Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Octavia vs. Sportback

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Na een bezoekje aan het autosalon, een hele terugrit peinzen en veel cola om 2u 's nachts ben ik tot een beslissing gekomen!

Het wordt de Audi A3 Sportback!

Argumenten die me over de meet trokken:
    • Sinds ik Alfa rijd hecht ik veel belang aan emotie bij een wagen, en ja, de Sportback druipt gewoon van emotie. Ook als je ziet hoe die vanbinnen afgewerkt is, magistraal, zelfs voor een redelijke basisuitvoering!
    • Het enige echte voordeel van de Octavia vond ik, uiteindelijk, het navigatiesysteem. Lampen en ruitenwissers die automatisch aangaan is allemaal heel leuk, maar ik denk nu toch ook niet: "Had ik maar een automatische regensensor want zo zelf je ruitenwissers opzetten is ook maar niks!"
    • De Audi bevat alle opties die ik een must vind op een wagen van vandaag: autom. airco, elektr.bediende ruiten vr/ar, centrale armsteun, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, goede standaard luidsprekers en cruise control
    • De afwezigheid van een navigatiesysteem ga ik uit mijn eigen zak betalen denk ik, tenzij de firma hierin achteraf financieel wil tussenkomen. Ik twijfel tussen een Becker Cascade (€961)(prachtig all-in-one apparaat!) of het originele RNS-E Audi navigatiesysteem (€1800)
    • Pittig detail: het zou kunnen dat ik de wagen erg vroeg zal hebben! De garage heeft namelijk een stockwagen besteld en die zou binnen twee weken in productie gaan. De garage wou deze nog aanpassen qua opties zodat ie voldoet aan mijn eisen. 10 weken wachten zou dus wel eens gereduceerd kunnen worden naar 4 weken! Het heeft me zeker niet over de streep getrokken, maar eenmaal gekozen wil je toch zo snel mogelijk je nieuwe speelgoed eh!
    Morgen met de baas bespreken of ie de vooropgestelde offerte goed vindt en dan rijden we naar de garage om een handtekening te plaatsen.

Ik ben superblij met m'n beslissing. Eindelijk!
    Last edited by ; 19/01/2007, 09:32.

Comment

goeie keuze !
      al is ne regensensor een makkelijk snufje

Comment

hoe is het nou met de zetels van de a3 en de octavia

zijn het dezelfde ? niet van stof bedoel ik natuurlijk, maar van bouw

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          hoe is het nou met de zetels van de a3 en de octavia

zijn het dezelfde ? niet van stof bedoel ik natuurlijk, maar van bouw
          Kan ik niet concreet op antwoorden. Wat ik vandaag wel gezien heb is dat de lederen zetels van de VW Jetta krak dezelfde zijn als die van de Octavia.

Comment

voila, een beredeneerde keuze is een goeie keuze

proficiat met de wagen , nu ben je wel moreel verplicht om bij levering deze voor te stellen in 'mijn wagen'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
              voila, een beredeneerde keuze is een goeie keuze

proficiat met de wagen , nu ben je wel moreel verplicht om bij levering deze voor te stellen in 'mijn wagen'
              Dat is bij deze beloofd

Comment

Proficiat!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xplain Bekijk Berichten
                  De Golf valt af want die is te plastiekerig en er komt volgend jaar al een nieuw model van uit.
                  Dat het model ergens 2008 gaat wijzigen, daar geef ik je gelijk in. Maar als je zegt dat de Golf plastiekerig overkomt, dan kan je dat ook van de Skoda zeggen als je het over het interieur hebt tenminste

Ik bekeek effe die foto's van het interieur... Radio en aircoknoppen quasi hetzelfde. Dus bijna identieke middenconsole

Geef mij maar die Audi

Comment

Ik heb het gevoel dat de verliezende poll het steeds haalt.

Comment

Bestelling is geplaatst!

