Na een bezoekje aan het autosalon, een hele terugrit peinzen en veel cola om 2u 's nachts ben ik tot een beslissing gekomen!
Het wordt de Audi A3 Sportback!
Argumenten die me over de meet trokken:
Ik ben superblij met m'n beslissing. Eindelijk!
Het wordt de Audi A3 Sportback!
Argumenten die me over de meet trokken:
- Sinds ik Alfa rijd hecht ik veel belang aan emotie bij een wagen, en ja, de Sportback druipt gewoon van emotie. Ook als je ziet hoe die vanbinnen afgewerkt is, magistraal, zelfs voor een redelijke basisuitvoering!
- Het enige echte voordeel van de Octavia vond ik, uiteindelijk, het navigatiesysteem. Lampen en ruitenwissers die automatisch aangaan is allemaal heel leuk, maar ik denk nu toch ook niet: "Had ik maar een automatische regensensor want zo zelf je ruitenwissers opzetten is ook maar niks!"
- De Audi bevat alle opties die ik een must vind op een wagen van vandaag: autom. airco, elektr.bediende ruiten vr/ar, centrale armsteun, elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels, goede standaard luidsprekers en cruise control
- De afwezigheid van een navigatiesysteem ga ik uit mijn eigen zak betalen denk ik, tenzij de firma hierin achteraf financieel wil tussenkomen. Ik twijfel tussen een Becker Cascade (€961)(prachtig all-in-one apparaat!) of het originele RNS-E Audi navigatiesysteem (€1800)
- Pittig detail: het zou kunnen dat ik de wagen erg vroeg zal hebben! De garage heeft namelijk een stockwagen besteld en die zou binnen twee weken in productie gaan. De garage wou deze nog aanpassen qua opties zodat ie voldoet aan mijn eisen. 10 weken wachten zou dus wel eens gereduceerd kunnen worden naar 4 weken! Het heeft me zeker niet over de streep getrokken, maar eenmaal gekozen wil je toch zo snel mogelijk je nieuwe speelgoed eh!
Ik ben superblij met m'n beslissing. Eindelijk!
Comment