Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Octavia vs. Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

De skoda maar ik zou eventueel wel enkele opties proberen te laten vallen om toch leder te hebben (leder en DSG zal waarschijnlijk niet lukken).
    Nu ik er zo over denk ik zou het zelf nog moeilijk hebben tss de keuze leder of DSG.

Comment

De Skoda, heeft mooiere uitstraling als ie goed uitgerust is, dan een kale Sportback waar er massa's van rondrijden.

Comment

Mmmm, moeilijke keuze. Ik wou al direct Audi stemmen, ff snel post doorgelezen, dacht ik Skoda. Dan te goei gelezen en nu denk ik weer eerder Audi, voor mij heeft die al de belangrijkste dingen, nl autom airco en el spiegels en ruiten. Die verwarmde zetels zijn zalig, maar met onze zachte winters hier blijkbaar...

Dus, krijg je je drums (zalig BTW!) in de Audi zou'k daar voor gaan. Anders toch de Skoda. Kan dus nog ni stemmen want ik weet ni of je je gerief in de Audi krijgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chevy Bekijk Berichten
          Mmmm, moeilijke keuze. Ik wou al direct Audi stemmen, ff snel post doorgelezen, dacht ik Skoda. Dan te goei gelezen en nu denk ik weer eerder Audi, voor mij heeft die al de belangrijkste dingen, nl autom airco en el spiegels en ruiten. Die verwarmde zetels zijn zalig, maar met onze zachte winters hier blijkbaar...

Dus, krijg je je drums (zalig BTW!) in de Audi zou'k daar voor gaan. Anders toch de Skoda. Kan dus nog ni stemmen want ik weet ni of je je gerief in de Audi krijgt.
          Ik krijg m'n drumstel nu al volledig in m'n Alfa 147 5d. Deze heeft een bagageruimteinhoud van 1030 liter (zetels plat). De Audi heeft er nagenoeg evenveel, nameijk 1100 liter.

Comment

A3 SB. Op de Octavia zitten toch veel dingen die ik niet echt nodig heb.
            Wel jammer dat er geen budget is voor S-line of Ambition, maar het zij dan maar zo.
            120d Hatch Edition Sport

Comment

Als je aan je portemonnee gebonden bent, absoluut de Skoda.

En wat is er mis met DSG op een 1.9 TDI? Dat werkt perfect. De 2.0 heeft uiteraard meer power en is ook stiller (een 1.9 durft zich nogal eens laten horen bij het optrekken), maar heb je die extra power nodig en ben je bereid er voor te betalen (aankoop, taksen, verzekering...)?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crepusculum Bekijk Berichten
                En wat is er mis met DSG op een 1.9 TDI? Dat werkt perfect.
                begrijp ik ook ni helemaal, een dsg heeft geen vermogenverlies

Comment

én je kan de 1.9TDI steeds deftig laten chippen..

on-poll: De Skoda.

Comment

Ik zou ook zonder veel twijfel voor de Skoda gaan.
                    De Audi vind ik zelfs minder mooi zo in basis-livrei. Moest het nu nog een Ambition of een S-Line geweest zijn...
                    Als je dan rekening houdt met de opties die je zou moeten missen op de Audi zou ik niet twijfelen!
                    Heb je trouwens al eens prijs laten maken voor een 5-deurs Octavia mét DSG? Misschien valt dat binnen budget? Ik dacht trouwens dat iemand op dit forum hier daarmee rijdt. En er zou inderdaad geen verschil mogen zijn tussen een DSG icm een 1.9 of 2.0. Met als bijkomend voordeel dat de manuele 1.9 maar 5 versnellingen heeft...

Nee echt, niet twijfelen en voor de Skoda gaan! Voor zo een zwarte Skoda met verduisterde ruiten en die velgen zou ik eerder mijn hoofd draaien dan voor de zoveelste A3 SB basisversie (als is het dan een blauwe )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door t-light Bekijk Berichten
                      Ik zou ook zonder veel twijfel voor de Skoda gaan.
                      De Audi vind ik zelfs minder mooi zo in basis-livrei. Moest het nu nog een Ambition of een S-Line geweest zijn...
                      Als je dan rekening houdt met de opties die je zou moeten missen op de Audi zou ik niet twijfelen!
                      Heb je trouwens al eens prijs laten maken voor een 5-deurs Octavia mét DSG? Misschien valt dat binnen budget? Ik dacht trouwens dat iemand op dit forum hier daarmee rijdt. En er zou inderdaad geen verschil mogen zijn tussen een DSG icm een 1.9 of 2.0. Met als bijkomend voordeel dat de manuele 1.9 maar 5 versnellingen heeft...