Ik heb nog nooit echt een goeie foto op het net tegenkomen van een Mauritius blauwe Audi. Ofwel is ie op foto de flets, te blauw, ofwel is ie te donker. Iemand hier een verklaring voor?
                      Last edited by ; 20/01/2007, 14:52.

Comment

Ik zou denken dat een Golf eigenlijk ideaal zou kunnen zijn, maar die valt af omdat het interieur voor u te plastiekerig is, en omdat de wagen volgend jaar vernieuwd wordt. Is wel beetje vreemd, wat normaal is VW > Skoda ... Maar ja. Het verschil met Audi wordt enkel groter als je VW als tussenstap uitschakelt, en dan kun je idd kiezen tussen een full-option Skoda of een kale A3.

Ik zou nogmaal verzekeren van die prijzen, want de aankoopprijs kan wel gelijk zijn, maar de leaseprijs voor een Audi zal zeker stukken beter zijn als die van de Skoda. Enkel maar omdat Audi meer verkoopwaarde heeft dan Skoda, in Belgie.

Ikzelf zou kiezen voor een Golf of een A3, en eens kijken voor een serie 1 BMW, maar uiteindelijk maak jij de keuze, en geven wij enkel ons gedacht. Het moet wel erg zijn met de Golf dat het interieur er slecht uitziet in een Golf, en goed in een Skoda.

Comment

Zeer goede keuze,ben blij dat je niet gekozen hebt voor de meer uitrusting (skoda)maar voor de degelijke en knappe (audi).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xplain Bekijk Berichten

Ik heb nog nooit echt een goeie foto op het net tegenkomen van een Mauritius blauwe Audi. Ofwel is ie op foto de flets, te blauw, ofwel is ie te donker. Iemand hier een verklaring voor?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                              Ik zou denken dat een Golf eigenlijk ideaal zou kunnen zijn, maar die valt af omdat het interieur voor u te plastiekerig is, en omdat de wagen volgend jaar vernieuwd wordt. Is wel beetje vreemd, wat normaal is VW > Skoda ... Maar ja. Het verschil met Audi wordt enkel groter als je VW als tussenstap uitschakelt, en dan kun je idd kiezen tussen een full-option Skoda of een kale A3.

Ik zou nogmaal verzekeren van die prijzen, want de aankoopprijs kan wel gelijk zijn, maar de leaseprijs voor een Audi zal zeker stukken beter zijn als die van de Skoda. Enkel maar omdat Audi meer verkoopwaarde heeft dan Skoda, in Belgie.

Ikzelf zou kiezen voor een Golf of een A3, en eens kijken voor een serie 1 BMW, maar uiteindelijk maak jij de keuze, en geven wij enkel ons gedacht. Het moet wel erg zijn met de Golf dat het interieur er slecht uitziet in een Golf, en goed in een Skoda.
                              Idd, het interieur in de Golf V vind ik persoonlijk om bij te huilen. Vorige week heb ik dit ervaren op het autosalon. Veel te plastiekerig in vergelijking met mijn Golf IV. Zelfs het interieur van een nieuwe 207 ziet er stukken beter en duurder uit dan dat van de Golf. Eén ding ben ik redelijk zeker. Dit is mijn laatste VW, tenzij de kwaliteit er terug beter op wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten

Die was ik ook al tegengekomen. Op de eerste foto komt ie al zeker niet zo over als in het echt. Daar is ie té fel blauw. De tweede foto is daarentegen wel redelijk goed gelukt. Bij het vallen van de avond zal hij er zo ongeveer uitzien. Bedankt!

Comment

Comment

Comment

Comment

wow zalige foto's Löwe! De kleur is dus duidelijk wél op foto waar te nemen! Bedankt man!

Comment

Roox heeft hier opt forum ook een Mauritius blauwe A3

Hier is het topic http://www.vtm.be/auto/forum/showthr...ight=mauritius

Hier zijn de foto's http://s41.photobucket.com/albums/e2...udi%20A3%20SB/

Comment

Working...
                                          X