Mededeling

Collapse
No announcement yet.

welke leasingwagen rond 22000 euro

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• welke leasingwagen rond 22000 euro

hallo,

Ik moet een leasing wagen gaan kiezen, maar heb er niet veel verstand van. Ik rij nu met een Volvo V50 en vind dat een ruime, betrouwbare, veilige gezinswagen waar ik al veel plezier aan heb beleefd.

Mijn eigen bijdrage (VAA) voor deze bedrijfswagen is ongeveer 110 euro. Ik wil die liefst niet hoger dan 150 euro per maand.

Belangrijk:
    - ruimte
    - veiligheid
    - betrouwbaarheid
    - lage CO uitstoot

Niet belangrijk:
    - velgen + zetelbekleding
    - veel pk's

Wat ik wil dat er zeker inzit:
    - GPS
    - parking assist
    - handsfree
    - USB audio
    - cruise control

Wat ik absoluut NIET wil:
    - een franse wagen

Ik heb een offerte voor een Volvo V60 D3 (136) Kinetic met een professional pack voor net geen 23000 euro (ex.BTW)

Dat is een ongeveer de maximumprijs dat het mag worden...

Andere opties die ik zie:

- Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI
    - VOLKSWAGEN GOLF VARIANT TRENDLINE BMT 5D 90 PK
    - NISSAN QASHQAI NEW 1.5 dCi Tekna 5D 110 PK

Ik vrees dat een Audi A4 avant of BMW 3 Touring te duur zullen zijn?? Of lukt dat nog met instapmodellen??

Alle feedback, info, ervaringen zijn heel erg welkom!

alvast bedankt om mee te denken.

grtjs, koen
    Last edited by ralleigh; 08/08/2014, 15:08.

En de nieuwe Mazda 6 ? Weet wel geen leasing prijs.

Comment

kdacht dat zo'n V60 nog duurder was eigenlijk

als het een Monovolume mag zijn: VW Touran, Merc B, BMW 218d (deze laatste wordt nu ong. gelanceerd)

Comment

Best grappig: je rijdt nu met een V50, je hebt een offerte voor een V60 maar je wil GEEN Franse wagen ... misschien toch maar eens onder de motorkap kijken van die V's ? ...

Octavia Combi valt binnen je budget.

Comment

Ik weet wat daar inzit hoor.

Weet je wat NIET grappig is: 2 jaar met peugot rijden en niet anders als miserie en in panne en in de garage staan. Dan 3 jaar zonder enige zorgen Volvo rijden. Ik rij nu dikke 2 maanden met vervangwagen Peugot, en ik sta weer 2 dagen in panne. Garage zegt: "mja, dat kan met dees weer als eens gebeuren".

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
          Best grappig: je rijdt nu met een V50, je hebt een offerte voor een V60 maar je wil GEEN Franse wagen ... misschien toch maar eens onder de motorkap kijken van die V's ? ...

Octavia Combi valt binnen je budget.

Comment

Tenminste een eerlijk antwoord van de garagist ... kom je niet veel tegen, met elk weer ...

Comment

Van de lijst die je zelf opnoemt, zou ik voor de V60 kiezen.

Al treed ik Toere bij en ik denk dat een Mazda 6 nog net binnen hetzelfde budget past.
              Een A4 of BMW 3 zullen maar kaal binnen een gelijkaardig budget als de V60 met je gewenste opties passen. De basisprijs ligt al hoog en zeker voor GPS rekenen ze heel stevig door...
              VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

De motor is idd Peugeot....en laat een naakt motorblok nu het beste zijn dat Fransen kunnen maken. Meer zelfs,D4162T in een V60 is heel duurzaam te noemen
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ralleigh Bekijk Berichten
                  Ik weet wat daar inzit hoor.

Weet je wat NIET grappig is: 2 jaar met peugot rijden en niet anders als miserie en in panne en in de garage staan. Dan 3 jaar zonder enige zorgen Volvo rijden. Ik rij nu dikke 2 maanden met vervangwagen Peugot, en ik sta weer 2 dagen in panne. Garage zegt: "mja, dat kan met dees weer als eens gebeuren".
                  Dat is pech hebben, ik rij ondertussen al 11 jaar Citroën, en heb met die auto's nooit problemen gehad. Hebben enkel de binnenkant van garage gezien voor onderhoud, verder altijd probleemloos rondgereden.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                    De motor is idd Peugeot....en laat een naakt motorblok nu het beste zijn dat Fransen kunnen maken. Meer zelfs,D4162T in een V60 is heel duurzaam te noemen
                    Verschillende collega's op het werk rijden met een V60 D2 en die hebben blijkbaar niet al te veel problemen ... heb me laten vertellen dat het een PSA blok is maar met een hoop Ford onderdelen er rond?
                    Ik heb het geluk gehad om een D3 in het lease budget te kunnen persen ... en ben daar héél blij mee moet ik zeggen.

