Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Volvo V60 D3 Kinetic of BMW 316d Touring

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Akkoord, voor een wagen kaliber 3-reeks minstens 140pk.
    De 316i (136pk) is al best vlot maar het verschil met een 320d is wel groot (heb testgereden met een 320d en dan een 316i gekocht).

Heb ook eens een 116d als vervangwagen gehad, veel koppel onderin maar boven de 2000rpm was de fut al snel weg en hij is ook veel lawaaieriger (zeker stationair) dan een 16i.

De 316i is ook de goedkoopste motorisatie (28k voor berline), voor de 320d (34.5k) moet je 6.5k extra ophoesten.
    318d zit dan weer op 31k , als je voldoende km's doet haalt ge dat er zeker terug uit t.o.v. de 316i.

Comment

heel erg bedankt allemaal voor de feedback, ervaringen en (soms wat bizarre) discussies!

Ik heb de knoop doorgehakt en heb de Volvo V60 D3 besteld.

Nog iemand tips om die eindeloze tijd tot de levering te overbruggen?!?? ;-)

ciao!

Comment

Vooral niet naar Volvo's kijken is de tip ! Als ik zo nieuwsgierig mag zijn, welke opties/uitrustingsniveau heb je gekozen?

PS: wat bedraagt je levertijd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
          Vooral niet naar Volvo's kijken is de tip ! Als ik zo nieuwsgierig mag zijn, welke opties/uitrustingsniveau heb je gekozen?

PS: wat bedraagt je levertijd?

dat is onmogelijk! :-) daarstraks op de parking nog omgelopen om naar een v60 te kijken. ;-)

die was ook vrij basic uitgerust, zoals de mijne:

Volvo V60 D3 Kinetic + professional pack
          2.0 liter, 5 cilinder, 136 pk, 350Nm
          119 gr/CO2 uitstoot
          Sensus Navigation
          Sensus Sound upgrade
          Parking assist (achter)
          16" hera alu velgen

Leveringstermijn zou ongeveer 10 weken zijn...

Comment

10 Weken valt precies nog mee.

Comment

ik heb indertijd maar 8 weken moeten wachten op de mijne, wel nog vorig model.
              Je hebt hem nog deftig kunnen uitrusten. Is de sound upgrade die duurste audio? of de high performance?
              Ik heb de gewone high performance(7" scherm) en die voldoet ruim qua geluid.
              2013- Volvo V60 D3 R-Design
              2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                ik heb indertijd maar 8 weken moeten wachten op de mijne, wel nog vorig model.
                Je hebt hem nog deftig kunnen uitrusten. Is de sound upgrade die duurste audio? of de high performance?
                Ik heb de gewone high performance(7" scherm) en die voldoet ruim qua geluid.
                is de sensus high performance.
                Ik vond die ook geweldig goed klinken en makkelijk om muziek rechstreeks van iphone te streamen. Vooral omdat ik zelf ook muziek maak en demootjes dan makkelijk in de auto kan testen.

Comment

Hier ook content van de High Performance. Als zelfs al een tiener zegt dat het 'luid genoeg' is...
                  In mijn jeugdjaren heb ik nog car-audio geïnstalleerd, voor verschillend publiek (boenkeboenke tot audiofielen), 'k Weet dus dat volume of bass niet alles is .
                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

De standaard radio (ik vermoed dat want de onze kwam uit Duitsland) is zelfs genoeg voor mij. Heb eff moeten opzoeken wat dat Professional Pack inhield en als ik me niet vergis staat dat ook op de onze, maar dan uiteraard de Duitse variant. Wij hebben ook 'maar' een kinetic. Maar het winter pack zat daar ook op wat betekend dat je verwarmbare voorstoelen krijgt + xenon etc etc. Mijn vader was toen (2 jaar geleden) van mening, net zoals ik. Dat we liever functionele opties hadden dan een beetje opsmuk zoals de chrome band rond de ruiten etc.. is mooi vanbuiten maar uiteindelijk reis je in een wagen nog steeds langs de binnenkant en niet de buitenkant.

