoor en ben niet de enige vrees ik ...
                                Ah ja ik bedoelde biv en rijbelasting, het is inderdaad nie echt duidelijk uitgedrukt

Comment

• Joenge, deze ochtend op de E19 richting Brussel vlak voor parking Peutie is er mij daar een Peugeot 1007 voorbij geknald. Niet normaal!

Zeker 230+km/h! Ja, die lange versnellingen, niet normaal gast!

Comment

• Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?

Dubbele post

Comment

• Gisteren op de E19 voorbijgestoken door een witte Volkswagen A1 met opschrift 'powered by Ludo Dielis' tegen een geschatte snelheid van 257 km/u (het was wel rugwind). Waarschijnlijk bezig om zijn record laagvliegen en de mensen blaaskes wijsmaken te verbeteren.

Comment

Gisteren op de E19 voorbijgestoken door een witte Volkswagen A1 met opschrift 'powered by Ludo Dielis' tegen een geschatte snelheid van 257 km/u (het was wel rugwind). Waarschijnlijk bezig om zijn record laagvliegen en de mensen blaaskes wijsmaken te verbeteren.
                                        En hadden zijn banden de juiste snelheidsindex? Als dat ok is dan geloof ik het wel

Comment

Gisteren op de E19 voorbijgestoken door een witte Volkswagen A1 met opschrift 'powered by Ludo Dielis' tegen een geschatte snelheid van 257 km/u (het was wel rugwind). Waarschijnlijk bezig om zijn record laagvliegen en de mensen blaaskes wijsmaken te verbeteren.
                                          Een witte dan nog?? Dat was koningin Paola
                                          Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                                          Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Working...
                                          X