Binnenkort hebben de flikken Ariels nodig om Polootjes TDI te achtervolgen...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?
Collapse
X
-
Chiptuning Audi 1.6 TDI 105 PK of niet?
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenDenk dat je beter specifiek vermeld welk model en versie er "direct" stuurt. Want schrijven dat "een" BMW direct stuurt is toch wat fel overdreven vind ik.
Doe mij dan maar een A3/leonBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenDa is. Heb een paar keer een 1-serie gehad als vervangauto. Stuurt nog minder direct en nog afweziger dan de E92 en das al best een "ramp" imo.
Doe mij dan maar een A3/leon
Grapje
Voor mij is Audi/Merc/BMW zelfde koek.
Telkens ik iemand met een fransoos hoor balken dat hij even premium is als een van de 3 grote Duitsers, haal ik m'n schouders op en slaak ik een diepe zucht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDat is raar, telkens ik met een Audi rij (onlangs nog A6 3.0 BiTDI met 313 pk) hoop ik dat hij werkelijk gaat waar ik het stuur heen draai, want enig gevoel is er niet.
Grapje
Telkens ik iemand met een fransoos hoor balken dat hij even premium is als een van de 3 grote Duitsers, haal ik m'n schouders op en slaak ik een diepe zucht.
Bij de nieuwe A3 hebben ze precies eens nagedacht hoe een stuur werktBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDat is raar, telkens ik met een Audi rij (onlangs nog A6 3.0 BiTDI met 313 pk) hoop ik dat hij werkelijk gaat waar ik het stuur heen draai, want enig gevoel is er niet.
Grapje
Onze ML stuurt in ieder geval veel directer dan mijn A6 en heeft voor mij dan ook het meest aangename stuurhuis na dat van de nieuwe RRS want dat stuurt ook direct.
Als we dit dan gaan vergelijken "een" BMW...
Het internet staat vol van slecht sturende BMW-modellen. Van de twee die we al getest hebben kan ik dat ook alleen maar beamen. Bij ééntje reden we bij de eerste de beste bocht nia het decor in omdat het stuur niet terug kwam zoals dit zou moeten zijn.
Je moet dit allen wel wat nuanceren want beide modellen waren geen "echte" BMW's vermits ze waren uitgerust met xDrive. 😉Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenMmmm, gedeeltelijk kan dat wel kloppen. Doch, in de comfort stand stuurt ie inderdaad niet direct. Wanneer we echter eens de clown willen uithangen en een bochtje willen nemen wordt de stuurinrichting in de dynamic stand gezet en kijk, prompt wordt ie veel directer bestuurbaar.
Onze ML stuurt in ieder geval veel directer dan mijn A6 en heeft voor mij dan ook het meest aangename stuurhuis na dat van de nieuwe RRS want dat stuurt ook direct.
Het internet staat vol van slecht sturende BMW-modellen. Van de twee die we al getest hebben kan ik dat ook alleen maar beamen. Bij ééntje reden we bij de eerste de beste bocht nia het decor in omdat het stuur niet terug kwam zoals dit zou moeten zijn.
Je moet dit allen wel wat nuanceren want beide modellen waren geen "echte" BMW's vermits ze waren uitgerust met xDrive.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenMmmm, gedeeltelijk kan dat wel kloppen. Doch, in de comfort stand stuurt ie inderdaad niet direct. Wanneer we echter eens de clown willen uithangen en een bochtje willen nemen wordt de stuurinrichting in de dynamic stand gezet en kijk, prompt wordt ie veel directer bestuurbaar.
Je moet dit allen wel wat nuanceren want beide modellen waren geen "echte" BMW's vermits ze waren uitgerust met xDrive.
rijdt die X5 zo slecht? ik heb er nog niet meegereden maar het vorig model X5 en zeker X6 rijdt toch behoorlijk goed. Beter dan zijn directe concurrenten.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenDat laatste zinnetje maakt alles weer goed El Greco
zwier deftige winterbanden onder een rwd en dat gaat even goed.
griek zijn beroep buiten beschouwing gelaten uiteraard.BMW X5 45e
Comment
-
Had een vervangwagen vorige week, een mazda 626 van 1999. Daarmee sturen is bij elke bocht een kruisgebedje maken, maar goed dat is geen vergelijk. Bij mijn mazda 3 zit het wel goed vind ik.
