Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
    iedereen weet dat op dit forum elke wagen met dat blauw wit propeller badgke heilig is en beter rijd dan al de rest.
    eigenlijk word elke premium hier gewoon opgehemeld en mag er bitter weinig negatief commentaar op.

Nu heb je aan de ene kant gelijk (wat betreft het feit dat er bitter weinig commentaar mag komen ivm de premium merken hier) , maar aan de andere kant moet je ook dikwijls zien wat voor commentaar dit vaak is.
    Ik rijd nu toevallig sinds enkele maanden terug met één van de volgens sommige "premium" merken, maar heb daar geen uitgesproken mening over. Of dit nu beter rijdt dan een ander merk of merken is volledig persoonlijk.
    Mijn Renault, Seats, of Toyota's (enz ) hiervoor, hadden ook allemaal hun sterke, en hun minder sterke punten. Net zoals de auto's die nu in de garage staan hier.

Het probleem op een (dit) forum, is meestal het verschil van meningen en vaak onwetendheid (langs beide kanten). Zo is het gros van de mensen die nog nooit een achterwielaandrijver heeft gehad (of een heel oud model) er van overtuigd dat telkens het regent, je met die wagens niet veilig kan rijden, laat staan dat het gesneeuwd heeft.
    Of dat BMW/AUDI rijders per definitie agressieve chauffeurs zijn of hun richtingsaanwijzer niet gebruiken, enz
    Zo schermen anderen weer met het feit dat ze langer garantie hebben, of goedkoper gesteld zijn, of er van overtuigd zijn dat bepaalde merken niets anders zijn dan een badge.

Het is altijd hetzelfde liedje. Met zit mekaar te provoceren en uit te dagen, zo hard men kan, en als er iemand in een opwelling dan eens een steek laat vallen, wordt dit uitvergroot.

Een persoon kan hier ook zijn wagen niet meer op een normale manier voorstellen (iets wat ik zelf met mijn active hybrid heb gemerkt), met MOET altijd zijn eigen mening komen opdringen. Iemand die zijn wagen komt voorstellen heeft deze wagen gekocht, omdat deze op dat moment het beste bij zijn privé of werk past en dat is voor ieders verschillend. Dat iemand een andere kleur had gekozen, of meer pk, of andere opties, enz, dat mag gezegd worden, maar waarom altijd die eindeloze welles nietes spelletjes. Zoek 1 voorstelling van eender welk merk/model, er staat altijd wel kritiek in over kleur/opties/vermogen.

Net zoals deze TS, je merkt dat hij van techniek/fiscaliteit, ed weinig tot niet op de hoogte is. Dit mag op een forum als dit geen probleem zijn, en al je het leest is dat blijkbaar wel het geval.
    Wij (de mensen die wel wat met auto's bezig zijn en van techniek afkennen) weten dat chiptuning automatisch meer slijtage meebrengt, gaat de wagen niet meer betrouwbaar zijn? Dat zeg ik niet, maar laat ons proberen mekaar te helpen en te stoppen met onze eigen meningen voor waarheid te verkondigen en soms zelfs erger, op te dringen.
    Last edited by Vlammembaareg; 07/08/2014, 14:16.
    2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
    2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
    2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
    2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
    2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

• Dat zagen over hoe iemand anders zijn geld verteert vind k er ook wat over,

Kefkie, kheb ook liefst een 6L benzine motor maar paar keer een 1 en 3 reeks gehuurd (dat zijn dan de basisdieselversies) om aan te voelen hoe die rijden en was positief verrast, kheb persoonlijk niet graag een "harde" Bimmer daarom dat mijn favoriet de E34 wel zal blijven, iedereen heeft een andere def. van ideale bmw,

7 jaar geleden op testcentrum VW zei ik na test Golf V GTI dat ik een 116d vooral leuker vond om mee te rijden, en dat meende ik ook, de Golf had meer onderstuur hoewel het wel een ongelooflijk snel en efficiënt wagentje is, maar ja een RWD sturen voelt toch fijner aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Ja mannekes. Wat een autoforum is dit. Waar is den tijd dat hier nog echte liefhebbers zaten, die samen kwamen om te zien wat er veranderd was, te testen en te vergelijken ipv te zeiken.

Ik moet hier nog altijd den eerste tegenkomen met een groot bakkes die wilt meerijden om te zien dat ze fout zijn. Daar moette dan zo oud voor zijn geworden voor zo'n achterlijke/kinderlijke reacties.

Het enige wat hier nog telt is hoe zuinig de bmw wel niet kan zijn, en dat een M-pack op een kletterende 4-cilinder diesel de hele auto compleet veranderd qua rijden.
        Waar staat dat, post eens een link naar dat soort zaken.

Waarom kom je hier dan nog als het zo erg is? Mocht ik er zo over denken dan kwam ik hier niet meer. Ik vind het persoonlijk geen enkel probleem dat hier kritisch wordt gekeken naar bepaalde zaken. Dat enkelingen daar problemen mee hebben moeten ze zelf maar weten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Ja mannekes. Wat een autoforum is dit. Waar is den tijd dat hier nog echte liefhebbers zaten, die samen kwamen om te zien wat er veranderd was, te testen en te vergelijken ipv te zeiken.

Ik moet hier nog altijd den eerste tegenkomen met een groot bakkes die wilt meerijden om te zien dat ze fout zijn. Daar moette dan zo oud voor zijn geworden voor zo'n achterlijke/kinderlijke reacties.