In elk geval proficiat met de aankoop, veel rijplezier toegewenst (zal je zeker niet tegenvallen, tenzij het iets minder sportief sturen ivm een BMW). Die 10 weken vallen idd goed mee, al is het altijd lang wachten ^^

EDIT: ik zeg standaard radio, maar standaard radio zou maar een 5-inch scherm hebben, blijkbaar hebben wij dus ook de high performance. (inbegrepen met GPS etc) :p
                    Last edited by Tomskii; 14/08/2014, 13:11.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ralleigh Bekijk Berichten
                      heel erg bedankt allemaal voor de feedback, ervaringen en (soms wat bizarre) discussies!

Ik heb de knoop doorgehakt en heb de Volvo V60 D3 besteld.

Nog iemand tips om die eindeloze tijd tot de levering te overbruggen?!?? ;-)

ciao!
                      Mag ik vragen wat de doorslag heeft gegeven om voor de Volvo te kiezen, k'zit namelijk met dezelfde keuze maar met een andere motor.

Comment

Ik gok wss omdat hij voor de prijs vd BMW al een redelijk uitgeruste Volvo kon krijgen (das vaak zo), maar ik kan niet spreken voor de OS uiteraard.

Comment

als ik eenzelfde 3reeks wil uitrusten zit je al snel meer dan 5k euro hoger. Prijs kwaliteit zit je top bij Volvo.
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fonzie_007 Bekijk Berichten
                            Mag ik vragen wat de doorslag heeft gegeven om voor de Volvo te kiezen, k'zit namelijk met dezelfde keuze maar met een andere motor.

goh, een paar dingen samen denk ik:

- Volvo qua prijs/kwaliteit volgens mij inderdaad top
                            - Comfort van de zetels + design van dashboard/console voor mij van het mooiste dat ik gezien heb
                            - Motor is iets stiller/smoother en de volvo rijdt ook ongelooflijk "smooth"... Ik had bij de BMW bijvoorbeeld bij opstarten echt alsof ie "rammelend"/trillend opstartte... (en dus niet omdat de motor zo krachtig is ;-) )
                            - Ik heb een heel goeie ervaring met een V50

en ook nog een heel persoonlijk, subjectief gevoel van "imago": ik vind (nogmaals, is mijn mening) volvo persoonlijk iets "hipper" dan BMW voor iemand van mijn leeftijd (mid-dertig). Raar misschien om te zeggen van een Volvo, maar de laatste jaren vind ik ze echt heel heel knappe wagens maken. Als ik onderweg opkijk naar wagens is dat de laatste jaren echt heel vaak naar design van Volvo... Misschien omdat ik grafisch vormgever ben, maar de strakke lijnen van hun design (interieur en exterieur) vind ik heel mooi en alles is lekker sober, niet te veel "opsmuk", maar gewoon degelijk ontworpen... in my opinion... ;-)

Voila, ik ben er alleszins blij mee, en kan niet wachten om te gaan afhalen...

Tussen welke motoren moet jij kiezen?

Comment

Daar ben ik het volmondig mee eens aangaande dat 'hippe' aspect van Volvo. Dat is nog maar iets van de laatste jaren... Op dat vlak lijkt Volvo mijn inziens meer op Audi dan Mercedes of BMW
                              previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
                              current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marco87 Bekijk Berichten
                                Geen rolgeluiden, goede stoelen, veel ruimte voor de achterste passagiers, mooi interieur, mooie duidelijke navigatie, enkel als je belt via bluetooth is het geluid veel te stil..
                                .
                                Terwijl je belt moet je met de volumeknop van de radio het volume bijstellen. Zal wel op lage stand gestaan hebben.

Oorspronkelijk geplaatst door charlesvdw Bekijk Berichten
                                hm, je hebt gelijk, t is ook een vijfcilinder.

