Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Andere gezinswagen, zo veel keus

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Andere gezinswagen, zo veel keus

Hallo

Ik ben bezig mijn broer te helpen met het uitzoeken van een nieuwe gezinswagen. Hij is zelfstandige en heeft een camionette van het werk, maar heeft daarnaast ook een privéwagen nodig. Ondertussen is er één en ander veranderd en hebben zijn vriendin en hij 2 kinderen, 1 van bijna 4 en een van een 6 maand.

Momenteel rijden ze nog rond met een VW Sharan 1.9TDi met 250 000 km. Deze wagen heeft zijn werk zeer goed gedaan maar is bijna einde leven.

We zijn op zoek naar een jonge occasie, en zijn gisteren al bij 2 Cardoen-centers geweest en een grote tweedehandshandelaar.

Info:

-10 000 km per jaar

-moet aanhangwagen kunnen trekken (tuinman en heel af en toe moet remorque worden getrokken, wel zelden)

- ruimte voor kinderen (monovolume hoeft niet, denken eerder aan ruime break)

- Budget: 12 à 13000 euro

Ik dacht aan een Golf Break, Passat, Skoda Superb, Ford C-max, Audi A4 Break, Volvo V50,...

Bij cardoen heeft men ons verwezen naar een Clio Grand Tourer 2013, bijna nieuw en aan 12000 euro (inclusief de overname van de Sharan voor 1000 euro). Wat vinden jullie van deze wagen?

Hebben jullie nog suggesties, of een mening over de genoemde wagens? Ik hoor het graag!

Alvast vriendelijk bedankt

Jan

Renault Clio's zijn fijne wagentjes... heb hier altijd graag mee gereden.
    Degelijk en betrouwbaar (althans de vorige generaties waar ik ervaring mee heb).
    Voor 12k lijkt mij dat een goede deal.
    Is dat dan een 1.5 dCi?

Maar komende van een Sharan ga je uiteraard wel merken dat je minder plaats hebt hé... Grand Tourer of niet.

Die andere merken die je opsomt kunnen uiteraard ook, maar dan ga je een wagen moeten nemen van 4 tot 5 jaar oud met 120.000km op de teller.
    Gezien hij maar 10.000km per jaar plant te doen, is het in feite dan ook totaal geen probleem om hier nog heel wat jaren mee rond te rijden.

Comment

Een Clio kan je echt niet vergelijken met een Passat of zelfs een Golf Break.
      Die is echt een heel pak kleiner.

Comment

Waarom in hemelsnaam Cardoen? Ze zijn vrij duur voor hun okkazies, nieuwe wagens zijn niet echt goedkoper dan bij de dealer als je de uitrustingen vergelijkt, je hebt geen dealer om op terug te vallen bij garantiegevallen, je zal zelf een garage moeten zoeken voor onderhoud,...
        Met 12 a 13.000 opleg zul je ver een nieuwe kunnen kopen bij renault. En die Sharan zal, desalnietemin veel kilometers, meer waard zijn. Zet dat spel maar eens op Kapaza of tweedehands. Je zal verschieten hoeveel reactie je krijgt voor export. Of kijk eens naar een nieuwe Dacia Lodgy... Kan ook een mooi alternatief zijn. (als je geen imago zoekt in een auto maar degelijkheid voor een lage prijs).

Comment

Al eens naar een Ford gekeken ? Een S-Max of Mondeo moet je voor dat geld zeker kunnen vinden en het zijn best goede auto's. Voorbeeldje:http://nl.autoscout24.be/Details.asp...374&asrc=st|as

Comment

Ik heb juist 1 jaar geleden een Clio Grand Tourer gekocht die toen 14 maand oud was met 4000km op de teller. Er zat dus nog Renault garantie op.

Was een basisversie benzien, maar heb 9500€ betaald voor een auto die op factuur (en dus niet catalogusprijs) er 12890€ had gekost.

Zoek op autoscout gewoon naar auto's van max 2 jaar oud in een straal van 20 km rond je woonplaats. Pik er dan de particulieren uit, en ga kijken.
            Volgens mij is dat de manier om een goede deal te scoren.
            En wel elke dag kijken. Wat er 2 weken op staat is te duur!

Comment

Op wat te duur is kan je bieden he...

Comment

Mijn keuze zou zoiets zijn met uw budget:

SelectCars is een bedrijf dat zich toespitst op de aan- en verkoop van zowel nieuwe wagens als jonge tweedehandswagens met garantie, gevestigd te Ruddervoorde, West-Vlaanderen.

Ik ken de handelaar in kwestie, superbetrouwbare gast.