Nee echt, niet twijfelen en voor de Skoda gaan! Voor zo een zwarte Skoda met verduisterde ruiten en die velgen zou ik eerder mijn hoofd draaien dan voor de zoveelste A3 SB basisversie (als is het dan een blauwe )
                      Mm ik zal eens kijken hoever ik kan gaan voor eentje met DSG.

Comment

Ik zou ook gaan voor de Skoda. De Audi is veel mooier vind ik, maar is vrij kaal.

de Skoda is veel beter uitgerust. En uiteindelijk zie je de buitenkant niet als je ermee rijd he. Denk ook niet dat die zo slecht zal zijn, want hij heeft toch vele zaken gemeen met de Audi he.

Ik denk dat je goed moet nadenken wat je zelf het belangrijkste vind, nl een mooie maar kaal uitgeruste Audi, of een iets minder mooie maar quasi volledig uitgeruste Skoda.

Hetgeen voor mij ook belangrijk zou zijn in mijn keuze is het feit of je veel of weining km moet doen voor je werk. Want als het er veel zijn is het toch aangenaam van een beetje luxe te hebben in de wagen, niet?

Comment

Moeilijk. Mijn eerste gedacht was de Skoda, omdat vermeld werd dat die full option was. Dat blijkt echter niet zo te zijn. Ik mis op het eerste zicht al leder, ESP en xenon (kan dat op een Octavia?). De verdere opties van de Skoda boeien me eigenlijk niet zo: 17" velgen, PDC, GPS, verwarmde zetels - niets daarvan is een echte must-have. Enkel de velgen vind 'k wel leuk, maar die maken op hun eentje niet het verschil tussen de knappe maar eerder conservatieve Skoda en de prachtige A3 SB (in Mauritiusblauw ).

Omdat 'k de Audi zo knap vind, omdat hij het minimum aan uitrusting heeft wat ik verwacht, en omdat de meeruitrusting van de Skoda mij niet aanspreekt: voor mij de Audi aub.

Comment

xenon kan zeker, maar is niet je direkt gewilde optie-must-have

Comment

Ik ben weg van de audi sportback. Maar ook de Skoda octavia vind ik mooi. Zeker z'n prijs/uitrusting/kwaliteit zegt me veel. Als leasebak heb je wel graag wat luxe, alhoewel de audi wel eigenlijk volstaat. Maar toch wil je dat tikkeltje extra, zeker als de mogelijkheid voor je voeten ligt. Ik zou voor de Skoda kiezen. Hij heeft goeie kwaliteiten, is goed uitgerust en z'n imago wordt beter en beter. Wacht maar, met enkele jaren zullen de rollen omgekeerd zijn. We zullen allemaal, stuk voor stuk, opkijken naar skoda.

Comment

't is een heel moeilijke keuze (maar dat wist je al wel) maar ik persoonlijk zou toch voor de sportback gaan. Omdat de motoren toch hetzelfde zijn, omdat ik de sportback véél mooier vind én omdat de opties die de skoda meer heeft dan de sportback niet echt de opties zijn die voor mij erg belangrijk zijn. De opties die de skoda heeft trekken me dus niet over de streep. Was daar nu bv. lederen bekleding en xenon bij dan was het al wat anders. Plus, de sportback heeft niet veel opties maar wél diegene waar ik belang aan zou hechten. En ze zijn allebei voldoende groot, dus daar moet je 't ook al niet echt gaan zoeken. Just my opinion!

Comment

Skoda Ambiente ambiente zegt al genoeg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xplain Bekijk Berichten
                                    Ik krijg m'n drumstel nu al volledig in m'n Alfa 147 5d. Deze heeft een bagageruimteinhoud van 1030 liter (zetels plat). De Audi heeft er nagenoeg evenveel, nameijk 1100 liter.

Dan ga'k de Audi aankruisen.

Comment

De skoda! de Audi vind ik niet mooi. De nadelen van de Skoda kan je makkelijk oplossen denk ik. Neem er wat opties bij en alles is tiptop. Qua rammelen moet je u écht geen zorgen maken hoor. Skoda is immers VW. En eigenlijk is de skoda nog cool ook. Je zal véél positieve reacties krijgen als iemand ermee zal meerijden
                                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik zou de Skoda nemen, maar dan wel met DSG-bak en enkele opties minder.

Comment

ik heb op de audi gestemd, maar mijn bedoeling was om op de Skoda te stemmen. my bad... Maar ik zou resoluut voor de octavia gaan. Ik heb een sportback, in mauritius (heeeeel schoon kleurke), maar toch is de octavia aantrekkelijker in dit geval. De motoren zijn hetzelfde, Skoda is al bijna even goed afgewerkt (maar audi is niet te kloppen) en met die uitrusting zou ik niet langer twijfelen...
                                          Volvo V60 D3 R-design

Comment

Working...
                                          X