Overigens al wel enkele malen met een A3 (vorige generatie) gereden en dat was slecht vond ik, maar goed elk model verschilt natuurlijk wel en het is niet mijn bedoeling om opnieuw een polemiek op te starten. Ik zeg zeker niet dat BMW het beste stuurt, maar goed vind ik het wel.Last edited by SteakFriet; 08/08/2014, 10:59.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenIk weet zo niet maar mijn E90 had naar mijn eigen mening toch een heel directe besturing. Bij het minste tikje koersverandering (diegene ik wilde) en altijd mooi te controleren. Nu misschien heb ik gewoon te weinig ervaring maar hij stuurde toch het beste van alle auto's waar ik heb mee gereden, dit waren "normale" wagens. Geen S,RS,M,ST,.... weet ik nog wat modellen.
Had een vervangwagen vorige week, een mazda 626 van 1999. Daarmee sturen is bij elke bocht een kruisgebedje maken, maar goed dat is geen vergelijk. Bij mijn mazda 3 zit het wel goed vind ik.
Overigens al wel enkele malen met een A3 (vorige generatie) gereden en dat was slecht vond ik, maar goed elk model verschilt natuurlijk wel en het is niet mijn bedoeling om opnieuw een polemiek op te starten. Ik zeg zeker niet dat BMW het beste stuurt, maar goed vind ik het wel.
vorige A3 is best gevoelloos om mee te rijden, zeker rond dat nul-punt.
de huidige is toch een pak beter om mee te rijden en mooier om naar te zien ( maar das weer persoonlijk).
Heb die deftig kunnen testen, ter land en in de lucht.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenNet pakske paprila chips van den Aldi in de luchtfilter gekapt. Ben benieuwd naar het resultaat en breng vanavond verslag uit.Morgen zelfde test met een pakske Lays.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
vorige A3 is best gevoelloos om mee te rijden, zeker rond dat nul-punt.
de huidige is toch een pak beter om mee te rijden en mooier om naar te zien ( maar das weer persoonlijk).
Heb die deftig kunnen testen, ter land en in de lucht.eigenlijk lees ik dat bij de hele vernieuwde vag stal.
In de lucht dan nog wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenIk weet zo niet maar mijn E90 had naar mijn eigen mening toch een heel directe besturing. Bij het minste tikje koersverandering (diegene ik wilde) en altijd mooi te controleren. Nu misschien heb ik gewoon te weinig ervaring maar hij stuurde toch het beste van alle auto's waar ik heb mee gereden, dit waren "normale" wagens. Geen S,RS,M,ST,.... weet ik nog wat modellen...VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk BerichtenIk moet je hierin bijtreden: de E90 is voor mij ook tot nu toe de auto met de meest directe besturing waar ik al mee gereden heb (waaronder ook een Audi A4 van dezelfde generatie als die E90). Ik vond dat dat zelfs opviel als je traag een bocht nam of inparkeerde, dat was altijd zo exact. Tegenwoordig is het nadeel natuurlijk dat een hele hoop fabrikanten blijkbaar worstelen om met een elektrische stuurbekrachtiging een even duidelijk stuurgevoel te bieden.lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichtenonze E92 is op alle vlakken zowat de slechtste auto waar ik ooit mee gereden heb en de BMW badge onwaardig. BMW heeft een aantal hele goeie auto's, de E90 serie is daar geen van.
tututu!
de 3ltr diesel is wel postief. superblok.
voor de rest heb ik er ook niet veel positiefs over te zeggen, veeel te trage automaat, plastiek overal, te zware (fake) sturing, op hogere snelheid en in snellere bochten kan de ophanging gewoon niet volgen, verbruikt wel veel voor een diesel maar das een detail.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtentoch nog ene slimme mens hier.
rijdt die X5 zo slecht? ik heb er nog niet meegereden maar het vorig model X5 en zeker X6 rijdt toch behoorlijk goed. Beter dan zijn directe concurrenten.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk BerichtenIk weet zo niet maar mijn E90 had naar mijn eigen mening toch een heel directe besturing. Bij het minste tikje koersverandering (diegene ik wilde) en altijd mooi te controleren. Nu misschien heb ik gewoon te weinig ervaring maar hij stuurde toch het beste van alle auto's waar ik heb mee gereden, dit waren "normale" wagens. Geen S,RS,M,ST,.... weet ik nog wat modellen.
Overigens al wel enkele malen met een A3 (vorige generatie) gereden en dat was slecht vond ik, maar goed elk model verschilt natuurlijk wel en het is niet mijn bedoeling om opnieuw een polemiek op te starten. Ik zeg zeker niet dat BMW het beste stuurt, maar goed vind ik het wel.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
Comment