Hoeveel korting krijgen jullie bij Volvo om op 22K uit te komen. Bij onze leasing is niet zozeer de prijs van de wagen van belang, maar wel de 'maandelijkse huur', en die hangt ook enorm af van de restwaarde, banden maat, kosten van onderhoud ... en dergelijke ... en we krijgen momenteel echt wel veel korting op Volvo's dus dat was handig meegenomen ... het feit dat mijn R-Design op 18" rolt was iets minder positief voor de prijs
                    Last edited by CPT; 06/08/2014, 17:10.
                    2015 Volvo V60 R-Design
                    Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

offerte voor Volvo V60 D2 Kinetic met "GRATIS" professional pack (hier zit in: sensus navigation, park assist, sensus connect audio, black sapphire metallic)
                      ziet er als volgt uit: (alles ex. btw)

basisprijs: 25.487
                      -korting: 3.058
                      -fleetpremie: 1.000

geeft: 21.429 euro

In maandelijkse leasing geeft dat ongeveer 540 euro per maand

Comment

Ik zie het eerder dat jij geluk hebt. ;-)

1 keer pech met een peugot kan ik begrijpen, maar nu die tweede en ik sta er weer mee in panne (wagen is iets meer dan 3 jaar oud en nog geen 90.000km).
                        Ook de echo's van anderen in ons bedrijf spreken boekdelen.

Maar soit, ander verhaal.

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Dat is pech hebben, ik rij ondertussen al 11 jaar Citroën, en heb met die auto's nooit problemen gehad. Hebben enkel de binnenkant van garage gezien voor onderhoud, verder altijd probleemloos rondgereden.

Comment

Je zou graag ruimte hebben? Maar valt de kofferruimte niet wat tegen bij een v60?
                          Qua ruimte zal je met een octavia break meer gediend zijn.

Moest de koffer voldoende zijn zou ik zelf voor de V60 gaan. Eén van de mooiere modellen van de Volvo reeks in mijn ogen!
                          2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
                          2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
                          2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
                          dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
                          http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

Mja, octavia break heeft inderdaad meer ruimte, maar ik vind het wel één van de lelijkste breaks van het moment. En ik ken het merk ook helemaal niet en stel me vragen bij degelijkheid/betrouwbaarheid...

De V60 vind ik ook een geweldig mooie wagen. Alleen de insignia break vind ik qua looks misschien nog iets knapper en nu ik er een testrit mee gedaan heb ook ruimer op achterbank en koffer... Maar onder andere één van de "horror-topics" hier, schrikken me af. Over de V60 lees ik toch opmerkelijk minder problemen.

ook de mazda 6 lijkt me een mooie break, maar ook daar stel ik me vragen bij degelijkheid + lees ik dat de audio/navigatie echt belachelijk slecht/verouderd is..

moeilijk, moeilijk

straks testrit met nieuwe Qashkai tekna. Ik vind daar niet meteen een topic over... Iemand daar goeie/slechte ervaring mee??

Alvast bedankt allemaal voor de suggesties!

Oorspronkelijk geplaatst door Brebelco Bekijk Berichten
                            Je zou graag ruimte hebben? Maar valt de kofferruimte niet wat tegen bij een v60?
                            Qua ruimte zal je met een octavia break meer gediend zijn.

Moest de koffer voldoende zijn zou ik zelf voor de V60 gaan. Eén van de mooiere modellen van de Volvo reeks in mijn ogen!

Comment

kijk eens voor een Opel Zafira Tourer --> een collega van me had die gekocht en dacht rond de 23.000 euro, véél plaats en niet Frans :-)

Comment

Nieuwe Golf Sportsvan scoort zeer goed op CO2 en is GROOT.
                                Zelfs de 1.6 TDI met automaat zit maar aan 104gr CO2.

Comment

Mja, octavia break heeft inderdaad meer ruimte, maar ik vind het wel één van de lelijkste breaks van het moment. En ik ken het merk ook helemaal niet en stel me vragen bij degelijkheid/betrouwbaarheid...