Het enige wat hier nog telt is hoe zuinig de bmw wel niet kan zijn, en dat een M-pack op een kletterende 4-cilinder diesel de hele auto compleet veranderd qua rijden.
          Het is echt erg hoe kinderachtig sommigen hier zitten te doen.
          En ze beseffen dan nog niet eens dat ze enkel zichzelf op die manier belachelijk zitten te maken!
          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Het eigenaardige is dat motortuning op andere forums ook steeds zorgen voor heftige discussies.

Maar de hamvraag aan de TS is, weet u al wat ge gaat doen?
            www.skodaforum.eu

Comment

• Amai nu plakken er ineens terug stikkers op men wagen en rijd die op een autobaan waar ik nooit kom.. Heb precies mezelf niet meer onder controle..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk Berichten
                Amai nu plakken er ineens terug stikkers op men wagen en rijd die op een autobaan waar ik nooit kom.. Heb precies mezelf niet meer onder controle..
                Er rijden wel meer witte A1'kes rond tegen die snelheden hoor. Waarschijnlijk was het dan toch prins Laurent met de auto van mama

Comment

• Stopt toch me uwe zever, wa hoopte eig te bereiken.. Hier heeft echt niemand iets aan..

Comment

• Op naar de 300 posts ? ...

Comment

• Ts had geen flauw benul wat voor een topic hij teweeg ging brengen. Blijft leuk te volgen.

Kort over BMW. Mja het is gewoon een leuk merk qua rijgedrag en directe besturing maar heeft ook zijn nadelen. Zo vind ik de styling van de laatste modellen zoek, zeker met het niet premium interieur (1tem4 reeks). Ook waren mijn exemplaren nogal duur in onderhoud en meer onverwachte kosten dan verwacht (zeker de 1 reedks). Ik ben toch ook van de mening dat een bmw en zes in lijn 1 zijn, al heb ik het niet gehad en reden de 4pitters ook wel best ok.

Ik heb 8 auto's gehad waaronder 2 bmws. De laatste 320d e90 is spijtig genoeg twee weken gelden pere total verklaard na een ongeval. Ik ga hem missen maar.... Ik stap nu eveneens met veel plezier in mijne jap, de mazda 3.

Comment

• den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                          Ts had geen flauw benul wat voor een topic hij teweeg ging brengen. Blijft leuk te volgen.
                          Klopt voor de volle 100% momenteel ben ik op vakantie dus ik kan me niet te veel met het forum bezig houden. In ieder geval aan iedereen de groeten vanuit Palma de Mallorca

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vlammembaareg Bekijk Berichten
                            Net zoals deze TS, je merkt dat hij van techniek/fiscaliteit, ed weinig tot niet op de hoogte is. Dit mag op een forum als dit geen probleem zijn, en al je het leest is dat blijkbaar wel het geval.
                            Wij (de mensen die wel wat met auto's bezig zijn en van techniek afkennen) weten dat chiptuning automatisch meer slijtage meebrengt, gaat de wagen niet meer betrouwbaar zijn? Dat zeg ik niet, maar laat ons proberen mekaar te helpen en te stoppen met onze eigen meningen voor waarheid te verkondigen en soms zelfs erger, op te dringen.
                            Amen to that

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bendb4ubreak Bekijk Berichten
                              Klopt voor de volle 100% momenteel ben ik op vakantie dus ik kan me niet te veel met het forum bezig houden. In ieder geval aan iedereen de groeten vanuit Palma de Mallorca
                              Ale ons allemaal ewa jaloers maken?

Awel groeten vanuit Gent seh!
                              2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Stop nu eens met op die jongen zijn kap (of petje ?) te zitten . Door hier te posten dat je 256 km/u met een Polo (of één of andere afgeleide er van) haalt lok je natuurlijk wel onnozele reacties uit. Vanaf nu terug serieus aub.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                  Stop nu eens met op die jongen zijn kap (of petje ?) te zitten . Door hier te posten dat je 256 km/u met een Polo (of één of andere afgeleide er van) haalt lok je natuurlijk wel onnozele reacties uit. Vanaf nu terug serieus aub.
                                  Mij kan het geen bal schelen hoe snel Mr Polo zijn A1 is, maar als een stock 1.6tdi al 211 km/h haalt dan zal een gechipte daar nog wel wat bijdoen.

Edit: iets te voorbarig geweest, het is 190 km/h. Maar wat een nutteloze discussie ook maar enfin op yt staan er wel filmpjes van A1's die 230km/h en meer halen, en Namaz en Kefkie kunnen het beide bevestigen dus waarom nog steeds zijn 'verhaal' willen ontkrachten?
                                  Last edited by Barie; 07/08/2014, 23:22.
                                  2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
                                    Mij kan het geen bal schelen hoe snel Mr Polo zijn A1 is, maar als een stock 1.6tdi al 211 km/h haalt dan zal een gechipte daar nog wel wat bijdoen.

Edit: iets te voorbarig geweest, het is 190 km/h. Maar wat een nutteloze discussie ook maar enfin op yt staan er wel filmpjes van A1's die 230km/h en meer halen, en Namaz en Kefkie kunnen het beide bevestigen dus waarom nog steeds zijn 'verhaal' willen ontkrachten?
                                    Normaao haal ik de 200 wel hoor
                                    Anders blijft hij hangen rond de 195

Comment

• Is electronisch begrensd op 195.
                                      2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                                        Is electronisch begrensd op 195.
                                        Net pakske paprila chips van den Aldi in de luchtfilter gekapt. Ben benieuwd naar het resultaat en breng vanavond verslag uit.Morgen zelfde test met een pakske Lays.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten

Kort over BMW. Mja het is gewoon een leuk merk qua rijgedrag en directe besturing .
                                          Denk dat je beter specifiek vermeld welk model en versie er "direct" stuurt. Want schrijven dat "een" BMW direct stuurt is toch wat fel overdreven vind ik.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Working...
                                          X