Comment

Skoda ook niet slecht een Oktavia of een superb.
                  Van een superb combi kan ik zeggen, zeer ruim achterin de koffer is ook lekker groot dit om de kinderen hun materiaal in te vervoeren.
                  En comfortabel.
                  www.skodaforum.eu

Comment

Bedankt voor de reacties! Cardoen wordt dus afgeraden. Ik ga morgen na het werk nog verder zoeken en laat nog iets weten. Aarzel niet om nog meningen of info te geven hé! Alleszins dikke merci al

Comment

Bestelbreaks zoals caddy, kangoo, berlingo kan je tegen deze prijzen ook nieuw kopen en zullen zeker hun mannetje staan bij occasioneel aanhangvervoer.

Comment

Of de fabia break die op zijn laatste loopt?

Comment

Citroen Berlingo HDI 90 PK 2010??
                          Foto's enkel via PB.
                          Bijgevoegde Bestanden
                          Last edited by ; 11/08/2014, 23:40.

Comment

Uit nieuwsgierigheid... hoe oud is die Sharan eigenlijk? ik ben ervan overtuigd dat je voor die wagen nog het dubbele kan krijgen. Cardoen is echt laag met overnames. Toen mijn Espace 5 jaar was met 100 k kilometers, in nagelnieuwe staat, gaf hij 4000 Euro overname. Ik vond dat een beetje met de mensen lachen. Marktwaarde was minstens 8000 Euro toen. Maar de manier waarop ze overnames bepalen is soms een beetje raar. liep daar een buitenlander rond en aan hem werd gevraagd wat hij voor mijn auto gaf. Ter info moet ik er wel bijzeggen dat ik dit louter uit nieuwsgierigheid gevraagd heb daar. Bij de Renaultdealer deed ik een veel betere zaak mocht ik hem overlaten. Ook de nieuwe wagens zijn dikwijls al ingeschreven geweest. Soms al 2 jaar oud op papier met 0 kilometers. Niet echt een probleem als je die wagen nadien volledig oprijdt. Maar als je na pakweg 5 jaar een nieuwe wil kopen heb je wel een wagen die op papier 7 jaar oud is... daar doe je dus een slechte zaak aan.
                            De wagen voor mijn vrouw was een tweedehandse. Een renault Scenic 1.5 dci met airco, gps,... Toen 25000 km en 2 jaar oud, had nog 1 jaar fabrieksgarantie. Heb die particulier gekocht voor een 11.000 euro. Met een beetje zoekwerk vind je wel iets goeds. En durven bieden. Er staan heel veel auto's particulier te koop. Maak een selectie van de wagens die je interesseren en bied erop. Als je op 20 auto's geboden hebt is er altijd wel iemand die wil zakken van prijs. Dan is het kunst snel te handelen en toe te happen... Moet natuurlijk wel een normaal bod doen. Zoek een jonge wagen waar nog garantie opzit van een particulier en je kan niets verkeerd doen. En verkoop de Sharan ook zelf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Davidov Bekijk Berichten
                              Mijn keuze zou zoiets zijn met uw budget:

SelectCars is een bedrijf dat zich toespitst op de aan- en verkoop van zowel nieuwe wagens als jonge tweedehandswagens met garantie, gevestigd te Ruddervoorde, West-Vlaanderen.

Ik ken de handelaar in kwestie, superbetrouwbare gast.
                              Toch geen diesel met 10.000km per jaar?
                              Er zullen rap veel problemen aan zijn met korte ritjes.

Klasse Clio (al is het dan een 'Grand' Tourer ) lijkt mij toch wel heel klein met 2 kleine kinderen. Zelf zou ik dan toch liefst voor klasse Golf gaan.
                              Enfin, genoeg te vinden aan die prijzen, kijk even op autoscout en zo.
                              Voor 1.000€ kan je die Caddy zelf ook wel verkopen.
                              Als je niets moet inruilen willen ze regelmatig ook nog wel iets meer korting geven.

Aanbod benzines is in Nederland wel een pak groter! Alles vanaf 2001 kan je zonder problemen invoeren, kost quasi niets.

Comment

Onze tweede wagen is ook een diesel die erg weinig kilometers doet. Maar die zou een injecteur hebben in de roetfilter waardoor hij wel kan regeneren bij stadsverkeer. Moet het wel geloven want het is maanden geleden dat hij nog eens grote baan gedaan heeft. Eigenlijk hebben wij nog nooit problemen gehad door die korte afstanden.. Is een renault Scenic 1.5 dci. Schijnt dat zo'n 5de injecteur niet veel voorkomt bij andere merken? Komt daarbij dat ik een lichtere diesel nog altijd veel leuker rijden vind dan een lichtere benzinemotor. Kortom, wij zijn er zeer tevreden van. Verbruik is wellicht relatief gezien hoog, 7.5 liter. Maar denk dat een 1400 benzine nog meer zou verbruiken indien die altijd korte afstanden doet.

Comment

[QUOTE=DHL;5396742Schijnt dat zo'n 5de injecteur niet veel voorkomt bij andere merken?[/QUOTE]

Op bmw diesels in ieder geval niet, zijn er op bimmerboard veel aan het klagen over hun DPF

Comment

Working...
                                  X