De V60 vind ik ook een geweldig mooie wagen. Alleen de insignia break vind ik qua looks misschien nog iets knapper en nu ik er een testrit mee gedaan heb ook ruimer op achterbank en koffer... Maar onder andere één van de "horror-topics" hier, schrikken me af. Over de V60 lees ik toch opmerkelijk minder problemen.

ook de mazda 6 lijkt me een mooie break, maar ook daar stel ik me vragen bij degelijkheid + lees ik dat de audio/navigatie echt belachelijk slecht/verouderd is...
                                  Bij de Octavia is een nadeel ook de gebrekkige geluidsdemping als je veel autostrade doet. Dat scheelt enorm met bv. een Volvo V50.

De Insignia is dan ook een stuk groter dan de V60, al heeft dat ook wel zijn nadelen qua gewicht; gecombineerd met de 120 (of was het nu 130) pk motor en vrij lange versnellingen geeft dat een beetje vleugellamme boot. Qua ergonomie van het dashboard en zo compleet het tegenovergestelde van de V60: ongeveer 10 keer meer knoppen waardoor het geheel een pak drukker oogt.

Wat de Mazda 6 betreft, zit er een nieuwe audio & navigatie aan te komen (zie Mazda 6 topic op dit forum) al zal dat precies niet voor meteen zijn als ik me goed herinner. Inderdaad een van de grootste nadelen aan de auto...
                                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

Comment

offerte voor Volvo V60 D2 Kinetic met "GRATIS" professional pack (hier zit in: sensus navigation, park assist, sensus connect audio, black sapphire metallic)
                                    ziet er als volgt uit: (alles ex. btw)

basisprijs: 25.487
                                    -korting: 3.058
                                    -fleetpremie: 1.000

geeft: 21.429 euro

In maandelijkse leasing geeft dat ongeveer 540 euro per maand
                                    Was vergeten dat het Professional pack gratis is momenteel, dat is een cadeau van 2500 Euro dacht ik ... lijkt me toch een mooie keuze hoor.

Ik heb enkele maanden geleden een tweetal weken met zo'n Qashqai rond gereden als vervangwagen ... best wel een tof wagentje maar redelijk klein, vooral de koffer is niet denderend, dan is de V60 een stuk groter, maar minder hoog binnenin ... ik mocht wel een cm extra hebben, met 2m05 is de V60 maar net groot genoeg voorin, niet oncomfortabel of zo, maar het is op het randje.
                                    2015 Volvo V60 R-Design

Comment

ben net ook gaan testrijden met de nieuwe qashqai.

Inderdaad, leuk bakske op eerste zicht... rijdt lekker.

Absolute afknapper vond ik de "hoedenplank" in de koffer! nog met zo van die touwtjes zoals 25 jaar geleden... En dus ook ofwel erin: en dan kan er niks "uitsteken" ofwel eruit en slingert dat ergens in de garage vuil te pakken etc...

Voor de rest tsjokvol leuke "gadgets": camera's, sensoren, lederen verwarmde electrische zetels, automated parking, touch screen navigation en toestanden... te veel om op te noemen maar "indrukwekkend" en allemaal in de standaardprijs... kwam voor leasing met fleetkorting van 4000 euro op iets meer dan 21000 euro (ex btw).

Maar ik vond het interieur/dashboard er uitzien als een goedkope sci-fi cockpit en het plastiek is ook echt cheap en voelt zo ook.

Mijn vrouw was er zot van, maar ik ga hem niet nemen.

vrijdag nog een keer met de V60 gaan rijden en na 't weekend hak ik de knoop door. (ik hoop nog stilletjes op een goedkeuring voor de D3 die maar 1600 euro meer kost)

Comment

vrijdag nog een keer met de V60 gaan rijden en na 't weekend hak ik de knoop door. (ik hoop nog stilletjes op een goedkeuring voor de D3 die maar 1600 euro meer kost)
                                        D2 vs D3 scheelt zo'n €1360 ex btw ... maar de inschrijvingstaks is ook duurder, onze leasing heeft de hoofdzetel in Brussel, op de D2 komt dit op €120 dacht ik, de D3 is al direct bijna €500 ... dus uiteindelijk is een D3 bijna €2K duurder dan een D2, maar hij zal ook meer restwaarde hebben, dus zeker proberen, heb ik ook gedaan.

Mijn vader zaliger zei altijd 'nen Nee hebt ge, ne Ja kunt ge krijgen'
                                        2015 Volvo V60 R-Design

Comment

Working...
                                        X