Mijn punt is eerder dat er weinig edel is aan een vijfcilinder met 136 PK..
                                Je moet er eens een eind mee rijden. De absolute cijfertjes zeggen iets, maar niet alles. De D3 rijdt mooi soepel in de lage en middel toeren.

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
                                Zo bekeken heeft een 5 cilinder inderdaad geen enkel toegevoegde waarde. Dan ben je beter met een recente 4 cilinder van Volvo ( zal ook minder vebruiken, maar als het een lease is heb je waarschijnlijk wel een tankkaart...)
                                Idem. M'n dealer zegt zelf dat de 5cil prettiger rijdt.ik heb nog niet met de 4cil gereden, maar hij wel (eerst paar maand met de mijne, 5cil dan paar maand met dezelfde maar in 4cil).

Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
                                Op een S80 gaat ge idd tekortschieten met 136 pk ja, maar op een V60/S60 is die vlot genoeg.
                                Spreek je uit ervaring?
                                Wat denk je van een 136pk in een XC60?

In elk geval: succes aan de topicstarter, je zal er zeker van genieten.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Sensus High Performance is 4x45watt ... en klinkt prima, heb deze ook in mijn V60, de upgrade naar Premium Sound vond ik te duur, maar je krijgt dan wel een center speaker vooraan ... en 5x130watt ... was volgens de verkoper bij Volvo voor de echte 'audiofielen' ... lol.

Mijn collega heeft de Premium Sound genomen ... klinkt wel beter ... maar 800 Euro beter? Vond dat ik dat geld beter voor andere opties kon gebruiken. Ik heb uiteindelijk een aantal high quality MP3's via USB op de HDD gekopieerd ... en vind dat het echt goed klinkt, ben er tevreden van.

Heb wel nog geen DVD geprobeerd, maar A160 heeft al ergens aangegeven dat de kwaliteit van het 7" scherm niet zo denderend zou zijn.

Welke kleur heb je genomen? Of heb ik dat ergens gemist?
                                  2015 Volvo V60 R-Design
                                  Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Ik heb er één keer een DVDtje in geduwd, om te proberen. Zodra je begint te rijden valt het beeld weg, voor de veiligheid: aandacht op de weg, 't blijft een Volvo. Alleen bij stilstand kun je dus een filmpje kijken. Goed voor bv. El Greco, maar voor de rest tamelijk nutteloos.

De premium speelt een stuk beter bij mid-volume, waar de HP wat body mist. Bij de premium vind ik bij het beluisteren van muziek de centerspeaker eerder storend. Bij een film is dit anders, natuurlijk, dan komen de stemmen van de acteurs uit die center.

Ik luister eigenlijk vooral (aangekochte) muziek van mijn iPod en radio, en dan is vitten op dat extra beetje audiokwaliteit eigenlijk dikke zever.
                                    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                      Ik luister eigenlijk vooral (aangekochte) muziek van mijn iPod en radio, en dan is vitten op dat extra beetje audiokwaliteit eigenlijk dikke zever.
                                      Inderdaad, heb van mijn iTunes library (vroeger kregen we bij Belgacom 10 gratis iTunes tracks, en die heb ik altijd opgebruikt ... lol) een collectie MP3 gemaakt voor de HDD in de Volvo, je kan wat met de instellingen spelen zodat de kwaliteit nog prima is ... tegen 120 op de snelweg heb je niet veel aan die 5x130 Watt vrees ik ... dan maken de banden al genoeg lawaai.
                                      2015 Volvo V60 R-Design
                                      Black on the outside, black on the inside ... and bad all over ...

Comment

Gouden tip: speel eens met de equalizerinstellingen. Kan je mooie dingen mee verfijnen.

En ik zou mocht ik kiezen toch wel gaan voor de Premium. Ik had die in m'n V70, 9 speakers waarvan ook eentje center speaker en dolby surround ondersteuning. Ik mis dat wel: je hoorde toen echt alles. Alle instrumenten, alle tikjes, alle tromslagjes ... . Hoewel de High Performance inderdaad echt goed speelt, mis ik toch wel dat tikje meer. En dat heeft weinig te maken met watts, maar met scheiding van tonen. Het laag was mooier laag dan nu, zuiverder laag. En het hoog was duidelijker aanwezig. Wat welk klopt is wat A160 zegt: miste wat body bij mid-volume, maar ook daar moest je wat spelen met de instellingen en klonk dat een pak beter. De kunst was ook om de centerspeaker niet te hard te zetten. Kon je apart regelen.
                                        Films of cd's die dolby surround ondersteunden waren helemaal de max (bv Flaming Lips), maar dat mis ik minder.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ralleigh Bekijk Berichten
                                          goh, een paar dingen samen denk ik:

- Volvo qua prijs/kwaliteit volgens mij inderdaad top
                                          - Comfort van de zetels + design van dashboard/console voor mij van het mooiste dat ik gezien heb
                                          - Motor is iets stiller/smoother en de volvo rijdt ook ongelooflijk "smooth"... Ik had bij de BMW bijvoorbeeld bij opstarten echt alsof ie "rammelend"/trillend opstartte... (en dus niet omdat de motor zo krachtig is ;-) )
                                          - Ik heb een heel goeie ervaring met een V50

en ook nog een heel persoonlijk, subjectief gevoel van "imago": ik vind (nogmaals, is mijn mening) volvo persoonlijk iets "hipper" dan BMW voor iemand van mijn leeftijd (mid-dertig). Raar misschien om te zeggen van een Volvo, maar de laatste jaren vind ik ze echt heel heel knappe wagens maken. Als ik onderweg opkijk naar wagens is dat de laatste jaren echt heel vaak naar design van Volvo... Misschien omdat ik grafisch vormgever ben, maar de strakke lijnen van hun design (interieur en exterieur) vind ik heel mooi en alles is lekker sober, niet te veel "opsmuk", maar gewoon degelijk ontworpen... in my opinion... ;-)

Voila, ik ben er alleszins blij mee, en kan niet wachten om te gaan afhalen...

Tussen welke motoren moet jij kiezen?

Mijn keuze is een V60 R-design D4 (181pk) of een 320d sportline (184pk). Bij mij is het geen leasewagen.

Reeds testrit gemaakt met de Volvo en moet zeggen dat ik niet het gevoel had dat ik met een 181pk motor reed, had mss te maken dat het een automaat was wat ik niet gewent ben was de eerste ervaring met een automaat. Auto ging wel vlot vooruit.
                                          +sportzetels zijn een droom om in te zitten vind ik
                                          +gratis update navigatie
                                          +BIV heel goedkoop
                                          +interieur mooi (digitaal dashboard)
                                          - enig minpunt is weinig keuze in koetswerk kleuren (niet echt iets naar mijn smaak)

Voorlopig nog geen testrit gemaakt met een BMW touring is voor de komende week wel eens mogen rijden met een 3reeks cabrio 184pk ook automaat. Dus zal het niet kunnen vergelijken met een touring voelde wel dat de automaat wel anders (beter) schakelde t.o.v de Volvo, de pk voelde ik ook beter maar dat komt mss dat het een RWD is.
                                          +de buiten kant van de bmw vind ik iets mooier dan de Volvo
                                          +koetswerk kleuren naar mijn goesting
                                          +verzekering is goedkoper dan de Volvo bij mij toch
                                          -achterbank zoals ik het zeg bank met wat bekleding op, weinig vorm en zit hard
                                          -interieur is saaier dan bij de volvo
                                          -hogere BIV
                                          -kostprijs een 2500€ duurder (volgens mijn uitvoering)
                                          Last edited by fonzie_007; 15/08/2014, 13:29.

Comment

Working...
                                          X